Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EmptyWords schreef:Die hormonen zijn zo belangrijk voor een goede ontwikkeling.
KimD schreef:100 dagen is de vuistregel, wat jij benoemd is het verschil tussen steriliseren & castreren. Steriliseren zou ik sowieso nooit laten doen, alleen volledige castratie.
lor1_1984 schreef:Ik laat bij voorkeur helemaal niet snijden in een gezonde hond, tenzij de teef dusdanig last heeft vd loopsheid/schijnzwangerschap dat het geen doen is of het bloed bij wijze van tegen het plafond zit.
Maar áls dan gaat mijn voorkeur uit naar op zijn vroegst 2-3 jaar, wanneer het lichaam uitgegroeid is en de hond (zo goed als) volwassen.
Die hormoonhuishouding zit er immers niet voor niets.
kiwiwitje schreef:T word volop gedaan. T zou ook absoluut mijn voorkeur hebben om te steriliseren ipv castreren. 1 eierstok laten zitten is al voldoende
lor1_1984 schreef:Ik laat bij voorkeur helemaal niet snijden in een gezonde hond, tenzij de teef dusdanig last heeft vd loopsheid/schijnzwangerschap dat het geen doen is of het bloed bij wijze van tegen het plafond zit.
Maar áls dan gaat mijn voorkeur uit naar op zijn vroegst 2-3 jaar, wanneer het lichaam uitgegroeid is en de hond (zo goed als) volwassen.
Die hormoonhuishouding zit er immers niet voor niets.
KimD schreef:Zeker niet doen, is inderdaad vroeg en gezien haar formaat zou ik nog een ronde wachten. Twee van onze puppen hadden hetzelfde en die heb ik hetzelfde advies gegeven. Voor één jaar castreren moet je eigenlijk niet willen.
Citaat:Precies nul verandering dan ervoor, dan moet ik liegen.
IMANDRA schreef:Probleem is dat je de kans op kanker dan blijkbaar niet meer kan verminderen, dus dan doe je het natuurlijk voor andere redenen
Wij zijn niet van plan om pups te fokken en Maisie had behoorlijk last van haar eerste loopsheid Incl schijnzwanger dus voor ons was de keuze niet lastig. Maar iedereen moet z’n eigen afweging maken
KimD schreef:Tuggies voor het nest van Maze is ook heel leuk, zoiets had ik ook in gedachte.Maar met de nestnaam erop is misschien wel leuk! Het nestthema en de namen tot nu toe vind ik zelf heel leuk maar het is ook wel een beetje risky, al zeg ik het zelf.
![]()
Maar ik ga mijn vaste tuggie leverancier alvast eens mailen of ze zoiets kan maken. Misschien zelfs de tuggies in de kleur van de pup!
Nicky91 schreef:KimD schreef:Tuggies voor het nest van Maze is ook heel leuk, zoiets had ik ook in gedachte.Maar met de nestnaam erop is misschien wel leuk! Het nestthema en de namen tot nu toe vind ik zelf heel leuk maar het is ook wel een beetje risky, al zeg ik het zelf.
![]()
Maar ik ga mijn vaste tuggie leverancier alvast eens mailen of ze zoiets kan maken. Misschien zelfs de tuggies in de kleur van de pup!
Oeh gaaf dat van die tuggies, dat zou wel tof zijn!!
Spannend welk thema je gaat doen!