Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 11:09

Ik zweer bij collar me up Scotty. Helemaal op wens gemaakt. Niet al haar designs staan op de website. Meer geeky designs schrijf jar haar best voor.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:11

Drico schreef:
Ja, wellicht als toevoeging dan erbij, ik vind een simpele ook al snel mooi. Als het idd maar functioneel is en mooie kwaliteit!

Heb er van Hunter eentje, de 'simpele' met alu kliksluiting, die vind ik ook mooi, alleen die zijn ook al niet normaal flink in prijs gestegen :')

Kijk eens bij een bouwmarkt a la Bauhaus of Hornbach of een tuinwinkel a la Intratuin of Welkoop. Die voeren Karlie, respectievelijk Beeztees in het assortiment met allerlei printjes voor een schappelijke prijs.

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:36

Ja, ik moet as zaterdag toch langs de Intratuin en andere dierenwinkel, dus daar gaan we ook even kijken :j

Maar dacht wellicht weten mensen hier nog kleinere bedrijven of eventueel adressen met handgemaakte banden

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:38

Oh ik dacht ik je juist goedkoop zocht :=

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 12:49

_Christina schreef:
Oh ik dacht ik je juist goedkoop zocht :=


Oh nee hoor, niet perse! Ging mij er meer om dat de 'simpele' nylon van Hunter nu qua prijs ook zo rond de 17/18 euro zitten en ik dan net zo goed voor dat geld kan rondkijken naar andere opties :)

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:02

Dan heb ik geen concrete tips voor je helaas, ik kan me vaag iets met leuke halsbanden herinneren van wooly ofzo en via etsy (denk ik) van een Tsjech(?) of waren dat penningen.. hmm
Misschien dat hiermee nog een belletje gaat rinkelen bij wie het destijds postte en die een linkje kunnen geven :=

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:08

Woolly wolf zou je idd eens naar kunnen kijken. Hebben we er ook 2 van- heeft ze momenteel altijd om met de tractive eraan. Licht gewicht ook, betaalbaar en erg leuke designs vind ik maar das persoonlijke smaak ook haha.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:15

Ik vind de Rogz for Dogz ook altijd wel leuk, geen idee voor welke prijs ze nu gaan maar waren niet belachelijk duur en leuke prints, kliksluiting en verstelbaar.
Zelf heb ik deze banden van AliExpress:
De roze met witte text:
Afbeelding

De blauwe met rode band:
Afbeelding

Maar ik heb er verschillende gehad daar vandaan, sommige waren helaas heel erg vervaagd na een half jaar maar het materiaal was nog goed, andere waren kapot door krabben en erin hangen met spelen of de stiksels gingen los oid.
De huidige zijn goede kwaliteit en als je er geen text oid op wilt vul je gewoon niets in, dan krijg je een 'blanco' band opgestuurd.
Ik zou ze niet aanraden aan sterke honden, dat trekken veel van die AliExpress banden niet maar puur voor identificatie of sier kan het prima voor elke hond. :)

CupCakes_

Berichten: 3410
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:03

Ik heb ook die van Woolywolf gehad, maar wat mijn ervaring hierbij was dat deze halsbanden snel verschuiven. Dus groter worden. Dat was voor mij eigenlijk de reden om deze niet meer aan te schaffen.
Disclaimer: Jip heeft eigenlijk alleen zijn halsband om voor de tracker, we lopen sporadisch een ronde aan de halsband. Dus er komt geen druk op te staan.

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:53

Hier net een ronde gemaakt van iets meer als 5km in de omgeving van het dorp waar ik ben opgegroeid, het veld in gegaan. Wat regen gehad aan 't begin, dus de wandeling gestart met onze regenjassen aan, maar droog kunnen afsluiten. Door de hoge luchtvochtigheid had ik 't wel best zwaar, ondanks dat het maar 8m hoogteverschil was - maar goed dat ik niet naar Heuvelland ben gegaan nog haha - maar wel een lekker rustig rondje. Veel dieren gezien, van lama's tot kippen, pony's en schapen met als hoogtepunt een groepje jonge koeien in de wei die veel plezier hadden en onze kant op kwamen rennen en erna weer keihard rondjes gingen rennen door de wei, helemaal joviaal haha. Toen was ik wel even blij dat ik handschoenen aan had, want arya trok een sprintje aan de lange lijn toen ik aan't filmen was en maakte misbruik van het feit dat ik niet oplette op haar hahaha. Had kunnen weten dat het zou triggeren en ze wilde rennen :') Maar heb geen grond gekust, dus het was een win _O- Was echt genieten om te zien wel, blije koetjes <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-23 19:04

Die foto met die slak _O-

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:07

Meelezer :o maar die foto met die slak is echt gaaf!

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 21:27

Die foto met de slak is inderdaad erg tof!

Ik moest even wat controleren op de club, dus de honden maar even mee.
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:40

Hier niet veel ervaring met halsbanden. Evi's puppyhalsband was van Hunter en die vond ik wel fijn *D

Evi heeft wel een nieuw tuigje *D
Afbeelding
Meteen een modderbadje gegeven, goede vuurdoop _O-

Gave foto's van Arya weer *D
Heerlijk met de slak idd haha

Emptywords je hebt echt een prachtig duo hoor!

moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:42

Evi lijkt opeens zo volwassen :D hoe oud is evi nu?

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:52

Oh houd op hoor |( |(
Ze is nu 20 weken en het gaat zooo hard.

We maakte vandaag deze vergelijkingsfoto; 8 weken vs 20 weken

Afbeelding

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:59

Halsbanden vind ik persoonlijk en wat bij je hond past. Ik vind leer puck echt niet staan maar laatst bij de DA onder veel spanning knapte de Karlie halsband los. Dus ik ben rustig aan kijken voor een ander. Wij wandelen nu toch veel met tuig.

Deze vind ik wel gaaf : https://neusjevangeusje.nl/products/halsband-black alleen geen ervaring met die sluiting

Shaya_

Berichten: 1291
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 00:09

Gave foto's van Arya.
Die met de slak is geweldig!

Emptywords knap duo!

Evi is inderdaad al groot!

Toevallig was er op de hondenschool een kelpie van 2,5 jaar. Maar dan is Nero toch echt nog inimienie :=
Grappig hoe dat verschilt!

Vanavond bij de obedience gaan kijken en na de vakantie mogen we een proeflesje volgen. Lijkt me wel een hele leuke nieuwe uitdaging moet ik zeggen :j

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:08

xSannee schreef:
Oh houd op hoor |( |(
Ze is nu 20 weken en het gaat zooo hard.

We maakte vandaag deze vergelijkingsfoto; 8 weken vs 20 weken

[ [url=m/yImYgi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe zwaar is Evy nu? Als ik haar zo zie, scheelt ze niet veel met Pixy gok ik.

Curse, die slak foto is echt heel tof!

Oshaa
Berichten: 1056
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:28

Leuke foto's komen er voorbij! Wel allemaal erg regenachtig :+

Shaya_ leuk dat je een nieuwe uitdaging aangaat! Wanneer is je eerste les? Na de zomervakantie?

xSannee vergelijkingsfoto's zijn altijd zo leuk, maar ook een schok - ze groeien zo hard in het begin!

curse Fijn dat je er weer wat regelmatiger op uit kan! Hopelijk lukt het deze stijgende lijn vast te houden :). Lekker eigenwijs (eigewijs? Geen idee welke goed is) kan ze toch zijn!

--------------------------------------------------------

Layla haar loopsheid gaat goed (is dat iets wat je zegt :D ). Ze lijkt er weinig last van te hebben, is niet anders en bloedde (is nu gestopt) minimaal. Hebben geen last gehad van vervelende / opdringerige honden (ook Beer laat haar gewoon met rust). Ze houdt zichzelf goed schoon, wat ook fijn is. Alleen loopt ze een klein beetje alsof ze een hete aardappel tussen haar achterpoten heeft (alleen als ze wandelt, als ze wat harder gaat niet). Hopelijk komt dat door de zwelling en niet vanwege heup problemen ofzo (wat ik niet verwacht, maar is altijd mijn zorg).

We staan aan het begin van een hittegolf en ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ze vindt de waterslang geweldig, dus we kunnen in iedergeval een beetje afkoelen. Ze lijkt er nog geen problemen mee te hebben, maar het wordt straks minimaal 3 dagen 30+ en dat is toch wel wat anders.

Toen ik vorig jaar mee deed aan een dogsurvival met Beer gingen ongeveer alle dingen waarbij hij in iets bewegends moet zittn niet. Had me voorgenomen omdat met Layla vanaf het begin goed te oefenen. Aan dat voornemen heb ik me niet echt gehouden, maar vandaag heeft ze dan toch in iets bewegends gezeten. Er zijn hier geen dogsurivals, dus daar zal het niet voor zijn, maar voor SUPpen zal het vast ook helpen. Het maakt haar allemaal niet echt iets uit :+




Afbeelding

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:35

Oshaa; ja het weer in Nederland is nog niet veel soeps _O-
Maar een echte hittegolf zoals bij jou is ook niet fijn voor de hondjes... lekker aan de gang met water idd!

Ik moet erg lachen om je filmpje _O- die nuchtere kop die ze erbij trekt haha!

Fannetje: ze is nu ongeveer 8,5 kilo!

Shaya_

Berichten: 1291
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:53

@Oshaa 31 mei is de proefles.
We gaan komende maandag nacht op vakantie.

CupCakes_

Berichten: 3410
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:02

Jip die kan waarschijnlijk een studie-project worden voor de osteopathie opleiding. Mijn zus is vandaag met een vriendin en haar twee honden en Jip naar een osteopathie middag geweest waar ze "oefen" honden voor zochten.
Nu wisten ze niet dat Jip mee kwam, maar vinden ze Jip dus zo interessant dat ze hem als studie-project zouden willen gebruiken. Voornamelijk om van te leren en Jip te helpen.

Ik weet nog niet helemaal wat ik hier van moet vinden. Ik heb eerst meer informatie opgevraagd ook wat betreft kosten.

Hoe zouden jullie hierin staan? :)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 21:35

Dat ligt voor mij volledig aan de begeleiding en vooral door wie.

Leo

Berichten: 50249
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:43

Wat Kiwi zegt zou ik ook hebben. Daarnaast zou ik afwegen welke baat mijn hond er bij zou hebben om studie-object te zijn.

Tuurlijk is het belangrijk dat mensen kennis op doen, maar het baat voor de individuele hond moet er wel zijn natuurlijk.