Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Ik kom even meelezen denk ik. We willen zo langzamerhand een beetje gaan snuffelen voor een nieuwe pup (of twee
) en eens gaan kijken wat voor ras leuk zou zijn en zou passen. Sowieso een wat groter hondenras.
Altijd labradors gehad, maar wil eens wat 'anders'. Australian shepherd of een herder lijkt ons wel leuk, maar opties staan nog volkomen open (dus als iemand tips heeft?) en willen ook vooral kijken of het karakter en energieniveau bij ons past.
@Kym: ooh wat leuk, ben benieuwd naar hoe die eruit ziet!
Lukasje schreef:Phoe, dat is wel erg ruim! Kun je mss aangeven wat je graag met de hond wil doen?
IMANDRA schreef:Misschien stomme vraag: maar hoe lang van tevoren moet je je aanmelden voor een pup indien je via de fokker wil gaan? Is er zoiets als 'eerste keus' uit een nestje? Mijn vorige hond kwam uit broodfok (en van fouten leer je dus ik wil nu écht goed onderzoek doen en een goede fokker vinden) en daarvoor woonde ik nog bij mijn ouders, dus heb zelf geen ervaring met een 'nette' fokker.
Frummels schreef:Ik heb geen verstand van puppy’s en fokkers want wij hebben alleen adoptie en zwerf dieren gehad. Succes met zoeken en ben heel benieuwd welk ras het gaat worden!Al is een aussie misschien (over het algemeen) niet zo geschikt als je een binnen rustige hond zoekt die niet elke dag meerdere keren lang hoeft te lopen.
Hier geen leuk nieuws. De dierenarts heeft toch geen tijd voor het hondje vandaag en de afspraak is verschoven naar volgende week![]()
De “huisarts” van de kennel komt vandaag om hem iets tegen de pijn te geven zodat hij het nog semi comfortabel uithoudt tot de afspraak. De mevrouw van de kennel was erg boos en teleurgesteld.. we gaan volgende week weer even naar hem toe zodat hij een beetje aan ons kan wennen
IMANDRA schreef:Ik kom even meelezen denk ik. We willen zo langzamerhand een beetje gaan snuffelen voor een nieuwe pup (of twee
) en eens gaan kijken wat voor ras leuk zou zijn en zou passen. Sowieso een wat groter hondenras.
Altijd labradors gehad, maar wil eens wat 'anders'. Australian shepherd of een herder lijkt ons wel leuk, maar opties staan nog volkomen open (dus als iemand tips heeft?) en willen ook vooral kijken of het karakter en energieniveau bij ons past.
@Kym: ooh wat leuk, ben benieuwd naar hoe die eruit ziet!
xPearl schreef:@Frummels
Weet je al meer?
Iemand die mij kan helpen met brokken? Ik had een zak brokken van de fokker meegekregen, middelmaat brokjes. Dat ben ik gaan mengen met brokken die ik wou voeren, en dat waren kleine brokken.
Nu adviseerde de DA mij om puppybrokken te gaan geven voor 'grote' rassen, dus ik heb een ander merk gekocht. Nu trek ik die zak open, en zijn het echt grote 'volwassen' brokken..
Even ter vergelijking; Kleine brokken zijn van 'ons', de middelste van de fokker en de rechter dus de grote brokken.
[ [url=m/E2Y3nx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de foto lijken ze klein, maar het zijn echt wel grote brokken..
Kan ik dat nu al geven of zijn die echt te groot? Hij is nu 11 weekjes..
IMANDRA schreef:Lukasje schreef:Phoe, dat is wel erg ruim! Kun je mss aangeven wat je graag met de hond wil doen?
Haha het lijkt me wel heel leuk om er qua hondensport iets mee te gaan doen. Wilde ik met mijn vorige hond eigenlijk ook gaan doen, maar die had al heel vroeg HD dus dat werd door de dierenarts afgeraden.
Zoals ik al zei is het voor nu voornamelijk rondkijken en kijken wat past. Sowieso een rashond. Niet uit het asiel. We zijn geen suuuuuuper actieve sportieve mensen, dus een hond met een super hoog energielevel die bij wijze van spreken elke dag 3x een uur moet wandelen om zijn energie kwijt te kunnen is niet geschikt. Labradors zijn wat dat betreft eigenlijk altijd wel goed bevallen. Het zou ook voornamelijk een gezinshond worden: dus moet wel goed met kinderen en katten om kunnen gaan (die van ons is al honden gewend, dat scheelt wel). Het moet een hond zijn die wel zo nu en dan alleen kan zijn, en liefst eentje die binnenshuis wat rustiger is en 'aan' gaat zodra je lekker naar buiten gaat. Beetje karakter vind ik juist wel leuk (de labradors die we hebben gehad waren elk maf op hun eigen manier).
Qua ruimte hebben we straks een ruime tuin dus sowieso tussen de wandelingen door genoeg ruimte om lekker te crossen. Inclusief groot park + water in de buurt waar we heen kunnen wandelen. Twee honden lijkt me [uiteindelijk] wel leuk (ook zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen) maar dat is nog een overweging die we moeten maken, o.a. op basis van het ras en onze (werk)situatie tegen die tijd.
Misschien stomme vraag: maar hoe lang van tevoren moet je je aanmelden voor een pup indien je via de fokker wil gaan? Is er zoiets als 'eerste keus' uit een nestje? Mijn vorige hond kwam uit broodfok (en van fouten leer je dus ik wil nu écht goed onderzoek doen en een goede fokker vinden) en daarvoor woonde ik nog bij mijn ouders, dus heb zelf geen ervaring met een 'nette' fokker.