Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:47

Ja :D

En nu ga ik weer uit dit topic weg :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:08

oh je mag wel blijven hoor... hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:19

Haha ja, maar ik heb geen ratten meer en er is me nogal veel eraan gelegen om de kriebels ook niet weer te krijgen :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:32

oeh... dan moeten we maar niet bij mij thuis meeten... hier lopen er nl. een paar rond.. en ze zijn dol op aandacht en echte charmeurs :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:33

Hahaha gevaarlijk!

Ik heb al teveel huisdieren en geen megabudget :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:25

Hoi ik kom even binnevallen. Ik heb 2 ratjes van iets meer dan 1 jaar. Eentje daarvan is helaas nu aan het aftakelen (Heeft een dikke bult op zijn buik). Nu blijft er dus binnenkort waarschijnlijk eentje over. Ik wil hierna geen ratjes meer. Wat kan ik het beste met de andere doen? Alleen in de kooi laten verpieteren? Of zijn er plekken waar ik mijn ratje een beter leven kan geven? Ik vind het zo sneu om mijn ratje nog lange tijd alleen te laten zijn.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:26

lovelys schreef:
Hoi ik kom even binnevallen. Ik heb 2 ratjes van iets meer dan 1 jaar. Eentje daarvan is helaas nu aan het aftakelen (Heeft een dikke bult op zijn buik). Nu blijft er dus binnenkort waarschijnlijk eentje over. Ik wil hierna geen ratjes meer. Wat kan ik het beste met de andere doen? Alleen in de kooi laten verpieteren? Of zijn er plekken waar ik mijn ratje een beter leven kan geven? Ik vind het zo sneu om mijn ratje nog lange tijd alleen te laten zijn.

ik zou hem naar iemand anders doen die nog meer ratjes heeft, in hun 1tje worden ze depressief :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:33

Hoi, mag ik mij hier melden? Ben eigenaar van 2 vrouwtjes ratten :D
Heb ze sinds eind december, ze zijn begin november geboren. Ze zijn nu dus allebei ong 6 maandjes oud!
1 is grijs https://pbs.twimg.com/media/BHmA7yVCMAAsUH8.png:large (hier nog jong)
en de ander is wit met een grijze streep: https://pbs.twimg.com/media/BGt8iGOCUAAn0O7.jpg:large
Ik heb ze ooit Jazz en Soul genoemd maar ondertussen weet ik niet meer wie wie is... Ik noem ze dus altijd witje en grijsje :Y)
Heb nog weinig problemen met ze gehad behalve dat de witte altijd minstens een 1 vies oogje heeft als ze wakker wordt... :\
Ze staan zeker niet op de tocht dus ik heb geen idee hoe het kan. Meestal wrijft ze het oogje zelf weer open en daarna is er niks aan de hand. Meestal is het gewoon 'dicht geplakt' door traanvocht (rood dus).
Is dit heel erg?

edit;
wat trouwens wel leuk is, mijn witte is een toverbal. Soms heeft ie een grijze streep en soms zie je m nauwelijks. Geen idee hoe het komt, maar het is wel grappig! :))
Laatst bijgewerkt door Kaus op 16-05-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:34

Kaus schreef:
Hoi, mag ik mij hier melden? Ben eigenaar van 2 vrouwtjes ratten :D
Heb ze sinds eind december, ze zijn begin november geboren. Ze zijn nu dus allebei ong 6 maandjes oud!
1 is grijs https://pbs.twimg.com/media/BHmA7yVCMAAsUH8.png:large (hier nog jong)
en de ander is wit met een grijze streep: https://pbs.twimg.com/media/BGt8iGOCUAAn0O7.jpg:large
Ik heb ze ooit Jazz en Soul genoemd maar ondertussen weet ik niet meer wie wie is... Ik noem ze dus altijd witje en grijsje :Y)
Heb nog weinig problemen met ze gehad behalve dat de witte altijd minstens een 1 vies oogje heeft als ze wakker wordt... :\
Ze staan zeker niet op de tocht dus ik heb geen idee hoe het kan. Meestal wrijft ze het oogje zelf weer open en daarna is er niks aan de hand. Meestal is het gewoon 'dicht geplakt' door traanvocht (rood dus).
Is dit heel erg?

mijne hebben dat ook wel eens, is niet zo erg, mensen hebben dat ook wel eens ;)
maar rood? :?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:36

XEefjuhX schreef:
lovelys schreef:

ik zou hem naar iemand anders doen die nog meer ratjes heeft, in hun 1tje worden ze depressief :n

Ja, meer ik ken geen mensen met ratjes :) Alleen de fokker waar ik ze heb gehaald. Die heb ik nu gemaild, maar weet niet of ze haar terug wil hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:36

Traanvocht van een rat is rood ja. Wit is volgens mij gewoon vies spul.
"Door de kleurstof porfyrine hebben ratten (en ook muizen) rood traanvocht."
http://knagers.homestead.com/ehbk.html

edit;
lovelys schreef:
Ja, meer ik ken geen mensen met ratjes :) Alleen de fokker waar ik ze heb gehaald. Die heb ik nu gemaild, maar weet niet of ze haar terug wil hebben.

Ik zou m graag van je overnemen maar helaas gaat dat m niet worden :n
Op boktmarkt/marktplaats zetten misschien een idee? Of anders als het echt niet anders kan naar de knaagdieren opvang brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:43

lovelys schreef:

In welke omgeving woon je? Je zou haar (?) naar een opvang kunnen brengen. :) Maar het andere ratje is ook nog helemaal niet oud, wat voor bult is het en ben je al bij een dierenarts geweest?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:53

Ik had trouwens een hele mooi iets op internet gevonden om in de rattenkooi te doen en ik dacht ik deel het hier even.
Stap 1: vreet een Pringles bus leeg :Y)
Stap 2: zaag de Pringles bus door midden
Stap 3: naai er iets om heen (bijv. een oud shirt) waar de bus in past
Stap 4: doe in beide uit eindes van de 'slang' die je nu gemaakt de Pringles bus en zorg dat je tussenin wat ruimte over hebt.
Voilà, je buis/hangmat is klaar! :D
http://www.instructables.com/files/deri ... .LARGE.jpg

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:54

Kaus schreef:
Ik had trouwens een hele mooi iets op internet gevonden om in de rattenkooi te doen en ik dacht ik deel het hier even.
Stap 4: doe in beide uit eindes van de 'slang' die je nu gemaakt de Pringles bus en zorg dat je tussenin wat ruimte over hebt.
http://www.instructables.com/id/Pet-rat ... mmock-toy/

haha, leuk! :D
alleen onze gerbils knagen dat sowiezo kapot -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:55

XEefjuhX schreef:
Kaus schreef:
http://www.instructables.com/id/Pet-rat ... mmock-toy/

haha, leuk! :D
alleen onze gerbils knagen dat sowiezo kapot -O-

Dan heb ik echt geluk, heb totaal geen knagertjes! Hun hangmat hebben ze wel aangevreten maar die is nog steeds heel.
Verder knagen ze alleen aan de takken die ik in de kooi heb. Niet aan hun huisjes of tralies ofzo :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:56

@Kaus T zijn toch knaagdieren? :+
--
Iemand nog wat leuke duidelijke foto's van je ratje(s)?
Ik ben in een creatieve foto-bewerk bui :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:57

XEefjuhX schreef:
@Kaus T zijn toch knaagdieren? :+
--
Iemand nog wat leuke duidelijke foto's van je ratje(s)?
Ik ben in een creatieve foto-bewerk bui :P

Die van mij niet :))

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:04

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:06

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:09

Ben benieuwd wanneer ik het binnen krijg.
Had het zondag al besteld. Zie ik nu net pas dat haar mailtje (welke ze dezelfde dag nog heeft verstuurd) in mijn ongewenste postvak terecht is gekomen. :\
Echt balen!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:10

Meiden,, ik kom even binnen gevallen maar heeft er iemand omstreeks amsterdam ( westzaan ) misschien een kooi over ?

Ik kan 2 meisjes ophalen alleen hun kooitje kan niet mee omdat er meerdere dames inzitten.
En ik zou toch graag een betaalbare tweedehandse willen.

Alvast dank.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:11

_Dribbel schreef:
Ben benieuwd wanneer ik het binnen krijg.
Had het zondag al besteld. Zie ik nu net pas dat haar mailtje (welke ze dezelfde dag nog heeft verstuurd) in mijn ongewenste postvak terecht is gekomen. :\
Echt balen!

Hopelijk snel! :P
Heb je nog leuke duidelijke foto's van je ratje(s)?
Ik ben in een creatieve foto-bewerk bui :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:14

Ik heb alleen als tijdelijke overbrugging een duna voor je Tatjana.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:19

Die dingen zijn leuk ja! Ik maak die vooral zelf :)
Heb ook zelf een touwladdertje gemaakt. Ben van plan ze te gaan verkopen en er proberen iets mee te verdienen :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:37

RedPassion schreef:
lovelys schreef:

In welke omgeving woon je? Je zou haar (?) naar een opvang kunnen brengen. :) Maar het andere ratje is ook nog helemaal niet oud, wat voor bult is het en ben je al bij een dierenarts geweest?

Groningen. Het is een bult bij haar melkklieren en loop naar beneden bijna tot helemaal bij haar kont. Ik ga dinsdag naar de dierenarts. Vorige ratje had het onder haar linker voorpootje en heeft nog een paar maand geleefd, totdat het zo groot was dat het echt niet meer kon. Dierenarts wilde het niet weghalen omdat het toch terug zou komen en ik niet zoveel geld had. Om even heel hard te zijn, ik ga niet veel geld uitgeven voor een ratje dat al zo'n grote bult heeft. de operatie vind ik dan te groot en te duur voor de tijd die het ratje erbij krijgt.
Voor opvang, dan geef ik het ratje liever aan mensen die er graag eentje bijwillen.