Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Wij hebben sinds.. 2 weken een geitenpoot vanaf de knie naar de hoefjes. Hij is er helemaal dol op!
Hier merk ik wel iets vaker dunnere en stinkende ontlasting, ik denk door het wisselen? Dobbel is nu ook 14 weken.
Het begint echt ergens op te lijken en het hele 'puppy' is er al wel vanaf.Ik denk dat hij erg groot wordt. Zal hem vrijdag weer eens meenemen om te wegen bij de dierenarts. Hier thuis op de weegschaal was hij 12,5 kg!
Begin wel intens moe te worden van het feit dat hij gewoon nog steeds probeert op/tegen de bank te springen. Wat we al 5 weken lang proberen af te leren. En dingen als 'zit, af, blijf en op je plaats' snapt hij binnen 5 minuten.
Ik vind het echt intens zwaar, elke keer hetzelfde riedeltje als hij wakker is.
Wanneer gaan ze luisteren?
Captain schreef:Ja, al besproken tijdens de puppycursus.Moeten we het negeren en alleen belonen als hij op de grond zit of staat. Doen we ook, overal staan bakjes met snoepjes/koekjes (weet niet wie die tip gaf?
) maar springen en krabben met de nagels blijft toch op de een of andere manier leuker? Je ziet ook dat hij weet dat het niet mag, maar het dan toch doet. Wellicht moeten we dat moment proberen voor te zijn, door hem al sneller weer in de bench te doen..
Captain schreef:Wat is dan wel geschikt om langere tijd op te kluiven? We hebben lamsoren gehad vanuit de fokker, maar hij heeft alles zo weggewerkt, en ik vind zo'n klein lapje wat overblijft doodeng. (We hebben thuis een hond gehad die zo'n lapje ingeslikt had en is er uiteindelijk aan overleden door schade aan de slokdarm)
kiwiwitje schreef:Captain schreef:Wat is dan wel geschikt om langere tijd op te kluiven? We hebben lamsoren gehad vanuit de fokker, maar hij heeft alles zo weggewerkt, en ik vind zo'n klein lapje wat overblijft doodeng. (We hebben thuis een hond gehad die zo'n lapje ingeslikt had en is er uiteindelijk aan overleden door schade aan de slokdarm)
Laatste stukjes gewoon ruilen voor iets anders lekkers.
Als je echt dingen wil die je onbeheerd achter kan laten; nylabones/tasty bones. Goed kijken naar de maten. En de puppy variant voor het wisselen.
Maar anders kophuidplaten (met en zonder vacht), bullepezen, runderoren met vacht/vleespit. Lamsoren zijn veel zachter. Zeker de kleintjes. Kauwhoefjes die kun je in de zomer ook nog vullen en invriezen.
Kophuidstaven of stukjes met en zonder vacht kunnen ook zeker. Niet te dik en te hard pakken. Hoe hardere snacks je nu geeft hoe harder ze straks volwassen moeten zijn en te harde snacks zijn schadelijk voor t gebit. Nu bij puppy tandjes is dat nog sneller want die zijn niet zo sterk en die kunnen echt afbreken.
Olijfhout, koffiehout.
CupCakes_ schreef:Mavantos, chemische castreren met 6 maanden al? Dat is behoorlijk vroeg. Wij hebben in onwetendheid Jip met 10 maanden chemisch gecastreerd, maar ik raad je echt aan om minimaal te wachten tot ze een jaar á 1,5 jaar oud zijn. Dat is zoveel beter voor de hond en voor de groei.
Warboel schreef:Zo da's wel heel vroeg ja, 6 maanden!
Ohhh wat is Floor leuk zeg!
Otje is vanmiddag laparoscopisch gesteriliseerd (of naja, eigenlijk ook gewoon gecastreerd natuurlijk), die is nu 2,5. Ze ligt nu lekker uit te slapen naast me op bed.![]()
Ze is 3x loops geweest, na de 1e loopsheid vond ik d'r nog te puppy, na de 2e loopsheid twijfelde ik heel erg en toen ik de beslissing gemaakt had was het al te dicht op dr derde loopsheidZe heeft erg last van jeuk na d'r loopsheid dus hopelijk daar nu ook vanaf. Met dat ze ook erg slecht eet, veel afvalt, zichzelf niet is én hulphond is heeft me doen besluiten te steriliseren. Arme kind is nu net een dronken droppie maar het is allemaal perfect gegaan gelukkig. Ze hebben er supergoed rekening mee gehouden dat een operatie bij een windhond een wat groter risico is.
Appa snapt even niet waarom die niet met z'n grote zus mag spelen, die is nu maar even een extra rondje wandelen en spelen met m'n vriend
kiwiwitje schreef:Op 6 maanden al zo over zn toeren zijn door hormonen vind ik ook wel heel bijzonder. Ik denk eerder dat dit vrij logisch honden gedrag is. Ik zou hierin een grote stap terug doen qua training en dus ook met het spelen met andere honden. Veel gedrag word makkelijk op hormonen gegooid en dat kan ik snappen. Maar op 6 maanden is dat wel heel vlug. Dan komen de hormonen net kijken.
Chemisch castreren is wat dat betreft net zo schadelijk voor groei en ontwikkeling als definitief castreren.
T zou mij weinig verbazen als dit “puberen” en “kleine hondjes gedrag” is om even t “vloeken”.
Spelen is niet altijd leuk voor alle honden hoewel wij mensen dit wel als leuk zien.
Ik denk dat het hem allemaal teveel word. En hormonen of niet, zodra je t punt bereikt dat hij onbereikbaar word, ben je een stap te ver gegaan in wat hij aan kan. Zeker aangezien je aangeeft dat ie t zonder andere honden wel kan.
Als t zijn hormonen zijn heb je er ook dan veel last van. Want een reu die zo “gek” word van zn hormonen die heeft dat ook in een rondje in de wijk, zelfs in zn eigen huis/tuin nog.
Volgens jouw berichtjes beperkt t zich tot het samen komen met andere honden. En daar zit de clue ben ik bang. Niet zozeer op zn hormonen. Wel dat zn hormonen nu de hoek om
Komen en dat is juist een trainingsding om te zorgen dat ie kan afvloeien.
Captain schreef:Wij hebben sinds.. 2 weken een geitenpoot vanaf de knie naar de hoefjes. Hij is er helemaal dol op!
Hier merk ik wel iets vaker dunnere en stinkende ontlasting, ik denk door het wisselen? Dobbel is nu ook 14 weken.
Het begint echt ergens op te lijken en het hele 'puppy' is er al wel vanaf.Ik denk dat hij erg groot wordt. Zal hem vrijdag weer eens meenemen om te wegen bij de dierenarts. Hier thuis op de weegschaal was hij 12,5 kg!
Begin wel intens moe te worden van het feit dat hij gewoon nog steeds probeert op/tegen de bank te springen. Wat we al 5 weken lang proberen af te leren. En dingen als 'zit, af, blijf en op je plaats' snapt hij binnen 5 minuten.
Ik vind het echt intens zwaar, elke keer hetzelfde riedeltje als hij wakker is.
Wanneer gaan ze luisteren?