Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Wat ik echt erg vinden dat niet ieder dier goede zorg krijgt vanwege de kosten. Ik ken een vrouw die had een kat en die kwam kruipend na een paar dagen weg geweest te zijn weer thuis. Ze vroeg aan mij kan ik metacam geven dat heb ik hier nog staan. Ik gaf als adviesraad naar de dierenarts, ja hallo weet je wat dat kost zo veel geld heb ik niet. Uiteindelijk zijn ze na een week toch gegaan maar hij was er heel erg aan toe, hij werd meteen ingeslapen.
BeFunny schreef:Daarom dat ik vooraf vraag naar wat het gaat kosten als ik toevallig bij een andere da ben. Dan heb je nog de keus om elders te gaan. Bij echte spoed is dat natuurlijk niet mogelijk.
Amber_anne schreef:Ik vind het heel normaal dat ze mensen die geen klant zijn weigeren. Je wilt wel de lusten maar niet de lasten.
Hoe meer spoed ze draaien hoe meer de kosten omhoog gaan. Daar betalen de echte klanten op de lange termijn dus voor
Cayenne schreef:Sterkte Purny!
Ik heb even een grafiek uit het artikel gekopieerd voor de mensen die het niet konden lezen.
Zweden staat op 14% duurder, Noorwegen 46% en Zwitserland 63%![]()
[ [url=m/yFYUGB.png]Afbeelding[/url] ]
BeFunny schreef:Amber_anne schreef:Ik vind het heel normaal dat ze mensen die geen klant zijn weigeren. Je wilt wel de lusten maar niet de lasten.
Hoe meer spoed ze draaien hoe meer de kosten omhoog gaan. Daar betalen de echte klanten op de lange termijn dus voor
Bij spoed zouden ze geen klanten mogen weigeren. Een dier in nood moet je gewoon helpen als dierenarts. Wij gaan bij spoed naar dierenartsen die dan open zijn als onze eigen dierenarts gesloten is.
BeFunny schreef:Bij spoed zouden ze geen klanten mogen weigeren. Een dier in nood moet je gewoon helpen als dierenarts. Wij gaan bij spoed naar dierenartsen die dan open zijn als onze eigen dierenarts gesloten is.
Doubtless schreef:BeFunny schreef:Bij spoed zouden ze geen klanten mogen weigeren. Een dier in nood moet je gewoon helpen als dierenarts. Wij gaan bij spoed naar dierenartsen die dan open zijn als onze eigen dierenarts gesloten is.
Jij legt de verantwoordelijkheid bij de arts. Maar jij bent als eigenaar verantwoordelijk. Lekker makkelijk als iedereen altijd bij de goedkoopste terecht wil, maar als die dan geen spoeddienst draait kloppen ze wel ineens aan…
Doubtless schreef:Je leest niet wat ik schrijf en gaat op totaal iets anders in.
Je kan met oog op mogelijke spoed ook klant worden bij een DA in de buurt (doorgaans, ervan uitgaande dat je niet in de middle of nowhere woont). Net als met een huisarts, waar je op Max X minuten rijden afstand mag wonen (of x aantal kilometers).
Amber_anne schreef:Als de dierenartsen verbonden zijn aan elkaar dan is er geen probleem. Dan hebben ze ook de afspraak dat ze elkaars klanten overnemen.
Dierenfan heeft het echter over iets totaal anders. Die is zelf naar een goedkope praktijk gegaan maar verwacht wel spoed te kunnen doen bij de dichtsbijzijnde praktijk. Dat die je niet aannemen is dus echt het risico van het wisselen van praktijk
Cayenne schreef:De praktijk hier is iedere dag van de week 24/7 open voor spoed. Dat is ook één van de redenen dat we bij hen zitten.
Lijkt me vreselijk om met een doodziek dier nog te moeten gaan zoeken naar een praktijk waar je terecht kunt.
Doubtless schreef:Amber_anne schreef:Dierenfan heeft het echter over iets totaal anders. Die is zelf naar een goedkope praktijk gegaan maar verwacht wel spoed te kunnen doen bij de dichtsbijzijnde praktijk. Dat die je niet aannemen is dus echt het risico van het wisselen van praktijk
Dank u, dat bedoelde ik idd ook.
dierenfan schreef:Deze dierenarts is echter nooit s nachts bereikbaar. Maar 1 dierenarts binnen straal van 30 km heeft nacht hulp maar dus enkel aan vaste klanten.
Gelukkig zelden nodig en indien nodig trek ik gewoon mijn portemonnee en klaar. Ze mogen best extra rekenen maar mijn dier ik nood weigeren?? Dan wordt ik sowieso nooit klant. Dat voelt gewoon niet goed!