Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:55

Ik ben sowieso van plan om eens per twee weken een 30% waterwissel te doen. En als ik zie dat er iets niet klopt, ook een waterwissel.

Een Betta zou idd ook kunnen! Ik denk er nog over na :)

Over zielige vissen gesproken... Als klein kind had ik twee guppies in een vissenkom. -O- arme diertjes

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:02

Zertab schreef:
Ik ben sowieso van plan om eens per twee weken een 30% waterwissel te doen. En als ik zie dat er iets niet klopt, ook een waterwissel.

Over zielige vissen gesproken... Als klein kind had ik twee guppies in een vissenkom. -O- arme diertjes

Ik ook. en toen die kleintjes hadden zijn ze in de vijver in de buurt verdwenen... :n

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:04

ellepel schreef:
gewoon weg doen, scheelt een hoop stress :D

ufurio dat visje op de bodem is een corydoras soort, ik zie 2 verschillende soorten zelfs.
en heel eigenlijk vinden die zand als bodem fijner.
lees dit even goed door zodat je wat meer weet over hun verzorging.

https://www.voervoorvis.nl/corydoras

Bedankt voor de info. Vis gekregen van mijn tante. Is al een jaar of 4 oud. Altijd alleen gezeten. Hier heeft hij een vriendje gekregen. Beestje bloeide helemaal op

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:07

Spruit schreef:
Mooi bakje!
Arme Jack, hoe durft dat hout hem zo te negeren.. :knuffel:

Nog steeds is het moord en doodslag... :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:09

_Rianne_ schreef:
Zertab schreef:

Ik ook. en toen die kleintjes hadden zijn ze in de vijver in de buurt verdwenen... :n

Wij hebben de kleintjes in een andere vissenkom gedaan :+
Maar wij hadden twee vrouwtjes. Dus ik denk in de zuurstof plant eitjes meegekomen ofzo.

djinnie

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:10

Nu heeft mijn vriend ook nog een behoorlijk cilinder vormig aquarium (nu nog leeg), wat we misschien bij mij willen gaan inrichten. Beetje formaat vis kan er niet in door cilinder vorm (ongeveer 200 liter water, maar niet meer dan zo'n 40 cm doorsnede, schat ik), maar volgens mijn vriend kunnen kleine vissen, zoals guppen of tetra's wel. Krijg je dan niet een viskom effect? Of is het doordat het voor kleine vissen een ruime bak is geen probleem?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:30

Elsje123 schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
Elsje, Wat is de temperatuur in jouw bak?

De bak is 23 graden

Verhoog de temp maar wat dan zullen ze wat meer voortplanten. Of in ieder geval dat is mijn ervaring hihi

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:14

En voldoende schuilplaatsen?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:03

Ufurio4e schreef:
Mijn grond bewoners. Weet iemand welk soort?
[ [url=m/STbJut.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijken een Corydoras aeneus en een Corydoras paleatus te zijn. Beiden zijn groepsdiertjes die je eigenlijk in een groepje van minimaal 6 moet houden en eigenlijk ook in een bak vanaf +- 60 cm. Maar goed, als ze er eenmaal zitten en ze doen het goed zou ik ze gewoon laten zitten ;).

Ik heb net een druppel testsetje van JBL besteld en nog wat plantjes (want die kan je nooit genoeg hebben, wil nog een grote voor linksachter en rechts voor het houtje :)). Dan maar eens water gaan testen en daarna wat japonica garnaaltjes als de waardes goed zijn... hij draait nu zo'n 3+ weken. Heb maar weer eens het eea verplaatst, hij is nu zo:

Afbeelding

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:27

Ik kom ook even mee lezen/kletsen hier! :D

Ik ben opgegroeid met aquaria en sinds mijn 12 mijn eigen grote aquarium gehad met onder andere maanvissen.
Uiteindelijk na een verhuizing toch maar weg gedaan en een wat kleinere genomen.
Na een tijdje ook die leeg gehaald. Er heeft tien even een hamster in gezeten, maar inmiddels staat deze ook al gauw 2/3 jaar leeg.

Toch begon het wel weer te kriebelen en heb ik nu een klein bakje met onder andere gupjes staan. Leuk als decoratie in mijn verbouwde huis.
Maar ik ben een groot liefhebber van maanvissen en mis het toch wel :o

Dus ben stiekem aan het rond kijken voor een grotere om erbij te zetten, liefst een panorama maar die zijn tegenwoordig wat lastiger te vinden of met een flinke prijs.
Ik wil er natuurlijk ook weer een mooi, groot decoratie stuk van maken (dan is vriendlief misschien toch wat blijer met mijn keuze haha) maar misschien dat mensen hier tips hebben over waar ik iets leuks kan kopen en qua inrichtingen :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:33

Persoonlijk houd ik van natuurlijk ingerichte aquariums. Mooie stukken hout als basis, een filterzand bodem en planten uit de regio waar de vissen oorspronkelijk vandaan komen. Maar het is jouw aquarium natuurlijk, wat jij mooi vindt is het belangrijkste. Op Facebook zijn diverse groepen waar je naast kennis ook inspiratie op kunt doen.

Mooi aquarium, nps!
Laatst bijgewerkt door Ann op 14-01-21 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:04

Ik heb dus een stuk spiderwood die eindelijk lijkt te zinken... maar ik denk niet meer dat het past. -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:06

nps, ik hoop,dat dat gras op de voorgrond het blijft doen.
ik heb het ook gehad,en hoopte dan dat het een grote pol zou worden.
maar het ging juist door de hele bak met kleine sprietjes.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:23

NPS, Wauw!! <3 <3

Hier vannochtend de planten wat voeding gegeven. Toen meteen eens naar de temp gekeken (ons stom ding draait in het zuignapje altijd weg :( ) Bleek het maar 20 graden te zijn. Ik wilde de temp wat omlaag doen vanwege de algen maar heb hem nu inplaats daarvan iets omhoog gedaan weer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:25

zo kwam ik er laatst nog achter dat ik na een waterwissel wel de pomp weer had aangezet,maar de verwarming helemaal niet aan had gezet.
oeps :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:50

@Nps: ben wel jaloers op jouw aquarium <3

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:06

Ann schreef:
Persoonlijk houd ik van natuurlijk ingerichte aquariums. Mooie stukken hout als basis, een filterzand bodem en planten uit de regio waar de vissen oorspronkelijk vandaan komen. Maar het is jouw aquarium natuurlijk, wat jij mooi vindt is het belangrijkste. Op Facebook zijn diverse groepen waar je naast kennis ook inspiratie op kunt doen.

Mooi aquarium, nps!

Ja, dat is inderdaad waar ik ook naartoe wil!
Het belangrijkste is dat het rustgevend wordt, met natuurlijke en warme kleuren! En dat de vissen natuurlijk comfortabel zijn haha

Ik weet dat maanvissen erg van vallisneria houden, dus dat komt er ook sowieso in, maar verder moet ik nog even kijken wat een mooie combinatie is

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:04

Hier een foto van Bikinibroek!
Afbeelding

De temperatuur verhogen is een optie idd, maar misschien is voldoende schuilplek is ook nog een dingetje. De planten doen het nu dan wel,lekker, ze zijn nog niet zo heel erg hoog natuurlijk!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:43

Elsje123 schreef:
Hier een foto van Bikinibroek!
[ [url=m/4D1sRC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De temperatuur verhogen is een optie idd, maar misschien is voldoende schuilplek is ook nog een dingetje. De planten doen het nu dan wel,lekker, ze zijn nog niet zo heel erg hoog natuurlijk!

Misschien dat wat drijfplanten de jongen meer mogelijkheid geven om te overleven/schuilen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:25

Maar zijn de vrouwtjes wel zwanger? Want als ze dat niet zijn, helpen ook de schuilplekken niet.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:40

zo, wat gaat het hard! zie vandaag pas het nieuwe topic en al 12 pagina's!
Bij ons staat de bak, na de laatste snoei, een beetje stil. Planten willen niet echt groeien. Ze blijven wel mooi, maar t blijft nu wat kaal. Alleen de hoge planten in het midden groeien echt als kool. Deze heb ik twee weken geleden nog weer ingekort en mogen nu al weer. Er drijft nog vallesneria in die ik nog moet planten. Ik wil toch maar eens kijken voor wat rood-bladige planten. We hebben de bak nu bijna een jaar. De maanvissen zijn zo'n 15 cm hoogte incl. vinnen. Ze hebben dus heerlijk de ruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:56

Mooie vissen :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:03

Yacintha schreef:
Dus ben stiekem aan het rond kijken voor een grotere om erbij te zetten, liefst een panorama maar die zijn tegenwoordig wat lastiger te vinden of met een flinke prijs.
Ik wil er natuurlijk ook weer een mooi, groot decoratie stuk van maken (dan is vriendlief misschien toch wat blijer met mijn keuze haha) maar misschien dat mensen hier tips hebben over waar ik iets leuks kan kopen en qua inrichtingen :)

Plantjes :D als je echt een beetje decoratief wil gaan kan je eens googelen op aquascape, dan zie je allemaal belachelijk mooie aquaria, misschien leuk ter inspiratie! hornbach heeft een hoop aquariumspullen en vaak ook relatief goedkoop.

ellepel schreef:
nps, ik hoop,dat dat gras op de voorgrond het blijft doen.
ik heb het ook gehad,en hoopte dan dat het een grote pol zou worden.
maar het ging juist door de hele bak met kleine sprietjes.

Ik hoop het ook :) de bedoeling is dat het een dichtbegroeid matje wordt. Het zijn nu twee soorten door elkaar, de ene staat er sinds t begin in en de andere pas sinds vorige week. Ben benieuwd!

Zertab en xXliesjuhXx en Ans thnx!!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:00

nps schreef:
Plantjes :D als je echt een beetje decoratief wil gaan kan je eens googelen op aquascape, dan zie je allemaal belachelijk mooie aquaria, misschien leuk ter inspiratie! hornbach heeft een hoop aquariumspullen en vaak ook relatief goedkoop.

Oh wist niet eens dat Hornbach dat ook heeft, kom er niet zo vaak haha. Ga ik eens kijken!

Inmiddels heb ik een aquarium staan, totaal onverwachts :o
Ik kwam er één tegen op internet, tweedehands, en toch even berichtje sturen. Kon m dezelfde dag nog ophalen voor een leuke prijs!

Dus inmiddels draait hij al eventjes en heb ik een deel van mijn oude visjes en de nieuwe erin gedaan.
Er zaten heel wat vissen nog bij, zoals twee slangetjes (geen idee wat de naam is, nog even opzoeken...), Heel veel garnalen en een aantal guppen met tientallen baby's... Fijn :')

Voor nu staat hij even goed, dit is wat ik erbij kreeg, vandaag ga ik gelijk een heleboel planten erbij halen!

Afbeelding

Maar, er zit dus ook een zoetwatermossel in. Ik lees goede dingen over water zuiveren, maar ook slechte dingen als larven die op de vissen gaan zitten en dat het funest is voor je aquarium als hij dood gaat...
Heeft iemand hier ervaring mee? Er is vrijwel niets te vinden op Google

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:30

Goedemorgen van de garnaaltjes.. Lekker smullen :+

Afbeelding