De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:17

Fijn dat hij zo lief is Jeetje

—-

Ik laat nu elke ochtend de konijnen in de hele tuin. Het gras groeit nu langzaam en wil kijken of de konijnen het in de herfst/winter kort kunnen eten voor het voorjaar. Dan hebben ze wat extra’s. En ze vinden het zo leuk he…

Een kleine greep uit een paar foto’s van net:

Nieuwsgierigheid is een deugd (aldus Max)
Afbeelding

Je bent geen Duitse Reus als je niet wat uitvreet:
Afbeelding
Let niet op de troep…

En ook kleine konijnen zijn vlotte eters (aldus hazeltje)
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:44

NAIWHL schreef:
Je bent geen Duitse Reus als je niet wat uitvreet:
[ [url=m/3X5Xyy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Owie, dat belooft !

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 11:26

Vervelend jeetje :( ik zou ze dan ook beide naar binnen halen...

Zo he naiwhl... die reus groeit goed! :oo

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:44

Konijnen zijn zooo grappig als je iets nieuws in hun verblijf zet. We hadden een nieuwe salontafel dus de oude kon weg. Maar we hadden al een nog oudere in het hok staan voor als we veel visite kregen (in ons leven voor corona). Mijn vriend wilde al 1 naar de stort brengen, toen ik dacht he leuk voor de konijnen. Kunnen ze op klimmen en er onder liggen. Dus die staat nu in het binnenverblijf van een van mijn koppels. Maar zo grappig dan. Eerst hard wegrennen voor dat ding wat naar binnen wordt gesleept. Dan voorzichtig om het hoekje kijken, grote flaporen naar voren gericht, snuffel snuffel, er bovenop kijken maar nog niet erop klimmen. Tot een van de twee dat uiteindelijk wel durft.blijft leuk.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:11

Leuk is dat he, ze zijn ook zo lekker nieuwsgierig. :))

Max groeit inderdaad heel goed. Is nu 3,5 kilo.
Checo blijft wat kleiner, maar was ook al kleiner toen we haar haalden. Die weegt nu 2,8 kilo.
Desondanks gaan ze lekker en vreten ze als een malle. En dan te bedenken dat ik er de eerste paar weken bijna niks in kreeg. Ze zijn echt goed gaan eten toen ze in de groep kwamen. Ze hebben zoveel van die anderen geleerd wat eten betreft.

Maar wegen valt nog niet altijd mee:

Afbeelding

Het zit allemaal altijd zo in de weg…

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:31

Ik zou ze ook samen houden.

Ik heb toevallig vandaag ook de helft gewogen en onderhoud gedaan.

Napoleon is super braaf met nageltjes knippen en is mooi op gewicht gebleven de afgelopen tijd. Heel blij mee, aangezien ze al 11 jaar is. Begin 2020 is ze redelijk wat afgevallen (mocht ook wel), maar nu blijft ze stabiel dus. Haar 2de oogje is jammer genoeg nu ook nagenoeg helemaal wit.. Al weet ze zich nog goed te redden.

Herbie heeft eindelijk de 1.5 kg gehaald. *\o/* Hij is pas 1 jaar geworden.. Al vind ik hem er nog heel baby uitzien. _O-
Afbeelding
Het nageltjes knippen vond hij helemaal niks!!! Maar al bij al was hij best flink en heb ik het gewoon alleen kunnen doen.

Chester heeft zich ook heel goed gedragen op een bijtincident na (hij wou mijn papa's vinger niet meer loslaten, oeps := ). Maar normaal stribbelt hij 100x tegen met zijn klitten wegknippen en nu niet dus waren met 20 minuutjes klaar.
Moest natuurlijk meteen zijn nieuwe haardos showen! (Normaal hangt hij vol viezigheid, wegens chronisch snot)
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 18:22

Naiwhl, zo fijn dat het toch weer rustig is geworden bij jou! :(:) 3.5 kilo haha, zo grappig, hoe zwaar worden die duitsers eigenlijk?

Pearlie, zo leuk om ze bezig te zien he <3

Gigi, mooi dat alles weer gecheckt en gedaan is! Aiii die Chester := lijkt me pijnlijk :=

=======================
Hier doe ik ook elke maand een weeg en check up sessie... nagels controleren (waren nog goed want tegels) tandjes bekijken en wegen. Ik houd de gewichten bij in een boekje :)

River groeit met haar 5.5 maanden giiiiga goed, ik denk dat ze de grootste gaat worden _O- ze is Lilly voorbij en Oreo bijna (8.5 maand) qua formaat is ze zelfs Brownie al voorbij := heb haar altijd liefkozend al mijn reusje genoemd :=
Bailey heeft duidelijk haar grootte doorgegeven, bewust een veel kleinere ram gekozen.

Lilly is HOPELIJK 2 weekjes drachtig vandaag! Heb haar meegenomen naar Utopia, hopelijk is het gelukt! *\o/*

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:54

Ik heb vandaag Feather en Flou gekoppeld. Natuurlijk eerst het hok in orde gemaakt, zo is het konijnenhoekje nu:
Afbeelding
Hoop ooit nog meer ruimte te hebben, maar mijn papa was nu wel vrij duidelijk dat dit de laatste uitbreiding was. Meer plek is er hier ook niet echt en dit is wel de meest beschutte plek in de tuin.

Eerst Feather zijn nagels gedaan en hij was ook stabiel gebleven qua gewicht. Zijn nagels zouden nu in principe goed moeten blijven, aangezien ze nu op zand zitten.
Dan Flou'tje gevangen (is altijd een heel avontuur..) en haar na een korte check-up in het nieuwe (oude) hok geplaatst samen met Feather.
Ik had verwacht dat ze meteen gingen rennen, maar eigenlijk ging het heel gemoedelijk. Allebei het hok verkennen en af en toe eens snuffelen aan elkaar, maar meest van de tijd negeren. Feather is mega blij met de ruimte en heeft al de nodige binkies getoond, dat vond Flou soms nog wat eng haha. Daarnet zag ik Flou zelfs Feather al wassen. Blaadjes aannemen ging ook gemoedelijker als bij de vorige combi (Autumn en Flou).
Flou (hier nog een beetje in 'help mij'-modus):
Afbeelding
Feather:
Afbeelding
Dus al bij al al heel blij mee! Nu de echte eetmomenten nog afwachten. (Had ze nog in hun oude hok laten ontbijten)

Autumn was wel een beetje boos dat haar moeder nu weg is. Nu zit zij dus alleen, dus kan gedekt worden. Maar ik vrees dat als ik dat nu nog doe de baby's het wat te koud gaan krijgen. Hoe doen jullie dat? Best wachten tot het voorjaar?

@kimberley: oh lilly gedekt, spannend!! Door wie?
En die river. _O-

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:49

Rosie knapt langzaam weer wat op. Eet ook zelf alweer meer, krijgt nog wel wat ondersteuning van ons, maar doet zelf ook meer. Vanavond had ik gezelschap met koken...
Afbeelding
Afbeelding

Jerry begint zich te vervelen, dus als zij weer helemaal zelf eet en op gewicht blijft mag hij ook naar binnen. Moeten we nog wel wat opruimen in de bijkeuken.

Verder was er toch nog iemand met een chronisch snot konijn, geef jij Ab of ondersteun jij met kruiden oid? Rosie heeft nu 2e kuur in 4 weken namelijk. Ben bang om dat het bij haar ook gewoon chronisch is.
Sws kruiden, daat had iemand zon handige site voor gepost laatst. Vergeten op te slaan. Kan iemand me helpen?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 19:53

Leuk een koppeling! Zijn het heren? Hopelijk blijft het goed gaan! :)

ALS lilly drachtig is sluit ik haar op in een hok waar de rest niet bij kan, er kan evt een warmte fles bij het nest gelegd worden, flink wat stro erin, dan komt dat hopelijk goed :)

Ze is gedekt door Skittle, een rhön mannetje, er zullen dus wss rhön babys uitkomen. Ik wilde haar eerst door een blauw marter laten dekken maar die had er geen zin in := _O- Skittle is ook mooi klein, dus wel fijn voor kleine lilly en een 1e nestje.
Afbeelding
Links Skittle, rechts Lilly

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:01

Jeetje77: Lilly heeft ook chronisch snot helaas. Een tijdje geleden nog eens met antibiotica geprobeerd omdat ze het erg had zitten met de weersveranderingen, maar dat effect was na een week al niet meer te zien... Nu is de dierenarts er wel gewoon vanuit gegaan dat het pasteurella was, dus misschien was het niet de optimale AB. Eerst een kweek nemen kan misschien nog iets helpen maar dat heb ik nog niet laten doen, want het is weer wat beter nu. Kruiden heb ik ook wel eens geprobeerd, maar mevrouw lustte ze niet :+ . Normaal heeft bunnybunch ook een lijst met verschillende kruiden en hun werking, daar kan je wel eens op googelen!
Edit: Gevonden!
https://www.bunnybunch.nl/informatie/kr ... r-konijnen

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:13

@jeetje: Chester heeft ook chronisch snot. AB doe ik op de moment niet meer aangezien het enkel op de moment zelf helpt en vaak gaat het vanzelf ook wel na een paar dagen terug beter. Hij zit nu wel permanent binnen. Kruiden doe ik in de winter (van de bunny kruidenier), maar hij lust hier maar zeer weinig van. Zomers krijgt hij vooral paardenbloem en weegbree vers. Vooral ook veeeel voeren om hem op gewicht te houden. Luzerne is daarin een goede en verschillende vlokken. Maar Chester is een hele moeilijke eter, eet ook geen hooi.

@kimberley: Flou is een voedster van 6 jaar en Feather een ram van 3 jaar, beiden zijn gecastreerd. Zijn moeder en zoon. Maar hadden elkaar al niet meer gezien van toen Feather met 10 weken verkocht is. Feather is dus de broer van Autumn. :)
Het eetmoment net ging nog niet heel soepel maar uiteindelijk hebben ze wel allebei rustig kunnen eten. Flou is gewoon nog een beetje bang, maar ze is dan ook terror Autumn gewend.

Mooie combi! Hopelijk is ze zwanger. Ik moet eens rustig bekijken wanneer ik die baby's wil haha.
Was Lilly niet nog vrij jong?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:14

Lekkere plek zo gigi voor ze. En fijn dat iedereen weer goed door de check-up is. En klinkt als een koppeling die goed gaat verlopen. Ben benieuwd hoe het doorzet :j

En spannend een toch altijd wel weer een nestje Kimberley. Wel foto’s spammen dan hoor :))

Ziva heeft hier ook chronische bronchitis. Ze krijgt kruiden thee voor de bronchiën over het voer.

En het wisselt hoe zwaar reuzen worden. Ziva is 5,5 kilo, maar haar vriendje Ricciardo is 8,5 kilo. Ik vermoed dat Max en Checo ook ergens rond de 5-6 kilo worden uiteindelijk.

En ooit in de toekomst wil ik eigenlijk wel heel graag een keer een eigen nestje met reuzen, maar dan echt voor eigen uitbreiding van de groep tzt. Dus dat duurt nog wel even, want die 9 van nu zijn echt de grens… :') en het is ook zo lekker stabiel de groep nu. Daar wil ik nu ook niks aan veranderen.

Nog even een foto van vandaag. 1 cavia eet het liefst bij Ziva en Ricciardo mee… zoekplaatje op de eerste foto…

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:19

Gigixponys schreef:
@jeetje: Chester heeft ook chronisch snot. AB doe ik op de moment niet meer aangezien het enkel op de moment zelf helpt en vaak gaat het vanzelf ook wel na een paar dagen terug beter. Hij zit nu wel permanent binnen. Kruiden doe ik in de winter (van de bunny kruidenier), maar hij lust hier maar zeer weinig van. Zomers krijgt hij vooral paardenbloem en weegbree vers. Vooral ook veeeel voeren om hem op gewicht te houden. Luzerne is daarin een goede en verschillende vlokken. Maar Chester is een hele moeilijke eter, eet ook geen hooi.

@kimberley: Flou is een voedster van 6 jaar en Feather een ram van 3 jaar, beiden zijn gecastreerd. Zijn moeder en zoon. Maar hadden elkaar al niet meer gezien van toen Feather met 10 weken verkocht is. Feather is dus de broer van Autumn. :)
Het eetmoment net ging nog niet heel soepel maar uiteindelijk hebben ze wel allebei rustig kunnen eten. Flou is gewoon nog een beetje bang, maar ze is dan ook terror Autumn gewend.

Mooie combi! Hopelijk is ze zwanger. Ik moet eens rustig bekijken wanneer ik die baby's wil haha.

Heb je gedroogde weegbree al eens geprobeerd voor in de herfst/wintermaanden? Die van ons zijn er dol op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:20

NAIWHL schreef:
Lekkere plek zo gigi voor ze. En fijn dat iedereen weer goed door de check-up is. En klinkt als een koppeling die goed gaat verlopen. Ben benieuwd hoe het doorzet :j

En spannend een toch altijd wel weer een nestje Kimberley. Wel foto’s spammen dan hoor :))

Ziva heeft hier ook chronische bronchitis. Ze krijgt kruiden thee voor de bronchiën over het voer.

En het wisselt hoe zwaar reuzen worden. Ziva is 5,5 kilo, maar haar vriendje Ricciardo is 8,5 kilo. Ik vermoed dat Max en Checo ook ergens rond de 5-6 kilo worden uiteindelijk.

En ooit in de toekomst wil ik eigenlijk wel heel graag een keer een eigen nestje met reuzen, maar dan echt voor eigen uitbreiding van de groep tzt. Dus dat duurt nog wel even, want die 9 van nu zijn echt de grens… :') en het is ook zo lekker stabiel de groep nu. Daar wil ik nu ook niks aan veranderen.

Nog even een foto van vandaag. 1 cavia eet het liefst bij Ziva en Ricciardo mee… zoekplaatje op de eerste foto…

[ [url=m/TIh82x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NSjaVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die laatste foto <3.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:33

_San87_ schreef:
Gigixponys schreef:

Heb je gedroogde weegbree al eens geprobeerd voor in de herfst/wintermaanden? Die van ons zijn er dol op.

Ja, dat is een van de weinige die hij wel echt graag lust haha.

@NAIWL, ik ben ook blij hoe het tot nu toe verloopt. Had veel meer onrust verwacht. Nu zullen ze toch ooit moeten bepalen wie de baas word, dus hopelijk doen ze dat vrij makkelijk. Vind het wel heel positief dat Flou al Feather wou wassen. Feather heeft ook veel geduld met haar, dus dat is ideaal voor Flou.

De bedoeling is hier ook dat een dochter dan bij Autumn blijft en de rest moet dan jammer genoeg wel verkocht worden. Zou niet fokken als ik zelf niet op zijn minst 1 kleintje kan houden.

Amai die reuzen. Ik verbaas me steeds over dat gewicht. Ik vind Autumn al gigantisch met haar 2kg. :')

Die cavia. _/-\o_

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:45

Ooh die foto van die cavia met die konijnen <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 07:49

Rosie knapt alweer een beetje op. Zit ons fanatiek te volgen als we aan het koken zijn. Nog een paar dagen dan ga ik Jerry ook naar binnen halen. Hij mag nu iedere dag ff langskomen.

Heb bij die link kruiden besteld. En een wilgenteen tunnel. Jerry is een kleine sloper (adhd-er?), mssn houdt dat hem wat bezig ipv dat ie de plinten enz gaat mishandelen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:08

Ohhh wat slecht
Ik hou jullie niet meer bijjj

Lilly gedekt <3 wist ik! (Ook dat ze een week drachtig is nu _O- )

Fijn dat Rosie weer wat opknapt!

Ahh die foto met die caaf haha. Heerlijk <3

Leuk hoekje zo Gigi!

Hier ontzettend druk met opvang konijntjes die gaan en komen en gaan en komen

Enn heb er een nieuw nijntje bij voor mezelf:
Daim <3
Afbeelding
Afbeelding

Mocht iemand trouwens nog een gecastreerd rammetje zoeken, heb er genoeggggg nu
Paar van de opvangers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:43

Daim is leuk!

Amai jij hebt veel opvangertjes! Doe je het als hobby of ben je echt een opvang begonnen?

Flou en Feather doen het nog altijd goed samen. Ze hebben al samen gegeten boven in het nachthok, al is er ook nog wel veel gewissel van plek. Koek of blaadjes aannemen durven ze ook vlak naast elkaar, dus dat is ook positief. Feather heeft ook ontdekt dat hij nu kan graven dus ze hebben al een hele put gemaakt.

@jeetje, gelukkig doet ze het al beter!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:43

jolmer20 schreef:
Ohhh wat slecht
Ik hou jullie niet meer bijjj

Lilly gedekt <3 wist ik! (Ook dat ze een week drachtig is nu _O- )

Fijn dat Rosie weer wat opknapt!

Ahh die foto met die caaf haha. Heerlijk <3

Leuk hoekje zo Gigi!

Hier ontzettend druk met opvang konijntjes die gaan en komen en gaan en komen

Enn heb er een nieuw nijntje bij voor mezelf:
Daim <3
[ [url=m/1q2gVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xoHuky.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht iemand trouwens nog een gecastreerd rammetje zoeken, heb er genoeggggg nu
Paar van de opvangers:
[ [url=m/FoViT0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UpNxUH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oy8ltw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N1nRee.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PtEPqv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach wat een snoepjes <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:44

Gigixponys schreef:
Daim is leuk!

Amai jij hebt veel opvangertjes! Doe je het als hobby of ben je echt een opvang begonnen?

Flou en Feather doen het nog altijd goed samen. Ze hebben al samen gegeten boven in het nachthok, al is er ook nog wel veel gewissel van plek. Koek of blaadjes aannemen durven ze ook vlak naast elkaar, dus dat is ook positief. Feather heeft ook ontdekt dat hij nu kan graven dus ze hebben al een hele put gemaakt.

@jeetje, gelukkig doet ze het al beter!

Ja, leuk is dat he, als ze daar achter komen :D.

Die van ons graven ook graag. Binnenkort maar eens een lading zand in de ren mikken en aanstampen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:45

Wat fijn dat ze zo goed gaan Gigi!
En graven is het fijnste wat er is!

Opvang doe ik er een beetje bij eigenlijk! Vind het super om de konijntjes een goed nieuw baasje te geven, en heb de ruimte! (Eigenlijk niet :') )

Ja dat zand moet je bijhouden he
De zandbak hier is nu zeiknat, ze graven wel maar komen niet ver haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:49

Ja, hier is ook alles zeiknat. Het water loopt wel snel weg, maar t blijft toch vochtig en zwaar.

Ik heb mijn beestenplein bestelling binnen *\o/*. Het ruikt allemaal zo lekker <3.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-21 12:41

oliebol... alles weg toen ik 2 x op terug duwde :roll:

Lilly is idd DIT weekend HOPELIJK 2 weken drachtig :=

Jolmer, zo leuk dat je dat opvangen doet <3 <3 kun je EN je dwang voor meer meer meer meer meer konijnen voeden EN leuke baasjee zoeken <3 Daim is zo knap en lief! En wat een goeoeoeoede naam! :oo

Gigi, fijn dat het goed gaat! Ze zijn hun reis naar China dus begonnen? Haha

Naiwhl haha die cavia tussen die reuzen _O- wat een gewichten joh :oo