Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:51

JesdaJinn schreef:
Arm hondje.. snap je beslissing van de pijnstillers.

[ Afbeelding ]
Natuurlijk hier ook een foto van de sneeuw

Hahaha, ze kijken eigenlijk best trots! Alsof ze hoogstpersoonlijk de sneeuwman hebben gemaakt. :=

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:10

oh heerlijk he, honden en sneeuw :) .
Probleem is wel dat die sneeuw zo zwaar loopt in het bos, de hond rent er als een gek en licht als een veertje door, maar ik heb een complete work-out achter de rug.

Hier een foto van mijn border-stabij in de sneeuw:

Afbeelding

Cinnepin

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 14:04

Leuke foto's!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:31

Wij hebben een nieuwe aanwinst.

Naast cane corso x border collie
Nu Tess onze kruising pitbull x border collie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:57

Gisteren ook met een vriendin en haar labjes wezen wandelen. De sneeuw was allemaal al zo goed als gesmolten en wij gingen naar het bos. Alle paden onder water en mijn BC had de tijd van zijn leven. Hij zag er uit! Helemaal nat maar heeft zich heerlijk vermaakt.
Thuis lag hij wel een beetje te bibberen dus heb hem een dekentje omgeslagen en na ongeveer een halfuurtje weer afgedaan en toen was het goed.

Beetje verwend :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:09

Chansy heeft het ook snel koud :j dus ik heb een dun fleece/regenjasje voor hem :) wij lopen vaak voor uren en ik merk dat hij na een tijdje het gewoon te koud krijgt.

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:11

Tijdens het lopen heeft Jinn het nooit koud. Maar als we thuis weer rustig gaat zitten en normaal heeft ie het dan nooit koud maar ik denk dat hij gewoon zo nat was maar aan de andere kant is het ook raar, want als hij heeft gezwommen reageert ie ook nooit zo :P

Maargoed.. dan maar even een dekentje er over en na een halfuurtje was het alweer goed

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:13

dat is vreemd ja! Chansy staat gewoon te bibberen :+ ik ben normaal niet zo van de dekens maar ja het is zo sneu voor hem anders.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:35

Ik heb voor training (voor en na die tijd) wel een lekkere warme winter deken van Hurtta. Dat vind hij wel heerlijk als hij die om krijgt. Als het heel koud is dan krijgt hij hem tussendoor ook nog aan maar dit jaar geen training meer ivm het weer

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:35

Marjo89 schreef:

Niet zo voor de hand liggende kruisingen.
Hoe zijn die qua karakter?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:06

Kuggur schreef:
Marjo89 schreef:

Zeer zelfstandig. Maar wel snelheid van border collie. Aanhankelijk in huis. Knuffelig. Kou kleum. Of dat echt eigenschap is weet ik niet. En nu aan puberen. Drijverig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:38

Kuggur schreef:
Marjo89 schreef:

Cane corso x border collie vind ik ook een behoorlijk onverantwoordelijke kruising. Daar kan ik echt géén goed woord voor over hebben. :n

Edit: het is overigens wel gewoon een leuke hond om te zien, en ik hoop uiteraard dat hij niet de cane corso kwaaltjes geërfd heeft.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:13

Wat zijn cane corso kwaaltjes ??
Hij is overigens meer border dan cane. Enige hij is erg onzeker.
Verder wereld hond voor ons.
Beide honden komen overigens voort uit niet gepland. En de grote heb ik als afstandshond vanaf 6 maanden leeftijd. Ken hem wel vanaf pup

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:04

leuke kruising!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:52

Marjo89 schreef:
Wat zijn cane corso kwaaltjes ??
Hij is overigens meer border dan cane. Enige hij is erg onzeker.
Verder wereld hond voor ons.
Beide honden komen overigens voort uit niet gepland. En de grote heb ik als afstandshond vanaf 6 maanden leeftijd. Ken hem wel vanaf pup

Ze hebben een hoog aantal aan erfelijke ziektes, en een van de meest voorkomende ziektes is toch wel osteosarcoom. Ik ken er een aantal en op één na hebben ze het allemaal. Ze zijn overigens ook erg gevoelig voor ED, HD en voorste kruisband laesie. ED en HD komt ook vaak genoeg bij BC's (Guinness zijn broer had twee keer ED). Ik hoop dus dat de voorouders redelijk schoon zijn...

Ik had inderdaad gegokt dat dit een welbekend 'oeps' nestje was. Wat ik me dan iedere keer afvraag is waarom mensen ervoor kiezen om zo'n pups te laten komen. -O-

Edit: Typo

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:29

Afbeelding
Voor Dexter was dit de eerste keer sneeuw!

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:03

Heerlijk al die sneeuw foto's. Voor die van mij was het ook de eerste keer sneeuw wat vond hij het geweldig :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:12

Ik zit met een 'probleem'
Mijn epilepsie border collie ga ik morgen nog mee naar Daan Cranendonck
Hij heeft nu medicatie en die zijn dus om de tijd tussen de aanvallen te verlengen.
Verschillende al geprobeerd en ook combinaties maar het wil allemaal niet helpen.
Dit houd in dat als de nieuwe medicatie begint of een verhoging van pillen het eerst even lijkt goed te gaan i.p.v. elke week zit er de eerste keer bijna 2 weken tussen.

Voorheen was het soms een grote aanval en vaak ( 1x in de week /2 weken) kleintjes ( de kleintjes dat hij de weg kwijt is , de andere honden niet meer herkent ect , maar zonder echt om te vallen ect.)

Nu heeft hij ondanks de medicatie elke week tot anderhalve week zeker 1 normale tot grote aanval.

Nu word er gezegd ja zo'n aanval merken ze zelf niks va. Dat kan je mij de kat wijsmaken. Hij heeft er net weer in het bos 1 gehad. En dan komt hij iets bij ( kijkt mij aan , snuffelt , knippert) , maar kan zijn lichaam verder nog niet bewegen en valt daarna weer in de volgende aanval.

Hij blijft er een keer in dat is bijna wel duidelijk. Ja ik heb ook valium liggen. Maar tot hoe ver moet je gaan?
Ik weet het niet zo goed meer , behalve dat het enorm veel is hoe vaak hij het krijgt en in welke mate.

Maar wanneer ben je te vroeg of te laat en hoe waardig is zo'n leven dan nog?

Afbeelding

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:58

wat erg, het is inderdaad zo'n rotgezicht zo'n aanval.
Doordat jij als enige je hond kent en weet of hij het naar z'n zin heeft, kun jij als enige beoordelen wanneer of het genoeg is.
is een reuze moeilijke beslissing, ik wens je dan enorm veel sterkte en duim met je mee dat het voorlopig nog niet zover is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:58

P.S. het is een pracht hond!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:21

Ik vind vrijwel wekelijks een echte aanval wel heel vaak...
Sterkte.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:26

@ toushie; ik ken iemand met een stabij met epelepsie.. Die is nu bijna een jaar aanvalvrij geweest, daarvoor had hij ook bijna wekelijks wel een aanval (kon al komen als er een onbekend iemand in huis kwam of aanbelde).
Zij zijn wel 2 jaar bezig geweest om de medicatie zo op de rit te krijgen dat hij aanvalvrij kon blijven etc..

helaas door omstandigheden heeft hij laatst bijna 2 weken lang elke dag een aanval gehad, het gaat nu wel weer beter.

Dus ik zou heel goed kijken hoe je het moet doseren met welke medicijnen om ze stabiel te krijgen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:02

onze oude ierse setter is uiteindelijk ingeslapen met jou reden, het was geen leven meer. Op een gegeven moment was het elke dag. Verschrikkelijk om te zien.

Jij kent je hond het beste. Ga op je gevoel af :j

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:47

Epilepsie bij border collies is helaas iets anders dan bij andere rassen. Maar 1x per week is inderdaad wel vaak. Is het een jonge border of ouder (dan 6?) en wanneer is de epilepsie begonnen? Welke medicatie al geprobeerd?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:32

Seni schreef:
Epilepsie bij border collies is helaas iets anders dan bij andere rassen.

Waarom zou epilepsie bij bordercollies "iets anders" zijn dan bij andere rassen?