Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Maar hoe wil je weten of je hond gezond is als je zijn achtergrond niet kent? Een gezondheidskwaal hoeft niet in jouw hond te zitten om aanwezig te zijn. Dus stamboomloos en gezond gaat niet helemaal samen lijkt mij.
Die zijn ook de teven gecastreerd, er wordt niet mee gefokt, dus om ze die ellende te besparen zijn ze geholpen.
xDenies schreef:Zoe_97 schreef:Hier gaat teef in de bench en reu ook. Om de beurt los. Als Kenai heftig gaat reageren overweeg ik teef oven neer te zetten
Helaas is Bo in een bench geen succes en dat wil ik hem dan ook niet aandoen. Dus vandaar teef in andere ruimte met bench.
Kaus schreef:Dit slaat inderdaad volledig de plank mis dierenfan... Baasje van mijn oppaspup wilde ook geen bewust gefokte hond dus heeft er eentje van een oepsnestje genomen. Beestje is nog geen jaar oud en nu al kapot aan alle kanten in de gewrichten.
Zoë, weet jij hoe dat zit dan met de lijnen waar wel epilepsie voor komt? Mijn oude buren hebben een BC met epilepsie maar zij vermoeden zelf dat het van ontvlooiingsmiddel komt ondanks dag hond MDR1-gendefect vrij is. Hond heeft stamboom en genetische testen. Kan alleen niet vragen wie de ouders zijn want heb geen contact meer... Is wel een echte werklijn.
xDenies schreef:xDenies schreef:[quote="Zoe_97"
Hier gaat teef in de bench en reu ook. Om de beurt los. Als Kenai heftig gaat reageren overweeg ik teef oven neer te zetten
[/quote
Helaas is Bo in een bench geen succes en dat wil ik hem dan ook niet aandoen. Dus vandaar teef in andere ruimte met bench.[/quote
Maar ga je dan als je reu fel blijkt te reageren de teef de hele loopsheid (3 weken) in de bench houden?
Als je een reu hebt die enkel bij de vruchtbare periode reageerd is het natuurlijk nogwel te overzien.
Uh, overdag als niemand er is; ja. Volgens mii ben ik 1 van de weinigen waar de honden NOOIT in de bench zitten..
xDenies schreef:Uh, overdag als niemand er is; ja. Volgens mii ben ik 1 van de weinigen waar de honden NOOIT in de bench zitten..
KimD schreef:xDenies schreef:Uh, overdag als niemand er is; ja. Volgens mii ben ik 1 van de weinigen waar de honden NOOIT in de bench zitten..
Mocht het echt heftig zijn kun je er ook nog altijd voor kiezen om de reu of teef ergens anders onder te brengen.
Wij hebben ook wel eens een reu of teef extra van vrienden om die reden, ik vind dat helemaal geen probleem.
Kaus schreef:Nee klopt, ik weet inderdaad dat MDR1 daar los van staat. Buren denken dus dat omdat er vaker een verband is met ontvlooien/ontwormen en rare reacties daarop met collies dat het daardoor komt. Maar voor zover ik weet is sowieso alle medicatie prima zolang er geen MDR1 gendefect is?
Tis in elk geval enorm sneu voor de hond... Ze twijfelen enorm tusseninslapen of niet. Medicatie helpt niet en de ene dag heeft hond 20 aanvallen op een dag en daarna weken niks...
xDenies schreef:Ik sla toch ook jouw tekst niet in de wind, kiwitje. Maar een paar weken geleden was iedereen heel heftig over het in de bench zetten van een teef en het wel kunnen dekken. En nu ineens is het weer 'heftig' om een teef te laten helpen.
Ik moet het ook maar gewoon ervaren. Voor hetzelfde geld heeft Bo nergens last van. We moeten t maar gaan ervaren.
xDenies schreef:En of het nu wel of geen spookverhalen zijn, er worden honderden teefjes geholpen. Ik kan mij niet voorstellen dat het bij alle hondert teefjes mis gaat.
KimD schreef:Uit eigen ervaring twijfel ik daar erg aan, ABCB1 versterkt het natuurlijk en dat zorgt voor een extra 'let op!', maar ik denk dat collies sowieso heftiger reageren op bepaalde middelen. ABCB1 of niet.
Sowieso de minder goede merken en varianten van ontvlooi en anti teken middelen reageren veel honden (collies) heftiger op.