[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:03

dierenfan schreef:
Ontwormen doen wij de honden enkek bij twijfel of bij wormen. Eigenlijk noout dus....

ik heb een jack die graag over de grond schuurt met haar kont en een stippel die als bezetene aan zijn kont probeert te likken. Dus tja, na een tijd ga je toch denken mss is het nog eens tijd. MAar het maakt eigenlijk nooit verschil :+
en hou dus maar een gulden middenweg aan qua aangeraden frequentie.

arme Kiko

oh hier hingen de teven daarstraks op wandeling ineen |( is al de 3de keer en had in de loop van de week nog gezegd tegen mijn vriendinnen (met honden) dat ik zo blij was dat ze allemaal zo goed overeenkomen en zo leuk kunnen spelen en dat het al lang geleden was dat de 2 teven nog een meningsverschil hadden gehad. Vandaag was het prijs, de jack werd wat overrompeld door het brute spel van de teef van mijn vriendin( zoals al jaren) en mijn "pup" ging zich mengen. Plots hingen mijn 2 teven menens in elkaar en ging de andere er als een haas vandoor. Gevolg, de reuen gingen ook bijna met elkaar in de clinch.
Weet niet goed wat ik er moet van denken...

__PSM__

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:03

Onze jachthond kwam tot voor kort altijd... Maar is sinds 3 dagen op de jachttour.... Ben er nog niet helemaal over uit, wat ik ermee moet.

Waar hij tot voor kort altijd los of aan een 2 meter riem mee liep, heb ik nu toch even de overstap gemaakt naar een flexi, vind t een rot riem, maar de lange lijn vind ik nog meer een onding en hiermee kan hij toch meer bewegen en snuffelen, en heb ik een extra veiligheid ingebouwd bij onze "hier" oefening :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:39

Jarvis zijn eerste ervaring met balonnen...eerst er tegen grommen, en uiteindelijk durfde hij op de bank te liggen ermee. Bleek hij statisch te zijn, ik heb me kapot gelachen _O-
Afbeelding
Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:09

Ik ontworm Keet wel 4 x per jaar omdat ik ook een klein kind heb. Vind het een prettig idee dat ze dan iig geen wormen heeft. Ik heb ook al een keer wormen gezien in haar poep toen we ontworming gegeven hebben dus het helpt wel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:28

Hier lopen ook wel eens kinderen rond echter ook voor kinderen zijn er giga veel manieren om besmet te worden en zijn er tabletten tegen wormen net als voor honden. Je kan zeker uit voorzorg je hond ontwormen natuurlijk echter voor de hond niet gezond en voor het kind is er maar 1 kleine mogelijke bron minder om wormen van te krijgen ;)
Vergeet niet dat wormen nodig zijn en horen bij gezonde mensen en dieren!! Je kan niet zonder en een tekort geeft ook problemen. Bij vlooien ontworm ik maar al jaren geen vlo gezien gelukkig. Ook ontworm ik bij het zien van wormen in de ontlasting of in kots. Als ik moet ontwormen herhaal ik de kuur altijd 3 weken later ivm eitjes die dan uitgekomen zijn. Anders kun je net zo goed niet ontwormen ;)
Bij vlooien ontworm ik alle honden 2x bij wormen in ontlasting of overgeefsel enkel die hond. Een gezonde hond heeft over het algemeen een gezonde hoeveelheid wormen tenzij ze allerlei gekke dingen eten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:13

Bijzonder, zo had ik nog nooit een saluki gezien, tot Zahra, en zo zie je twee saluki's op de website van het asiel. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:32

Sinds vandaag een andere dierenarts (praktijk) gezien ze mij nog steeds niet wilden helpen. Steeds hetzelfde te horen krijgen dat het abces moet rijpen hoe rot en gevaarlijk hij ook zit.

Gelukkig is door de nieuwe arts het abces gelijk open gemaakt en schoon gemaakt. Ik begon zo te twijfelen aan mijn arts waar ik al jaren kom dat ik vanmiddag bij een andere dierenarts in gesprek gegaan ben. Deze was het volkomen met mij eens dat er absoluut ingegrepen moest worden en wel gelijk. Al 4 dagen flink koorts bijna 40 graden en abces wat giga groot onderin nek zit was er al te lang gewacht. Mijn vertrouwen was te groot in mijn dierenarts :( :(
Gelukkig is kenzo nu al enorm opgeknapt. Nu 2x per dag de wond uit spoelen en flink antibiotica en pijnstilling blijven geven. Het zal wel even nidig hebben maar de genezing gaat nu echt starten. Er is een enorme hoeveelheid pus uit gekomen en nu uren later komt er nog uit...

Overigens geen enkele beschadiging of verwonding te vinden dus nog steeds geen enkel idee wat het veroorzaakt heeft

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:35

Als mensen nog een leuke eerste showervaring op willen doen met hun pup.. www.honden-show.nl
Inschrijving gaat erg snel op dit moment, 2e keurmeester erbij:o Nemen uitgebreid de tijd voor elke hond;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:49

Oh bah dierenfan. Ik moet erover gelezen hebben dat kenzo al meerdere dagen hoge koorts had. Gelukkig heeft de nieuwe DA alles mooi opengemaakt en gespoeld.

_O- die jarv toch...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:26

Gelukkig is het nu opengemaakt dierenfan!

DIe Jarvis tussen de ballonnen...heeft ie er niet in willen bijten?

Vraagje, drinken jullie honden met die vorst ook zo weinig? Kiko drinkt dus erg weinig, hapt nog wel wat in de sneeuw maar er komt echt te weinig vocht naar binnen, want de urine wordt weer troebel. Zou een beetje (geiten)melk helpen als ik die nog extra geef? Voer maken we al nat met water. Ik zat me te bedenken dat ik nog een flesje geitenmelk heb staan, van toen ze nog een stuk kleiner was.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:29

Pfoe, gelukkig hebben ze het nu wel open gemaakt! En nu maar opknappen!

Lizzy doet het daar geloof ik wel goed. Vind het wel heel moeilijk hoor, maar gelukkig druk genoeg :) Gister lekker met de anderen total 2,5u gewandeld, was het mooi weer voor.

Hier drinken ze gewoon prima moet ik zeggen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:50

Ik heb eigenlijk niet goed opgelet wat er gedronken wordt nu. Maar ze plast goed dus ze zal ook voldoende drinken neem ik aan. Misschien wat extra bakjes water neerzetten ofzo?

Leuke foto's van Jarvis!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:59

Extra bakjes water helpt niet, ze kan de hele dag aan water. Plassen doet ze goed, het is alleen troebel. Omdat dalmaten uraatstenen hebben is voldoende water drinken wel belangrijk. Plas is daarom dus ook troebel nu.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:01

Misschien iets lekkers door het water doen? een drupje ranja of wat ook maar? Dat ze het zo lekker vind en wel wil drinken?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:18

Oh wat leuk die ballonnen foto's hier boven!

dierenfan wat rot dat je eerste DA niet naar behoren heeft geholpen! Wel fijn dat de nieuwe arts zo goed heeft kunnen helpen, hopelijk knapt Kenzo nu snel op en geneest het mooi. :)

Wij gaan as. zaterdag voor het eerst op puppybezoek, ze zijn dan 3,5 weken. :):)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:42

hier drinken ze normaal, moet dagelijks 2x water bijvullen en op wandeling duiken ze nog steeds de beek of rivier in om te drinken.
Nadeel met (geite)melk is dt het nog steeds eiwit bevat, alleen weet ik het purinegehalte er niet van. Maar mss beter dan niet drinken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:03

Hier drinken ze gewoon normaal. Kenzo nog wat meer maar die is nog aan het herstellen natuurlijk. Net alles weer gespoeld. Er blijft rotzooi uut komen en wat is het vreselijk om te doen. Gelukkig merken we verschil. Hij heeft 100den praatjes wil enkel spelen klieren en ravotten en is slapen beu hahahah. Heerlijk weer een levendige pup te hebben!!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:09

Fijn dat het beter met hem gaat Dierenfan!

Gister hebben we heerlijk gewandeld!
Hoewel hij qua gedrag echt nog puppy is, is het qua formaat toch al een hele kerel. :D

Afbeelding

Afbeelding
(Z'n lip zat niet goed, lijkt beetje dom. Nouja, stil zitten tussen de anderen was al moeilijk genoeg. :=)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:21

Mooie Bracco <3 <3 Mijn nummer 3 van groep 7 ;p

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:52

Afbeelding

Hij is best knap, als alle lippen, losse vellen en oren goed hangen. :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:52

Aaaaah wat een knapperd!

Hier drinkt Pip nog steeds goed!
Gister weer puppy cursus gehad, en wat deed ze dat knap! Merk alleen dat mijn brokjes niet lekker genoeg zijn haha. De "juf" gebruikt frolic brokjes als beloning en toen deed ze ineens alles :+
Dus voor de cursus gaan we die brokjes maar gebruiken voor de nieuwe dingen haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:35

Aaah, wat is Sjors mooi aan het worden!

Wij kijken nog even aan met het drinken, anders wat melk proberen door het water te doen, is een tip die ik meer gelezen heb.
Kiko ligt nu in de keuken terwijl wij aan het werk zijn, is de eerste keer. Normaal ligt ze wel vaker even alleen in de keuken, maximaal een uurtje, maar nu dus meerdere uren. We zijn haar uiteraard wel in de gaten aan het houden op de camera. :D Tijdens de etenspauze gaan we naar huis, geven haar eten en laten haar even uit. Daarna gaat ze wel de bench in.

Voor degenen die nog een hondenjasje willen, bij Ooteman zijn er een aantal fiks afgeprijsd. Ik heb er gisteren 2 besteld. Met name die grotere maten zijn normaal duur, ik heb ze dus nu voor 12,50 kunnen kopen, BR-dekjes. De 55cm is nu ook op. :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:00

Te laat, ik heb net bij Zooplus eentje besteld voor 20€ met borsstuk. Alleen lijkt Cita het nog steeds niet koud te hebben, springt dapper op ijs om er hier en daar door te zakken en gaat nog altijd drinken in de rivier. Zodra er een zonnetje staat, gaat ze tot haar buik het water in. Ik moet bijna dagelijks haar poten afspoelen ook al zijn de paden droog gevroren. {:)-:(

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:10

ohhhh, die ballonnen, hilarisch!

Ik ga helaas mn eerste puppencursus avond af moeten bellen zeer waarschijnlijk... Een buikvirus oid, dus blijf dicht bij toilet en pup 10 min uitlaten zonet was echt een uitdaging... Milo verveeld zich suf vandaag

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:28

Persoonlijk zou ik nooit melk er door doen ivm lactose in melk. Karnemelk of yoghurt absoluut wel goed ;)