Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:50

Ik heb hem vanmiddag weer laten zetten. Super tevreden over. Geen enkele bijwerking. Als er nu wat veranderd in de gezondheid van mijn hond weet ik ook niet of ik het nog wel als bijwerking weg kan zetten. Ze is 12,5 jaar en kan ook gewoon vanwege haar leeftijd mankementen krijgen. Mijn vorige hond heeft ook 2 keer een tia gehad. Mijn huidige hond was al slap van achter. Spieren daar zijn ook sterk verminderd.

Dankzij deze pijnstiller kan ze weer lekker meekomen en als daar een einde aan komt heb ik er wel vrede mee.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:57

Hier vandaag ook weer de injectie gehad.. Tussen de vorige en deze is Layka ineens een stuk slechter geworden.. Heel wiebelig aan de achterkant en rechtsvoor kreupel.. (kreupelheid is inmiddels gelukkig al ver weggetrokken..)

Ze heeft nu de lebrela gehad.. Samen met een spuit anabolen om de bespiering in haar achterhand weer te activeren en een zenuwpijnstiller gabapentin..

Ben benieuwd of 't wat gaat doen..

Maar ze heeft verder geen pijn, eet en drinkt goed, is blij.. Dus tja.. Laat maar schuiven.. :))

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:34

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:15

Hier werkt het weer ontzettend goed, ik kan het soms echt niet geloven. Toen haar prik uitgewerkt was, stond ze zo onstabiel en wiebelig op haar poten, dat ik geloofde dat het niet meer ging werken met de volgende prik. Maar ze loopt weer net vrolijk rond als anders, de grootste bijwerking bij mijn hond is wel de eetlust, ik krijgt ze echt niet verzadigd, ze blijft maar vragen om meer eten, al komt ze geen grammetje bij. Maar ik klaag niet hoor, ver van. :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 05:51

Wat fijn zeg! Hier gaat het ook nog goed, afvallen gaat niet zo hard... De vacht is wel echt naar de klote, gewoon geen dubbele vacht meer en lelijk maar ja als dat het enige is om weer rond te dartelen helemaal prima

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:33

Hoe gaat het hier met alle honden?

Onze rottweiler heeft vandaag zijn eerste librela injectie gehad.
En ik hoop echt dat het wat gaat doen voor hem.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:40

Mijn rottweiler krijgt al geruime tijd librela, doet ie het prima op
Wat mankeert jouw rottie?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:10

Tinkermuts schreef:
Mijn rottweiler krijgt al geruime tijd librela, doet ie het prima op
Wat mankeert jouw rottie?

Boy heeft rechts voor artrose in zijn elleboog.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 14:13

Silvia schreef:
Mijn hond heeft in september 2021 de eerste injectie gekregen en de eerste maanden deed ze het er super op. Geen bijwerkingen. Helaas is de toverformule sinds een paar maanden uitgewerkt en zijn we op zoek naar alternatieven. Orale NSAID’s zijn geen optie, ze krijgt dan flinke maag- en darmproblemen. We zijn 2 dagen geleden gestart met Gabapentine, hopelijk werkt dat. Mijn hond loopt al bij de fysio en daar krijgt ze hydrotherapie wat haar heel goed heeft gedaan. Omdat ze de afgelopen weken opeens meer last kreeg van haar achterhand is de hydrotherapie (tijdelijk) vervangen door laser therapie.

Zoals hierboven aangegeven is de toverformule bij mijn hond uitgewerkt.
Gabapentine gaf ook darmproblemen. Ze krijgt nu om de 3 dagen prednison in een hele lage dosering, dat lijkt te werken. Een week geleden ben ik met PEA begonnen en het lijkt erop dat mijn hond daar goed op reageert. Hopelijk kan ik zodadelijk de prednison achterwege laten!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:53

Wat is PEA, Silvia? Ik hoop dat je hem wat verlichting kan geven, op welke manier dan ook.

Aanstaande vrijdag ga ik de maandelijkse prik weer halen met mijn hond. Ik zag in dit topic dat we begin juli waren begonnen. Ze blijft heel stabiel, ook in de laatste week voor de prik weer herhaald moet worden. Over 2 maandjes wordt ze 13 jaar oud. Als ze zo blijft heeft ze nog een prima leventje!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:48

De mijne gaat ook nog goed, ze krijgt Librela, galiprant 1x per dag en amantadin 2x per dag. We kunnen nu ook weer meer wandelen en gaat om de dag voor een langere wandeling nu.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 18:30

Jessix schreef:
Wat is PEA, Silvia? Ik hoop dat je hem wat verlichting kan geven, op welke manier dan ook.

Aanstaande vrijdag ga ik de maandelijkse prik weer halen met mijn hond. Ik zag in dit topic dat we begin juli waren begonnen. Ze blijft heel stabiel, ook in de laatste week voor de prik weer herhaald moet worden. Over 2 maandjes wordt ze 13 jaar oud. Als ze zo blijft heeft ze nog een prima leventje!

Sorry, link vergeten erbij te zetten…
https://www.organimal.nl/pea-hond/

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:00

Boy is nog maar 7 dus ik hoop dat het hem echt nog helpt.
Hij wil nog zo graag spelen.
Vandaag bij de dierenarts ook, ze zei hij gedraagt zich als een hond van 2.

Hij is nu wat timide, hadden jullie honden dat ook na de prik?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:13

Hoii,
Via via op deze blog terecht gekomen. Ik heb een Spaans hondje van 11. Artrose in haar achterpoot en daarnaast LSI (lumbosacrale instabiliteit/stenoses/spondylose ) in de rug. Laatste tijd werkte de Metacam niet meer en afgelopen weekend bijgezet met tramadol. Vooral haar rug heeft ze last van. Gillen met opstaan, gaat mij ook door merg en been. De dierenarts heeft vandaag de 1e Librela injectie gezet, dit zou ook voor haar rug werken. Ik ben heel benieuwd. Ik heb net jullie berichten doorgelezen, zie aardig wat positiefs. Ze krijgt verder cbd olie/ supplementen etc. Heb net nog wat Metacam bij gegeven omdat ze weer wat piepte. Ook heeft Baila een trapje voor de bank en auto. Verder is het een heel vrolijk hondje en beweeglijk met wandelen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 06:24

Jeetje Lianne, wat is dat gegil heftig, snap dat dat door merg en been gaat.

PEA even globaal gelezen, weet niet wat ik er van vind, benieuwd of het werkt.

Zerena, mijn Rottie is bijna 10 en krijgt nu ruim jaar de librela.
Hij kreeg rymadil maar door niet goed functionerende nieren te grote aanslag hierop.
Daarom overgestapt op de librela.
En daar doet ie het prima op, hij krijgt daarnaast ook hills jointcare en groenlipmossel tabletjes met glucosamine.
En eigenlijk doet ie het daar super op, doet nog met gemak lange wandelingen en gaat alle dagen met mn uitlaatservice mee.
Door twee zware operaties in beide achterpoten en bicepspees voorpoot afgescheurd aardig wat atrose voor en achter.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:40

Wat fijn dat het voor jullie zo goed werkt!
Ik hoop dat het voor onze Rottie ook zo goed mag werken :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:52

Dat kende ik nog niet PEA. Dank voor het delen.

Zerena en Lianne, hopelijk geeft de injectie voor jullie ook positief resultaat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:51

Hier ook nog steeds lebrela, maar er begint toch wel langzaamaan wat uitval in de achterhand te komen.. Linksachter wil niet altijd lekker meer mee.. Ze loopt nu echt in dr reservetijd.. Ze voelt zich happy en ziet d'r niet-altijd-meewerkende achterhand niet als een probleem en wandelt en speelt nog erg graag.. Maar een lange wandeling is nu zo'n 3 km max.. Dus ja.. Kijken hoe lang ze nog zo goed als pijnvrij mee kan..

De combinatie lebrela-Metacam-flexadin werkt voor haar prima, maar ze is gewoon een oude sok met haar (over twee weken) 13 jaar..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:42

Lange wandelingen zitten er bij mijn hond ook niet meer in hoor. Maar wel 4 keer per dag het vaste rondje en in en rond het huis redt ze zich prima. Ik vind het goed genoeg voor een dertien jarige hond met artrose. Ze kan echt nog blij zijn en lijkt tevreden met haar bejaarde levensstijl.

Wat je zegt, het is reserve tijd. Kan zo omslaan en over zijn.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:25

Ik vind 3 km nog best veel voor zo'n oude hond, mijn herder is 12 jaar en heeft al vanaf zijn 3e artrose door kapotte kruisbanden en operaties daaraan, maar hij redt zich prima. Springt nog met gemak overal op en vanaf en heeft geen pijnstilling. Hij krijgt wel vanaf zijn 3e jaar glucosamine, verder doen we gewoon de hele dag door korte stukken lopen en niet in een keer een paar km. Tot nu toe gaat het goed gelukkig, al ben ik wel geïnteresseerd in deze injecties voor het geval het achteruit gaat.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:17

Bedankt voor jullie reacties we zijn nu 2 dagen verder. Baila heeft vandaag niet meer gegild! (Voorgaande dagen nog wel, ik spuit wel alle dagen een beetje Metacam bij). Ik hoop dat het wat begint te werken en vestig mijn hoop op de 2e injectie zodat de Metacam er hopelijk af kan. Ze ligt nu op haar rug op de bank met de poten omhoog te slapen. Dit beeld heb ik lang niet gezien. Ben benieuwd of dit de komende dagen ook zo is, toch bang dat ze weer gaat gillen. Ik heb de PEA gelezen, voor hier nu even niet genoeg vertrouwen in natuurlijke ondersteuners betreft de aandoening van de hond. Wellicht later, heb al zoveel geprobeerd. De natuur heeft op dat gebied uiteraard wel veel te bieden (hier gebruik ik regelmatig bv propolis voor de paarden). Ook druppel ik voor de hond “puur spondy” bij voor de ruggenwervels (duivelsklauw).

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:46

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je verbetering zag van de Librela?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:46

Heel snel.. In een dag of twee al..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 18:40

Zerena schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je verbetering zag van de Librela?

Snel. De dag erna kon ze al veel beter op staan. Het is wel nog meer verbeterd na de tweede injectie en stabiel gebleven na de derde. (Dus ik zie ook niet meer dat de werking minder wordt in de laatste week)

Doet het bij jouw hond nog niets?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 19:33

hier toch wel een week voordat ik echt wat zag