Maar is die wel sterk genoeg voor een papegaaiensnavel? Er staat ook heel veel speelgoed op AliExpress maar vaak valt de kwaliteit toch tegen of is het zelfs gevaarlijk voor ze.
En wat vind hij denk je van een kong wobbler? Lijkt me wel grappig hem daarmee te zien! Hahaha
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-20 08:57
Dat is ook wel een leuk plan!
Ik zat op de grond naast zijn kooi om speelgoed op te ruimen, terwijl meneer ondersteboven hangend aan het deurtje mee keek. Dat zag er zo stom uit
En afgelopen week lekker buiten in het zonnetje, uiteraard ondersteboven Kooi zwaar "beveiligd" met alle voerdeurtjes op slot (en 10 keer controleren ), tie-wrap om het grote deurtje heen en daar weer een stoel voor Ik ben altijd als de dood dat ie los komt. Je leest zoveel horrorverhalen van vermiste vogels. Mijn volieres controleer ik ook altijd meerdere keren (hallo OCD ).
ikke
Geplaatst: 08-05-20 09:04
Het systeem van een papegaai kan daar blijkbaar tegen? Is erop ingericht, zogezegd. Als wij mensen dat doen, loopt dat uiteindelijk niet zo goed af met ons omdat ons systeem ingericht is op rechtop lopen en niet op ondersteboven hangen.
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-20 09:08
Ja, wat me dus opvalt is dat hij heel graag ondersteboven hangt en dan met zijn kop heen en weer gaat (ze noemen dat Stevie Wonderen ). Hij draait dan rondjes met zijn kop en als hij dan stil hangt zie je duidelijk dat ie wat duizelig is (ogen gaan dan heen en weer alsof ie de wereld ziet draaien). Maar blijkbaar vindt ie dat fijn? Want daarna gaat ie juist nog harder heen en weer Hij hangt in zijn kooi vaker ondersteboven als dat ie rechtop zit Niet alle edels schijnen dat te doen trouwens. Ik ken er een aantal die serieus hoogtevrees hebben.
Dat is dan misschien wel de papegaaienvariant van luchtzuigen? In de zin dat er zo misschien endorfines vrijkomen?
idylle
Geplaatst: 08-05-20 12:19
Maflinger_S schreef:
Dat is dan misschien wel de papegaaienvariant van luchtzuigen? In de zin dat er zo misschien endorfines vrijkomen?
Dat zou best eens kunnen ja....
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-20 13:05
Dat zou idd best kunnen Maar hij doet het al sinds dat we hem hebben (met 16/17 weken). En alleen wanneer hij in een goede bui is (gelukkig is hij bijna nooit boos). Het is wat dat betreft dan weer geen stereotypisch gedrag.
Ja, daar herken ik ook echt Mango in! Eerst heel lief en onschuldig maar dan toch even de draak uithangen door ergens op te knagen en te doen of ie Oost-Indisch doof is
Wat een praatgraag model. Hij heeft wel een ruimere woordenschat dan Mango of niet?
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-20 13:23
Ik denk dat ze ongeveer gelijk zitten als ik het filmpje zo bekijk De edel in het filmpje is wel wat ouder geloof ik. Maar hij praat wel duidelijker als Mango. Die mumbelt nog soms een beetje
Het schijnt idd vooral voor te komen dat de mannen een damesstem nadoen en de dames juist liever een mannenstem aannemen
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-20 20:17
Ik heb de eerste schetsen en inkleuren van Steefz (Teken Mijn Dier op FB) gezien en het wordt echt prachtig Het is gewoon écht Mango Ik ben stikjaloers op zoveel talent. Ik wil ook kunnen tekenen