Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:09

Ik zou dan inderdaad wat ruimte geven met de bench open en maak de bench leuk ook dus eten geven en wat te knagen etc

Ik heb het zo voor de pups, je kan het natuurlijk wat kleiner maken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:16

ah zo... zou dan idd met puppyhekjes gaan proberen. zon matje erbij evt waar ze op kan plassen. Ik weet niet of dieren claustrofobie kunnen voelen eigenlijk maar denk dat je zo wel weer echt aversie tegen de bench kan krijgen terwijl het toch juist een fijn veilig plekje moet zijn.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:34

kiwiwitje schreef:
Slaapt ze alleen in de bench Biggirl? Of word de bench ook voor andere dingen gebruikt?

Bench wordt alleen gebruikt om te slapen. Overdag staat deze open en gaat ze regelmatig even er in liggen om met haar speeltjes of botjes te spelen.

Snachts liggen in haar bench haar eigen speeltje knuffel uit het nest en een kruik met mijn geur er aan. en ze krijgt altijd iets lekkers om op de kauwen voor in de nacht.

Karmachansy: idd dit is ook zo mijn idee om zo iets te maken in een stukje van de woonkamer waar geen meubels staan die ze kapot kan maken. Vandaag langs aantal winkels geweest om puppyhekjes te vinden maar nergens zo iets kunnen vinden. Morgen maar eens kijken waar we zo iets kunnen bestellen.

Suze_ claustrofobie zaten wij ook al aan te denken maar idd geen idee of dieren dat kunnen mee maken. We proberen alles er aan te doen om voor de pup zo’n fijn plekjes mogelijk te maken. We hebben veel ervaring met pups en honden maar dit hebben wij zelf nog nooit mee gemaakt zo extreem.

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:49

Olly zat al te gillen in de bench als ik alleen even naar de badkamer ging. :') Maar goed, gewoon ermee doorgegaan, heeft die maar pech met zijn aanstel gedrag. Toen die wat ouder was, geen problemen meer. Ik woonde toen gelukkig in the middle of nowhere, dus als ik even boodschappen ging doen, ging die er gewoon in. Als die dan ging gillen, succes. Als ik dan thuis kwam, hoorde ik hem niet. Dus tsja, ik was gewoon niet zo aardig, maar hij zat zich echt aan te stellen. :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:53

Voor training, hier is het 50 euro per 10 lessen voor agility bijvoorbeeld. Gehoorzaamheid volgens mij ook zoiets.

Voor jacht betaal ik 50 euro per prive training of 120 euro voor 5x training in een groep. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 22:08

biggirl schreef:
kiwiwitje schreef:
Slaapt ze alleen in de bench Biggirl? Of word de bench ook voor andere dingen gebruikt?

Bench wordt alleen gebruikt om te slapen. Overdag staat deze open en gaat ze regelmatig even er in liggen om met haar speeltjes of botjes te spelen.

Snachts liggen in haar bench haar eigen speeltje knuffel uit het nest en een kruik met mijn geur er aan. en ze krijgt altijd iets lekkers om op de kauwen voor in de nacht.

Karmachansy: idd dit is ook zo mijn idee om zo iets te maken in een stukje van de woonkamer waar geen meubels staan die ze kapot kan maken. Vandaag langs aantal winkels geweest om puppyhekjes te vinden maar nergens zo iets kunnen vinden. Morgen maar eens kijken waar we zo iets kunnen bestellen.

Suze_ claustrofobie zaten wij ook al aan te denken maar idd geen idee of dieren dat kunnen mee maken. We proberen alles er aan te doen om voor de pup zo’n fijn plekjes mogelijk te maken. We hebben veel ervaring met pups en honden maar dit hebben wij zelf nog nooit mee gemaakt zo extreem.

[ [url=m/rABlF2.jpg]Afbeelding[/url] ]
dan zou ik de bench beter trainen. Als ze een snack krijgt->in de bench, voer-> in de bench. En dan structureel volhouden de bench zo leuk te maken. Voor het slapen ook even iets lekkers geven in de bench. Van kauwen worden de meeste ook moe. Dus dat kan ook helpen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:18

Simoonzel schreef:
Hebben jullie dit trouwens gezien?

https://www.nu.nl/265335/video/dierenbe ... redirect=1

Echt zo sneu. |(

Ja, die had ik (helaas) al voorbij zien komen. Arme dieren :r
Het is iemand met een officiële kennelnaam en een hondenpension notabene :x
Kennel van t Reterink.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:49

Onze pup piepte ook extreem in de bench. En hij wilde er sowieso niet echt in. Ook niet met voer.
Heb een puppy ren gekocht en daar de bench ook in. Nu ligt ie daar zelf al in vrijwillig en snachts geen probleem. Misschien dat een beetje ruimte wel goed gaat
Afbeelding

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:03

Marley vond de bench ook niet fijn, op zich piepte hij zo veel niet, maar sliep heel weinig. Vooral de bodem leek het voor hem te zijn, die vond ie gewoon stom. En aangezien we hier een hufter proof stenen vloer hebben heb ik toen een puppy ren besteld. Dat was echt de juiste keuze, meer ruimte gaf hem juist meer rust en hij sliep toen ook veel beter. Zindelijk was hij echt al binnen een week hij heeft nooit in zijn ren geplast en in de bench maar 1 klein ongelukje de eerste of tweede nacht. Nu is hij 9 maanden en de ren is allang uit de kamer, hij heeft ook nog niets stuk gemaakt en ik verwacht dat het ook wel goed blijft gaan. Marley is zo braaf, makkelijkste pup die we ooit hebben gehad!

Met zindelijk bedoel ik trouwens niet in de ren of bench plassen, overdag hield ik hem zindelijk door gewoon goed op te letten, de paar ongelukjes die hij heeft gehad zijn dan ook volledig aan mij te wijten geweest :P

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:15

Zelda wilde ook niet in de bench met deur dicht, maar met deur open en 20 cm ruimte erbuiten vond ze het helemaal prima :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:19

Ik ga dat met die ren wel even onthouden. Even zien hoe het hier gaat verlopen maar de bedoeling is dat de toekomstige teef in de woonkamer in een bench komt te zitten (al dan niet met ren er om heen) en Bo en Lupa gewoon zoals altijd in de keuken/gang. Dan zit er in ieder geval een deur tussen met dan nog een bench.

Als het echt allemaal niet gaat dan gaat het toekomstige teefje voor een aantal dagen terug naar de fokker tot ze geholpen mag worden. Al kijk ik daar ook weer tegenop, maarja .. keuzes.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:28

Na ja ik kan beamen dat het maar 2 seconden hoeft te duren := ik ga karma straks laten helpen in april als de pups zijn afgespeend

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:33

Ik hoor zoveel spookverhalen omtrent laten helpen. Maar bij beide teefjes niets geen problemen gehad

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:34

Mijn rottweiler heb ik ook laten helpen. Is allemaal goed gegaan. Kwaliteit van de vacht is ook niet achteruit gegaan en ze heeft een mooi gewicht. Zou het zo weer doen. Maar nu krijg ik een reutje :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 08:47

xDenies schreef:
Ik hoor zoveel spookverhalen omtrent laten helpen. Maar bij beide teefjes niets geen problemen gehad

T zijn geen spookverhalen. Dat iets goed gegaan is wil niet zeggen dat t dan maar spookverhalen zijn.
Vooral bij powerbreeds komt incontinentie na het laten helpen voor. Maar ook serieuze gedragsproblemen doordat testosteron de overhand neemt dit is bij meer rassen. Maaar hierbij is het karakter van de teef voor de sterilisatie/castratie van belang.
Er zijn heel wat artikelen over te vinden :)

Maar het is en blijft iedereen zijn eigen keuze natuurlijk!!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:51

Bij een teef zou ik altijd castreren! De gezondheidsrisico's die verbonden liggen aan niet castreren zijn mij te erg.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:55

Ik vind incest erger dan een teefje laten helpen. Lupa en Luna hebben beide nooit ergens last van gehad (en de 4/5 teven daarvoor ook niet) en deze waren voor hun eerste loopsheid geholpen. Ik ben er vanaf dat ik dat sowieso niet ga doen.

En of het nu wel of geen spookverhalen zijn, er worden honderden teefjes geholpen. Ik kan mij niet voorstellen dat het bij alle hondert teefjes mis gaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 09:12

Dat zeg ik ook niet of wel? Ik zeg alleen dat er wel degelijk flinke risico's aan zitten en dat het echt niet altijd zo slim is als gedacht.. meer niet.
Maar incest is wel weer heel overdreven. De meeste kruipen echt niet zomaar op elkaar en daar ben je echt nog altijd zelf bij. Er zijn veel meer reutjes die er niks om geven of maar een paar dagen van slag zijn dan alleen maar rond de dekrijpheid. En bij echt 9/10 gevallen is scheiden meer dan voldoende. Heb vanuit huis uit altijd intacte dieren bij elkaar gehad en ook gewoon intacte reutjes in de woonwijk en nooit ellende gehad.

Maar t blijft ieder zijn eigen keuze, ik laat alles intact tenzij medisch noodzakelijk. Nog nooit problemen gehad en gezien met intacte teven medisch gezien op een baarmoeder ontsteking. Die niet zo dramatisch hoeft te zijn als je je hond goed in de gaten houd en het op tijd opmerkt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:14

Ik heb Daeva laten steriliseren omdat haar afstamming onbekend is en ik geen pups uit haar wilde (al is ze wel aangekeurd door sint-Hubertus en heeft die haar een stamboom afgegeven). Gedragspatroon geen problemen, maar hoeveel ze altijd een smalle spriet was die je niet vet kreeg, wordt ze nu echt dik van lucht. Dot terwijl ze echt wel meer dan gemiddeld beweging heeft.

Kenai en Aelynn blijven gewoon nog intact. Beide zijn bedoeld voor de fok. Ik wil Kenai maar beperkt inzetten, dus misschien als ik vind dat er genoeg nageslacht van hem rondloopt, dat voor mijn gemak thuis de ballen er nog af zouden gaan.

Trouwens een leuke sidenote. Eind dit jaar zal Kenai zijn eerste nestje in België hopelijk geboren worden. :D (iets eerder gaat hij normaal ook een teef in Engeland dekken maar die timing is van de brexit afhankelijk).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 09:15

Zoe_97 schreef:
Ik heb Daeva laten steriliseren omdat haar afstamming onbekend is en ik geen pups uit haar wilde (al is ze wel aangekeurd door sint-Hubertus en heeft die haar een stamboom afgegeven). Gedragspatroon geen problemen, maar hoeveel ze altijd een smalle spriet was die je niet vet kreeg, wordt ze nu echt dik van lucht. Dot terwijl ze echt wel meer dan gemiddeld beweging heeft.

Kenai en Aelynn blijven gewoon nog intact. Beide zijn bedoeld voor de fok. Ik wil Kenai maar beperkt inzetten, dus misschien als ik vind dat er genoeg nageslacht van hem rondloopt, dat voor mijn gemak thuis de ballen er nog af zouden gaan.

Trouwens een leuke sidenote. Eind dit jaar zal Kenai zijn eerste nestje in België hopelijk geboren worden. :D (iets eerder gaat hij normaal ook een teef in Engeland dekken maar die timing is van de brexit afhankelijk).

Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar zijn pups! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:58

Ik sla toch ook jouw tekst niet in de wind, kiwitje. Maar een paar weken geleden was iedereen heel heftig over het in de bench zetten van een teef en het wel kunnen dekken. En nu ineens is het weer 'heftig' om een teef te laten helpen.

Ik moet het ook maar gewoon ervaren. Voor hetzelfde geld heeft Bo nergens last van. We moeten t maar gaan ervaren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:18

Hier gaat teef in de bench en reu ook. Om de beurt los. Als Kenai heftig gaat reageren overweeg ik teef oven neer te zetten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:40

Wat groeien ze lekker Kim!

En Karma wat een heerlijke ruimte hebben ze zo!
Hier nooit problemen gehad met de bench, het is fijn als ze zich terug kunnen trekken.
Mijn teef heb ik destijds ook niet laten helpen, mijn reu wil ik ook intact houden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:29

Zoe_97 schreef:
Hier gaat teef in de bench en reu ook. Om de beurt los. Als Kenai heftig gaat reageren overweeg ik teef oven neer te zetten

Helaas is Bo in een bench geen succes en dat wil ik hem dan ook niet aandoen. Dus vandaar teef in andere ruimte met bench.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:35

xDenies schreef:
Zoe_97 schreef:

Helaas is Bo in een bench geen succes en dat wil ik hem dan ook niet aandoen. Dus vandaar teef in andere ruimte met bench.

Maar ga je dan als je reu fel blijkt te reageren de teef de hele loopsheid (3 weken) in de bench houden?
Als je een reu hebt die enkel bij de vruchtbare periode reageerd is het natuurlijk nogwel te overzien.