[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:18

Mja alleen is de afstand idd kleiner dan met de anderen erbij. Dat is echt een wereld van verschil, maar ik kan niet altijd de anderen thuis laten. Ze moeten allemaal wel een keer thuis blijven of alleen aan bod komen en dan merk je wel hoeveel "sterker" ze zich in roedel voelen tov alleen

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:25

petitparis schreef:
ik zou het nooit gebruiken. Komt mss ook dorodat ik eentje met alelrgieën heb. Maar gezien ze elkaar hier met momenten bijna obsessief likken, liever niets dat biet uitgespoeld wordt.
Al erg genoeg dat ik 1à2x/jaar zo'n pipet vergif tegen de teken moet op doen.

ik kwam deze tegen en moest onmiddellijk aan Jarv denken
[ Afbeelding ]

bwhaahah, zo herkenbaar _O-

Hier wisselt die fase van het naar je toe komen/weg rennen af. De draak :')

Gelukkig is het een beestje wat graag aan het werk is, waardoor we daar speels mee om kunnen gaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Hij is inmiddels alweer 7 maanden oud <3 Net vanavond de vierde les gehad van ringtrainen. Ik moet eigenlijk plat liggen (buikgriep te pakken), maar voor Jarvis is het zo'n uitlaatklep dat ik even extra medicatie heb ingenomen zodat ik in ieder geval even een uurtje er tussenuit kon. Iemand was er erg blij mee! :p

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:55

Ik had al een lijstje gemaakt met ingeschreven honden voor de show Tigress. Wij staan dus gezellig samen in de ring bij de jeugdreuen met stamboom;p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:02

Ik ben ook ingeschreven :D maar jeugd teven zonder stamboom en baby reu met stamboom :p

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:08

Ja baby´s zijn helemaal een leuke mix met van alles wat bij de stamboomhonden haha.
Ik ben altijd de ringmeester, nu kan ik dus maar 1 ring doen zelf..vind dat altijd zo leuk de hele dag al die honden kijken. Nog even kijken hoe ik de verdeling doe, moet sowieso zelf in de ring helpen waar ik ook Lewis moet showen. Dan kan ik snel heen en weer rennen;p Vorige keer was die nog een braaf pupje waarvoor het helemaal nieuw was. Ben bang dat die nu niet de hele dag braaf in de bench wil blijven liggen;p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:37

Hoe hyper Cita thuis zo flink en rustig is ze op show. Van zodra de bench opgezet is, gaat ze er uit zichzelf in en ligt comateus te slapen tot ze eruit mag.

Wanneer hebben jullie show met de pupsels?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:24

Leuk dat jullie allemaal show gaan lopen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:36

IngeN86 schreef:
Ik had al een lijstje gemaakt met ingeschreven honden voor de show Tigress. Wij staan dus gezellig samen in de ring bij de jeugdreuen met stamboom;p

Haha, tof! :D Heb er zin in!

petitparis schreef:
Hoe hyper Cita thuis zo flink en rustig is ze op show. Van zodra de bench opgezet is, gaat ze er uit zichzelf in en ligt comateus te slapen tot ze eruit mag.

Wanneer hebben jullie show met de pupsels?

Ik ga sowieso naar de honden show waar Inge het over heeft (in april vind deze plaats), en ik zit momenteel met het inschrijfformulier van de martini dog show voor me :))

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:43

www.honden-show.nl mijn show;)

Volgende week eerste keer jeugdklasse in Eindhoven met Lewis.
Groningen ga ik toch maar niet heen. Zijn vader komt.. die woont in Belgie(Import uit Australie) dus dan zal Lewis geen beste reu worden. Kies de shows uit waar ik de meeste kans heb om meer te winnen haha. Er zijn toch nooit veel Pointers dus dan kan dat.
Ga Eindhoven, Venray en de Benelux Winner in Rotterdam doen. En nog ff eentje extra uitzoeken voor de zekerheid. Die zijn voor de Nederlandse jeugdpunten. In april Luxemburg voor jeugdkampioen..hopelijk haalt die dat, kan die in september in Lux in de tussenklasse en anders weer jeugd. Duitsland doe ik in mei Dortmund beide dagen en Hannover in juni. Als die dan nog niet zijn jeugdtitel heeft doe ik nog Bremen in augustus. En weer Dortmund in oktober in de tussenklasse..en de World Dog Show in Leipzig in November natuurlijk ook:D En tussendoor ook nog veldwerkproeven lol. Druk druk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:45

Groningen is voor mij de keuze omdat die dicht bij is, en zijn vader en opa ook mee doen :)) Even een familie reunie. Daarbij gaan we vooral voor de ervaring heen, dus het gaat vast een toffe tijd worden daar :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:52

Ja ik heb zijn vader 1x gezien op een show, maar niet ontmoet. Dus opzich wel leuk om die echt te ontmoeten..maar het is 2 uur rijden en zal alleen reserve halen misschien. Ga ik toch liever naar de pinkstershow wat een half uurtje rijden is met kans op meer;p Als het nou een ras was met veel honden ingeschreven, dan was het anders. Maar in Eindhoven zijn er bijvoorbeeld maar 2 haha. De meeste Nederlandse Pointers gaan niet naar buitenlandse keurmeesters en ik juist wel;) Bij een Nederlandse keurmeester zijn er gelijk meer, maar dan ook maar iets van 6 ofzo.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:55

haha, ja dan is het wat too much _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 01:00

Ja hoewel ik wel graag naar die show ga hoor. Na 3x jeugd heeft Ivy nog 2 shows gedaan in Nederland, beide in Groningen haha. Eerst in tussenklasse, was ze BOB en jaar erna in open klasse en was ze BOS en NL Kampioen. Ik heb dus ook een kleine en grote martinitoren gekregen;p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 01:18

Juist Inge, eindhoven doen we ook. Verder nog geen plannen om nog in Nederland te showen zo lang Cita geen punten kan behalen (jeugd of CAC). Want tja mijn reu vind showen maar niks, dus om dan speciaal alle shows af te gaan ( met de laatste tijd rond de 30 dalmaten)...
Dus we gaan eigenlijk voor het keurverslag :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 01:25

Lewis vind alles leuk samen met mij, dus hopelijk blijft die dit ook nog lang leuk vinden. Weim showde ik ook nooit zelf, dus ook wel spannend nu..het helemaal zelf doen! Hopelijk vind de keurmeester hem mooi volgende week;) Zo niet, ben ik vroeg thuis..zijn maar 5 honden voor ons. Kreeg hem pas met 5 maanden dus alleen Bleiswijk gedaan. Winner ingeschreven, maar toen had die kennelhoest dus konden we niet gaan. Vind de Duitse shows sowieso ook leuker, dus zal meer shows daar doen en in Nederland alleen wat nodig is en titelshows. In Duitsland vaak dubbele shows, leuk weekendje weg van maken;) Ivy gaat ook altijd gezellig mee, supporter van Lewis haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:49

Kenzo weer helemaal oke en ik ook dus deze week wat meer ondernomen. Echter niet normaal hoeveel mensen zich bemoeien met de opvoeding van je pup. Soms kan ik er om lachen of het negeren en soms moet ik gewoon reageren....

Mevrouw uw pup trekt aan de riem dat moet u af leren hij wordt groot he.....uhm waarom? Als het goed is wordt hij trekhond... overigens hij hangt niet vol in de riem hoor dat is slecht voor hem maar hij mag best trekken en heeft daarom ook goed tuig aan ;)

Mevrouw waarom moet hij zitten? Hij is nog zo jong! Ja idd daarom moet het nu al. Jong geleerd is oud gedaan he

Of in de stad staat er opeens een weimaraner over pupmans heen. Ja honden moeten even kennis maken hoor aldus die eigenaar.

Gelukkig veel meer wel erg leuke en positieve reacties haha. Ga de komende tijd vaak de stad in. Wel leuk al die mannen die voor "mij" op hun knieën gaan whahahaha. Volgend jaar lopen de meesten er juist met een boog omheen.....

Tijdens het uitlaten van de hele roedel (7) weer juist bijna iedereen dat hij zo dapper is. Hij is totaal niet bang van die grote honden. Nee best logisch als je die 24/7 om je heen hebt :p echter ook bijna iedereen denkt dat ik een uitlaatservice ben en zijn geschokt als ze horen dat het eigen honden zijn hahaha

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:52

Heel herkenbaar :')
Ik ben met Pip het doorlopen aan het oefenen en het is echt ongelofelijk hoeveel mensen haar aandacht proberen te trekken. En dan springt ze vervolgens tegen je broek op van enthousiasme. Ja nu vind men dat nog schattig en leuk, maar Als ze dat over een halfjaar nog doet is het een rothond :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:52

Pointers zijn echt springers.. en dat is heel lastig af te leren:o Bij Lewis moet ik ook oppassen dat die niet tegen mensen opspringt.
Maar zelfs voor mega Lewis stoppen mensen nog om te vragen wat die is en om hem te aaien. Hij heeft ook wel echt een super lieve en mooie kop die opvalt, dus daardoor lijkt gewoon heel schattig;p

Hij had net een pluisje op zn neus.. springt die hier rond en hapt in de lucht om het eraf te halen..oh Lewis toch..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:47

Dat springen is bij Kiko ook een probleem.

Vandaag eindelijk weer naar de cursus geweest, na 5 zaterdagen niet te mogen (2 vanwege de feestdagen en daarna vanwege haar loopsheid). Kiko was al helemaal hyper toen ze de tas zag die we altijd meenemen. Helaas mocht ze niet met de normale groep spelen, omdat er een hele dominante reu bij zit die haar zou verkrachten. Tijdens de les had hij haar ook goed geroken aan de pielewoos te zien. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:44

Neonlight schreef:
Dat springen is bij Kiko ook een probleem.

Vandaag eindelijk weer naar de cursus geweest, na 5 zaterdagen niet te mogen (2 vanwege de feestdagen en daarna vanwege haar loopsheid). Kiko was al helemaal hyper toen ze de tas zag die we altijd meenemen. Helaas mocht ze niet met de normale groep spelen, omdat er een hele dominante reu bij zit die haar zou verkrachten. Tijdens de les had hij haar ook goed geroken aan de pielewoos te zien. :')

:? omdat Kiko bijna/net loops af is? Hier tonen geen enkele van de reuen nog abnormale interesse in de teven eenmaal de hoogdagen voorbij zijn. En een verbale verwittiging is voldoende om ze eraf te houden. Dus imo is die reu niet "heel" dominant, maar eerder slecht opgevoed...

Ik ben vandaag gaan puppyknuffelen <3 14 stippels, allemaal "tantes en nonkels" van Cita. Kon bij sommige inderdaad wel gelijkenisen zien tussen deze pupjes, hun papa, Cita en haar mama...
Ben braaf geweest en heb niet stiekem een pupje in mijn zak gestoken :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:59

Das heel braaf. Dat je niet stiekem een mee nam.
Meuren die van jullie tijdens tandjes wisselen ook of ze een kadaver van een half jaar oud gegeten hebben?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 01:00

nee, niets gemerkt vh tanden wisselen op het vinden van enkele tandjes na.
Heeft jouw pup dan geen ontsteking ofzo?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:18

Is geen makkelijke reu en wel heel dominant naar andere honden, deze reu kan met meer honden niet samen.

Leuk zo'n familie-reünie! Wij hebben zondag reünie van de broertjes en zusjes van Kiko.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:21

maar waarom mocht Kiko dan niet met de anderen spelen of waren jullie maar met 2 in de les?

nee, niet echt een reunie. Gewoon een nest puppies met als papa de grootvader van Cita ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:27

Ze mocht niet met de normale groep spelen, werd geplaatst bij de puppy's maar dat vond ze niet zo leuk. Waren er maar 2 waarvan er eentje heel bangig was, en de andere had ze geen klik mee.
In haar normale groep speelt ze altijd met 2 reutjes, een gecastreerde heidewachter (die er niet was) en een mixje geadopteerd uit Portugal, iets jonger dan haar. Zijn de renners, gaat geweldig samen, die zoeken elkaar echt op.