Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:00

chinchilla's worden in de schemer wakker. het zijn leuke dieren en zelf heb ik een hele grote kooi voor de chinchilla's heb zelf een koppeltje. mannetje is bij mij heel tam vrouwtje minder.
voor mij is het vrouwtje meer een kijk dier en met het mannetje kan je veel meer.

denk dat je voor en tegens moet opschrijven.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:05

Het voordeel van schemer/nachtdieren is dat als jij overdag werkt of naar school gaat, de diertjes rusten en wanneer jij thuiskomt ze juist actief worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:11

Ik ben daarom ook gek op schemer/nacht actieve dieren. Want straks ben ik toch weer veel weg overdag.

Nu is mijn regius volgens mij sowieso best actief voor zijn soort.

Vanavond is het weer voedertijd. Hoop dat ie het weer zo snel aanpakt als vorige keer. Hij is alleen humeurig na het eten. Vorige keer greep hij mijn zusje bijna.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:49

Pearlx schreef:
Het voordeel van schemer/nachtdieren is dat als jij overdag werkt of naar school gaat, de diertjes rusten en wanneer jij thuiskomt ze juist actief worden.

Ligt eraan, zijn ook een hoop nachtdieren die pas actief worden als het echt donker is (als jij slaapt dus).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:54

Ik ga eens flink googlen over bepaalde diersoorten.. Zowiezo chinchilla's, maar ook de dwergmuizen, (land)schildpadden en zowiezo de kortstaartopossum. Lijkt me zo gaaf om die te hebben maar is een kleine kans denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:00

Ik en zusje hebben toch besloten om niet voor luipaardgekko's te gaan. Aangezien we allebei toch iets meer met slangen hebben. Dus ipv luipaardgekko's komen er nu in de toekomst 2 rode rattenslangen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:02

Eoweyn_x schreef:
Ik ga eens flink googlen over bepaalde diersoorten.. Zowiezo chinchilla's, maar ook de dwergmuizen, (land)schildpadden en zowiezo de kortstaartopossum. Lijkt me zo gaaf om die te hebben maar is een kleine kans denk ik zo.

In april is er weer een terrariumbeurs/exoknaag in Houten daar heb ik de mijne ook vandaan. Van een Duitse fokker.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:35

Oke, dan ga ik zeker kijken. Welke datum is dat?
Zou je me misschien een pb willen sturen hoe en wat qua huisvesting, voeding, etc? (en ook de kosten)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:38

13 april

Waren toen wel lastig te vinden. Stond verder (voor zover ik kon zien) alleen nog een soort broodfokker die ze had maar daar wilde ik niet van kopen. Heb dus wel geluk gehad :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:25

Heette die broodfokker toevallig R. van der Vliet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:31

Geen idee.
Weet ook niet of het echt een broodfokker was hoor, maar ze hadden echt allerlei soorten dieren (zo'n beetje alle exoten die je maar kunt verzinnen) en ze zaten allemaal in kleine bakken met z'n allen dan gaan er bij mij wel belletjes rinkelen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:39

Klopt, van der Vliet.
Een dierengroothandel, heb ik vorig jaar stage gelopen. Word je inderdaad niet vrolijk van.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:48

Ja, groothandel en dieren gaat imo al niet samen (tenzij je het over voer of spullen hebt, maar geen dieren zelf) :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:57

Voornamelijk dieren. Voederdieren maar ook exoten, groot en klein. Van muizen en schildpadden tot neusberen en stokstaartjes, plus otters die geen water kennen.

Ik heb daar ooit een hele middag besteedt aan het opwarmen van dwergmuisjes (geloof ook de europese) t was daar heel koud binnen en die arme beestjes waren helemaal verkleumd, niet in winterslaap, maar echt aan het doodgaan. Ik warmde ze op tussen mijn handen en zodra ik alle levende had, heb ik ze in de kantine in een leeg terrarium gezet in hun laboratoriumbak. Dat vergeet ik nooit meer. "Ach die redden het toch niet"
Nee, niet als je ze in een ruimte zet waar zelfs de mensen met twee vesten aan liepen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:59

Ja klopt, zou goed kunnen dat het die was had even op hun site gekeken en het logo komt me wel bekend voor. Vroeg me al af hoe de dieren er bij hun thuis zouden bijzitten qua hokken. Heb ze wel vaker gezien op beurzen.

Denk dat het eerder Afrikaanse waren dan, die hebben namelijk een verwarmd hok nodig (of iig +20 graden) de Europese leven hier ook in NL in het wild dus die kunnen best goed tegen kou.
Klinkt wel sneu zeg :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:04

Ik kan je foto's toesturen. De kleinere dieren tot ongeveer grootte prairiehond zitten in een laboratoriumbak, die hebben ze in verschillende maten. De kortstaatopossums daar zaten in zo'n bak ter grootte van een a4 met z'n zessen.
De neusberen, stokstaartjes, otters, genetkatten, dwergmangoesten, chinchilla's, eekhoorns, cavia's en wat hebben ze nog meer, zitten in groepen in kennels. Zo groot als een douchecabine.

De reptielen zitten wel in terraria maar dikwijls niet verwarmd en te klein. Rattenslangen en koningsslangen bij elkaar.
Vogels in dierenwinkelkooien, konijnen in ijzeren hokjes in een groep. De ontlasting valt naar beneden op papier. Krijgen overigens alleen brok en water.
Nee, word je niet blij van. Ben er overigens ook eerder gestopt.

De manier waarop hij zijn voederdieren ombrengt is overigens ook niet toegestaan, en ik wil er wat tegen beginnen maar weet niet hoe.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:11

Wat triest allemaal.... :n Zou ook niet weten hoe je daar wat aan kunt doen. Aankaarten bij de dierenbescherming oid?
Ben wel benieuwd naar de foto's.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:20

Mag ik misschien ook foto's? ben nu ook wel nieuwsgierig... :o

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:47

Jullie hebben beiden een PB

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:08

voederdieren voer je toch gedeeltelijk leven???

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:16

Ja. Bij hem kon je ze levend kopen maar heel veel werd vermoord en ingevroren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:11

Daarom haal ik mijn ratten weg bij een kweker en niet uit een dierenwinkel.

En deze ratten worden gestrekt. Zijn dan in 1 x dood.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:12

love_western schreef:
Daarom haal ik mijn ratten weg bij een kweker en niet uit een dierenwinkel.

En deze ratten worden gestrekt. Zijn dan in 1 x dood.

Wat betekend gestrekt? :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:14

gestrekt klinkt alsof je ze uitrekt ofzo... of rek en strek oefeningen laat doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:21

Dat 1 x het nekje word gebroken.