Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:33

Ooch Van die strik maakt het plaatje helemaal compleet <3

En wat is Sammie vertederend in z'n mandje. Nou moet ik zeggen dat ik zelf nog in die mand zou gaan liggen zo zacht zietie eruit <3

Wij kregen ook weer foto's van de kitten gisteren en het zou cru zijn jullie die te ontzeggen. Nog 6 daagjes wachten!

Afbeelding

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:36

Ahh wat een leukerd!
Ohh dat is snel Winnie! Nog een klein weekje geduld hebben dat moet wel goed komen toch :)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:43

Waarschijnlijk net :') We wachten al best lang aangezien we hiervoor een andere kitten zouden krijgen die 3 dagen voordat we hem op zouden gaan halen fataal ziek bleek en we daar dus helaas vanaf moesten zien. Daar hadden we ook ruim een maand op gewacht en nu hebben we weer ruim een maand op deze plofbol gewacht. Maar ik zie dat sommigen hier in het topic ook lang wachten dus jullie kennen de kwelling natuurlijk net zo goed :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:46

Oh wat lief winnie!!
Wachten duurt zo lang, ik ken het... Ik hoefde maar 2 weken te wachten maar het duurde eeuwen voor mijn gevoel :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:58

Wachten duurt vreselijk lang :j Ik heb het geluk dat ik mijn meisje regelmatig bezoeken kan. Nadeel is dat ze nog geen interesse in eten heeft en dus totaal geen belang ziet om bij me in de buurt te komen :P Haar broertje daarentegen is vreselijk relaxt en vindt het best prima om aandacht te krijgen en als hij daar dan ook nog een hapje vlees bij krijgt dan vindt hij het leven goed :))

De beloofde foto's van Kiska, laatst gewogen, 3,2 kg met 8 maanden :)

Mens, wat doe je nu met dat zwarte ding voor je neus?
Afbeelding

Kom nou, laten we wat leuks gaan doen!
Afbeelding

Halllllooohhhhhoooo!!!!!!!!!! Ik wil niet poseren :\
Afbeelding

Toch nog gelukt! :D
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:01

Kiska is mooi opgedroogd. <3

Ik ga volgende maand Abby opzoeken. :)
Eerste keer sinds ik haar heb weggebracht op 31 januari, heb bewust een paar maanden gewacht.
Al wel een mail gehad dat ze het daar super doet, draait lekker mee in de groep, is overdag vnl buiten (woont naast een bos) en 's avonds en 's nachts binnen.

Zo was ze vlak voor haar vertrek (9,5mnd):
Afbeelding
Ik verwacht dat ze nu wat minder chubby is en wat volwassener. :)

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:07

Hier ook even een foto update! Ze zijn al een stuk relaxter en ze spelen veel samen :) ik vind ze echt heel leuk! <3

Afbeelding
Dit is Lilo

Afbeelding
Dit is Luna

Afbeelding
Samen slapen <3

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:52

silvericathy schreef:
Hallo, ik heb een kater die inmiddels tien maanden oud is en wil deze graag laten castreren. Is het handig om de dierenarts te bellen voor een afspraak of moet ik hiervoor echt langsgaan op spreekuur? Wat kan ik van zo'n castratie verwachten en waar moet ik rekening mee houden? Het is mijn eerste kat dus vind het een beetje spannend hihi

Net al mijn moed bij elkaar geraapt en gebeld (vond het eng haha O:-)) dierenarts was best kort af. Ik opende met de zin: hallo, ik zou graag een afspraak willen maken voor de castratie van de kat. Ze antwoordde dat katers elke morgen gebracht konden worden. Ik heb zelf maar even doorgevraagd hoelaat, kosten en hoe te betalen. Gaf kort antwoord. Vertelde verder erg weinig over het hoe of wat. Alleen nog dat ik vanavond om 18 u laatste keer voedsel mag geven.
Ik denk dat ze druk bezig was, andere keren dat we daar waren was ze erg aardig... Maar toch een beetje jammer zo aan de telefoon. Niet echt een afspraak gemaakt dus. Ik breng hem morgenvroeg dan maar meteen zijn we ervanaf hihi. Weet alleen niet of de genoemde prijs voor de castratie ook de totaal prijs is of dat hier nog andere kosten bovenop komen. Had gevraagd hoeveel de kosten van castratie waren.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:39

Ohh spannend! Vervelend dat zo'n dierenarts zo kort reageerd!
Verder lees ik ff mee want ben ook wel benieuwd hoe day verloopt en wanneer je hem weer mag ophalen.
Succes morgen :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:01

Haha, jij gaat er meer last van hebben dan de kat zelf vrees ik := Stelt voor katers vrij weinig voor namelijk, alleen de narcose kunnen ze wat last van hebben.

Heb ze hier vandaag ook maar eens gewogen. Afgelopen week zijn ze een jaar geworden. Milou 3 kilo schoon aan de haak. Milo 3.3 kilo.
Kaboutertjes vergeleken met andere katten hier :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:04

Dat is best licht of ligt het aan mij? :P

Ginger heeft het voor elkaar gekregen al het water over het voer te gooien :") rot kat

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:30

Valt mee, het zijn ook geen grote katten. Onze Jack russel is groter qua stokmaat :')
Ze zijn mooi slank zo, als ze dikker worden heb je zo'n kleine kat met zo'n dikke chubby buik er onder :+ En dat vind ik echt heel lelijk!

Oh, ik ben zò blij dat die van mij alleen in de badkuip met water zitten te kloten. Verder laten ze gelukkig alles mooi staan, wat hun bak boven kunnen ze zo omgooien als willen.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:40

Mijn kater weegt op het moment 5,3 kilo met zijn 10 maanden.... maar is zeker niet dik, heeft zelfs geen buikje, hij heeft wel een stel stevige poten, en mensen die bij ons op bezoek komen vinden hem best wel groot. Geen idee wat voor een ouders hij heeft en hoe groot die waren. Hij is gedumpt langs de kant van de weg en door mensen gevonden, hiervan hebben wij hem later overgenomen. Is toen door hun dierenarts geschat dat hij in augustus geboren is, kan dus ook net wat ouder al zijn dan 10 maanden.

Afbeelding

Selfies maken vindt hij ook leuk.
Afbeelding

en sorry voor eventuele spelfouten, dit heeft niks met mijn dyslexie te maken....
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:18

Maar die jou is ook heel anders gebouwd en is nu al bijna groter dan die van mij. Logisch dat die zwaarder is.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:24

Mijn vriend vindt dat hij te zwaar is, heeft ergens gelezen dat een htk kat rond de 4 kilo weegt en is er dus zeker van dat de kat (Vino) op dieet moet.......arghhh Mannen!!!! Probeer die maar eens ervan te overtuigen dat Vino echt niet te zwaar is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:33

Och, wees maar niet bang dat de DA z'n mond houd als ie te dik is, dan krijg je wel op je kop dat je minder moet voeren.

Al moet ik zeggen dat ik 5.3kg ook wel zwaar vind klinken voor een kat van 10 maanden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:44

als 'ie groot en grof gebouwd is kan 'ie best perfect op gewicht zijn, maar wij kunnen dat niet beoordelen op basis van tekst. :)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:53

Wat zou een goede hoeveelheid in gram aan brokken per dag zijn? en hoeveel pate in gram? voor Vino?
Ik zal proberen of ik een staande foto van hem kan maken...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:54

Ligt er aan wat je voert.
Wacht nou eerst maar eens af wat de dierenarts morgen zegt, dan kun je vanaf daar verder kijken.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:07

staande foto heeft meneer op dit moment geen zin in....ligt liever lui op de vensterbank. Ik zal inderdaad even afwachten wat de dierenarts morgen zegt. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:14

je kunt het ook voor jezelf 'meten' door hem op de ribben te aaien.
Als je erop kunt pianospelen is 'ie te mager, kun je ze net wel/net niet voelen dan is het goed en moet je echt prikken dan is 'ie (veel) te dik.

Ik hou voor Mo aan dat ze net niet te voelen moeten zijn bij het aaien en wanneer je een beetje druk zet dat je ze wel voelt.
Dan zit er een beetje reserve op, wat Mo goed kan gebruiken als ze met haar luchtwegen klooit en te weinig om last te geven met haar knietjes.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:18

Mooie fotootjes komen er allemaal weer voorbij!! <3

Afbeelding
De krabpaal staat!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:19

Wordt ook al gebruikt zie ik, leuk!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:21

Ja! Millie kon niet wachten tot ie stond! Ze is er niet vanaf te krijgen, hahaha.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:42

Yeey morgenvroeg ga ik weer bij lenny op visite *\o/*

Afbeelding
<3