Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:55

even wat foto's van onze 'gezinsuitbreiding'
Saartje, ons klein siameesje
Afbeelding Afbeelding
En Lola, ons sukkeltje _O-
Afbeelding Afbeelding

Jorinda

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:21

Wat een schatjes :D

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:17

Aaaawh wat een lieverdjes Saintelette :D

Pff ik heb ook gekke ratten zeg, normaal slopen ze alle stof die ook maar in de buurt van de kooi komt en dan geef ik ze eens een stuk stof en dan doen ze er niks mee :')
Nugget begint ook al steeds meer een kroelkontje te worden en zit al aardig lekker te knarsen en te ploppen als ze bij je zit :D Haggis is nog steeds een beetje bang maar ze durft wel geaaid te worden als ze in de kooi zit alleen heel vaak zit ze helaas in mijn vinger met haar tanden ipv haar lekkers :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:58

Pikachu heeft in één week 3 KEER op de bank geplast! :')
En men ouders bóós.. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:26

Ah wat zijn Saartje en Lola lief! Echt baby nog!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:40

lieveli schreef:

+1 <3
(hoe oud waren ze dan? :=)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:59

XEefjuhX schreef:
lieveli schreef:

+1 <3
(hoe oud waren ze dan? :=)

Dankjullie :)
We weten niet exact hoe oud ze zijn, de fokker was er niet heel duidelijk over.. (heel vaag gegaan maarja :') )
Saartje was ongeveer 7 weken oud en Lola was iets ouder.. Gezien haar grootte (vergeleken met de ratjes die we al hebben)
verwachten we dat Lola iets meer dan 2 maanden oud is..

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:11

Saartje vind ik schattig omdat ze zo'n leuk kleurtje heeft, en een mooi koppie op foto 2 :) (heeft ze rode ogen?)
En Lola omdat het zo'n sukkeltje is/lijkt, vooral op die 2e foto <3

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:11

Ik heb net even Pikachu laten springen
Hoog kan ie, maar dat ging niet, aangezien ik nieuwe mini-staandertjes moet maken :+
Deze zijn te onstabiel :p
Maar het ging heel goed! Als ik zo ''Go!'' springt ie over het rijtje hindernissen.
Zeg ik "Terug!'' springt ie over een ander rijtje terug naar de startplaats. <3
Met jerry ging t neit zo lekker, hij gooide de hele hindernisbaan om :')
Hij houdt meer van keihard rennen en tricktraining :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:05

Cool Eefjuh!
En wat een schattige ratjes hierboven :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:06

Ik zal binnenkort nog wel een keer een filmpje plaatsen :D :=

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:32

Klinkt heel cool Eefjuh :)

Wauw wat is Haggis een superdapper ratje zeg! Zoals ik misschien al verteld heb had Haggis een bultje toen ik haar kreeg. Ik dacht dat het een tumor was en hield in de gaten of het niet groter werd. Tot ik gisteravond ineens zag dat hij kleiner was geworden, en paar dagen ervoor had ze er al een wondje opzitten maar dacht dat ze gewoon ergens aan had open gehaald. Vanochtend heb ik haar uit de kooi gehaald om er beter naar te kijken en toen kwam er troep uit, dus het bleek gewoon een abces te zijn. Ik heb een uur lang heel voorzichtig het abces uit lopen knijpen terwijl Haggis geen krimp gaf. Ze vond het niet leuk maar ze stribbelde niet tegen. Heb het natuurlijk flink ontsmet en heb net gekeken en toen zat er een mooi korstje op. Niet alles is er volgens mij al uit maar het grootste deel heb ik eruit. Ik ga het ook zeker in de gaten houden verder en schakel DA in als het niet goed gaat. Maar ben trots op haar dat ze zo dapper is :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:47

Stoer inderdaad! :j

Vandaag de nieuwe kooi opgehaald bij Vera, ben er heel blij mee. De ratjes ook, haha.

Afbeelding

De hangmatjes zijn nog in de maak haha. :P Heb net wel al eentje bij de Welkoop gehaald, zodat ze wel lekker kunnen hangen tot de "op maat gemaakte" (eigenlijk meer op kleur gemaakte haha) hangmatjes er zijn!

Oh en de onderste verdieping moet nog een stukje naar beneden. :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:19

ziet er gezellig uit Jorinda... blij dat jullie er blij mee zijn :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:14

hey.. das mijn oude kooi toch Vera? :P Komt me zo bekend voor met dat zelfgemaakte grote deurtje hihi :D

Ziet er mooi uit hoor Jorinda! :D Gezellig! Ennuh je hoeft de onderste verdieping niet naar beneden te doen, zou gewoon lekker het trapje eruit halen.. Moeten ze lekker klimmen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:21

Klopt... Das jouw oude kooi Miranda.. Heb nu 2 KD's en een XL tower voor de opvang, dus deze was "over" :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:30

Oehh KD's!! Hoe bevallen die???? En een XL tower... lekker bakbeest dus hihihi :D Leuk joh! Heb je momenteel ook opvangers ofniet????

Heb net bericht gekregen dat het met Vito niet zo goed gaat ;( Ze gaan zo onderweg naar de DA maar als het goed is (van wat ik net heb gehoord aan de telefoon) lijkt het alsof hij een tumor in zijn koppie heeft.. Zijn oogje komt helemaal naar buiten zetten en ook lijkt het alsof er iets door zijn oortje komt.... ben heel bang dat hij niet meer terug komt ;( Ze komen zo ff snel langs dat ik hem nog een dikke knuffel kan geven...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:42

och jee... arme Vito... :( En Tidus? ik neem aan dat ze wel een maatje voor hem erbij gaan halen?

KD's bevallen prima... :D De ratjes van Peet logeren in een, als ze hier zijn... de kooien zijn makkelijk in elkaar te zetten en weer uit elkaar te halen... :D
Momenteel heb ik geen opvangers zitten, maar dat kan elk moment veranderen... kan best zijn dat er morgen een aanvraag in de mail zit, bij wijze van spreken :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:03

Heb hem net gezien.. t ziet er niet best uit dus vrees het ergste ;( Heb nog ff lekker geknuffeld met hem..

Ze hebben zo'n 3 a 4 week geleden nog 2 'opvangers' gekregen die blijven. Twee red eyed deviltjes (je weet wel wat dat zijn he Veer?) die bij ze blijven tot ze komen te overlijden (meisje wou niet meer voor ze zorgen dus hebben zij ze opgenomen). Heb ze geholpen met de intro omdat ze beetje bang waren met Vito zijn agressie, maar ging helemaal goed en al gauw waren ze heel leuk met z'n 4tjes. Dus Tidus zit nu nog met die 2 en komt dus zeer zeker niet alleen te zitten gelukkig.

Ahh leuk dat de KD's goed bevallen! Zit erover te denken om uiteindelijk (na mijn zwangerschap) ook een KD aan te schaffen namelijk hihi.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:20

Gelukkig, dat Tidus niet alleen blijft :)
RED's weet ik wel ja... :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:42

Ik wil wat extra speeltjes voor mijn gerbiltjes, iemand een idee?
Ik heb al eens een mini hondenflos van touw voor ze gemaakt waar ze aan gingen knagen :')
Maar het mogen geen dingen zijn van plastic ;)
Iemand ideeën?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:58

Je hebt van die holle kokosnoten in de dierenwinkel die ze erg leuk vinden, takken van wilgenbomen doen het over het algemeen erg goed (en ziet er mooi uit in een kooi als je van natuurachtige inrichting houd), een stenen bloempot op z'n zij in je hok zetten (hebben ze een huisje en kunnen ze overheen klauteren), leuke houten trappetjes zijn er te koop..ehhhh ff denken hoor... heb je ze al eens wc rolletjes gegeven? Die vonden mijn vroegere gerbils altijd erg leuk. Als ik nog wat bedenk hoor je het :+

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:02

Mijn zus had voor haar gerbils een tweedehands aquarium gekocht via mp. Vervolgens allemaal zaagsel erin en ze erin zetten (ofja, bij haar konden ze altijd in die bak vanuit de kooi) konden ze lekker diep graven en holletjes maken enz, vonden ze helemaal geweldig!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:06

Haha, het zelfgemaakte deurtje is ook al vast gezet door paps! :) Trappetje gebruiken ze niet, zijn ze ook niet gewend haha :P

He bah Miranda :( Sterkte!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:35

MirandaNH schreef:
Je hebt van die holle kokosnoten in de dierenwinkel die ze erg leuk vinden, takken van wilgenbomen doen het over het algemeen erg goed (en ziet er mooi uit in een kooi als je van natuurachtige inrichting houd), een stenen bloempot op z'n zij in je hok zetten (hebben ze een huisje en kunnen ze overheen klauteren), leuke houten trappetjes zijn er te koop..ehhhh ff denken hoor... heb je ze al eens wc rolletjes gegeven? Die vonden mijn vroegere gerbils altijd erg leuk. Als ik nog wat bedenk hoor je het :+

Echt? Nog nooit gezien :P Zijn die duur? :o
En takken van wilgenbomen had ik ook al eens bedacht, maar ik weet niet of je ze niet beter kan kopen ivm parasieten op bomen?
En ja wc-rolletjes vinden ze SUPERleuk :D Maar die hebben ze binnen 10 minuten op -O- dus daar hebben ze ook niet zo veel aan :P

Saintelette schreef:
Mijn zus had voor haar gerbils een tweedehands aquarium gekocht via mp. Vervolgens allemaal zaagsel erin en ze erin zetten (ofja, bij haar konden ze altijd in die bak vanuit de kooi) konden ze lekker diep graven en holletjes maken enz, vonden ze helemaal geweldig!!

Wijzelf hebben een badje met chinchillazand, daar graven ze ook in. Ikd acht miss is het leuk om (wij hebben ook zo'n aquariumbak) zo'n bak eens tot de helft vol te doen met zand en dan kunnen ze heerlijk graven := Is dat een idee? :P