KimD schreef:In dit geval hoef ik de hond niet in het echt gezien te hebben om een mening te hebben erover, want bij de leeftijd had de DA al moeten zeggen 'doen we niet'. Hoevaak is het al ter sprake gekomen dat je echt niet alles klakkeloos hoeft aan te nemen van een DA, een gedragstherapeut, een KC, een hondenschool etc. Dus zeker niet van een direct, grof, arrogant mens online.
Jij vindt dat je niet alles klakkeloos van een DA hoeft aan te nemen.
Dat is een mening, en die kan je (imo op een nette manier) geven. Als je gesprekspartner daar anders over denkt dan heeft het 0,0 zin om daar verder op door te zagen.
Bovendien vind ik het heel wat dat jij die afweging beter denkt te kunnen maken dan een DA die in de wetenschappelijke kennis zit en er jaren voor gestudeerd heeft. En de hond gezien heeft.
KimD schreef:Als je de keuze maakt om met zes maanden te castreren is dat prima maar dan moet je ook achter die keuze staan en het je niet interesseren wat iemand ervan vind.
Lekker makkelijk gezegd als mensen zo op je springen als je het deelt. Tuurlijk kan jij je dat, op de manier waarop dat nu gaat, aantrekken.
Je hebt veel kennis rondom dieren, maar je moet ook niet gaat doen dat je expert bent in alle gebieden en alles weet over alle cases die hier gedeeld worden en dús zo stellig naar iemand moet reageren. Dat ben je niet, en ik heb je ook vaak genoeg dingen zien zeggen die gewoon strijdig zijn met de wetenschappelijke kennis en dús feitelijk niet correct zijn. Dit is een specifieke, individuele case, waarvan je de hond niet gezien hebt en enkel afgaat op een summiere beschrijving hier in het topic. Misschien heeft deze hond wel een of andere medische afwijking waardoor de hormonen letterlijk door zijn lichaam vliegen en er geen land mee te bezeilen is en waar geen training tegenop kan. Weet jij veel.
KimD schreef:Als ik besluit volgende week mijn honden 8 uur per dag in de kelder te houden omdat ik dat beter vind voor hun gezondheid of besluit ze 1,5kg per dag te gaan voeren dan sta ik daarachter. Een ander mag daar alles over zeggen of denken en wellicht zit er wat nuttigs tussen of iets wat me aan het denken zet, zo niet, blijf ik bij mijn mening en trek ik mijn plan.
Het is advies van een dierenarts naar aanleiding van een consult met de hond zelf en de eigenaar. Dat is héél iets anders dan de voorbeelden die jij noemt en ik vind het nogal flauw dat gelijk te trekken. Lekkere stropopredenering dat.
KimD schreef:Met zo'n 85% van het topic heb ik privé ook dagelijks contact en zitten we verdeeld in meerdere appgroepen, sterker nog, Curse durft iedere week met me te gaan wandelen, dus het zal wel met me meevallen (of Curse & de appgroepen verdienen een medaille), maar het zal ook wel gedeeltelijk aan de interpretatie en de verkeerde bloedgroep liggen gok ik zo.

Leuk dat je met anderen privécontact hebt, maar je berichten komen blijkbaar behoorlijk fel, bot en arrogant over op mensen met wie je geen persoonlijk contact hebt. Geef je mening op een nette manier en als mensen aangeven er geen behoefte aan te hebben, laat gaan laat gaan...
KimD schreef:Tieneke schreef:Je kan ook direct zijn zonder arrogantie erbij hoor. Je reactie op mij is precies wat ik bedoel...
Dan is de foeilijst een goeie optie.
Of, weet je, kijk je eens naar jezelf en de manier waarop je schrijft.
Het komt vast botter en arroganter over dan je bedoelt, maar gezien meerdere mensen dat zo ervaren zal dat misschien toch aan je eigen schrijfstijl liggen
.
Bovendien heb je vaak interessante bijdragen (die wel netter geschreven zijn) dus die mis je bij een foeilijst ook.
@mavantos: succes, hopelijk helpt het Freek
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 09-08-22 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt