Broedmachine aan, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaXBoy

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:44

Ahh wat een droppies! Leuk dat lichte bij hun ogen.

@_San87_ wat leuk! Jammer van die 2 die niet zijn uitgekomen. En was dat ene ei onbevrucht dat de kip hem uit het nest heef geworpen?

Ik heb vandaag de broedmachine terug gestuurd welke ineens naar 34 graden dropte. Wat ik begrijp, krijg ik waarschijnlijk mijn geld terug. Nog even bedenken of ik nog een nieuwe (en betere versie) ga kopen of voor de komende jaren deze hobby even laat liggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:47

Billy schreef:
Mijn ganzeneieren zijn niet uitgekomen. Mijn broedmachine gaat eruit... Ik vind het leuk geweest

Jammer :\.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:49

AnnaXBoy schreef:

@_San87_ wat leuk! Jammer van die 2 die niet zijn uitgekomen. En was dat ene ei onbevrucht dat de kip hem uit het nest heef geworpen?

Ik heb vandaag de broedmachine terug gestuurd welke ineens naar 34 graden dropte. Wat ik begrijp, krijg ik waarschijnlijk mijn geld terug. Nog even bedenken of ik nog een nieuwe (en betere versie) ga kopen of voor de komende jaren deze hobby even laat liggen.

Het ei was wel bevrucht, maar na een week heeft ze hem eruit gegooid, na check bleek het dood van binnen.

Is broeden onder de kip geen optie voor je?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:10

Hier liggen er nu 6 eieren erbij en mevrouw vertrouw het schijnbaar niet helemaal, want ze zit er nog niet op. Maar wel lopen mopperen.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:25

_San87_ schreef:
AnnaXBoy schreef:

Het ei was wel bevrucht, maar na een week heeft ze hem eruit gegooid, na check bleek het dood van binnen.

Ik vind het zo knap dat die kippen zo goed doorhebben wat er in het ei gebeurd.

Ik heb geen haan meer. Dat gaat niet met waar ik woon. Daarnaast heb ik Sebrights, die zijn bijna nooit zelf broeds en anders voor maar een paar dagen. Ik wil ook geen ander ras meer! <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:30

AnnaXBoy schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind het zo knap dat die kippen zo goed doorhebben wat er in het ei gebeurd.

Ik heb geen haan meer. Dat gaat niet met waar ik woon. Daarnaast heb ik Sebrights, die zijn bijna nooit zelf broeds en anders voor maar een paar dagen. Ik wil ook geen ander ras meer! <3

Ja, ik ook.

Jammer dat ze bijna nooit broeds zijn... Het is zo leuk onder de kloek <3.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:56

Mijn vriend heeft van de week ook eitjes onder een broedse hen gelegd, hoeveel weet ik niet. Hij heeft het me verteld, maar ik ben het vergeten .

De foto’s van de kuikens zijn heel leuk, wat zijn ze toch ontzettend schattig als ze zo klein nog zijn

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:02

Mijn broedmachine heeft heeft 7 van de 8 eitjes uitgebroed :D de laatste ligt er nog onder, maar lijkt niet uit te komen, deze gaat er morgen onderuit. Er zit wat in dat was duidelijk, maar als het er niet uitkomt denk ik ook niet dat het nog gebeurt, zondag waren ze 21 dagen, zaterdag kwam de eerste 6 op 21 dagen en 1 op 22 dagen. Morgen 23 dagen.

Afbeelding

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:30

Wat een schatjes Mer1980

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:58

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:23

Ahw <3.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:58

Aahh wat schattig
Mer

Onze eigen eieren waren niet uitgekomen en helaas hebben we een inval van een vos gehad dus heb nog maar 1 eigen gefokte kip en heb dus een haan weer aan gekocht.
Volledig dichte ren gemaakt en de kuikentjes ook naar buiten zodat ze nog wat aan elkaar hebben. Echt zo balen 4 jaar selecteren en fokken weg :(

Nu heb ik bij een andere fokken 5 kuikens (Barnevelders zilver) gehaald en heb 10 aurucana bolstaarten in de broedmachine. Hopelijk daarin meer geluk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:03

Oh dat is zo zuur :\.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:50

Ja behoorlijk
Had net de helft uitgeselecteerd en verkocht nu dus niets meer op 1 na.

Nouja het is anders gewoon opnieuw beginnen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:29

Helaas vorige week maandag ook vos langs gehad, alleen de kippen op het nest hebben het overleef omdat ze op tijd binnen waren (ze kwamen niet naar buiten) dus zo blij met deze kuikens. 7 van e 8 eitjes uitgekomen... onder de andere kip liggen nog 8 brahma eieren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:41

Ja mer hier net zo de overgebleven kip zat ook op eieren maar die waren niet bevrucht helaas.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:33

Wat zuur! :(
Wel leuk ook ze zilver barnevelder! Heb je de groothoender of de kriel? Ben erg benieuwd naar ze :D

Hier vandaag op dag 17, vanochtend 5 eitjes eruit gehaald die duidelijk afgestorven waren. Heb ze open gemaakt en gekeken en ik schat dat er 4 van tussen dan 9 en 11 afgestorven zijn en 1 al daarvoor nog.

Nu nog 12 eitjes in de machine.
Alleen ga ik de luchtvochtigheid vanavond verhogen of draai ik ze morgen ochtend nog 1 keer en verhoog ik dan meteen de luchtvochtigheid?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:04

Groot heb allemaal grote rasen dus die passen er mooi tussen
Zal zo een foto vn de ukkies maken, zulke rustige kuikens vergeleken met de andere :=

Edit
Ze zitten in de woonkamer op de vloer verwarming en hebben een warmte plaat maar ze waren wat aan het scharrelen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:27

Ohh wat zijn ze knap! Kan niet wachten tot ze hier ook rond scharrelen <3 <3
Weet je de geslachten ook?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:43

Dit zijn naar verwachting vrouwtjes, ze zijn gesext maar kan alsnog wel dat er een haantje tussen zit

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:53

Ze zijn enorm schattig Seven. Barnevelders zijn over het algemeen vrij goed te seksen door een ervaren persoon. Onder andere door hun borstkleur namelijk, die bij mannen echt wit is en bij vrouwen meer geel/bruin/grijs. Hoewel het bij zwart dubbelgezoomd wel makkelijker gaat.

Wat heeft je levende broedmachine het goed gedaan Mer1980! Dat blijft toch het allerleukst, zelfs al doe ik het op het moment alleen via stroom (barnevelders broeden niet). Het klinkt zo lief.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:46

Ja we hebben onze eigen broed daarop ook wel eens zo gesext hebben.
We gaan het zien een extra haan in deze kleur kunnen we wel weer kwijt :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:03

Seven, ik ben benieuwd. Ik vroeg het idd omdat het zo makkelijk te zien is maar ik toch nog vaak op mp enz ongesexte kuikens van barnevelders tegen kom.

Mizora, ik ben absoluut niet ervaren. Sterker nog alle kuikentjes die nu uit gaan komen, worden de 1e barnevelders ooit die ik zie (of bewust van weet dat het barnevelders zijn). Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik ze dadelijk toch makkelijk kan seksen zelf :D
Ohhhh wat zal mijn ego een deuk oplopen als ik er dadelijk helemaal naast zit hahaha :P

Hier begint het lange lange wachten nu. Vanochtend zijn de eitjes in lockdown gegaan. 2e waterreservoir gevuld en nu alleen maar wachten nog.
Heb het eitje waar er misschien 2 in zitten aan de voorkant neer gelegd zodat ik daar goed zicht op heb. Ik vind dit nog wel het spannendst nu.

Vanaf wanneer kan ik piep eitjes verwachten?

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:27

Zit je nu op 18 dagen Liesjuh, dan kan het over 2 dagen , maar dat zijn vaak de kleinere rassen, 3 dagen of 4 dagen. +:)+

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:21

Lizy, had je nog eieren gevonden van de indische loopeend? Ik zie er toevallig nu een advertentie van op mp staan.