Keandra schreef:Ja het is hier heel snel gegaan.
Bedankt voor het welkom.
Er had iemand gereageerd dat een husky best pittig kan zijn voor een 12jarige en dat begeleiding aangeraden is. Dit weten we zelf ook. Als er gewandeld wordt, zal dus telkens de papa er ook bij zijn. Ze krijgen bij ons ook de mogelijkheid om op een mooi lang stuk eens goed snel te kunnen lopen met de hondenstep. Verder is het dan echt de bedoeling om via clickertraining naar het gehoorzaamheidsattest te gaan, dit wordt nu gedaan door de papa met onze Samoyeed Luna, dus begeleiding zal ze zeker krijgen.
Er mag ten vroegste volgend jaar een pup komen en mijn man gaat eerst ook nog eens praten met de trainers op de hondenschool. Dus we hebben tijd genoeg om op het gemakje uit te kijken.
In elk geval voor ieder veel plezier met de pups (ze blijven toch pup ongeacht de leeftijd, heh, zeker ons sammetje)
Als kind een husky wilt, heeft het geen zin om een ‘ makkelijker ‘ of ‘ kleiner ‘ ras te kopen voor haar. Mijn ouders hebben ooit die fout gemaakt. Onze oude Akita overleed en dus ipv een nieuwe Akita te kopen, bedachten ze dat het wel leuk was om voor mij een shiba erbij te nemen.
Heel leuk ja. Onze karakters botsen enorm en ik kan niets beginnen met haar. Ik heb na een paar dagen met mijn vader geruild en onze hele pittige Akita reu ( met pittig bedoel ik, zijn voorouders hebben nog aan gevechten mee gedaan hoogst waarschijnlijk. ) en dat was mijn grootste maatje wat alles voor mij deed. Dier kende hele Grand Prix nummers.
Ik zal toen zo’n 9 jaar oud zijn geweest toen ik de shiba kreeg. Toen de Akita overleed mocht ik dus weer een eigen hond aanschaffen en dit is gek genoeg geen shiba geworden.