Als ze binnenzijn en net zitten. Dan gaat ie snuffelen en dan vertrouwt ie t niet. Eergisteren met een klant van de nagels geoefend die zelf ook powerbreeds heeft. Gewoon genegeerd en na een aantal minuten lekkers aan laten bieden en vanaf toen was het meteen goed.
We krijgen weinig bezoek dus dat vindt ie spannend. En ik ook omdat ik niet weet wat ie doet als ie t in z'n bol krijgt haha. Maar das nu goed!
Hoe is het hier? Zo genoten van de honden vandaag. Langs de rivier wezen wandelen. Heel goed overzichtelijk en man was mee en kind niet. Zijn niet de kant van park opgelopen maar de kant van een opgebroken weg. Allemaal om zo min mogelijk andere honden tegen te komen. Honden hebben het hele stuk los kunnen lopen. Met nyati aan het oefenen geweest met hier komen. Dus iedere x als ze verder weg gingen riep ik haar weer terug en dat deed ze zo braaf. Zo braaf dat ik haar al voor me had zitten voor zij de hond had gezien die in de verte aan kwam lopen. Daarna mochten ze nog rennen in een weiland langs de rivier omgeven Door maisveld dus oook daar kon ze niet weg en kon ik alles zien. Honden helemaal blij. Buffel ook dat ie eindelijk weer los mocht. Geeft vertrouwen om ze straks met vakantie op strand ook lekker los te laten. Ohja beide sprongen herhaaldelijk het water in. Zelfs buffel ging nu een stukje zwemmen
Met milo gaat het goed!Hij is afentoe lekker aan het joggen met m'n man. Andere honden gaat weer stuk beter gelukkig. Hij heeft donderdag 40 min, 2,5 km boswandeling gespeeld met een ridgeback van zelfde lompheidsniveau. Super leuk! Helaas wel cherry eye dat niet meer vanzelf over gaat dus morgen gaat hij onder het mes.
Gelukkig is dat maar een kleine ingreep Airborn! Beast hebben we destijds aan beide kanten tegelijk moeten laten helpen en dat was echt zo gepiept! Ook het teefje van schoonpa. Je zag er niets van
Heerlijk Donna!
Hier lekker rustig eigenlijk! Laatste weekje werken en dan vakantie! Dus ben wat routes aan het uitvogelen om met de hondjes heen te gaan. Wil voor Zenna nog even een iets andere muilkorf halen. Dat ze gewoon makkelijker mee kan
Jep, smiddags weer ophalen. Hij heeft er maar aan 1 oog last van.
Ik kan gelukkig ook eindelijk weer werken maar dat ik niet werkte voor ongeveer maand kwam van m'n zwangerschap niet de vakantie :p Lastige was dat ik ook nirt met milo kon lopen 20 min in bejaarden tempo was al teveel gelukkig had m'n man vakantie.
Aaahw dat is ook rot dan he Airborn! Hoe voel je je nu?
Airborn
Geplaatst: 21-08-17 16:15
Misselijkheid is grotendeels over, smorgens en savonds nog wat. En kan langzaam weer meer eten en weer meer energie. Dus kan nu iig weer stukken met milo lopen. Uur bos nog niet aangedurfd maar dus wel al keer 40 min rustig tempi terwijl milo helemaal los ging.
Oh wel 6 kg afgevallen, jeej!
Aranel
Geplaatst: 24-08-17 09:42
Hoe gaat het nu met je Airborn? En is de operatie van Milo goed gegaan eigenlijk?
Eve kwakkelt een beetje met haar ontlasting. Ik had haar op vers voer staan maar haar poep wisselde steeds een beetje tussen heel hard met slijmlaagje tot plakkerig dunnig. Plus ze bleef nog steeds behoorlijk slank voor een pup. Nu voer ik dus op aanraden van de dierenarts toch maar brokken bij, ze krijgt nu één maaltijd vers wat ik dan even laat weken in kokend water en in de middag en avond brokken van Purizon. Maar ja, wisseling van voer betekent natuurlijk diarree dus gisteren is ze al in bad geweest en vanmorgen weer omdat het arme kind het niet op kan houden 's nachts. Overdag wel gelukkig en ze kijkt er ook totaal geen last van te hebben. Vreet nog steeds als een bouwvakker en is super speels.
Is de ontlasting of iets getest Aranel? Nelson heeft toen ie net bij ons kwam ( was 11 maanden toen) een darminfectie gehad namelijk. Aan de antibiotica en het was goed.
Nu is zijn ontlasting nog niet altijd goed. Over het algemeen wel, maar af en toe blijft hij drang hebben om te poepen en dan komen er echt hele dunne smalle 'sliertjes' poep uit Klinkt zo goor haha! Is wel vast, maar niet mega vast.
Aranel
Geplaatst: 24-08-17 11:07
Dinsdag ga ik naar de dierenarts voor een hart echo (jep, ook nog.. Ze heeft een hartslag van 180 en ademt snel en hijgt vaak) dus dan zal ik het vragen als ze nog aan de dunne is.
loez
Geplaatst: 24-08-17 12:02
Jeetje! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee. Kruising was ze he? Welke rassen ook alweer? (geheugen is een zeef sorry! )
Hier bij eyck ook veel geëmmer gehad met ontlasting Dat bleek uiteindelijk een kip allergie te zijn
Airborn
Geplaatst: 24-08-17 13:55
Ik ben rustig aan weer aan het werk, 6 kg lichter en zowel ontbijt als avondeten komen nog regelmatig terug. Operatie ia goed gegaan, Milo is nog wel 2 dagen hangerig en mieperig geweest, snel overprikkelt en geïrriteerd. Net een klein kind na de narcose.
Qua voeding en diaree met milo gelukkig nooit problemen. Heel afentoe ff dunne als hij weer iets raars heeft gevonden op straat ofzo.
Jeetje! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee. Kruising was ze he? Welke rassen ook alweer? (geheugen is een zeef sorry! )
Ja, een Rottweiler x Bordeauxdog. Net met uitlaten had ze wel voor het eerst weer een stevig drolletje gelukkig! Daar maak ik me ook niet zo'n zorgen over, maar die hoge hartslag wel natuurlijk.
Nyati is vanmiddag even mee geweest het dorp in. Bandjes en eet kraampjes en een hoop mensen en wat honden. De ultieme test. Had stukjes gedoogde haring en runderlong mee om af te leiden en de aandacht bij mij te houden. Ging erg goed! Ze reageert eigenlijk alleen op honden die loslopen en honden die zelf blaffen of grommen. Steeds goed te corrigeren tot er een hond uitdagend en grommend langs kwam, de tekkels 2 meter verder op begonnen te blaffen en er 2 reusachtige berghonden op haar af kwamen. Te veel prikkels en had niet snel.genoeg vis uit mijn tasje. Had ff mijn handen vol aan haar. Maar daarna wel weer snel rustig toen de omgeving ook rustig werd.
Even opzoek naar een heup tasje waar ik makkelijk snacks uit kan pakken.
Buffel moest thuis blijven. Even 1 op 1 sessie haha En buffel mocht vanmorgen al mee naar de honden van mijn schoonouders. Wat was ie weer blij haha. Hele huis weer onder de kwijl
Donna89: de Action heeft een tasje voor brokjes die je aan je broek lus kan klikken, heel handig! Je kan hem sluiten met zo'n drawstring idee. Ik heb 'm ook voor puppy cursus, kost nog geen euro.
Ooooh balen donna! Hier gaan dagelijks alle kussens van de bank af. Anders gaat Nelson op de hoekjes zitten sabbelen ... en als er dan ook maar 1 draadje zit, bijt ie ze helemaal kapot
Ruilen?
Nou pension gevonden waar Nelson en Ruby (Mastino teef van schoonpa) wel welkom zijn!
Eerste pension direct geen goed gevoel bij. Ooh nee boerboels heb ik niet graag... het kan wel Maarja..... die Mastino teef ging nog wel. ; ( for the record, Nelson is een allemans vriend en een bangerd en Ruby is de vinnige tante). En ze gaan daar 2 max 3x naar buiten afhankelijk van t weer!
Pension nu komen ze 6 tot 8 u buiten. Roedel of apart maakt niet uit ze hebben allemaal aparte buitenstukken.