keeyzie schreef:Oh kozbi dat is balen.... Maar dat moet toch echt niet kunnen met een bak die een half jaar oud is. Valt volgens mij ook gewoon onder de garantie niet?
Ik heb net twee platy's uit hun lijden verlost. Een van de twee was al langer heel mager. Heb hem een hele tijd niet meer gezien, toen weer een tijd niet. En nu hing hij meer dood dan levend aan hef wateroppervlak. Deze is trouwens vanaf het begin niet helemaal lekker geweest. Helaas was er ook nog een andere die miet helemaal lekker was. Leek beter te gaan maar ook die vond ik niet lezenswaardig meer.
Ik hoop nu alleen dat de rest van mijn platy's wel gezond blijft. De zieke zwommen beide met geknepen vinnen en aten dus ook niet meer. Degene die later ziek is geworden miste ook een stuk van zijn staart. Daarbij leken ze ook beide "krom". De bak nu behandelen of nog even afwachten? Geen idee waar ik mee zou moeten behandelen.
Vorige week mijn waardes laten testen toen die eerste zo ziek was. Toen bleek dat mijn waardes allemaal keurig zijn. Heb ook het juiste voer en genoeg planten.
hadden de vissen dunne ontlasting? als ze dat hadden dan hadden ze waarschijnlijk een ( vaak parasieten ) infectie in de darmen, je kan altijd nog voer met extra vitamine c gaan geven, voer met sporen elementen helpt ook om de vissen gezond te houden. nu vooral de andere vissen goed in de gaten houden en eventueel de temp naar 30 graden doen als er vissen lusteloos beginnen te worden, bij dunne ontlasting direct behandelen met een middel tegen inwendige parasieten ( geen esha ) en het liefste apart zetten ( vaak zit het al in je bak , die bacteriën hebben geen invloed op de waardes van het water )
wel jammer dat ze dood zijn , hopelijk blijft de rest gezond