Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:45

Ik ga morgen met een kip naar de dierenarts, blijft maar dunne poep houden en gaat steeds bol zitten nu. T net of ze een hele dikke kont heeft :? Maar goed, kan ook gewoon bij het ras horen als ik de plaatjes zie. T zit mij niet lekker iig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:36

vuurneon schreef:
Ik ga morgen met een kip naar de dierenarts, blijft maar dunne poep houden en gaat steeds bol zitten nu. T net of ze een hele dikke kont heeft :? Maar goed, kan ook gewoon bij het ras horen als ik de plaatjes zie. T zit mij niet lekker iig.

oohh vuurneon, hou ons op de hoogte!

heb je foto van de patiënt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:14

Ik zal het proberen een foto te maken :j (heb geen beste camera op mijn telefoon).

Vanmiddag kan ik iig terecht bij de dierenarts, al moest de assistente wel 3 keer vragen of het echt om een kip ging :') ik belde met de assistente voor de gezelschapsdieren, maar een deel dierenartsen zijn ook 'plattelands' dierenartsen dus zijn wel kundig ook met kippen gelukkig. Als er wat was met de kippen zijn wij altijd goed geholpen daar :j

Ik hoop dat er niets ernstigs is, want anders is er straks nog maar 1 kippie over...

Amaris

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:20

oh... 1 kippie is wel sneu... :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:28

Ja en het is ook geen kuiken seizoen en ik durf er niet gelijk al volwassen kippen bij te doen. Dus ik hoop echt dat het meevalt met mijn grote vriendin! Zodat t kleintje niet alleen achter blijft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:21

Afbeelding

De zieke dame, ik vind het onder haar lijf (onder haar staart nu) zo gek bol staan. Maar goed, ik ben ook krielkippen gewend die gestroomlijnder waren. Maar ziek is ze zeker! Ik werd niet begroet en ze heeft ook geen zin om de zonnebloem pitten te eten. Wel gaat ze af en toe even naar de waterbak toe en langs de voerbak.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:57

Zou het geen legnood kunnen zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:02

Ze vertoond geen enkele neiging tot leggen en loopt ook niet als een pinguïn en zit al helemaal niet in het legnest. Dus dat sluit ik uit. Daarnaast heeft ze wel gewoon regelmatig ontlasting, alleen dan dun (maar wel gewoon met kleur)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:03

achossie.... ik hoop dat de DA iets kan vinden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:26

Nou naar de dierenarts geweest; mager, maar wel wat granen te voelen in de krop dus ze eet wel (dwangvoeren is dan ook nog niet nodig), goede temperatuur (dus het lichaam krijgt wel genoeg energie binnen om warm te blijven), haar 'kont' voelde ook gewoon normaal aan, ogen, luchtwegen allemaal prima dus nu is er ontlasting ingeleverd (en ze poepte zelfs keurig daar nog :D ) om te zien of er parasieten in zitten. Sinds vandaag is haar ontlasting wel wat steviger geworden, t is geen meeuwenflats meer maar lijkt al meer op kippenpoep. Maar er zit nog wel wat teveel vocht bij.

Ik ga even naar de dierenwinkel haar lievelingskostje halen en weer vitaminen. Meer kan ik nu ook niet doen.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:10

Gelukkig valt t mee vuurneon, je hebt al genoeg pech gehad.

Ik ga morgen me haantje inruilen :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:39

Yes, ze heeft de gedroogde meelwormen met smaak gegeten! Ze tokte er zelfs over :D iig weer eiwitten binnen en ze at vooral met veel smaak :)

Sterkte Maria! De buurt zal je iig dankbaar zijn :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:34

Vandaag weer een betere dag, ze heeft het hok verlaten en loopt door de tuin heen. Zit steeds meer leven in :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:14

Gelukkig maar, dat is goed nieuws :)
Mijn oude krielkipje van 2004 is nu toch echt met het laatste eindje bezig. Ze eet nog wel en hinkelt ( met 1 poot want sinds de zomer gebruikt ze de andere poot niet meer zonder aanwijsbare reden) nog naar beneden en naar boven, maar ze ziet witjes en is in een keer toch echt wel erg oud geworden.
Nou ja, welke kip wordt ook ruim tien jaar.
Ik ben wel blij dat het niet stervenskoud is. Ze ligt lekker in een dik pak stro genesteld en houdt zich nog lekker warm.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:27

Ach gos... Zal inderdaad niet heel lang meer duren. Sterkte!

Ik heb hier ook nog een 10+ krieltje rondlopen: Hartstikke scheef op de poten, maar nog zo fel als altijd. Maar bij de inval van de herfst is ze altijd ziek en verbazingwekkend komt ze er tot nu toe elke keer weer boven op. De kip die is vermoord door de marter is 9 geworden maar die bleef last houden van de luchtwegen. Werd chronisch.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:46

Zo dan heb jij ook oudjes !
Het is dat deze kip, kakeltje( hoe origineel,hahahaha ), een ringetje om haar pootje heeft anders had ik niet meer geweten hoe oud ze is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:50

Goede leven haha, zolang de marters maar weg blijven tenminste!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:59

Wow, kipjes rond de 10 jaar!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:29

maria1991 schreef:
:+ zeer nieuw ras. Nooit van gehoord? Met klepperende snaveltjes, hele grote ogen en zeer druk :') oke mijn excuses voor mijn autocorrectie mobiel, leer het nooit.

Ik zal het ook nooit leren hoor :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:43

Ik wil eigenlijk een kipje erbij omdat twee wat kwetsbaar is, maar ik hoef er geen ei-leggende kakel kip meer bij.

Is het heel raar om juist naar een ouder kipje te zoeken, dat niet meer elke dag een eitje legt?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:17

Ik vind dat helemaal niet gek. Het lijkt me een goed plan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:46

Amaris, lijkt mij prima :j

Heb ze nu weer heerlijk door de tuin lopen en de zieke kip reageerde weer fijn op haar naam en kwam naar mij toe! Ben allang blij dat ze weer uit haar hok wil komen en alerter is! ik zie haar nu voorzichtig graven met haar poot maar daar blijft het nog bij.

Kun je ook een stukje van de bipsveren afknippen zodat er minder aan blijft plakken? Want ze heeft weer een vieze kont en dat voelt natuurlijk niet prettig en ik heb het laatst wel gewassen maar dat blijft dan maar even schoon natuurlijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:51

Ja dat lees ik zelfs regelmatig dat dat wordt bijgeknipt.

Ik zou dat bij Bibi ook wel willen doen want zij heeft ook altijd een viezig kontje. Is het eenmaal wat viezig dan blijft dat heel lang, ook met ei leggen zal er wel wat vocht blijven plakken.
Helaas kan ik in mn eentje niet en kip vasthouden en knippen.

Binkie legt al maanden niet meer, voordeel is wel dat zij nu een prachtig fluffie schoon kontje heeft.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:26

Ik hoor net dat er een ophokplicht sinds november... :S

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:15

Voor particulieren toch niet meer?