Ik zou willen dat ik plek had voor nog een bak maar helaas..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Albion schreef:Pff ik zit denk ik een beetje met een probleem met mijn gerbils.
Het zijn broers en ongeveer 1 jaar oud nu.
Sinds een dag zijn ze hevig aan het vechten.. De witte (baas) rent de bruine achterna en probeert hem dan te berijden.
Bruine bijt van zich af en er komt ook piepen aan te pas..
Ze rennen/jagen het hele hok door en dan stopt het.. Daarna begroeten ze elkaar weer en likken ze elkaar en dan wil de witte de bruine weer berijden en begint het opnieuw.. Moet ik me zorgen maken?
Het zijn altijd wel ruwe gerbils geweest, stoeipartijtjes genoeg geweest maar dit lijkt anders
essy87 schreef:Hmm, ik had het niet gedaan zoals jij nu hebt gedaan. Ik zou een koppelmethode van de aangeraden websites hebben gebruikt...
Zitten ze nu in een bakje met een beetje bodembedekking? Je had beter vanmorgen kunnen beginnen met koppelen. Dan had je ze de hele dag samen in de gaten kunnen houden en wat voer kunnen geven en dan vlak voor de nacht inderdaad wat nestmateriaal kunnen geven. Nu lijkt dat nog wat te snel, want het kan reden tot ruzie zijn.
Ik zou nu over een half uurtje een beetje voer voorzichtig in het bakje doen. En dan zo laat mogelijk (vlak voor je gaat slapen) er wat hooi bij in doen om een nestje van te maken. Je zal na het geven van nestmateriaal nog wel erbij moeten blijven om te kijken of het goed gaat. Bij de koppelingen die ik heb gedaan had ik ze de eerste nacht naast mijn bed, om ze goed in de gaten te kunnen houden als er toch plotseling gevochten wordt. Bovendien moeten ze natuurlijk water hebben zo nu en dan.
Ik zou je echt aanraden om de komende week echt de stappen van onderstaande link te volgen. Je kan nu verdergaan bij stap 3.
http://gerbil.nl/index.php?id=26
essy87 schreef:Ja, dan zou ik nu een klein laagje zaagsel doen en dan over een uurtje wat voer
Wel proberen om het zaagsel niet op hun koppies te strooien.
En bij het voer over een uurtje proberen om het voer tussen ze in te strooien, zodat ze er beiden bij kunnen en tegelijk een beetje kunnen pakken.
En inderdaad soms even het drinkflesje voor hun snoetjes houden. Maar daar zou ik nu nog even mee wachten tot ze aan de bodembedekking gewend zijn.
essy87 schreef:Oh mooi, klinkt prima. Dat op het hoofd liggen herken ik wel. Heb het idee dat pups dat doen als ze een beetje onzeker zijn. Zo voelen ze zich misschien zekerder of wat groter. Het is opzich geen abnormaal gedrag