Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:10

JesdaJinn schreef:
mirriejj schreef:
Kruisbanden gecheckt? :)

Niks over gehoord. Is dat te zien op de foto?

Op foto's was niks bijzonders te zien.

Nee niet specifiek. Een orthopeed kan het wel goed voelen. Ik herken het loopje wel daarin.

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:11

Ze gaan naar Marianne Krediet. Althans, ze proberen daar een afspraak te maken. Weet niet of dat al gelukt is. Dus ze gaan sws naar een fysio/ortho

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:12

Interessant verhaal, wel heel sneu voor de hond maar ze is bij super baasjes terecht gekomen zo te lezen! Ben benieuwd hoe het zal verlopen, duim op veel goeds ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:14

xDenies schreef:
Interessant verhaal, wel heel sneu voor de hond maar ze is bij super baasjes terecht gekomen zo te lezen! Ben benieuwd hoe het zal verlopen, duim op veel goeds ;)

Dat vind ik ook! Ze doen er echt alles aan alleen ze komen niet verder want er komt niks uit testen en foto's en noem maar op.
Daarom had ik gevraagd of ik het hier eens mocht plaatsen in de hoop dat jullie misschien iets zien wat wij over het hoofd zien

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:53

ach zielig :( sneu voor de hond.

Hij ontlast de achterpoot telkens, maar als hij hem wel gebruikt loopt hij niet echt mank heb ik het idee.
Daarom zou ik zeggen dat het hoger aan de poot zit.
Want als echt zijn voetje/teenen/zool zeer deed, liep hij wel echt mank toch?
Dus dan zit ik ook te denken aan de kruisbanden? Maniscus? Of inderdaad verderop in de heup.

Hou ons op de hoogte, succes voor de hond en je vrienden!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:57

Ik zal het doorgeven. Als ze naar Marianne gaan dan kunnen ze haar dat eens vragen om daar naar te kijken/voelen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:01

5 april gaan ze naar Marianne toe ^^

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:26

nou, spannend voor hen, hopen dat het iets is wat goed te behandelen is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:39

Ja, dat hoop ik ook!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:42

@Jesda ik ben benieuwd naar een update op 5 april :j

Ik was lekker naar de zee en daar heeft iemand zulke mooie foto's gemaakt van chansy <3 mijn wakkere man

Scherpte is er wat vanaf vanwege bokt upload :+
edit: fotograve is Agnes Bodizs

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:48

Ik zal zeker hier updaten, jullie hebben natuurlijk ook wat geantwoord en het lijkt mij ook wel interessant als Marianne iets kan vinden :)

Mooie foto's!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:44

erg mooie foto's.
Altijd geweldig he, uitwaaien met de hond.
Zie ik op de laatste foto iets geels op de borst van de hond?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:50

Ja zijn harnes haha normaal zit dat verstopt onder zijn haar :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:44

Weet niet of jullie het nog willen weten maar mijn vrienden zijn gister bij Marianne geweest.

De hond zat werkelijk overal vast. Ook denkt Marianne dat er inwendig van alles mis is. Hoe en wat precies weet ik niet maar ze gaan maandag naar Utrecht en hopen dat die wat kan

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:05

Jeetje, pittig!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:37

oei, dat is nieuws waar je niet op zit te wachten als eigenaar.
heftig, nogmaals sterkte!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:00

JesdaJinn schreef:
Weet niet of jullie het nog willen weten maar mijn vrienden zijn gister bij Marianne geweest.

De hond zat werkelijk overal vast. Ook denkt Marianne dat er inwendig van alles mis is. Hoe en wat precies weet ik niet maar ze gaan maandag naar Utrecht en hopen dat die wat kan

Een chiropractor die voelt "dat er van binnen van alles mis is"( heeft ze dat zelf zó vaag verwoord?).
Daar zou ik me niet al te ongerust over maken, eerst nmaar eens afwachten wat échte dierenartsen met serieuze diagnostische middelen er van zeggen.
Beterschap met je hond.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:12

Kuggur schreef:
JesdaJinn schreef:

Een chiropractor die voelt "dat er van binnen van alles mis is"( heeft ze dat zelf zó vaag verwoord?).
Daar zou ik me niet al te ongerust over maken, eerst nmaar eens afwachten wat échte dierenartsen met serieuze diagnostische middelen er van zeggen.
Beterschap met je hond.

Het is niet mijn hond ;)
Voor meer info lees even paar pagina's terug maar ik weet niet precies wat er exact gezegd is.

Het is dus afwachten wat ze maandag gaan doen.
Mirai krijgt iig een echo en het gele dossier is doorgestuurd naar Utrecht

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:41

Vandaag zijn mijn vrienden met Mirai naar de internist geweest.
Dit is het berichtje dat ik kreeg via de app:

We komen er net weg... de rechterhelft van haar hart is een afwijking gevonden en in haar longen zit behoorlijk weerstand. Dat betekent in Jip en Janneke taal dat haar hart veel moeite heeft om zuurstofrijk bloed rond te pompen naar haar longen. Dat verklaard de symptomen van het hijgen en de snelle vermoeidheid. Omdat ze deze afwijking aantroffen hebben ze haar verder helemaal onderzocht, maar zijn er verder geen ernstige ziektes ontdekt.. haar poot zien ze van dat ze pijn heeft, de pijn begint bij de lies en die pijn is vervelend, maar verder is hier niets van te zien op foto/echo... we hebben nu een behandelplan meegekregen, om een aantal zaken goed in de gaten te houden de komende tijd en terug te koppelen aan de internist, deze gaat dan vervolgens bepalen of er een hart capaciteits of andere onderzoek nodig zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:35

Jeetje, dat is toch wel even wat om zo naar voren te krijgen! Veel sterkte met de hond en ik hoop dat ze het wat gemakkelijker voor de hond kunnen maken!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:07

zo, dat is een geen misselijke diagnose, hopelijk vinden ze een goed medicijn!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:39

Ja. Best heftig. Hadden ze zeker niet verwacht.
Wel weten ze niet wat er met die poot is

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:56

Hoi! Mag ik hier ook mee komen kletsen? Ik heb niet het hele topic gelezen, dat is een beetje lang :o :P

Ik heb sinds 6 weken een kruising border collie teef van 7. Ze komt uit het asiel. Ik weet niet wat er nog meer in zit, maar dat er border in zit is duidelijk.

JesdaJinn wat een nare diagnose voor je vrienden...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:00

De hond gaat nu zichtbaar achteruit. Ze 'hopen' dat het een longworm is (ze hebben ook meerdere testen gedaan, wat precies weet ik niet) en de enige optie is nu dat het longworm is. Is het dat niet en het is echt haar hart dan is het afwachten hoe erg het is want dan krijgt de hond in rust een ecg (weet het niet precies) en daarna na arbeid (bal spelen) een scan. Volgens mij heet dat ecg scan en adh daarvan gaan e beslissen wat ze gaan doen..

Heb je ene foto van je hond Sanned? :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:49

Hmm klinkt niet heel goed allemaal. Longworm is ook naar. Hopelijk komen ze er achter wat er is en is de hond te helpen.

Ik heb nog niet echt mooie foto's van haar, maar deze geven wel een beeld :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is in huis heel rustig (en gek op haar knuffels :P )
Buiten kan ze best wel druk zijn, en luistert dan nog niet altijd even goed. We zijn net begonnen met cursus dus hopelijk gaat dat helpen.
Ze is dol op water en ballen. Helaas heeft ze ook artrose in haar heup, waar ze nu voor op de pijnstillers staat. Dat gaat niet echt goed samen met de hoeveelheid energie die ze heeft, dat vind ik soms wel lastig. Als ik haar gewoon laat doen loopt ze daarna slecht. Maar alleen maar aan de lijn houden is ook niks voor zo'n hond. Ze was veel te zwaar toen ik haar kreeg (26,5 kilo), dus hopelijk helpt afvallen ook tegen haar artrose. De laatste keer wegen is twee weken terug en toen was er al 1,5 kilo af. We zijn dus op de goede weg :)

Buiten dat ze af en toe bananen in haar oren heeft is het een hele lieve hond en ik ben erg blij met haar :D