Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:39

Nee die van mij bedelen ook, gaan tegen de kooi aangedrukt zitten. Ik vond het schattig toen ik ze net had, 'leuk, ze kunnen een trucje'! Nu voel ik me schuldig als ik ze niks geef terwijl ze bedelen :=

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:42

lieveli schreef:
Nee die van mij bedelen ook, gaan tegen de kooi aangedrukt zitten. Ik vond het schattig toen ik ze net had, 'leuk, ze kunnen een trucje'! Nu voel ik me schuldig als ik ze niks geef terwijl ze bedelen :=

Ze kunnen een trucje :')
Hun denken: ''He baasje kan een trucje, als ik dit doe geeft ie eten!"' :=

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:45

Sharon: Jaa helaas is ze laatst overleden maar ben nu flink met Harley aan het oefenen en moet zeggen dat ze steeds beter snapt dat ze zich moet gaan vasthouden :P Denk dat Harley het ook wel leuk zal vinden met wat warmer weer mee naar buiten te gaan op mijn schouder en heerlijk aandacht te ontvangen :P

Mijn ratten vallen op zich wel mee met bedelen, meestal als ik deurtje opendoe maar geef ook meestal wat lekkers aan iedereen als ze naar me toe komen. Salmiakknots is het ergst want die pakt steeds aan en gaat meteen verstoppen en komt heel hard terug gerend voor meer. Maar ze was ook toen ik haar net had het laagst in de rang en is nog steeds bang dat het afgepakt wordt want ze is echt heel erg beschermend over eten. Ze bijt ook gewoon in alles wat in de buurt komt dus als ik eten heb aangeraakt moet ik ook flink oppassen met niet te dicht met mijn vingers in haar buurt te komen. Heb met Haggis ook gehad in het begin dat ze per ongeluk mijn vinger vast had in plaats van het snoepje := gelukkig pakte ze alleen vast met haar tanden en was het niet hard bijten of eraan trekken.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:51

Ik heb ook een soort vraag/probleempje: :P
Ik heb dus 2 gerbils (woestijnratjes) en die krijgen elke ochtend hun ''ontbijt'' :) beide een blaadje sla.
Dan pakt Pikachu eerst een blaadje, want Jerry is te lui om uit zen nest te komen 's ochtends :')
En dan neemt hij het mee naar een hoekje en gaat het daar snel op zitten peuzelen voordat Jerry wakker wordt. (hoopt ie dan)
En dan wordt Jerry wakker, en rent ie naar Pikachu en pakt zijn blaadje sla af.
Terwijl er MIDDENIN de kooi nog een blaadje ligt voro hem :P
Dan rent Jerry snel naar het houten huisje toe om zijn buit op te eten.
Daar gaat Pikachu natuurlijk achteraan.
Dan hoor ik opeens een paar keer achter elkaar ruziemakend gepiep.
En dan komt Pikachu zonder zijn eigen blaadje sla naar buiten om vervolgens zonder ontbijtje zijn nest weer in te kruipen.
Hierdoor krijgt Jerry best wel veel meer te eten, terwijl Pikachu als niet om eten gaat toch de dominantere is.
Hoe los ik dit op?
Jerry even de kooi uitdoen tot Pika zen blaadje sla op heeft en dan Jerry geven?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:47

Die van mij bedelen ook :') En ze zijn ook héél erg goed in staren.... Vooral als ik ze aandacht heb gegeven, of als ze net vanuit mijn vest weer terug de kooi in zijn en ik zit wat anders te doen. En vooral Lily is er héél goed in :P En het verstoppen en terug komen voor wat nieuws zijn ze ook ontzettend goed in :P

Is het geen optie om Pikachu als tweede een blaadje sla te geven? Dan geef je eerst Jenny in het nest en daarna Pikachu. Die van mij pakken ook regelmatig wat van elkaar af (Sarah meestal van Lily maar ook weleens andersom), maar dan pakt degene waar het van afgepakt is gewoon wat nieuws uit het bakje waar ze altijd hun snack in krijgen...

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:39

Jorinda schreef:
Die van mij bedelen ook :') En ze zijn ook héél erg goed in staren.... Vooral als ik ze aandacht heb gegeven, of als ze net vanuit mijn vest weer terug de kooi in zijn en ik zit wat anders te doen. En vooral Lily is er héél goed in :P En het verstoppen en terug komen voor wat nieuws zijn ze ook ontzettend goed in :P

Is het geen optie om Pikachu als tweede een blaadje sla te geven? Dan geef je eerst Jenny in het nest en daarna Pikachu. Die van mij pakken ook regelmatig wat van elkaar af (Sarah meestal van Lily maar ook weleens andersom), maar dan pakt degene waar het van afgepakt is gewoon wat nieuws uit het bakje waar ze altijd hun snack in krijgen...

Het is Jerry :')
2 mannetjes, we willen geen baby's :P
Maar bedankt ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:40

Oh nou, sorry voor de leesfout dan... :+

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:41

geeft niet hoor :P
Het is een homo dus toch eend deel is vrouwelijk :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:27

Heb ik al verteld dat ons clubje sinds gister is uitgebreid met twee dumbo's :o
Lola en Saar(tje) <3 ze zijn zo schattig!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:31

Leuk! :D Heb je al foto's?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:46

Ik zal ze er binnenkort ook hier ff opgooien ;)
Altijd zon gedoe met dat mijn album enz

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:48

Ik ga binnenkort ook ff foto's erop zetten van de gerbiltjes :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:07

Gefeliciteerd met je nieuwe ratjes Saintelette. Leuk hoor!

Gelukkig ben ik niet de enige met bedelende ratten. Soms gaan ze inderdaad ook verstoppen en komen ze terug voor iets nieuws. Grappig om te zien.

Eefjuh ik weet wat je bedoelt! Mijn ratjes pakken ook vaak van alles van elkaar af, terwijl er nog een ander blaadje bijvoorbeeld ligt. Ik doe altijd meer dan twee van hetgeen ik ze geef in de kooi. In het geval van een blaadje sla scheur ik het gewoon in stukjes, zodat er altijd nog een "vrij blaadje" overblijft voor degene die net bestolen is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:26

Sharon: die van mij bedelen niet... Die halen het gewoon gelijk uit mijn mond :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:26

:')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:30

Ooh, die van mij hebben gister voor het eerst aan een ei mogen peuzelen. Wat een feest!!

..voor de eerste drie minuten :') Daarna waren wij interessanter haha

Afbeelding

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:48

Wat schattig <3
Die voorste kijkt zo van ''wtf?'' :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:02

LauraMC wat schattig!
In het weekend krijgen onze ratjes wel eens een gekookt eitje. Het eerste wat ze doen is hun wangen volstoppen met eigeel om het vervolgens op een rustig plekje op te peuzelen.
@Banjer, gelukkig bedelen jouw ratten niet ;)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:04

sharon_quiz schreef:
LauraMC wat schattig!
In het weekend krijgen onze ratjes wel eens een gekookt eitje. Het eerste wat ze doen is hun wangen volstoppen met eigeel om het vervolgens op een rustig plekje op te peuzelen.

hebben ratten wangzakken? :oo
Gerbils niet :+

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:10

XEefjuhX schreef:
sharon_quiz schreef:
LauraMC wat schattig!

hebben ratten wangzakken? :oo
Gerbils niet :+

Gerbils ook wel hoor :) Ik geloof dat bijna alle knaagdieren die wel hebben!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:12

Nee gerbils hebben écht geen wangzakken, wangzakken zijn van die dingen die een hamster heeft, maar ik wist niet dat ratten die hadden.
Maar gerbils? Nee :P

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:31

XEefjuhX schreef:
Nee gerbils hebben écht geen wangzakken, wangzakken zijn van die dingen die een hamster heeft, maar ik wist niet dat ratten die hadden.

Ik weet niet waar die van mij hun voedsel lieten dan haha. Ik weet wel dat hij een keer op mijn hand zijn hele bekkie leeghaalde haha. Overal voer!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:38

LauraMc schreef:
XEefjuhX schreef:

Ik weet niet waar die van mij hun voedsel lieten dan haha. Ik weet wel dat hij een keer op mijn hand zijn hele bekkie leeghaalde haha. Overal voer!

Ie getver :P
Miss wel gewoon in hun wangen, kunnen mensenook.
Maar niet van die wangzakken zoals hamster hebben, dat kun je nml ook zien dan hangen
er van die huidflapjes aan hun wangen :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:26

Nee mijn ratjes hebben niet van die wangen als hamsters, maar hamsteren kunnen ze wel ;) Snap je hem nog? :P Ik wist het niet, tot ze dat ei kregen. Harley was gewoon rustig aan het eten, Chopper verzamelde zoveel mogelijk in haar bekkie om het vervolgens in haar hangmatje echt te kunnen eten. Haha, gek beest! Harley pikt haar voer vaak, dus waarschijnlijk is dit haar oplossing nu :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:29

Als mijn Pikachu pluis doet in zijn modnje voor zijn nestje, dan hangt et allemaal uit zijn bekkie, want hij kan het blijkbaar niet echt ''in zijn mond/wangen'' doen :P