Sastaic schreef:Jammer zeg loolotte, sta je wel een beetje hoog op de lijst of werken ze niet op die manier?
Ik heb een vraag over kvv. Ik heb gelezen dat honden een verhoogde kans hebben op neospora als ze rauw vlees eten. Nu gebruikt de fokker kvv voor zowel moeder als pups en de pups krijgen ook brok dus beide.
Hoe groot is de kans de de teef al neospora mee geeft aan de pups en hoe groot is de kans dat de pup zelf neospora krijgt als hij kvv eet?
Ik wil namelijk best kvv overwegen, maar we wonen op een boerderij dus neospora wil ik graag zoveel mogelijk vermijden. Of is dat toch al niet te vermijden als de moeder al kvv krijgt?
Ik ga er sowieso wel voor zorgen dat de hond straks niet in de wei of op stal poept en het anders in ieder geval opruimen. Maar voorkomen is beter dan genezen.
Wij voeren nu al een jaar of 6 KVV en nu sinds een paar jaar ook aan de pups en heb er nog niet van gehoord. Maar zal het eens aan mijn moeder vragen die heeft zich er echt in verdiept. Weet wel dat de dierenarts in de eerste instantie erg voorzichtig was maar nu geen problemen meer heeft met deze manier van voeren (van pups).