Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:03

Kiwiwitje, Cody heeft een combinatie van donker en licht, soms lijkt die een beetje bont. De golden van mijn ouders (broer van Cody) is nog donkerder
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 20-01-21 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:21

noox schreef:
@skippy Naja, mijn moeder is licht allergisch wat zich uit in benauwd zijn snachts, ze is ook allergisch voor onze katten, dus het is geen heftige allergie. Vooral gewoon hoe minder hoe beter, maar de hond hoeft niet weg mocht het tegenvallen.
Waarin denk je dat het vooral zal verschillen? Ik vind vooral het baasgerichte en de will to please van een herder echt geweldig, maar dit zit ook goed in een labradoodle. Natuurlijk zijn het andere types hoor, maar de kenmerken die voor mij belangrijk zijn komen in beide terug denk ik :)
Wat we zoeken in een pup is een stabiel karakter, dapper, will to please en niet te reactief naar honden (en andere dingen). Op dat laatste hebben we met onze duitser niet echt getraind toen hij jong was en het blaffen en trekken is er oom niet meer uit gegaan. Nu is dat ook wel een eigenschap die vaker terug gezien wordt in herders, dus ik hoop dat met genoeg begeleidingvan jongs af aan de nieuwe pup ook leert honden te negeren en lekker met mij bezig blijft. Idealiter willen we een hond die mee het terras op kan in de zomer, mee kan op visite (eigenlijk overal mee naar toe waar het enigszins leuk is voor hem) maar ook die het lekker vind om los te lopen in het bos en op het strand. En dat denken we terug te gaan vinden in een lieve labradoodle! :)

Wij hebben zelf een Golden Doodle (75% poedel, 25% golden retriever) en het is echt een schat van een hond. Hij is bij ons opgeleid tot autisme hulphond en heeft dus zeker een stabiel karakter. Binnen is het echt een rustige hond die graag knuffelt. Buiten is hij niet reactief naar andere honden (op een aantal maatjes na) maar dit hebben we er wel uit moeten trainen. Uiteraard als hij los loopt in de bossen oid wil hij wel graag spelen met andere honden of gaat hij wel eens achter een dier aan. Ik weet niet hoeveel een labradoodle en golden doodle precies verschillen qua karakter (wij hebben zelf gekozen voor een golden doodle omdat die toen nog niet heel bekend waren en dus ook nog niet heel erg doorgefokt waren) maar ik ken er een paar en dat zijn ook echt leuke honden.

Herders heb ik zelf geen ervaring mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 17:24

Kiimm_ schreef:
Kiwiwitje, Cody heeft een combinatie van donker en licht, soms lijkt die een beetje wit. De golden van mijn ouders (broer van Cody) is nog donkerder

Ohhhh <3

meisie94

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:45

Allemaal heel erg bedankt voor de feedback ik ga het zo proberen te doen! Dankjewel.

Wat een leuke foto's van Cody!
Welkom Noox! Veel succes met het onderzoeken! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 20:40

Hier ligt de droger vol met zalm en zalmhuiden.
Bij de makro is de zalm weer in de aanbieding en toen ik zei dat ik voor de honden ging drogen kreeg ik zo een zakje zalmhuiden mee. En t waren flinke!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:46

Eind deze maand kom ik weer bij je 'langs' om weer dingen te bestellen :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:20

JesdaJinn schreef:
Eind deze maand kom ik weer bij je 'langs' om weer dingen te bestellen :P

Hahaha dat mag! Leuk!

Dit is gewoon voor eigen gebruik. Ofja mn eigen hondjes. Maar we hebben zalm in de shop! Haha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:27

Jinn is ineens heel erg verzot op die kophuid en de rest is ook al bijna op. Train ook met die strips, die breek ik in stukjes en dat werkt goed, dus gaat iets sneller dan gepland maarach, is natuurlijk niet erg

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:29

Ik moet binnenkort ook weer bij Kim bestellen. Ik mag alleen niet meer dan bepaald gedrag van de familie hier. Op de een of andere manier beland er altijd meer in het winkelmandje dan gepland _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:45

Hihi. Vanaf de 24e is de virtuele kynomarkt er weer. En dan probeer ik nog het een en ander aan te vullen..

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:06

Baal als een stekker van die nieuwe maatregelen zeg! Nou mogen we als gezin (m’n man, ik en dochter van 8 ) niet op puppybezoek om te kijken welke pup met ons een klik heeft! Nou moet ik of mijn man thuis blijven -O-
Totaal logisch hoor, regels zijn regels, maar baal wel echt haha! Eén van ons gaat nu de eerste ontmoeting tussen de pups en onze dochter missen!

En de hamvraag: wie van ons gaat dus niet mee }> :Y) ?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:09

Joy_Mennings schreef:
Wij hebben zelf een Golden Doodle (75% poedel, 25% golden retriever) en het is echt een schat van een hond. Hij is bij ons opgeleid tot autisme hulphond en heeft dus zeker een stabiel karakter. Binnen is het echt een rustige hond die graag knuffelt. Buiten is hij niet reactief naar andere honden (op een aantal maatjes na) maar dit hebben we er wel uit moeten trainen. Uiteraard als hij los loopt in de bossen oid wil hij wel graag spelen met andere honden of gaat hij wel eens achter een dier aan. Ik weet niet hoeveel een labradoodle en golden doodle precies verschillen qua karakter (wij hebben zelf gekozen voor een golden doodle omdat die toen nog niet heel bekend waren en dus ook nog niet heel erg doorgefokt waren) maar ik ken er een paar en dat zijn ook echt leuke honden.

Herders heb ik zelf geen ervaring mee.

wat een leuke ervaring!! Super fijn. Zo eentje zou ik er ook willen!

Super bedankt allemaal voor het warme welkom!

Ik snap dat je daar van baalt woepsie, wat een rot timing. Misschien kun je wel facetimen terwijl je man er is, of andersom als jij mag gaan :p

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:54

Woepsie dat is geen leuke keus wie gaat er het eerst.

Hier morgen weer een bestelling van Kiwitje binnen. Krijg ook vaak te horen dat ze een verwend hondje is. Maar deze x zit er nog voor iemand bij. O:)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:01

kiwiwitje schreef:
Hihi. Vanaf de 24e is de virtuele kynomarkt er weer. En dan probeer ik nog het een en ander aan te vullen..

Had dat nu niet gezegd.... Kijkt naar de voorraad... Nee ik heb echt genoeg....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 23:11

x_Jeanine_x schreef:
kiwiwitje schreef:

Had dat nu niet gezegd.... Kijkt naar de voorraad... Nee ik heb echt genoeg....

Je hebt tm de 30e om daar wat aan te doen. Dan kun je de 31e nog bestellen :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 07:36

Goeie Kiwi _/-\o_
Maar als ik daar wat aan die krijg ik denk ik een obesitas teckel O:)
Zag ook dat er met valentijnsdag een snuffel box komt.... En betaalt is dus was al weer te laat met opzeggen.

Geef al regelmatig zakjes voer en snoepjes etc aan m'n schoonouders de honden....

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:22

punjab schreef:

Hier morgen weer een bestelling van Kiwitje binnen. Krijg ook vaak te horen dat ze een verwend hondje is. Maar deze x zit er nog voor iemand bij. O:)

Is dat een hint, krijg jij er ook eentje bij?

Kiwi, leuk met die zalmhuiden, gaat dat erg stinken of valt dat mee?
Roetsj wil zalmhuid alleen knapperig, dus wanneer ze niet droog genoeg zijn, stop ik ze een minuutje in de magnetron, dan zijn ze wel crispy en eet ze ze wel graag. Dat stinkt wel erg, maar heb hem in de schuur staan, dus is gelukkig niet binnen.

Welkom Noox, voor mij duurt het ook nog even hoor, waarschijnlijk (als het doorgaat en er een teefje bij zit) ergens eind zomer. Maar laat het tegen die tijd wel weten.
Wat betreft labradoodle, ik kreeg hier de tip om ook naar de australian cobberdog te kijken (voor mijn broer dan, want die zocht er eentje). Dit is hun pupje, ze mogen haar zaterdag de 30e ophalen.

Afbeelding

Zij hadden wat dat betreft net mazzel, zijn nu 2 x geweest als gezin. ( 7 pups, dus voor de fokker echt plannen geweest met bezoek) Met ophalen zal of mijn broer of schoonzusje dan wel in de auto moeten wachten. Of buiten in de tuin of zo. Ik denk dat ze er wel iets op verzinnen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:27

@fannetje cobberdog is bijna hetzelfde als australian labradoodle mét de wens tot een erkend ras te komen.
In australian labradoodle zitten labrador, curly coated retriever, poedel, ierse waterspaniel, engelse cocker spaniel en amerikaanse cocker spaniel.
Bij de cobberdog hebben ze daar nog wheaten terrier aan toegevoegd en proberen ze nu tot een standaard te komen en tot erkenning.

De achtergrond is dus hetzelfde (nagenoeg): in beide gevallen niet alleen labrador x poedel (wat bij de labradoodle wel zo is)

Wat een schatje zeg! <3
Zit aan dat koppie te zien wat meer spaniel in?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:35

Skippy, mams lijkt totaal niet spaniel-achtig, paps ook niet. Maar Roetsj had als pup ook zo'n soort kop, dus kan nog een hoop veranderen. Ik vond ook die wens om tot ras te komen een mooie inzet. Deze fokker is ook heel serieus bezig, alles wordt getest. Zij heeft 2 teven momenteel, ik weet niet of ze er zelf eentje houdt of misschien uitzet bij een gast ouder, of misschien al heeft zitten. Heb er in ieder geval een goed gevoel bij, dus ben blij dat ze hier een pup vandaan hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:42

@fannetje dat klinkt zeker goed!
Wat grappig dat Roetsj dat als pup ook zo had :j

Onze australian labradoodle had als pup echt wel een andere hoofdvorm:

5 weken:
Afbeelding

4 maanden:
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:47

Afbeelding
Dit was Roetsj met ruim 8 weken

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:53

Oh, maar Roetsj zou ik niet verwarren met een cocker spaniel bijv hoor, die heeft wel écht een flatcoat-puppy-hoofd daar al :D <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 12:17

fannetje schreef:
punjab schreef:

Is dat een hint, krijg jij er ook eentje bij?

Kiwi, leuk met die zalmhuiden, gaat dat erg stinken of valt dat mee?
Roetsj wil zalmhuid alleen knapperig, dus wanneer ze niet droog genoeg zijn, stop ik ze een minuutje in de magnetron, dan zijn ze wel crispy en eet ze ze wel graag. Dat stinkt wel erg, maar heb hem in de schuur staan, dus is gelukkig niet binnen.

Welkom Noox, voor mij duurt het ook nog even hoor, waarschijnlijk (als het doorgaat en er een teefje bij zit) ergens eind zomer. Maar laat het tegen die tijd wel weten.
Wat betreft labradoodle, ik kreeg hier de tip om ook naar de australian cobberdog te kijken (voor mijn broer dan, want die zocht er eentje). Dit is hun pupje, ze mogen haar zaterdag de 30e ophalen.

[ [url=m/Rbdnt8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zij hadden wat dat betreft net mazzel, zijn nu 2 x geweest als gezin. ( 7 pups, dus voor de fokker echt plannen geweest met bezoek) Met ophalen zal of mijn broer of schoonzusje dan wel in de auto moeten wachten. Of buiten in de tuin of zo. Ik denk dat ze er wel iets op verzinnen.

De zalm ruik je wel wat. Maar ik vind t niet storend. En de huiden eigenlijk helemaal niet

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:44

Fannetje nee hoor heb aan Senna genoeg. Kan bijna altijd mee en alle aandacht voor der alleen. We doen mee aan een valentijnsswap voor honden.

Wat een leuk hondje van je broer.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:48

Ach, waarom niet..  Het zonnetje schijnt.. :')
Afbeelding

Afbeelding