Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:48

Haha achter de tram aan gaan is inderdaad niet echt wenselijk :P

Ik wilde eigenlijk heel graag een Keeshond of Teckel, maar toen kwam ik m'n mormel tegen <3 Nu is haar beste vriendin een Samoyed dus kom ik toch nog regelmatig in contact met een keeshond haha :+

Zijn vanochtend weer heerlijk wezen wandelen, echt genieten die 2 samen! Gisteravond cursus gehad, was een beetje herhaling en Mulan is heel slim dus die had alles snel door. Ben op een gegeven moment steeds maar even wat eerder gestopt met de oefening want mevrouw stond alleen maar kaas en worst te ontvangen omdat als ze door heeft wat ze moet doen, dat ook gewoon perfect blijft doen xD

Afbeelding

Afbeelding

Soju ziet er altijd fantastisch uit na onze playdates :Y)
Afbeelding

En weer naar huis <3
Afbeelding

Skippy01

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:58

@norway er zit wel iets van herder in Mulan denk ik? Zo toont ze in elk geval wel. Dat verklaart het 'goed willen doen' wel een beetje :j
Toby is niet heel erg voedsel gemotiveerd. Die haakte soms halverwege de training af omdat er ergens een vogel zat en vogel is véél interessanter dan koek/kaas/worst. (Hij heeft het keurig gedaan overigens hoor, basis + G1 gehaald, maar daarna moest de riem eraf voor G2, en dat durfden zowel de trainer als ik niet aan, dus toen zijn we maar gestopt ;) )

Soms lijkt het me héérlijk hoor, zo'n hond die luistert. Maar ik krijg ZO de kriebels van dat slaafs-zenuwachtige van mechelaars en border collies, en ik vind veel herders niet stabiel en veel drijvers te blafferig.
HET grote voordeel van jachthonden heb ik altijd het enorm sociale gevonden: ze zijn graag bij andere honden, graag bij de baas en toch gaan ze ook gewoon graag hun eigen gang.
Mijn trainer heeft vroeger een kruising collie x stabij gehad, en dat was een beetje de perfecte mix van beide types geeft ze altijd aan. Nu heeft ze een (oeps-nestje, dat mag duidelijk zijn) border collie x malteser lopen. Is op leeftijd nu, en niet veel kleiner dan een border collie. Ook zo'n perfecte relaxte hond die WEL luistert, maar ook echt heel goed zichzelf kan vermaken op het erf. Dat soort honden zijn echt goud waard. Veel rashonden vind ik toch te veel naar het een of het ander neigen (te slaafs of te zelfstandig)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:11

Ik heb echt geen idee wat er in zit, hoor vaak Herder, Border Collie en/of Kelpie. :)
Ah ja dat is inderdaad vervelend, Mulan is wel heel voedsel gemotiveerd. Ze raakt nu alleen afgeleid door Soju dus volgende week moeten we allebei even aan een ander uiteinde van het veld gaan staan :+ Ze gaat wel achter vogels aan maar komt ook (over het algemeen) weer terug als ik roep.

Zo slaafs als de honden die je noemt heb ik ook niet veel mee inderdaad. Mulan hoeft geen robot te zijn, het is fijn als ze luistert maar ze mag ook echt wel haar eigen ding doen en niet constant voor me te willen werken. Ik zou als ik ooit weer een hond wil wel voor een keeshond gaan, ik vind het heerlijke honden en ik krijg nog steeds kriebels in m'n buik als ik ze tegenkom <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:17

@norway een middenslag of grote kees bedoel je dan? Of zo'n mini-mini?

Ik heb met beiden dan weer niet zoveel moet ik zeggen, al dat haaaaarrrrr haha
Van al die noorderlingen vind ik de Finse spits dan weer wel mooi, maar dat scheelt nog een pak haar met een kees, of met een lappenhond... (en zelfs de spits vind ik eigenlijk al te harig. Als het lang of veel haar heeft, wil ik het kunnen knippen, niet dat het er aan een stuk uitvalt... daarom dat een barbet en lagotto hier wél op het lijstje staan, ook al zijn die ook harig)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:20

De mini's vind ik te link, die hebben veel problemen met hun hersenen omdat die niet in hun hoofdjes passen en problemen met hun heupen/knietjes. Dus dan wel een middenslag of grote ja. :) Hahaha ik ben gek op haar, maar ik heb dan ook 3 Maine Coon katten dus kammen ben ik al gewend. Lappenhonden vind ik ook geweldig <3 Barbet en Lagotto vind ik dan weer niet zo haha :P Grappig he dat iedereen er zo'n verschillende mening over heeft :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:31

Ja die kleintjes met hun koppies is wel een ding inderdaad... chi's, dwergkeesjes, en dan de cavaliertjes natuurlijk... Sneu!

Ja, gelukkig bestaat er voor elk wat wils qua honden! Barbet staat bij zowel mij als mijn ouders al een tijdje op de shortlist. Lagotto heb ik daar zelf aan toegevoegd. Grappig genoeg staan de spaanse en portugese waterhond er dan op dit moment weer niet op. Terwijl dat voor het oog natuurlijk allemaal aardig gelijk is. Maar van karakter is de barbet by far de makkelijkste van die vier, en de lagotto veel meer jachthond dan de spanjaard - de spanjaard is wat meer multi-inzetbaar met ook wat drijvend gedrag soms.
We zijn overigens uberhaupt bij al die krullenkoppen uitgekomen ivm allergie van mijn moeder voor de vachtstructuur van waar we eigenlijk allemaal wel gek op zijn thuis: de spaniels (en dan met name de twee soorten springer spaniels en de working cockers). Helaas. Korthaar, ruwhaar en krulhaar gaat goed, maar halflang zijdezacht haar dus niet :Y)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:44

gr_roos schreef:
Fabster schreef:
Achter de tram aan gaan? :=

Ja mijn vriend vond dat grappig de eerste keer en nu blijft ze het doen :roll: Ook als ik op de dijk langs het eindpunt loop. Zodra ze de tram hoort gaat ze er blaffend achteraan, maar ze doet het alleen bij het eindpunt, verder negeert ze de tram. Hieronder een actiefoto (van 2 jaar geleden) op de renbaan.

[ Afbeelding ]

<3 echt mooi! En helemaal mijn hond, inderdaad!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:58

Het huisbezoek is super positief verlopen en wij mogen dus binnenkort ons hondje verwelkomen! Super blij!

Het gaat om een teefje van 11 maanden uit Hongarije, ze is speciaal voor ons getest met katten en dit was ontzettend positief! We hebben het filmpje gezien en ze is zo ontzettend lief met de kat in kwestie <3
Nu wachten we op een datum dat ze van Hongarije naar hier kan komen...

Hoe waren de eerste dagen met jouw nieuwe aanwinst?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:00

Hoe dan ook zorgen dat ze niet kunnen ontsnappen, dubbel aanlijnen en desnoods GPS tracker om, zie afgelopen tijd zoveel ontsnapte buitenlandse hondjes!
Meestal heeft de hond echt rust nodig de eerste dagen, geef de hond tijd om rustig te wennen :).

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:20

@luca dubbel aanlijnen de eerste tijd is sowieso slim (halsband én tuig).

De eerste dagen met Toby waren vooral veel slapen en wennen. Hij was doodmoe van alle indrukken in de opvang én bij mij.

Hij moest echt leren wandelen aan de lijn nog, en was heel timide.
Dat was gauw over trouwens, na wat bijslapen en bij-eten kreeg hij al wat meer praatjes ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:34

Inderdaad dubbel aanlijnen. En dan niet beide lijnen in 1 hand houden. Als hij uit je hand schiet, is hij nog weg. Ik had 1 lijn altijd aan een riem om mijn middel geklipt.

Hoe lief ook met katten in de test; in jouw huis is dat ineens anders. Dus hou kat en hond in ee gaten. Ik had de nieuwe honden hier de eerste dagen ook in huis aan de lijn. Mocht de hond ideeën krijgen (over de kat, maar ook over het eten op het aanrecht of op tafel of in huis plassen), dan kun je meteen ingrijpen.

Nu wordt t natuurlijk wel tijd voor een foto van deze Hongaarse schone :o

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:16

Dubbel aanlijnen doen we sowieso!
En uiteraard is de situatie met de katten in huis anders, ze hebben ook benadrukt dat dit puur een test was om te zien of ze geen bloedhekel aan katten heeft. De rest is te trainen :)

Het gaat om het ruwharige hondje

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:42

Luca03 schreef:
Dubbel aanlijnen doen we sowieso!
En uiteraard is de situatie met de katten in huis anders, ze hebben ook benadrukt dat dit puur een test was om te zien of ze geen bloedhekel aan katten heeft. De rest is te trainen :)

Het gaat om het ruwharige hondje

[ [url=m/8wi6hP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh <3
Ik hou enorm van 'scruffy-looking', ruwharig, ruigharig <3 :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 05:24

Oooh die is leuk! Ik val ook op zo’n typetjes: beetje stoer vagebond uiterlijk en tegelijkertijd schattig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:12

Schatje <3! Heel veel geluk en plezier met deze dame!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:22

Wat een leukerd zeg om te zien!!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:04

Ohhh die is leuk <3 Hopelijk kan ze snel deze kant op!

Mulan heeft me gister gered van een ratteninvasie, mag duidelijk zijn dat ze erg trots op zichzelf was :+
Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:44

@norway ohjee, de levensgevaarlijk rattus-speelgoedus! Ja, heel goed dat ze die gevangen heeft :') :j

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:19

Dankjulliewel <3

Wat ziet Mulan er stoer uit zo met z'n rat! :D

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:38

Wat een schatje is dat ruwharig hondje. <3 Het hondje helemaal vooraan dat maar half op de foto staat is trouwens ook een leukerd.

Mulan is duidelijk zo'n hond die werkt voor de kost :j . Onze Podenco ving trouwens echte muizen, gewoon in een achtertuintje in een nieuwbouwwijk. Overal tuintjes met identieke schuttingen om ons heen, dus wat muizen daar moeten?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:41

@estja mijn pod vangt ze overal waar hij de kans krijgt. In de tuin, op stal, op wandeling...

Ja, dat hondje vooraan lijkt op een pod(mix) (zal wel niet in Hongarije, maar een soortgelijk Hongaars type dan?), die heeft ook echt zo'n uitstraling die ik zó mee zou nemen :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:47

Pip vangt ook van alles.
Hier mijn 2 honden, Lars de linkse is een Nederlandse herplaatsen, Pip de rechtse komt uit Spanje en hebben we nu 1,5 jaar.
Pip is heel energiek!
Afbeelding

Afbeelding

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:48

@Skippy, brengt jouw Podenco ze dan ook voor je mee? Want dat deed Emma dus wel. Juk!
We hebben nu een Bodeguero kruising. Die zijn gefokt op ratten / muizen vangen maar ik merk er niks van. Hij gaat alleen graag achter de vogels in het veld aan. Dat ze opvliegen. Maar de vogels die in onze tuin broeden laat hij dan weer met rust.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:50

@estja jazeker, ik krijg altijd alles. Ik heb ook al levende kraaien, lijsters en mereltjes gekregen. Als het fladdert of knaagt, krijg ik het ;)
Gelukkig geen prooi-nijd, hij geeft het keurig af, en de vogeltjes heb ik tot nog toe altijd wel kunnen redden (ok, soms was daar een enkeltje vogelasiel voor nodig wel...)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:53

O wat grappig estja, Pip is ook een Bodeguero, of kruising.