Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:16

Afschuwelijk die brand |(

Ciniz ik heb ook een zoektocht gehad naar goed voer. Mila had altijd hele slappe ontlasting op Royal canin en erge stinkscheten op Purizon. Ben nu overgegaan op Bosch, een biologisch voer. Prima ontlasting nu, geen scheten en ze lust het graag. Verkrijgbaar bij zooplus.

Wat een woei zeg, ik ben herstellende van een operatie dus moet even rustig aan doen en mag er toch niet uit. Lekker op de bank dus met mijn vriendinnetje op schoot <3

Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:49

Anna79 schreef:
Afschuwelijk die brand |(

Ciniz ik heb ook een zoektocht gehad naar goed voer. Mila had altijd hele slappe ontlasting op Royal canin en erge stinkscheten op Purizon. Ben nu overgegaan op Bosch, een biologisch voer. Prima ontlasting nu, geen scheten en ze lust het graag. Verkrijgbaar bij zooplus.

Wat een woei zeg, ik ben herstellende van een operatie dus moet even rustig aan doen en mag er toch niet uit. Lekker op de bank dus met mijn vriendinnetje op schoot <3

[ [url=m/2DDbVs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kvTYSw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks die ga ik even bekijken!

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:59

Ik ben met Mera van de Acana Puppy & Junior af en voer nu gewoon de volwassen variant (Wild Prairy in dit geval) en het gedoe met poep is gelijk over :) Wellicht is dat nog een optie.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:38

xDenies schreef:
Ik ben met Mera van de Acana Puppy & Junior af en voer nu gewoon de volwassen variant (Wild Prairy in dit geval) en het gedoe met poep is gelijk over :) Wellicht is dat nog een optie.

Ja ik was indd die ook aan het vergelijken maar die zit op 35%eiwit en dat is best veel en de kans dat het veel poepen daar van komt is wel groot.
Dus ik dacht de prairie poultry maar dan moet ik omega 3 bijvoeren omdat er te weinig in zit voor pups.

Die bosch brokken kan ik niet heel veel over vinden maar wat ik vind is niet hele positieve berichten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 16:02

Cinniz, heb je Wolf al geprobeerd? Evt de elements lijn als je maar 1 diersoort wil?
Wij voeren trouwens icelandpet omega olie bij

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:18

Heb de Bosch door mijn dierenarts laten analyseren en die vond het een prima brok. Maar dat was de adult variant.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:46

Ja de meeste adult varianten bevatten te weinig fosfor voor puppen dus daar zou het hem goed in kunnen zitten.

Kiwiwitje wolf of de wildernis of wolfsblut?
Wolfsblut komen de pup brokken ook niet echt goed uit de verf en de adult indd ook weer te weinig fosfor.

Icelandpet ga ik even google

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 17:36

Wolf of wilderness :)

Bij wolfsblut zou ik me geen zorgen maken over de fosfor. Maar over de hoeveelheid calcium...ik denk dat jij andere richtlijnen gekregen hebt dan ik gekregen heb.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:51

Ik heb voor de pup nu ook Wolf of Wilderness gekocht.Goede verhouding vlees, calcium/fosfor en DHA. Maar ook wel plantaardig eiwit voor de ontlasting voor nu. Wil uiteindelijk richting Orijen of Acana maar gezien ze nu Royal Canin krijgt bij de fokker vind ik de overgang te heftig en geen zin in mega veel/zachte ontlasting tijdens zindelijkheid training. Ook nog naar Carnilove gekeken maar dat was alleen vleesmeel en Darf vond ik geperst ook nog heftig zo jong. Beide blijven wel in mijn lijst staan als goed alternatief.

Of zie ik iets over het hoofd/fout. Het is een hele studie geweest haha

Uiteindelijk wil ik naar deels vers en deels geperste brok gaan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:55

Afschuwelijk die brand. Denk meteen aan die paniek bij de paarden voordat ze omkomen brrrr.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:59

Wat ik begreep mag calcium niet te hoog zijn en dacht 1,6% voor kleine hondjes.
Fosfor weet ik het niet precies van hoor naar die ze nu heeft zit op 1,1%
DHA minimaal 0.15%
Dat is wat ik ongeveer nog weet.

Zou het bij wolfsblut te hoog of juist te laag moeten zijn?
Ik weet nml niet het minimuum voor een kleine hond.

Ik zit nu trouwens met elvin zn brokken in mn hoofd van wolfsblut de alaska maar die is wel oke.
Maar van pup varianten heb ik gauw door gescrold.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:17

Voor medium tot groot max 1.2% calcium (klein idd 1.4%) en 0.2% DHA is optimaal (kril en alg is daarin optimaal ipv visolie). Daarnaast is minimaal 28% eiwit waarvan 23% uit dierlijk eiwit ook een ding om naar te kijken. Verder geen tarwe/rijst/graan uiteraard. En 16% vet is nog iets om naar te kijken.

Dat is de richtlijn waar ik naar heb gekeken naast of er vers vlees in zat. De rest heb ik gelaten voor wat het is omdat de perfecte brok er niet is. Elke heeft wel wat
Laatst bijgewerkt door Salsa op 09-02-20 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 18:17

Nee dan is calcium nog te hoog cinniz. Ik stuur je even een paar screenshots via pb :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:21

Even inhaken op hier boven, waar kijken jullie precies naar, wat er in het voer zit? In overleg met de DA ben ik Jip ook Wolf gaan voeren. Maar ik zou nog een analyse van het voer krijgen, maar dat duurt nog even.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:24

Voor zulke dingen ben ik heel blij met mijn dierenarts die dus gratis het door jou gekozen voer bekijkt. Ze houdt daar ook een database van bij. Gewoon als service, probeert ook nooit hun eigen voer aan te prijzen ofzo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 18:34

Ik heb voedingsadvies aangevraagd toen ik met Chick wilde gaan dekken. Helaas zijn er weinig dierenartsen die daadwerkelijk iets van voeding weten en/of prijzen ze vaak wan wat ze hebben liggen.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar die zijn er heel weinig.
Maar ook goede voedingsdeskundigen vinden is lastig. Veel hebben gewoon een “cursusje” gedaan.
Dus ook daar is t even zoeken naar de goede.

Ik heb een heel bestandje gekregen en een lijst met o.a. De calcium en fosfor en de verhouding hierin :)
Daarnaast o.a. Eiwit, vet en vitamines.
Heb haar ook wolf of wilderness laten beoordelen en zij was er heel te spreken over

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:40

Salsa schreef:
Ook nog naar Carnilove gekeken maar dat was alleen vleesmeel en Darf vond ik geperst ook nog heftig zo jong.

De fresh variant van Carnilove heeft ook vers en niet alleen vleesmeel :) Je zou dan ook Edgard & Cooper nog eens kunnen bekijken.

Ik was uiteindelijk niet tevreden over WOLF voor Bodhi, dan wel geen pup maar gok wel één van de drama figuren als het op voeding aan komt haha.

Ik ben blij dat al mijn honden nu lekker eten en het er goed op doen. Uiteindelijk wil ik voor Mera ook vlees in de ochtend doen, maar dan moet mijn budget weer even wat ruimer worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:48

Afbeelding

Ik heb weer gehobbyt <3 Ze zijn zó dankbaar!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:50

Het is idd uitproberen. De één reageert er perfect op en de ander totaal niet.
DA prijst meestal aan waar ze zelf in geloven (Of dik voor betaald krijgen zoals Hills of RC)

Fijn te horen kiwi over Wolf and Wilderness.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:51

xDenies schreef:
Salsa schreef:
Ook nog naar Carnilove gekeken maar dat was alleen vleesmeel en Darf vond ik geperst ook nog heftig zo jong.

De fresh variant van Carnilove heeft ook vers en niet alleen vleesmeel :) Je zou dan ook Edgard & Cooper nog eens kunnen bekijken.

Ik was uiteindelijk niet tevreden over WOLF voor Bodhi, dan wel geen pup maar gok wel één van de drama figuren als het op voeding aan komt haha.

Ik ben blij dat al mijn honden nu lekker eten en het er goed op doen. Uiteindelijk wil ik voor Mera ook vlees in de ochtend doen, maar dan moet mijn budget weer even wat ruimer worden.

Fresh is niet in puppy zover ik heb gezien. Nu is meel geen ramp maar vers klinkt me toch beter. Edgar and Cooper kwam bij mij minder naar boven (slechter dan Sams Field) maar weet niet meer waarom eigenlijk. Renske was ook nog aardig voor dierenwinkelbegrippen dacht ik. Maar dan wel alleen bepaalde types brok.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:54

ik ben nog niet helemaal tevreden over WoW, die van ons is meer gaan krabben sinds ik dat voer. Voer het sinds eind oktober. en hij heeft verder geen vlooien oid..

ziet er super uit denies!

Hier sinds 2 weken behendigheid cursus begonnen. hij doet het zo goed! Heel fanatiek, paar keer stiekem ergens tegenaan plassen maar nu ik dat wat aangepakt heb gaat het steeds beter. klikt goed met de trainster en hij is bloedfanatiek, heeft geen oog meer voor de andere honden als we bezig zijn :+

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:10

Goed om te weten nynkster. Ik hou sowieso vacht, oren en ontlasting goed in de gaten. Mag even van slag zijn bij de start maar als het gaat jeuken is het idd niet het juiste voor die hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 19:12

Wat voer je van wolf of wilderness Nynkster?

Salsa, bij wolf of wilderness kun je alle lijnen en smaken voeren aan de pup. Dus niet alleen de puppy/junior. Ik zou alleen de soft lijn laten staan. Die voeren wij ook niet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:24

Nynkster schreef:
ik ben nog niet helemaal tevreden over WoW, die van ons is meer gaan krabben sinds ik dat voer. Voer het sinds eind oktober. en hij heeft verder geen vlooien oid..

ziet er super uit denies!

Hier sinds 2 weken behendigheid cursus begonnen. hij doet het zo goed! Heel fanatiek, paar keer stiekem ergens tegenaan plassen maar nu ik dat wat aangepakt heb gaat het steeds beter. klikt goed met de trainster en hij is bloedfanatiek, heeft geen oog meer voor de andere honden als we bezig zijn :+

Hier precies hetzelfde. Hele droge huid, heel erg veel jeuken en veel schilfers. Jij hebt toen mijn zak overgenomen maar daar is het bij Guiness dus niet van beter geworden? Balen zeg!

Dankjewel. Is ook heel leuk om te doen .. dus als ik iets voor iemand kan maken .. *\o/* *\o/*

Fijn dat de lessen goed gaan! Herken dat wel dat de hele wereld niet meer interessant is als ze iets leuks vinden!
Maar om hier nou altijd met een frisbee over straat te gaan :Y)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:27

hadden eerst de green fields met lam, daarna een zak elements lam ook, maar werd het niet beter van. Nu oak woods, met zwijn. die is wel beter maar soms ngo steeds van die krab aanvallen