Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PBA_ schreef:Yeah, een van mijn krieltjes heeft haar eerste ei gegd. Op het ei zat een heel klein beetje bloed. De juiste kip kreeg ik niet te pakken maar zag verder niks bij het scharrelen. Kan dit kwaad of is dit normaal. Of moet ik juist actie ondernemen. Dan het ei, deze wegdoen door het beetje bloed of kan dit geen kwaad.
hielkebro schreef:soms zie je kippen met een bruine kleur en zwarte staart.
is dit een ras of een kleurslag ?
ongeveer zelfde kleur dan een new hampshire, maar dan lichter.
vuurneon schreef:Onze zieke kip zit nu aan de medicatie, eerste keer spoot ik het te snel leeg in haar slokdarm. Arm ding ; tranen had ze in de ogen en bek helemaal open. Dus met veel masseren en geboer van haar kant was het goedgekomen. Vanavond ging het gelukkig wel in 1 keer goed. Blijft wel een gedoe zeg...
Ze eet nu echt amper iets, is flink lichter geworden. Wel af en toe wat sla uit mijn hand, beter iets dan niets nu. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan
Amaris schreef:vuurneon schreef:Onze zieke kip zit nu aan de medicatie, eerste keer spoot ik het te snel leeg in haar slokdarm. Arm ding ; tranen had ze in de ogen en bek helemaal open. Dus met veel masseren en geboer van haar kant was het goedgekomen. Vanavond ging het gelukkig wel in 1 keer goed. Blijft wel een gedoe zeg...
Ze eet nu echt amper iets, is flink lichter geworden. Wel af en toe wat sla uit mijn hand, beter iets dan niets nu. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan
Ach wat sneu.... wat krijgt ze voor medicatie nu?
Zit ze apart of nog bij de rest? Heb je een warmtelamp, indien nodig? Weet niet waar je woont maar ik heb nog een goede donkerstraler warmtelamp liggen mocht je die willen lenen.
Citaat:1.Maak de poten volledig schoon.
2.Ontsmet en week de poten circa 5 minuten in een bad van Dettol.
3.Smeer een dikke laag vaseline of uierzalf over de poten, zodat ze goed vet zijn.
4.Maak reepjes stof van +/- 35cm en 3cm breed (bijv: een oude lap). Knip het uiteinde 7cm in.
5.Wikkel de reepjes stof om de poten, van boven tot onder en tussen de tenen door.
6.Smeer opnieuw de vaseline of uierzalf over de poten zodat het luchtdicht wordt afgesloten.
7.Laat de kip hier 3-4 dagen mee rondlopen.
8.Verwijder het doek. De beestjes zijn dood (door zuurstofgebrek) en de resten/korsten laten los.