Ach Fannetje wat een schatje zo Heerlijk 1 oor omhoog 1 naar beneden
Evi is weer goed op de been! Eet eigenlijk direct weer goed, lijkt er weinig last van te hebben! Heeft nu nog wel pijnstillers/ontstekingsremmer tm zondag maar verwacht daarna ook niets geks.
Ohh mooie buik kiwiwitje! Wanneer verwacht je de pups?
Hier leuk maar druk. "Puppy" is voor het eerst meegeweest naar een evenement, we zijn naar Animal Event geweest. Maar als je dan een praatje maakt en je hebt het over "die kleine", weet men eigenlijk al niet meer wie ik bedoel
Oh ja, die van jou begint idd aardig puppy-af te raken zeg! Kiwi, dat schiet al aardig op.
xSannee
Geplaatst: 06-05-23 16:05
Ohh spannend kiwiwitje dat is alweer bijna!
Tigress; Parker is ook niet echt klein meer haha! Stoer hoor naar Animal event! Ik ga het voor volgend jaar onthouden, lijkt me erg leuk.
Wij hadden vandaag bezoek met hond. Andere hond is al 15 dus wilde niet zo spelen en dat vond Evi maar wat flauw
StalMelyn
Geplaatst: 06-05-23 17:18
Ik kan dit topic niet bijhouden, gaat zo snel!
Zag weer wat over fokkerskeuze voorbij komen. Vooral je gevoel volgen hierin, het moet goed voelen.
Animal Event, knap hoor. Wie weet wat voor de toekomst. Bonne is hier nog snel moe van indrukken.
De kleine snotaap heeft graven ontdekt en de tuin van mijn ouders is niet veilig meer. Vooral het zachte zand waar dus net nieuwe planten etc geplant zijn. Mijn moeder dacht dan ga ik mee de tuin in en kan ik ingrijpen maar hij is al zo vlug, rent snel weg als ze eraan komt (en hij is klein en moeders bukt niet zo snel meer) om elders te beginnen Nu dus aan de lijn in de tuin
moonsparkle
Geplaatst: 06-05-23 17:31
Dat zal hier ook wel een ding worden met een pup ik heb 2 moestuin borders in de achtertuin, m'n vorige hond wist prima dat hij daar niet in mocht maar een pup zal het weer moeten leren
Ik moest er eigenlijk om lachen, zo'n komisch gezicht en hij zag zo smerig en zwart uit. Het mag uiteraard niet dus daar gaan we mee aan de slag.
Oshaa
Geplaatst: 06-05-23 19:02
Layla heeft vandaag een coyote weggejaagd die op max 2m afstand van een heel klein hondje stond (in elkaar gedoken). Eigenaar (oudere man) stond ruim 100m verderop (hondje was in eens richting de bosrand gerend, waar dus die coyote zat). Ik was al een stukje verder, maar hoorde opeens die man ijselijk schreeuwen. Ben meteen omgedraaid en terug gerend (honden zaten aan de lijn) en Layla werd een soort evil being. Ze hing volledig in haar lijn en stond op haar achter poten, 3x zo groot van het opstaande haar en het geluid dat uit haar kwam was bijna niet meer blaffen / grommen te noemen. De coyote was heel snel weg.
Die man en zijn hondje waren op bezoek bij de kleinkinderen. Hoe vreselijk was het geweest als je zo je hondje zou verliezen... wil ook niet denken aan het wat er zou kunnen gebeuren met Beer en Layla. Niemand weet vanaf welke grote een hond nou veilig is. Hangt ook af of het een pack of een eenling is..
Hoop ook dat Layla zich nooit tegen ons keert . Ze had echt iets visceral over zich.
Terwijl ze zo lief is!
.... Al sleept ze constant met messen rond, dus misschien toch niet zo lief...
Gisteren les 8 gehad van de EG1. We kregen de vraag of we niet over willen naar de obedience groep. Nooit over nagedacht en nu weet ik niet goed wat ik moet Ik hou van een uitdaging en voor mij is het nieuw. Morgen ga ik langs om te kijken. Wellicht heb ik dan een beter beeld wat ik kan verwachten.
xSannee
Geplaatst: 09-05-23 15:31
Jeetje oshaa wat eng... maak ik me hier zorgen om de wolf die dichterbij komt, maar die is nog niet zo brutaal als die coyotes
Wel een compliment of niet Shaya? Lekker gaan kijken, kun je vast een beter beeld vormen!
Oh en Pien, Evi is ook een echte graver
Wij hadden zondag de eerste Jonge honden cursus. Puppycursus was luxe met maar 1 andere hond maar nu zijn het er meer en dat vraagt was van haar focus
Focus bij de JH ligt meer op de aandacht houden, gehoorzaamheid, rust vinden bij veel prikkels. Enz. Was een leuke eerste les en leuke andere honden/mensen! Dus weer veel zin in deze cursus.
Ze is zo verdomd leergierig, echt heel leuk. Wil dolgraag trainen en als ik iets nieuws oefen heeft ze het razensnel door. Loslopen en terugkomen als er andere honden liepen was nog erg lastig maar dat hebben we heeel hard geoefend en eigenlijk alleen maar successen gehad de afgelopen dagen. Dus hopelijk zetten we dat zo door
Goedemorgen! Maar waar is dat droge weer? Ik zie enkel regen
Drico
Geplaatst: 10-05-23 10:07
Goedemorgen
Heeft iemand hier trouwens tips voor mooie halsbanden? (Geen paracord oid en met kliksluiting)
CupCakes_
Geplaatst: 10-05-23 10:40
Wij hadden zon vanmorgen.
cursebreaker
Geplaatst: 10-05-23 10:46
Heerlijke plaatjes komen voorbij!
Hier alleen maar regen tot dusverre, dus ik heb de regenjassen klaar liggen voor onze ronde straks haha.
Sorry, geen tips Drico. Onze mooiere halsbanden zijn niet met klik maar moet je met bandje en gaatjes vastmaken. Non-Stop e.d. hebben wel met klik, maar dat zijn niet perse mooie halsbanden, die zijn meer functioneel - wel mooi zacht materiaal.
Drico
Geplaatst: 10-05-23 10:54
Ja, wellicht als toevoeging dan erbij, ik vind een simpele ook al snel mooi. Als het idd maar functioneel is en mooie kwaliteit!
Heb er van Hunter eentje, de 'simpele' met alu kliksluiting, die vind ik ook mooi, alleen die zijn ook al niet normaal flink in prijs gestegen