Kinke schreef:hoor je haar ook zwaar ademen/rochelen?
Nee, verder oogt ze fit, eet goed etc
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Art_Ificious schreef:Ik heb het met mijn vorige kippen gehad.
Kocht 1 nieuwe kip, zette die erbij en 2 dagen later had mijn prachtige haan snot en z'n oogjes zaten dicht.
Gelukkig zat ik vlak langs een dierenarts die ook pluimvee doen. Daar heen gegaan dag nadien met 2 kippen en de haan. Want de 2 kippen kregen ook snot al.
Luchtweginfectie was het toen. Ze kregen antibiotica(?) en oogdruppels voor de haan. Ook direct ontworming gekregen.
Na 3 dagen waren ze alweer fitter en de snot verdween. Ze hebben daarna nergens meer last van gehad en nog geleefd tot de vos hen gepakt heeft
annerosa22 schreef:Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar tips om zowel eksters als kraaien bij het kippenhok weg te houden. Ik word he-le-maal neurotisch van die beesten. Het begon met mee eten van het kippenvoer, wat wij toen meerdere malen hebben verplaatst naar o.a beschutte plekken in het hok. Dit hielp even, maar al gauw niet meer. Vervolgens begonnen ze met eieren uit het hok halen. Dit hielp een tijdje met een parasol, maar hierna deden ze het weer. Nu ligt er zilverfolie, wat ze so far weg heeft gehouden uit het hok. Echter zitten ze nog steeds de hele dag op en rondom het hok. Ik kan het geluid dat ze maken echt niet meer aanhoren en de keukendeur dichthouden (hok zit hiernaast) is met deze temperaturen ook niet bepaald lekker. We hebben ook katten en honden die namelijk heel de dag naar binnen en buiten lopen. Kaneel neerleggen is door de honden en katten daarom ook geen optie, want dit is naar het schijnt voor katten niet goed. We hebben ook een bonuskat die buiten woont en elke ochtend eten krijgt bij ons (lang verhaal). Inmiddels eten de rotbeesten ook haar voer op... Zilverfolie, parasols, waarschuwingsggeluiden van een ekster afspelen, we hebben veel geprobeerd maar elke keer komen ze terug. Iemand nog tips wat we nog meer zouden kunnen proberen om ze weg bij het hok weg te houden? We zijn inmiddels aan het kijken naar netten, alleen is het hok vrij groot en is dit helaas niet binnen een dag te regelen..