Puppy Erbij 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:00

Jeetje wat pittig van Zhiva. Dat is niet een, twee, drie zo opgelost zegmaar.. :(:)

Mocht iemand nog goede tips hebben voor vuurwerk vrij in de Ardennen, shoot! Ik ga nu alvast op zoek voor eind van het jaar, want deze ellende wil ik niet nogmaals meemaken. -O-

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:36

ALs ik al die lieve pups voorbij zie komen wil ik er ook weer eentje!

Wat balen van Zhiva, hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

Wij hadden 1 januari een playdate met een broertje en zusje van Cody. Was super leuk! Alleen vond Cody andere mensen veels te leuk dus ben ik hem een paar keer moeten gaan halen omdat we verder wouden :+

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:59

Ik had vandaag een hele vervelende wandeling. Slechte berichten zijn ook welkom toch xD
Gister ook wezen wandelen en vandaag ook. Gister heeft Jaxx super leuk gespeeld en die honden waren er vandaag ook. Ook weer euk gespeeld. Tot er een BC bij kwam en Jaxx wilde elke keer op rijden. Heel irritant. Elke keer er af gehaald en afgeleid wat vrij makkelijk ging maar hij bleef doorgaan. Nadat ik hem er 3x had afgehaald ben ik naar huis gegaan, want was er zo klaar mee.
Achteraf bleek die hond ook nog een reu te zijn.
Denk dat Jaxx een beetje overprikkeld was/is maar waarom doet ie dit vandaag en met dezelfde groep honden als vandaag deed ie t Gister niet..

Edit: die laatste zin is niet echt Nederlands maar jullie snappen me vast xD

Oshaa

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:56

Ik vind het eigenlijk altijd verfrissend om over de mindere dagen van andere te lezen! Dan voel ik me niet zo alleen als het hier weer eens mis gaat!

Misschien had hij de excitement van gisteren nog niet helemaal verwerkt waardoor hij nu sneller naar overprikkeld ging?

Had dat vandaag hier ook. Ik weet dat hij altijd minder luistert de dag nadat we terug zijn, maar er na handelen doe ik natuurlijk weer niet. Laten we het zo zeggen dat ik hem drie velden verderop kon gaan halen en hij besprongen is door een kat...nu maar weer even een paar dagen rustige en veilige wandelrondjes en lekker een beetje thuis bijkomen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:08

Ik denk inderdaad ook overprikkeld. Misschien ook nog de naweeën van oud en nieuw.
Morgen maar rustig dagje. Hier wordt het morgen heeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht weer dus ergens vind ik het ook niet zo erg xD

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:33

Nou hij is dan al wel een aantal jaar kassie weilen maar mn BC toen hij nog volle reu was ie had iets met mannen in korte broeken of in pak.

Ik vergeet nooit meer ik was met mn man (toen nog vriend want waren nog jong) achterop de fiets en Flügel mijn BC los mee we gingen het park in naar de paarden dus spring van de fiets af en op dat moment komt er een man de hoek om in korte broek en mn man ziet het gebeuren en fietst gauw weg :+
Ik heb wel 1000x excuus aan geboden natuurlijk want vond het zo erg dat ie dat deed!die man was natuurlijk niet blij maar omdat ik mn excuus aanbood deed ie heel relaxt en moest lachen dat mn vent hem snel peerden.
Sta je dan als puber de ogen uit je kop te schamen :roll:
Zo slecht dus sinds dien nooit meer een reu :+
Ownee grapje Elvin is nog steeds een reu :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:35

Haha, ik zou me ook schamen xD

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:37

Knappe pups allemaal zeg!

En wat goed nieuws Korlieke, duimen dat de teef snel loops is!

Sterkte nogmaals met Zhiva Nayomie, hopelijk knapt ze wat op met een goed dieet. Maar dat moet vast goed komen met de hulp van Ekowolf <3

Ik begin second thoughts te krijgen over welk geslacht ik eigenlijk wil haha.
Ik was altijd heilig overtuigd van een teef, maar ik ben bang dat een reu beter zal gaan passen met ons huidige duo teven :\

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:40

Reuen zijn leuk <3

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:42

Ik wil niks anders meer dan reuen :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:47

CupCakes_ schreef:
Jeetje wat pittig van Zhiva. Dat is niet een, twee, drie zo opgelost zegmaar.. :(:)

Mocht iemand nog goede tips hebben voor vuurwerk vrij in de Ardennen, shoot! Ik ga nu alvast op zoek voor eind van het jaar, want deze ellende wil ik niet nogmaals meemaken. -O-

Wij willen wel met je mee.. Wat een ellende als je hond zo bang is voor vuurwerk -O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:44

Jip heeft nu de link gelegd
huis = klappen/harde geluiden = stress

Dus we gaan nu onder begeleiding van de gedragstherapeut starten met Sileo op deze momenten. Om dan hopelijk de cirkel te kunnen door breken dat alles, maar ook alles eng is.

En dan als dat doorbroken is, dan kunnen we kleine stapjes weer gaan trainen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:37

_classic schreef:

Sterkte nogmaals met Zhiva Nayomie, hopelijk knapt ze wat op met een goed dieet. Maar dat moet vast goed komen met de hulp van Ekowolf <3

Ik was altijd heilig overtuigd van een teef, maar ik ben bang dat een reu beter zal gaan passen met ons huidige duo teven :

Een vlekje van een puspiemel is makkelijker weg te werken dan de incontinentie die sommige teven hebben _O- Hoe ranzig Jarv zn mannendingen ook kunnen zijn, ik ben dol op reuen en neem het voor lief _O-
Maar ik kan me er ook wel in vinden tussen de bij tijden toch best pittige tantes die je hebt :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:41

Is ook net de ervaring die je hebt met de honden en wat je om je heen ziet en hoort. Hier geen incontinente teef so far en dat hoop ik even zo te houden haha. Ken ook vrijwel (of beter gezegd geen enkele) geen teef eigenaren waarbij de teef continent werd tot echt senior++ leeftijd waar een reu net zo goed incontinent kan worden. Dus incontinentie is door wat ik om me heen zie en hoor voor mij persoonlijk dus geen motief om niet voor teef te gaan bv. Onze vorige reu had juist problemen met ontstekingen en lekte Heel erg altijd dus alles zat altijd onder bij ons voor de castratie want was lastig schoon te houden voor hem en ons. Uiteindelijk dus ook vanwege medische redenen gecastreerd en toen was die issue gelukkig weg maar dat was bij hem dus wel een dingetje.

Kan me met twee pittige tantes wel voorstellen dat voorkeur naar reu uitgaat maar als er bij de pups een teef tussen zit die qua karakter zou passen zou dat ook goed moeten komen denk ik :) maar gevoelsmatig zou ik bij Arya ook eerder naar een reu kijken bij een toekomstige pup tenzij er met een teef echt meer klik zou zijn haha.

cupcakes
Hopelijk vind je snel samen met Jip weer wat rust :knuffel: komt goed :j

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:22

Wat een knappe puppies zie ik voorbij komen!

De topic gaat best hard maar probeer wel alles steeds bij te lezen.

Hier 11 teven en 1 reu gehad … eenmaal en nooit meer een reu. Nog nooit een incontinente teef gehad zelfs niet op 12 en 15 jarige leeftijd. Wel veel klanten waarbij de reuen incontinent waren en van die reuen luiers moesten dragen (eentje waarvan de eigenaar 98 was en niet steeds alles kom schoonmaken) en kwa vlekken bleh valt niet mee dus pus plekken van ee n houten vloer te krijgen. Met de loopsheid krijgen ze hier een broekje om ik heb 10 broekjes die gaan elke dag in de was en naar 2 weken is het over. Een reu doet het 364 dagen per jaar…
Maar ik heb persoonlijk meer met vrouwelijke dieren merk ik aangezien ik 3 merries (had nu nog 2) en de konijn en papegaai zijn ook vrouwelijk 1 man in huis is meeeeer als genoeg HAha

BriietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:28

nouky12 schreef:
Briiet schreef:
Wij gaan morgen avond bij een pup kijken
wat leuk, wat voor eentje?

Een aussie,

Nu ik iedereen zo lees over teef en reu denk ik o ja daar moet je ook naar kijken.
Wij hadden 2 teefjes, schatten van honden maar dat kan natuurlijk ook anders.
Teef zit je met loopsheid, mannetje met vieze dingetje, van het mannetje wist ik niet omdat we teefjes gewend zijn. Dilemma :?
Onze labrador Was alleen laatste jaar incontinent. Liet ook plas in slaap lopen. Wed dan wakker als ze nattigheid voelde.
Laatst bijgewerkt door Briiet op 03-01-22 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:29

Hier een teef die wel incontinent is geworden na castratie. Hiervoor krijgt ze nu medicijnen.

Wel de reden dat ik twijfel om mijn andere teef(opvangmechel) te laten helpen.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:52

Hai iedereen :wave: ,

Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil ook even ons verhaal vertellen.... Geen fijn verhaal weliswaar.

Ik heb ook een puppy van nu 8 maanden, geadopteerd uit Roemenië. Ze werd gevonden bij een hele arme dame met nog een broertje en een zusje...

Ik heb namelijk nog een 9 jarige Duitse herder met degeneratieve myelopathie (vergelijkbaars met MS bij mensen). Hij is dus snel aan het aftakelen |( .
Hij kan dus niet meer mee wandelen, dus zocht ik een nieuw wandelmaatje.
Zo gezegd, zo gedaan. En ben ik zo op Indy uitgekomen in Roemenië...

Indy begon op haar 5 maanden te manken vanvoor. Na ct scan kwam de harde waarheid, elleboogdysplasie |(. Kapot was ik ervan. Maar goed, niet bij de pakken blijven zitten, en ze laten opereren en revalideren ...

Paar weken geleden heeft ze een nóg zwaardere diagnose gekregen, hd in dé ergste graad :( .
Gehuild en geschreeuwd uit pure ellende |( .

Mijn arme meisje, 8 maanden en zó een zware diagnose.... Ze is gewoon nog een baby! En dan nog mijn herder die zó snel aftakelt verder.

We zijn nu begonnen met hydrotherapie, dat is het enigste wat we nog kunnen doen voor haar.

Ik wil haar gewoon nog een zo goed mogelijk leventje geven, al is dit maar een paar maanden of ja(a)r(en) :( . Haar karakter is zó perfect, zó extreem lief en zachtaardig! Echt zó oneerlijk :( .

Ik ben in een complete nachtmerrie beland :( .

Mijn boodschap aan iedereen, informeer jullie goed! Ik zou het nooit meer doen, een rescue hondje uit het buitenland. Hoe erg het daar ook is... Maar goed, weeral iets bijgeleerd.

Indy, 8 maanden hier:

Afbeelding

Afbeelding

Samen:

Afbeelding

Afbeelding

En hopelijk is er mij in de toekomst ook eens een gezonde hond gegund ....

Ohja, goedbedoelde adviezen mogen altijd, maar geen oordelen/kritiek, want ik heb het al loodzwaar gehad en ik kan er niks meer bijhebben :(.

Ik lees alvast mee en geniet van jullie prachtige nieuwe aanwinsten <3.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:20

cursebreaker schreef:
Is ook net de ervaring die je hebt met de honden en wat je om je heen ziet en hoort. Hier geen incontinente teef so far en dat hoop ik even zo te houden haha. Ken ook vrijwel (of beter gezegd geen enkele) geen teef eigenaren waarbij de teef continent werd tot echt senior++ leeftijd waar een reu net zo goed incontinent kan worden. Dus incontinentie is door wat ik om me heen zie en hoor voor mij persoonlijk dus geen motief om niet voor teef te gaan bv. Onze vorige reu had juist problemen met ontstekingen en lekte Heel erg altijd dus alles zat altijd onder bij ons voor de castratie want was lastig schoon te houden voor hem en ons. Uiteindelijk dus ook vanwege medische redenen gecastreerd en toen was die issue gelukkig weg maar dat was bij hem dus wel een dingetje.

Kan me met twee pittige tantes wel voorstellen dat voorkeur naar reu uitgaat maar als er bij de pups een teef tussen zit die qua karakter zou passen zou dat ook goed moeten komen denk ik :) maar gevoelsmatig zou ik bij Arya ook eerder naar een reu kijken bij een toekomstige pup tenzij er met een teef echt meer klik zou zijn haha.

cupcakes
Hopelijk vind je snel samen met Jip weer wat rust :knuffel: komt goed :j

Je kent er wel 1, heb het alleen niet van de daken geschreeuwd haha :o Maar bij Mulan komt het 99% zeker van te vroeg castreren, ze is met 5 maanden naar Nederland gekomen en daarvóór in Bulgarije al gecastreerd. Ze heeft medicatie gekregen en ik zit nu in de periode van afwachten of ze nu zonder medicatie kan of dat ze voortaan altijd aan de medicatie moet. Tot nu toe gaat het goed *\o/*

Het is geen reden voor mij om niet bij een volgende hond weer voor een teef te gaan (maar dat word wss pas na Mulan en die word in mei 3 dus dat duurt nog wel even hoop ik hahaha). Zeker omdat het bij Mulan te wijten is aan echt te vroeg castreren. Maar een reu zou voor mij ook prima zijn, ik heb niet perse enorme voorkeur voor de 1 of ander.

M'n knapste <3
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:26

_classic schreef:

Ik was altijd heilig overtuigd van een teef, maar ik ben bang dat een reu beter zal gaan passen met ons huidige duo teven :

Als je 'lastige' teven hebt dan is een reu waarschijnlijk beter maar reu en teef kan net zo mismatchen als reu en reu of teef en teef. Als je teven gewend bent dan kan een reu best tegenvallen, ze zijn absoluut leuk maar anders leuk.

Ik dacht dat ik nooit teven wilde maar nu ik teven heb wil ik nooit meer reuen. :+ Bij ons is het gelukkig heel simpel, hond voor mij? Is het een teef! Hond voor Kay? Is het een reu. :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:51

Pffft als ik het zo lees van incontinent zijn bij teven na castratie houd ik mn hart vast.
Guapa moet volgende week ervoor onder t mes dus hoop dat ik niet naast een puspiemel ook nog een pismuts krijg :')

Kwa paarden ben ik wel echt een ruinen liever nog hengsten persoon.
Heb nog geen 1 merrie gevonden/gezien dat ik echt dacht die is leuk.

Kwa honden was het altijd reu maar vind teven net zo leuk.
Mijn 4 honden verschillen zo van elkaar dat ze allemaal hun voor en nadelen hebben.
Maar eerlijk is eerlijk met die naakies heb ik kwa aanzicht en tegen pakken plassen toch liever een teef.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 07:57

Ik ben wel benieuwd wat jullie als verschil merken tussen reuen en teven, naast het evt. incontintentie/piemel stukje. Zelf nooit een teef gehad. Vroeger een reu en nu weer een. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:15

Omany: Pff wat een verhaal seg! Wat zeggen de dierenartsen over levensverwachting?

Briiet: amai 29/12 aan het oriënteren qua ras en nu naar een vrije pup gaan kijken. Gaat wel snel :P

Que reu of teef… Naya was mijn aller eerste teef en het valt veel beter mee als verwacht :+ kan lezen en schrijven met haar. Maar hou toch ook van mijn domme lompe reuen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:17

Sem_ schreef:
Ik ben wel benieuwd wat jullie als verschil merken tussen reuen en teven, naast het evt. incontintentie/piemel stukje. Zelf nooit een teef gehad. Vroeger een reu en nu weer een. :)

Reuen zijn allemaal sukkels. :+

Ik lees straks even het verhaal hierboven, ik ben aan het wandelen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:18

_O-