Goed, ik heb geen lekkage van mijn aquarium, maar wel van de regenval in combinatie met de wind. Mooie bruine streep over de muur. Woon er net een maand, dus is wel zuur
Ik heb net even gebeld, nu kan ik nog n mail gaan sturen met fotos.. Het zit m in de kit rand en daar zie je bijna niks aan.. Maar goed he we gaat het zien!
Wij gaan vanavond een groep garnalen ophalen. Het water is weer schoon. Ik heb toch over actieve kool gefilterd. Moet ik dit er nu eigenlijk weer uithalen? Of gewoon laten zitten tot het uitgewerkt is? En ik las dat je garnalen langzamer moet laten wennen, ik had bedacht om ze eerst in een kleiner aquarium te houden en dan steeds een beetje water verversen en water uit het aquarium erbij te doen. Of doe ik nu te moeilijk? Hoeveel garnalen zullen we ophalen voor een meter aquarium? Er komen als dit allemaal goed draait ook weer vissen bij dus.
ow en nog iets. Ik was net slakjes aan het vangen (nu ik geen vissen heb heb ik een laag) kom ik ineens een zwemmende sliert tegen. Wit/gelig. Iemand een idee wat dat was? Heb hem gevangen met de pincet en hij mag verder leven in het riool. Maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Hij zwom echt!
Marisje76
Geplaatst: 15-01-16 23:28
ff spammen, het is gelukt...koop rond meet Cherly
16jr. merrie, 1m27 TOPbraaf gaan haar volgend weekend halen.
Goeienavond allemaal! Ik kom even binnen droppen na een tijdje al wel met een half oog hier eens in mee te hebben gespiekt. Wij hebben hier een ferplast dubai 120 staan met een paar leuke vissen erin, waaronder een tweetal ruitenvlekzalmen die erbij zaten bij het krijgen van de bak. Ontzettend leuk om te zien...echter schijnen ze er een hobby van te maken om aan planten te plukken Zijn er hier mensen met ervaring wat we ertegen kunnen doen? Op deze manier krijgen planten amper de tijd fatsoenlijk hun ding te doen omdat hun blad het niet overleefd, en in het ergste geval de complete plant niet
ellepel
Geplaatst: 16-01-16 10:47
Op google staat dat het alles eters zijn en ze zachte blaadjes eten.
Zou dus zeker wat groffe planten halen, die laten ze misschien met rust? en ze ook groenvoer geven zodat ze misschien van de bladeren af blijven. Zijn wel erg leuke vissen
Zo, hier is het tijd om visjes te gaan vangen! Die diamant zalmpjes zijn zo ontzettend snel dat ik er nog wel even de tijd voor nodig ga hebben om die allemaal te vangen..
ohh marisje, wat een leuk hoofdje heeft die pony! Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst!
Wij hebben de garnalen nu in het aquarium Uiteindelijk zijn het 30 stuks geworden met 2 zwangere garnaaltjes erbij. Dus misschien wel al snel uitbreiding. Tot nu heeft 1 het niet overleefd, althans die heb ik dood gevonden. Ik denk dat je de hele kleintjes nooit weer vind als die dood gaan. Vind het erg leuke diertjes, met hun gepoets.