De greenfields en lam elements lijken qua samenstelling niet echt op elkaar. De oakwoods en de greenfields dan weer wel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Jullie gaan hard! Komt weer een mega bij lees post haha.
Nicky
Wij zijn begonnen met de pup eerst gewoon te maken aan de bench en het leuk te maken, zodat ze het echt als haar plekje ging zien - zo kreeg ze in het begin ook minimaal 1 voerbeurt per dag in de bench, alsook eventuele snacks. Als ze diep sliep, in de bench leggen en dan beginnen met deurtje dichtmaken en als ze wakker wordt en rustig is openmaken. Overdag als we thuis waren zijn we begonnen met af en toe deurtje dicht te doen als ze er wakker in zat en de eerste 1,5 dag wilde ze dan wel even een minuut flink piepen bv omdat ze het toch spannend vond dat ze moet die deur dicht erin zat. Zodra ze rustig was ging het deurtje weer open, kreeg ze een goedzo - niet mega uitbundig belonen - en gingen we weer verder tot de orde van de dag. Telkens iets langer uitgebreid. We hebben dus ook snacks en minimaal 1 voerbeurt elke keer in de bench gegeven om voor haar de link te leggen dat het haar plekje is. En ’s nachts sliep ze boven op de slaapkamer in een bench naast ons bed waar ze gelukkig snel aan gewend was en denk daardoor ook weer snel een link heeft gelegd van ok, hier kan ik lekker rusten. Arya pakte ook vaak haar rust zelf niet omdat we nog een kitten hebben rondrennen en die 2 wilden natuurlijk wel graag bezig zijn met elkaar. Dus dan kreeg ze ook even bewuste bench rust van mij.
Na een week zoiets zijn we begonnen met opbouwen vanaf 10min. Echt alleen zijn als wij de deur uit gingen - die eerste week tot 1,5 week is ze bij ons dus niet alleen geweest. Camera aan zodat we konden zien hoe ze reageerde. Ze wilde soms in het begin nog even piepen, maar werd toen snel rustig en ging slapen. En al snel was het bij ons zo dat de bench een plek was om rust te krijgen en gaat ze zich snel liggen en slapen dus nu is het voor ons ook geen probleem om enkele uren weg te zijn bv. Ze settled zich snel en slaapt. Voor m’n eigen gevoel geef ik ’s avonds de laatste voerbeurt nog in de snuffel mat in de bench zodat ze even bezig is als we naar boven gaan en je zou overdag als je weg moet bv. Een bevroren kong kunnen geven. Maar wij hebben wel opgebouwd met 10/15min elke keer en niet ineens 2u alleen gelaten bv. Nu weet ik niet hoe erg het besef van tijd wel/niet is bij ze, maar goed hihi. Denk dat het vooral ook even kijken is naar hoe je hond gaat reageren erop en hoe snel ze het leuk en ok vinden om erin te zitten. Klinkt erg chaotisch weer zoals ik het vertel haha maar hopelijk heb je iets aan mijn ervaring ermee![]()
.