De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:04

Mogen konij en die? Ideaal! Wij hebben 3 struiken in de tuin, en mn vriend snoeit ze elk jaar tot stompjes :D

Wat een kanjers San! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:10

Banjer schreef:
Mogen konij en die? Ideaal! Wij hebben 3 struiken in de tuin, en mn vriend snoeit ze elk jaar tot stompjes :D

Wat een kanjers San! <3

Yes :D. Of die van jou t gaan lusten weet ik niet. Hier vinden ze voor al de jonge blaadjes lekker en ze knagen het schors van de takken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:36

We gaan het merken, of Romeo & Julia ze gaan lusten :D

Zijn hier trouwens nog meer mensen die konijnen van Flappus hebben geadopteerd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:42

Jup, onze koppels komen er ook vandaan :j.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:48

Oh mogen ze vlinderstruik... Das mooi daar heb ik er ook 2 grote van in de tuin. Morgen meteen geven. Kunnen ze er een fijne puinzooi van maken in der bijkeuken.
Ze doen het trouwens super binnen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 00:05

Welkom Banjer! Leuk een nieuwe konijnen eigenaar! Ben benieuwd naar je hok en hoe de buns het gaan vinden! :))

Jeetje, fijn dat het goed gaat met de buns!

San87, lekker he dat knagen aan takken <3

Caro29, jammer dat ze niet verkopen... misschien even andere fotos maken? :)

Gigi, wat vervelend, wat is een oogulcus?
De enige tip die ik kan geven is veel tijd erin steken en vaker oppakken := daar worden ze hier toch echt tammer van... ik zit vaak ook met wat lekkers in de ren.

Jolmer, knappe beebs, ben benieuwd hoe ze gaan worden!

Lukasje, leuk! Ik dacht echt huh bij het begin van je bericht, goed dat je een toevoeging doet! _O- kan hij snel geholpen worden?

==================================

Afbeelding

Ik heb ook een nieuwe bun! <3
Meet Blueberry, roepnaam Blue.
Een voedster van feb 2020.
Ze komt van een tentoonstelling fokker, er zaten vooral hele knappe, bewezen rammen! Helaas zaten ze in veel te kleine hokjes -O- alleen...

Beest weet niet wat haar overkomt hier met alle ruimte en geluiden :') ze is ontzettend lief en super zacht <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:39

@kimberley, beschadeging van het oog.. Weet niet hoe het gebeurt is. Dacht eerst van de verhuis, maar dan zitten er best veel dagen tussen. (Maandag tot donderdag) Mss door een stukje stro ofzo. Ze was weer schijnzwanger, dus hele dagen met kop in het stro. Lekkers komt ze wel aannemen en ze luistert ook goed. Het is dus niet dat ze niet tam is op zich, enkel oppakken kent ze niet echt. Denk dat ze bang was van de grond die onder haar voeten verdween. Nu pak ik haar namelijk langs boven, ander hok was langs voor. Ze gilt gelukkig niet meer, wel nog veel gespartel. Ik ben niet zo van het oppakken als het niet nodig is, maar nu wel onhandig dat ze het niet kent. |o Zij en ik zullen blij zijn als ze weer naar haar gewoon hok kan. :P

Leuke nieuwe bun!! Ga je ze laten dekken?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 08:42

Mooie Blue <3

Op 3 maanden kan hij allicht geholpen worden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:33

Kimberley: wat een leukerd is Blue <3
Gigi: sterkte met het zere oogje :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 11:34

Gigi wat vervelend, hopelijk wordt het oog weer zoals normaal :)
Haha, een dramaqueen dus... dat is dus precies mijn visie waarom ik ze wel vakee optil, als bet dan een keer nodig is, dan is het niet zo'n ding :)

Lukasje en wanneer is dat? Ik heb mijn Oreo en Lilly toen gewoon naast elkaar gezet en af en toe mochten ze onder strikt toezicht even samen zijn. (Oreo had en heeft er geen idee van dat hij een piemel heeft _O- ) het herkoppelen bracht toen 0 problemen met zich mee! :)

Blue is al gedekt := ik denk... ik vraag gewoon of ze haar wil dekken met 1 van haar rammen (gouden kans!) <<) en dat wilde ze! Een onverwante blauwe met grijze ogen, echt een bruut ding! 94 van de 100 punten op zo'n show gehaald.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:57

Hij is nu iets van een 9 weken, het voedstertje een paar dagen jonger. Over anderhalve week komt de DA toch langs en die ging al eens kijken hoe ver het staat. Van zodra alles ingedaald is, kan het voor onze DA.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:14

Zo die tip vd vlinderstruik is een succes. Dat was lekker.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:15

jeetje77 schreef:
Zo die tip vd vlinderstruik is een succes. Dat was lekker.
[ [url=m/19HWRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:26

Welkom Vera! Leuk! Benieuwd hoe de konijntjes het hok vinden!

Ohh wat lekker zeg San!
Ik moet ook maar eens gaan zoeken naar zo’n struik
Mn buurvrouw heeft er wel 1 in de voortuin geplaatst, maar die zal me niet in dank afnemen dat ik die gelijk snoei hahaha

Fijn dat het goed gaat met de konijntjes Jeetje!

Ahhh knappe Blueberryyy <3
Al die ruimte moet heerlijk zijn voor dr <3

Succes Gigi met het oogje! Sneu…

Vandaag foto’s gemaakt van mijn bunns <3
Even alle 10 op de foto gezet!
Koekie:
Afbeelding
Fiësta:
Afbeelding
Vienna:
Afbeelding
Naranja:
Afbeelding
Venice:
Afbeelding
Zilver:
Afbeelding
Bliksem:
Afbeelding
Indy:
Afbeelding
Daim:
Afbeelding
Banjer:
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:34

Jeetje77: fijn dat ze de vlinderstruik lekker vinden..en wat een leuk hok heb je :D
Jolmer: wat een leuke nijntjes heb jij zeg! <3 en ook lekker veel :D

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 23:12

Wat een leuke konijntjes allemaal <3

Afbeelding
Puk ligt al een uur zo. Ik ken geen konijn wat zo lekker op schoot blijft liggen als hij :') je legt m op schoot en hij blijft lekker liggen _O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 13:37

awww wat lief Ierpier! <3

Het konijnenhok is bezorgd... alleen ik krijg dat %$$*@@@!!!! ding niet in elkaar.... :( Als het goed is, kijkt mn vriend er vanavond wel naar... die is meestal wat handiger dan ik :+

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 13:56

Banjer schreef:
Jeetje77: fijn dat ze de vlinderstruik lekker vinden..en wat een leuk hok heb je :D

Noodhok :D
Eerst had ik alleen het reismandje er staan. Dit is wel uitdagender voor ze. Alleen het plankje is wat glad. Is net een glijbaan als ze naar beneden gaan _O- _O- Moet ik nog ff wat latjes op schroeven.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:18

Hey iedereen, mag ik eventjes onder m’n meeleessteen vandaan komen en wat vragen? Vanmorgen merkte ik op dat wombat een beetje gek deed. Zat in een hoekje toen ik eten gaf, probeerde te poepen maar lukte niet. Toen pakte ik hem op en was z’n kontje een beetje vies van zachte poep. Dat had ik schoongemaakt en m weer teruggezet. Later had ie nog steeds niet gegeten dus in overleg met dierenarts medicatie voor z’n darmen gegeven en dwangvoeding. Vanavond zelfde verhaal.

Nou vond ik ook dit gekke kale plekje met een soort scheurtje erin met harde korst. Kan dit myiasis zijn?

Afbeelding
Afgesproken met de dierenarts dat als ie morgenvroeg niet beter is ik morgen met m langs kom. Maar als dit misschien myiasis kan zijn moet ik sowieso even langs denk ik :( het wordt hier nu zomer en hebben een paar warme dagen achter de rug.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:30

laughterline schreef:
Hey iedereen, mag ik eventjes onder m’n meeleessteen vandaan komen en wat vragen? Vanmorgen merkte ik op dat wombat een beetje gek deed. Zat in een hoekje toen ik eten gaf, probeerde te poepen maar lukte niet. Toen pakte ik hem op en was z’n kontje een beetje vies van zachte poep. Dat had ik schoongemaakt en m weer teruggezet. Later had ie nog steeds niet gegeten dus in overleg met dierenarts medicatie voor z’n darmen gegeven en dwangvoeding. Vanavond zelfde verhaal.

Nou vond ik ook dit gekke kale plekje met een soort scheurtje erin met harde korst. Kan dit myiasis zijn?

[ [url=m/Jz9eWb.png]Afbeelding[/url] ]
Afgesproken met de dierenarts dat als ie morgenvroeg niet beter is ik morgen met m langs kom. Maar als dit misschien myiasis kan zijn moet ik sowieso even langs denk ik :( het wordt hier nu zomer en hebben een paar warme dagen achter de rug.

Lijken mij gewoon zijn klieren met wat hard geworden inhoud daarin. Zoals in dit topic: https://www.bunnybunch.nl/forums/topic/ ... at-is-dit/

Hopelijk is hij rap beter!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 22:53

Sterkte met Wombat :(:)

Vriendlief heeft het hok bijna in elkaar… dit is de thuisbasis. Ren/losloopmogelijkheden in de woonkamer gaan we morgen mee verder, lukt het het niet voor het weekend, lopen ze gewoon los in het washok :D

Misschien stomme vraag, maar maken konijnen ook wel eens gebruik van hangmatjes, net als ratjes?

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 07:40

Gigixponys schreef:
laughterline schreef:

[ [url=m/Jz9eWb.png]Afbeelding[/url] ]

Lijken mij gewoon zijn klieren met wat hard geworden inhoud daarin. Zoals in dit topic: https://www.bunnybunch.nl/forums/topic/ ... at-is-dit/

Hopelijk is hij rap beter!

Zal zo nog eens kijken waar T precies zit inderdaad, maar als dat verstopt zit, wat kan je er dan aan doen? Duimen dat ie zo gewoon wilt eten :(:)

Dankje banjer :) hier heb ik ze dr 1 keertje in zien liggen, maar het is veel te klein voor ze. Die van mij is Volgensmij 30x30cm maar konijnen zijn veeel langer als ze gestrekt liggen haha

Is er hier iemand die ervaring heeft met myiasis? Zou dit een beginstadium kunnen zijn ?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:09

Hey LL, wat rot dat 't niet lekker met 'm gaat.. ik zou het niet kunnen herkennen, dus kan je er niet mee helpen... maar hopelijk knapt hij inderdaad snel weer op :(:)

Leuke foto's Celine :+:

En mooi hok Banjer!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:16

laughterline schreef:
Zal zo nog eens kijken waar T precies zit inderdaad, maar als dat verstopt zit, wat kan je er dan aan doen? Duimen dat ie zo gewoon wilt eten :(:)

Dankje banjer :) hier heb ik ze dr 1 keertje in zien liggen, maar het is veel te klein voor ze. Die van mij is Volgensmij 30x30cm maar konijnen zijn veeel langer als ze gestrekt liggen haha

Is er hier iemand die ervaring heeft met myiasis? Zou dit een beginstadium kunnen zijn ?

Kan je gewoon met een nat doekje losweken.

Myasis zie je echt witte maden kruipen. Heel vies.

Hoe gaat het nu met hem?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:21

Nee echt maden heb ik gister en vandaag niet gezien, dus hopelijk was het dat niet inderdaad. Hij is vandaag een stuk wakkerder en energieker, maar nog steeds weinig zin in eten. Nog niet omgekeken naar z'n brokjes terwijl hij dat normaal liever wilt dan groentes. Hij heeft een klein beetje wortel op en stukje spinazieblad. In overleg met dierenarts doorgegaan met de medicatie om z'n darmen op gang te houden en een beetje dwangvoer. Als hij morgen niet nog meer vooruit gaat, moeten we even langskomen voor een checkup.

Afbeelding

Sorry dat ik hier lang niet meer heb meegepraat trouwens, het werd ineens zo druk en alles ging zo snel dat ik het niet meer kon bijhouden, en niet meer de tijd had om alles bij te lezen en op iedereen te reageren. Dus kroop ik maar in een meeleeshoekje :')