Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noox schreef:@skippy Naja, mijn moeder is licht allergisch wat zich uit in benauwd zijn snachts, ze is ook allergisch voor onze katten, dus het is geen heftige allergie. Vooral gewoon hoe minder hoe beter, maar de hond hoeft niet weg mocht het tegenvallen.
Waarin denk je dat het vooral zal verschillen? Ik vind vooral het baasgerichte en de will to please van een herder echt geweldig, maar dit zit ook goed in een labradoodle. Natuurlijk zijn het andere types hoor, maar de kenmerken die voor mij belangrijk zijn komen in beide terug denk ik![]()
Wat we zoeken in een pup is een stabiel karakter, dapper, will to please en niet te reactief naar honden (en andere dingen). Op dat laatste hebben we met onze duitser niet echt getraind toen hij jong was en het blaffen en trekken is er oom niet meer uit gegaan. Nu is dat ook wel een eigenschap die vaker terug gezien wordt in herders, dus ik hoop dat met genoeg begeleidingvan jongs af aan de nieuwe pup ook leert honden te negeren en lekker met mij bezig blijft. Idealiter willen we een hond die mee het terras op kan in de zomer, mee kan op visite (eigenlijk overal mee naar toe waar het enigszins leuk is voor hem) maar ook die het lekker vind om los te lopen in het bos en op het strand. En dat denken we terug te gaan vinden in een lieve labradoodle!
Joy_Mennings schreef:Wij hebben zelf een Golden Doodle (75% poedel, 25% golden retriever) en het is echt een schat van een hond. Hij is bij ons opgeleid tot autisme hulphond en heeft dus zeker een stabiel karakter. Binnen is het echt een rustige hond die graag knuffelt. Buiten is hij niet reactief naar andere honden (op een aantal maatjes na) maar dit hebben we er wel uit moeten trainen. Uiteraard als hij los loopt in de bossen oid wil hij wel graag spelen met andere honden of gaat hij wel eens achter een dier aan. Ik weet niet hoeveel een labradoodle en golden doodle precies verschillen qua karakter (wij hebben zelf gekozen voor een golden doodle omdat die toen nog niet heel bekend waren en dus ook nog niet heel erg doorgefokt waren) maar ik ken er een paar en dat zijn ook echt leuke honden.
Herders heb ik zelf geen ervaring mee.
punjab schreef:Woepsie dat is geen leuke keus wie gaat er het eerst.
Hier morgen weer een bestelling van Kiwitje binnen. Krijg ook vaak te horen dat ze een verwend hondje is. Maar deze x zit er nog voor iemand bij.
fannetje schreef:punjab schreef:Woepsie dat is geen leuke keus wie gaat er het eerst.
Hier morgen weer een bestelling van Kiwitje binnen. Krijg ook vaak te horen dat ze een verwend hondje is. Maar deze x zit er nog voor iemand bij.
Is dat een hint, krijg jij er ook eentje bij?
Kiwi, leuk met die zalmhuiden, gaat dat erg stinken of valt dat mee?
Roetsj wil zalmhuid alleen knapperig, dus wanneer ze niet droog genoeg zijn, stop ik ze een minuutje in de magnetron, dan zijn ze wel crispy en eet ze ze wel graag. Dat stinkt wel erg, maar heb hem in de schuur staan, dus is gelukkig niet binnen.
Welkom Noox, voor mij duurt het ook nog even hoor, waarschijnlijk (als het doorgaat en er een teefje bij zit) ergens eind zomer. Maar laat het tegen die tijd wel weten.
Wat betreft labradoodle, ik kreeg hier de tip om ook naar de australian cobberdog te kijken (voor mijn broer dan, want die zocht er eentje). Dit is hun pupje, ze mogen haar zaterdag de 30e ophalen.
[ [url=m/Rbdnt8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zij hadden wat dat betreft net mazzel, zijn nu 2 x geweest als gezin. ( 7 pups, dus voor de fokker echt plannen geweest met bezoek) Met ophalen zal of mijn broer of schoonzusje dan wel in de auto moeten wachten. Of buiten in de tuin of zo. Ik denk dat ze er wel iets op verzinnen.