Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 19:32

Ik zou even de samenstellingen naast elkaar leggen.
De greenfields en lam elements lijken qua samenstelling niet echt op elkaar. De oakwoods en de greenfields dan weer wel :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:57

Wij geven Lilo kenner natuurlijk brokken ook hebben wij lang gezocht naar de juiste brokken en de gene waar ze eigenlijk beste op reageert was kenner natuurlijk.

Hoe zijn jullie honden met de storm Lilo is angstig ligt het liefst onder een deken ze wil ook niet naar buiten. ( is nu op bed gaan liggen onder mijn dekbed)

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:05

Hier ligt alles op apegapen en als Mera wakker is wilt ze het liefst in de tuin rondrennen achter de blaadjes aan. Die krijgen we met moeite naar binnen :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:12

Hier wil Mulan ook heel graag naar buiten, terwijl ik haar normaal uit de bench moet plukken als ik een jas en schoenen aandoe xD Ze rende nu zelf naar de voordeur :') Verder binnen nergens last van, de katten ook niet.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:14

Moest met Lilo vanmiddag terug lopen naar huis toen waaide ze van de 1 kant van de weg naar de andere kant. En wist ze niet hoesnel ze moest lopen om thuis te komen.

Hopelijk wil ze vanavond nog even naar buiten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:15

Gioia is super rustig en heeft een paar keer gekotst. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt..... (met 1 dagje kotsen ren ik niet naar de dierenarts, wel na meerdere dagen). Vanavond maar even niets eten, morgen kijken we wel verder.

Edit: misschien dalijk even wat rijst koken... bij nader inzien is kotsen met lege maag helemaal niet lekker...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:27

Hier geen angstige honden gelukkig alleen guapa vind de wind heel vervelend in haar oren en parel is al gauw dat als het zonnetje niet schijnt het van haar niet zo ver hoeft allemaal.
Elf vind het prima maar heb hem voor de zekerheid maar niet los gelaten :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 20:39

Hier ook alles rustig. Ofja boellie is nog een beetje van de wap door Chick maar dat heeft niks met het weer te maken _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:41

Wij gaan zo wandelen. Heb net een buienalarm gekregen :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:48

Denies, ik loop gerust met frisbees over straat hoor. Niks geks aan toch? Heb nog niemand iemand raar zien kijken. :=

Hier enorme opluchting. Dexter had nadat hij donderdag terugkwam van de opvang, iets in het gat van zijn getrokken tandje. We kregen het er niet uit met de pincet dus hopen dat het eruit zou vallen. Vrijdag viel er een klein stukje uit maar er zat nog een flink stuk in. Dus DA gebeld en weekend afwachten. Vrijdagavond nog een stuk eruit kunnen trekken maar het andere stuk zat echt muurvast. Zaterdag zakte het steeds meer en vandaag was het er bijna uit. Het bungelde heen en weer en hij zat er steeds met zijn tong aan. Dexter op het kleed gelegd en opeens viel het eruit *\o/* *\o/* *\o/*

Morgen toch wel even langs de DA want het meurt enorm en er zit nu een groot gat weer in zijn tandvlees wat net na zorgvuldige zorg dicht was gegroeid :roll: :roll: Maar het is eruit wat betekent dat hij morgen dus niet weer onder narcose hoeft :D

Foto's even in spoilers want het is wel een beetje vies :=

Spoiler:
Zo begon het:
Afbeelding

Toen viel er iets vanzelf uit en een paar uur later trokken we dit eruit:
Afbeelding

Vandaag zag het er zo uit, steeds meer naar beneden gezakt dus:
Afbeelding

En toen viel net dit eruit:
Afbeelding

En nu ziet het er zo uit %) Terwijl het donderdag ochtend helemaal dicht gegroeid was...
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 20:54

Doe je voorzichtig Denies? Met evt vallende takken enzo.

Akelig kaus. Hopelijk valt t mee

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:17

punjab
Lijkt me voor de school zelf ook onhandig. Zo loop je toch ook inkomsten mis, als je de helft van de tijd geen cursus kunt laten starten/geven met slecht weer. Maar goed, een binnen locatie moet je ook maar even zien te vinden wat goed beschikbaar is en betaalbaar. En ik was toen ik jonger was gek op carnaval als in; 5 dagen zuipen en plezier hebben met vrienden. Tegenwoordig vind ik het meer irritant als wat anders en gruwel ik van al die zatte mensen, die zich meestal ook nog niet weten te gedragen. We kijken normaal op maandag een van de grotere optochten in de buurt omdat m'n zoontje dat natuurlijk super tof vind met al dat snoep wat uitgegooid wordt, die komt vrij kort langs onze straat, en voor de rest vieren we het ook eigenlijk niet meer. We lopen volgende week zondag wel de korte kinderoptocht van school mee voor onze zoon, maar dat is het hihi. Dan verkies ik idd Disney wel erboven ja :)

cinniz
Ja echt he, brr. 10 paarden van de 21, bizar veel :( Zag dat er al doneer acties gestart zijn en veel mensen ook al spullen gedoneerd hebben of gaan doen. Voor de hondenschool is ook een doneer actie gestart zag ik, omdat alle spullen waarmee getraind werd zoals agility materialen en hoopers e.d. ook kapot is nu wat de beurs vd school ook pijn doet aangezien de eigenaresse nog in de opstart fase zat van d’r eigen school op deze locatie. En Guapa zal dan idd nog wel wat groeien ja en vooral uitzwaren, wat ook weer zeker effect kan hebben op het wel/niet goed passen van een tuigje.

Anna
Veel beterschap gewenst tijdens je herstel. Heerlijk om dan wel lekker te kunnen knuffelen met je vriendinnetje op schoot.

Nynkster
Top dat de cursus goed gaat!

Kaus
Ah wat rot zeg van die wond die nu weer open lijkt te zijn. Aangezien het meurt… hoop geen beginnende ontsteking aangezien er iets in heeft gezeten wat er niet in hoort. Maar een ontsteking kun je normaal echt ruiken, dat heeft een hele aparte geur. Maar goed dat je het even gaat laten checken. Kans is wel aanwezig dat het gewoon zelf weer dicht gaat nu hoor, maar misschien dat hij toch wat AB krijgt uit voorzorg. Succes alvast en hopelijk valt het mee!

---

Wat voer betreft blijf ik voorlopig bij Edgard & Cooper. Qua samenstelling misschien alsnog niet de beste wat ertussen zit, omdat er ook overbodige dingen in zitten - maar de percentages daarvan zijn te verwaarlozen in het grote geheel. Maar qua vlees ben ik tevreden over het aandeel en de C/F verhouding is prima ook. Arya doet het er in ieder geval heel goed op en da’s voor mij het belangrijkste. Krijg van iedereen regelmatig complimenten over hoe mooi ze al in d’r vacht zit ook enz. dus dat zal ook zeker gedeeltelijk te danken zijn aan wat het voer voor d’r doet. En qua energie doet ze het goed, ze blijft ook goed op gewicht en de poep is ook goed. Dus blije ik haha. Wolf of Wilderness deed ze het hier dus helaas ook wat minder goed op op een gegeven moment en met name veel scheten die ze liet ervan. En omdat ik ook niet van Zooplus op aan kan qua leveren - mijn schoonzus had dezelfde problemen deze week weer als wat ik had dankzij schijt DPD ook - en niet de mogelijkheid heb om voor maanden voer vooruit op te slaan, wil ik ook niks meer qua voer online bij hun moeten kopen wat alleen bij hun te krijgen is. Het voer van de kat kan ik gelukkig via medpets krijgen die heel snel en altijd goed leveren. E&C kan ik gelukkig dus ook nog bij o.a. pets place krijgen die 7 dagen per week open is maar ook bij een andere dierenspeciaalzaak die ik graag steun - familie zaakje. Voor pups is er 1 smaak verkrijgbaar, maar voor volwassen honden zijn er ook meerdere smaken verkrijgbaar en kun je dus ook afwisselen in diersoorten als je wilt. Blijft toch interessant om te zien hoe elk dier zo anders reageert op elk soort voer en de verschillende merken.

Rot voor de dieren die last hebben van het weer. Arya had er vanmorgen tijdens de wandeling in het losloop gebied geen last van, maar had juist veel plezier met de rondvliegende blaadjes haha. Net had ze wel na het plassen en poepen meteen zoiets van ok kom maar weer terug naar huis, volgens mijn man. Maar hij is ook vrij snel gaan wandelen nadat we thuis kwamen - waren een aantal uren weggeweest - dus kan ook zijn geweest dat ze gewoon graag terug wilde komen om bij ons te zijn. Nu liggen pupsel en kitten lief gewoon lekker relaxed erbij en reageren niet op de wind gelukkig. Straks wel nog even snel een laatste rondje, kijken hoe het dan is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:48

Heh wat gek Kaus, dat ziet er bijzonder uit. Enig idee wat het is geweest?
& ja ik kan wel met frisbees gaan lopen maar frisbees is ook onze sport en niet echt een middel om hem af te leiden. Kan het altijd proberen maar wil niet dat de focus van de frisbees dan uiteindelijk verdwijnt.

Ja hoor, overleefd! Iets korter dan normaal, so be it. Ze hebben gepoept en geplast. Flink wat bomen om hier. Bij Mera was ik nog droog heen en weer, bij Bodhi ging het wel gieten. Nouja, we hebben wel gelachen. Ik weeg natuurlijk maar 45 kilo dus met die wind is dat soms best hilarisch :') En die hondjes kijken zo bezorgd naar je met een rukwind, zo lief <3

Het beste voer is waar jouw hond het beste op doet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:11

Nee, geen idee helaas. We weten vrij zeker dat het hout is. De eerste twee stukken leken enorm op hout. Dit stukje veel minder maar dat zit ook al vier dagen in zn tandvlees dus de structuur verandert ook. Morgen brengen we het mee naar de DA en dan kan die er even naar kijken.

Dat de focus op de frisbee verdwijnt is inderdaad wel een punt. Je kan het wel in nood momenten gebruiken. Dat doen wij ook door 'balletje!' te roepen als ze nú moeten komen. Trappen ze altijd in := Zo lang je het niet te vaak zegt.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:29

Oei Kaus dat ziet er wel pijnlijk uit. :(:)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:13

Dankjewel CB, vandaag een klein stukje mee gewandeld met mijn man, Mila helemaal dol, telkens tegen me aan springen, die heeft ook wel door dat het wat anders dan anders is. Ik hield het helaas niet lang vol, maar komt gauw weer goed.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:34

Hier geen problemen gehad met de storm. Het was wel grappig om Popo's oren alle kanten op te zien flapperen, dat vond hij zelf ook wel een beetje gek. We zijn 's middags nog gewoon buiten wezen spelen in een park, alleen even voorzichtiger gedaan met onder bomen door lopen.

@Arabella Beterschap voor Gioia, hoop dat het na de storm weer wat opknapt!

@Kaus Kan me voorstellen dat daar stank vanaf kwam haha. Fijn dat het eruit gekomen is.

@Anna Jij ook beterschap!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:48

Jeetje, wat gaan jullie snel! Even een weekendje niet online geweest.... 5 pagina's bijlezen!

@E_J herplaatsers zijn een 'vak apart'. Toby is een herplaatser. Hij is ab-so-luut mijn beste vriendje, super lief met volwassenen én kinderen, lief met katten, braaf bij de paarden. Honden is hij 'selectief sociaal' mee. Wat ontzettend natuurlijk gedrag is, maar wat veel mensen die op straat lopen met hun hond niet zo fijn vinden. Hij kruipt weg, óf hij blaft. Gaat een hond niet weg als hij blaft, valt hij ook gerust uit. Tjah, en de 'gemiddelde labrador' gaat gewoon niet weg, even gechargeerd gezegd.
Ik ben zeker niet 'anti-buitenlandse hondjes', en ben gék met de mijne, maar er zitten vaak wel wat haken en ogen aan die je minder hebt als je heel bewust een specifiek ras uitgezocht hebt. Ik zeg niet voor niets 'vaak'. Ik heb zelf meer ellende gehad met mijn stamboom-spaniel ;)

@Cursebreaker jeetje, ik las het inderdaad gisteren van de brand, bizar! Meestal hoor je dan nog 'de paarden waren op tijd buiten', maar dit is wel heel naar :(

@Kiwiwitje spannend, hopelijk heeft de dekking gepakt en komen er puppies!

@kaus jeetje, gewoon een stukje hout tussen het tandvlees nog? Aiiii

Qua voeding: belangrijkste is dat de hond het er goed op doet uiteindelijk. Toby krijgt over het algemeen renske, hij doet het daar goed op. Vooral op de zalm en de kalkoen gaat hij erg goed. Tussendoor krijgt hij ook wel wolf of wilderness. Alles behalve de 'soft' versie, want die vind ik zelf echt té smerig ruiken. Heb nu een paar zakjes van de elements liggen (weet uit mijn hoofd even niet meer welke smaken). Wolf gaat ook gewoon goed altijd eigenlijk.
De hond van mijn ouders doet het beter op persbrok en krijgt lukullus en dat gaat goed. Van veel andere brokken gaat hij overgeven, dus daar wisselen we niet teveel mee.
Mijn vorige hond kreeg dan weer makkelijk dunne ontlasting en die hebben we jarenlang een hypoallergene brok van prins gegeven. Mijn eerste keuze? Nope! Maar ja, als de hond daar niet ziek van wordt, is dat beter dan het juiste tabelletje voeren uiteindelijk...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:24

wij hebben de storm ook overleeft :Y) 2 schuttingdelen omgewaaid straks maar even fixen want is best onhandig met een pup in huis dat ze niet even los de tuin in kunnen
En bij de paarden 4 bomen omgewaaid op het hek van de bak/paddock := paarden hebben het wel overleeft gelukkig :Y)

en Roek heeft net de bank onder gekotst >;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 09:39

Wanneer heb je de echo Van? :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:58

cursebreaker schreef:
Jullie gaan hard! Komt weer een mega bij lees post haha.

Nicky
Wij zijn begonnen met de pup eerst gewoon te maken aan de bench en het leuk te maken, zodat ze het echt als haar plekje ging zien - zo kreeg ze in het begin ook minimaal 1 voerbeurt per dag in de bench, alsook eventuele snacks. Als ze diep sliep, in de bench leggen en dan beginnen met deurtje dichtmaken en als ze wakker wordt en rustig is openmaken. Overdag als we thuis waren zijn we begonnen met af en toe deurtje dicht te doen als ze er wakker in zat en de eerste 1,5 dag wilde ze dan wel even een minuut flink piepen bv omdat ze het toch spannend vond dat ze moet die deur dicht erin zat. Zodra ze rustig was ging het deurtje weer open, kreeg ze een goedzo - niet mega uitbundig belonen - en gingen we weer verder tot de orde van de dag. Telkens iets langer uitgebreid. We hebben dus ook snacks en minimaal 1 voerbeurt elke keer in de bench gegeven om voor haar de link te leggen dat het haar plekje is. En ’s nachts sliep ze boven op de slaapkamer in een bench naast ons bed waar ze gelukkig snel aan gewend was en denk daardoor ook weer snel een link heeft gelegd van ok, hier kan ik lekker rusten. Arya pakte ook vaak haar rust zelf niet omdat we nog een kitten hebben rondrennen en die 2 wilden natuurlijk wel graag bezig zijn met elkaar. Dus dan kreeg ze ook even bewuste bench rust van mij.

Na een week zoiets zijn we begonnen met opbouwen vanaf 10min. Echt alleen zijn als wij de deur uit gingen - die eerste week tot 1,5 week is ze bij ons dus niet alleen geweest. Camera aan zodat we konden zien hoe ze reageerde. Ze wilde soms in het begin nog even piepen, maar werd toen snel rustig en ging slapen. En al snel was het bij ons zo dat de bench een plek was om rust te krijgen en gaat ze zich snel liggen en slapen dus nu is het voor ons ook geen probleem om enkele uren weg te zijn bv. Ze settled zich snel en slaapt. Voor m’n eigen gevoel geef ik ’s avonds de laatste voerbeurt nog in de snuffel mat in de bench zodat ze even bezig is als we naar boven gaan en je zou overdag als je weg moet bv. Een bevroren kong kunnen geven. Maar wij hebben wel opgebouwd met 10/15min elke keer en niet ineens 2u alleen gelaten bv. Nu weet ik niet hoe erg het besef van tijd wel/niet is bij ze, maar goed hihi. Denk dat het vooral ook even kijken is naar hoe je hond gaat reageren erop en hoe snel ze het leuk en ok vinden om erin te zitten. Klinkt erg chaotisch weer zoals ik het vertel haha maar hopelijk heb je iets aan mijn ervaring ermee :)

.

Ik had ineens 10 pagina's te lezen :Y)
En ik zag ineens m'n naam :')

Dankjewel voor de tip! Ga ik zeker mee nemen!

Ik ben nog aan t bijlezen :')
Ik had vannacht gedroomd dat de pups ineens geboren waren en dat ik in een groepsapp zat en 21 februari zou gaan kijken... Het voelde heel echt tot ik wakker werd en bedacht dat het helemaal nog niet kon :') :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 10:17

Haha stiekem ook wel leuk zo'n droom :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:26

kiwiwitje schreef:
Haha stiekem ook wel leuk zo'n droom :P

Ja dat zeker :Y)
Ook wel weer zuur als je wakker word en bedenkt dat je nog zeker 4 maanden moet wachten :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:46

Ja dat dan weer wel :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:15

Hier ook geen problemen gehad met de storm. Terugweg vanuit Den Haag was wel lastig. Gelukkig hebben we een zware auto. Nog wel even in de file gestaan voor het dak van een tankstation dat eraf was gewaaid. Achter ons huis is een auto het water ingerold maar die had m gewoon in zn vrij op een helling laten staan :Y)

Stukje uit Dexter zn bek langs de DA gebracht en foto's opgestuurd. Blijkt een stukje wortel te zijn dat door trauma bloot is komen te liggen. Waarschijnlijk toch te ruw geweest bij de opvang. Maar het is eruit. Hij hoeft niet weer onder narcose en de wond gaat vanzelf dicht. Ook geen antibiotica nodig gelukkig. Hele opluchting :D