Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:12

Ahw Denies wat een leuke kerstfoto's! Ze staan er echt koddig op <3

@ Azmay Oh god wat een prachtig kapsel hahaha. Ik denk dat Popo er ook niet heel beeldig uit komt te zien. Hij had trouwens een scheve hoektand als pup maar die is gelukkig goed gewisseld.

@ NorwayFjord Wat heb je een geweldig snoezig tuig, ik ben fan. Mulan is ook heel cute :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:14

Mijn honden zijn echte loslopers en ik hou zelf ook niet zo van aan de riem uitlaten, helaas heb ik hier in de buurt weinig keus. In principe mag AJ met alles en iedereen spelen. Hij loopt netjes weg als honden er geen zin in hebben of ook maar enig teken van ongemak laten zien en speelt gezellig als honden hier wel van gediend zijn. Zig mag niet met andere honden spelen, tenzij hij ze goed kent. Zoals Kaus haar Cattle Dog speelt hij niet, maar loopt hij alleen te regelen. Met AJ erbij loopt hij alleen AJ te verdedigen, hem til ik dus op wanneer AJ mag spelen.

Zig plakt ontzettend aan me en kan ik makkelijk terugroepen. Zie ik een hond of een fietser/wandelaar aankomen, dan roep ik hem naast. AJ is op het moment vanaf een meter of 5 spontaan doof als hij iemand/vooral honden ziet, dus hij mag op onoverzichtelijke plekken niet meer los en ik roep hem terug zodra ik een hond zie. Hoewel hij er alleen op af rent, snuffelt als de hond zijn lichaamstaal goed is, en vervolgens weer mee komt, vind ik het tegenover andere baasjes niet fijn en wil ik zelf ook niet dat hij zo bij me weg rent.

Honden kunnen in principe prima op ons af rennen, AJ vindt het LEUK en Zig snuffelt meestal en loopt dan door. Een paar jaar geleden kon ik me er wel echt aan ergeren, omdat Zig toen nog keihard uitviel naar vreemde honden.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:20

Ohja dat was ik nog vergeten! Ik heb Popo hier los op bepaalde velden en in het losloopgebied (bos). Als een hond aangelijnd is lijn ik hem ook aan uit fatsoen. Maar als iemand met een niet sociale hond in het losloopgebied loopt (waar het stikt van de honden) krab ik me wel achter de oren eerlijk gezegd.
Popo is geen ongeleid projectiel maar gaat wel graag even hallo zeggen. Als een hond dan geen interesse toont loopt hij maar weer door.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:00

Jeejtje wat gaat t topic hard ! :wow:

Norwayfjord welkom !
Wat een knapperd heb je zeg ! Helaas niet echt tips qua zindelijkheid

xXutopiaXx ohh wat een leuke foto met de kerstboomverlichting {:)
oef wij zijn sinds 2 maanden over op normaal voer. Dus toen was ze 10 maanden.

Keandra welkom wat een leuke poolhond ! <3

Suze_ prachtig weertje is het vandaag he! Mooie foto’s van je knappe hondje

Cupcakes_ heerlijk gevoel als het goed gaat op cursus!! Fijn dat het goed gaat *\o/*

Stripe000 welkom wat een leuke krullenbol

KimD ze ziet er inderdaad heel schattig en aaibaar uit

XDenies heerlijk die kerstfoto’s <3

Cursebreaker prachtige foto op de heide

Hier lekker avondje gezellig op de bank met de hondjes. Eigenlijk stond kerstboom opzetten op de planning maar na dat ik vandaag op stage 6 kerstbomen heb versierd k voor de bewoners verschuif ik dat naar morgen :=

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door biggirl op 10-12-19 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:05

Oef, kan me voorstellen dat je vandaag even geen kerstboom meer kunt zien biggirl
Die blikken van de doggies, zo schattig <3

xDenies
Die kerst foto's zijn idd echt geweldig! Wou dat ik daaraan had gedacht voor alles in de boom hing hihi.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:09

Jeetje, ik kan amper bijlezen. Wat gaan jullie hard! Interessante discussies ook!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:15

Dank jullie wel voor de complimentjes <3

Simoonzel ja leuk is dat tuigje he! Heb er ook helemaaaaal niet nog 1 besteld vandaag... Oeps xD

Afbeelding

Wat een prachtige hond biggirl <3 Kan me voorstellen dat je ff geen kerstboom meer hoeft te zien haha!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:20

Ja het is hier heel snel gegaan.

Bedankt voor het welkom.
Er had iemand gereageerd dat een husky best pittig kan zijn voor een 12jarige en dat begeleiding aangeraden is. Dit weten we zelf ook. Als er gewandeld wordt, zal dus telkens de papa er ook bij zijn. Ze krijgen bij ons ook de mogelijkheid om op een mooi lang stuk eens goed snel te kunnen lopen met de hondenstep. Verder is het dan echt de bedoeling om via clickertraining naar het gehoorzaamheidsattest te gaan, dit wordt nu gedaan door de papa met onze Samoyeed Luna, dus begeleiding zal ze zeker krijgen.
Er mag ten vroegste volgend jaar een pup komen en mijn man gaat eerst ook nog eens praten met de trainers op de hondenschool. Dus we hebben tijd genoeg om op het gemakje uit te kijken.

In elk geval voor ieder veel plezier met de pups (ze blijven toch pup ongeacht de leeftijd, heh, zeker ons sammetje)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:29

Ik geef ruiterlijk toe dat Skip soms een hele bananenplantage in zn oren verstopt.

Op dit moment loopt hij dan ook aan de E collar, maar dat komt ook omdat het op dit moment heeeel veeeeel wild bij ons in het bos zit.

Tuurlijk kan ik hem ook gewoon aan de lijn houden en tuurlijk zijn er ook andere manieren om hem zijn energie kwijt te laten raken. Maar met "gewoon" wandelen aan een 10 m lijn kan hij zn energie niet kwijt. Fietsen kan, maar dat wordt dan al snel 10km in een drafje wil hij fysiek moe zijn, mentaal knapt hij daar waarschijnlijk niet van op.

Canicross/ bikejorging is hartstikke leuk, maar je moet best veel materiaal aanschaffen en daar heb ik het geld niet voor. (Canicross gaat niet vanwege een kapotte enkel bij mij)

Een vriendin die hier al 24 jaar woont, heeft een Kooiker en deze moet in de herfst en winter ook een E collar om vanwege het wild hier.

Een kennis van mij heeft al meerdere Duitse Staande gehad, haar huidige hond zit echt mega veel appèl op, een betere luisterende hond vind je bijna niet, maar toch kwam ik haar de laatste keer tegen met een E collar aan haar hond: hij was een keer weg geschoten achter wild aan.....

Tja, dat kan nou eenmaal gebeuren met een jachthond...

Als het goed is, trekt het wild zich hier van het voorjaar weer terug en dan luistert Skip best prima.

Het zijn en blijven dieren die onvoorspelbaar kunnen reageren, dus helemaal 100% appèl ga je er nooit op krijgen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-12-19 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:33

Keandra schreef:
Ja het is hier heel snel gegaan.

Bedankt voor het welkom.
Er had iemand gereageerd dat een husky best pittig kan zijn voor een 12jarige en dat begeleiding aangeraden is. Dit weten we zelf ook. Als er gewandeld wordt, zal dus telkens de papa er ook bij zijn. Ze krijgen bij ons ook de mogelijkheid om op een mooi lang stuk eens goed snel te kunnen lopen met de hondenstep. Verder is het dan echt de bedoeling om via clickertraining naar het gehoorzaamheidsattest te gaan, dit wordt nu gedaan door de papa met onze Samoyeed Luna, dus begeleiding zal ze zeker krijgen.
Er mag ten vroegste volgend jaar een pup komen en mijn man gaat eerst ook nog eens praten met de trainers op de hondenschool. Dus we hebben tijd genoeg om op het gemakje uit te kijken.

In elk geval voor ieder veel plezier met de pups (ze blijven toch pup ongeacht de leeftijd, heh, zeker ons sammetje)

Als kind een husky wilt, heeft het geen zin om een ‘ makkelijker ‘ of ‘ kleiner ‘ ras te kopen voor haar. Mijn ouders hebben ooit die fout gemaakt. Onze oude Akita overleed en dus ipv een nieuwe Akita te kopen, bedachten ze dat het wel leuk was om voor mij een shiba erbij te nemen.

Heel leuk ja. Onze karakters botsen enorm en ik kan niets beginnen met haar. Ik heb na een paar dagen met mijn vader geruild en onze hele pittige Akita reu ( met pittig bedoel ik, zijn voorouders hebben nog aan gevechten mee gedaan hoogst waarschijnlijk. ) en dat was mijn grootste maatje wat alles voor mij deed. Dier kende hele Grand Prix nummers.

Ik zal toen zo’n 9 jaar oud zijn geweest toen ik de shiba kreeg. Toen de Akita overleed mocht ik dus weer een eigen hond aanschaffen en dit is gek genoeg geen shiba geworden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:34

Ik schrik oprecht van de hoeveelheid e collars in jouw omgeving. Snap steeds beter waarom ze die dingen gaan verbieden..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:39

kiwiwitje schreef:
Ik schrik oprecht van de hoeveelheid e collars in jouw omgeving. Snap steeds beter waarom ze die dingen gaan verbieden..

In de jachthonden is er vaak gewoon niet echt een keuze. Echt iedereen met een Staande heeft er nu of in het verleden een moeten gebruiken.

Heb ik me misschien vergist in wat een Staande hond in houdt?

Ja!

Als je namelijk op internet gaat zoeken, dan lees je dat een Staande het wild aanwijst. Ik had dus niet helemaal door dat ze er ook achteraan vliegen ipv aanwijzen

Ik heb inderdaad mn huiswerk niet helemaal goed gedaan.

Maar Skip is er en die gaat nooit meer weg. Hij is echt een super hond, maar ja, hij jaagt en is bang voor mensen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:40

Ik snap ook niet dat je dat normaal vind. Als je een hond hebt die zijn energie in jou levensstijl niet kwijt kan heb je gewoon het verkeerde ras gekozen.
Maar goed. In verschillende discussies is het me al duidelijk geworden dat je lak hebt aan rekening houden met anderen (en dus ook met je hond). Dus die discussie ga ik niet weer voeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:42

mvdende schreef:
kiwiwitje schreef:

In de jachthonden is er vaak gewoon niet echt een keuze. Echt iedereen met een Staande heeft er nu of in het verleden een moeten gebruiken.

Heb ik me misschien vergist in wat een Staande hond in houdt?

Ja!

Als je namelijk op internet gaat zoeken, dan lees je dat een Staande het wild aanwijst. Ik had dus niet helemaal door dat ze er ook achteraan vliegen ipv aanwijzen

Ik heb inderdaad mn huiswerk niet helemaal goed gedaan.

Maar Skip is er en die gaat nooit meer weg. Hij is echt een super hond, maar ja, hij jaagt en is bang voor mensen.

Je hebt altijd een keuze. En jouw keuze is een e collar.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:43

Hmm oke toch klein beetje kerst vandaag al.

Alhoewel Candy ontzettend bang was voor t rendiertje maar ik toch perse een foto wilde _O- Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:46

Jullie gaan echt veel te hard in het nieuwe topic. :o

Wat een leuk tuig heeft Mulan.

Mooie foto's weer van Arya.

Candy ook weer hier. Snap dat je ff denk geen kerstboom meer vandaag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:49

Dat tuig is indd heel schattig!

Candy went vanzelf aan de kerst *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:54

biggirl
hahaha herkenbaar: Arme Candy ;) Wij baasjes en foto's maken he. Alles voor de foto :') :') :')
Binnenkort ligt ze naast het rendier te slapen, let maar op.

Dankje punjab
En het topic gaat idd echt mega snel!

Ik heb zojuist wat nieuw denkspeelgoed gekocht voor Arya bij Zooplus
Ik had het activity flip board nog eens uit de kast gepakt, wat ik al zeker 1,5 maand niet meer gebruikt heb, maar de snackjes had ze binnen 20sec overal al eruit gevist, dus dat bood geen uitdaging meer denk ik :') En als het goed is gaat nog iemand met stof en naald aan de slag voor ons om iets in elkaar te frutselen, dus ik ben benieuwd :)

Komend jaar wil ik ook eens echt actief gaan kijken of ik ergens kan gaan speuren met Arya - heb een plekje op het oog al - maar denk dat ik wel nog even wacht tot de cursus die in januari start achter de rug is > al wil ik erna eigenlijk ook nog wel door met gehoorzaamheid weer :'). Maar ik weet niet of het wat erg veel misschien is om beide te doen; de cursus in januari en speuren erbij (al gebeurt het speuren, zoals ik het las op hun site, ook heel vriendelijk en ongedwongen en is het voor pups ook erg geschikt). Dus nog even bedenken wat we daarmee gaan doen. Nu is dus 'vakantie' tot 6 januari en dan beginnen we weer. Misschien kan ik eens een proef lesje proberen met het speuren en kijken hoe inspannend het echt is voor Arya. Ze snuffelt tijdens de wandelen nu ook enorm veel dus ik weet niet of zo'n lesje veel meer extra vraagt van d'r en dan zou het best ernaast (naast de januari cursus) kunnen tzt.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:58

NorwayFjord schreef:
Nynkster bedankt voor de tip, ik ga het inderdaad even wat beter bijhouden! Tot nu toe vandaag zonder ongelukjes dus misschien was het gewoon een slechte dag :D

Wat een mooie foto’s cursebreaker, mooie omgeving bij jullie!

Ik sla de discussies even over, sorry :o

Wij zijn vandaag heerlijk een uurtje in het park geweest en ik had mijn camera meegenomen <3 Krijg veel complimentjes dat het zo’n mooie hond is, toch grappig met een vuilnisbakkie :D Mulan loopt overigens nog vast, wil haar tzt wel los gaan laten in losloopgebieden maar eerst nog even goed wennen en zeker zijn dat ze goed luistert.

[ [url=m/wycRCS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L9CJ9z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och dat is net een mini Roekje <3

Hebben jullie niks beters te doen ofzo? Het gaat veel te hard hier :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:24

Zoe_97 schreef:
Ik snap ook niet dat je dat normaal vind. Als je een hond hebt die zijn energie in jou levensstijl niet kwijt kan heb je gewoon het verkeerde ras gekozen.
Maar goed. In verschillende discussies is het me al duidelijk geworden dat je lak hebt aan rekening houden met anderen (en dus ook met je hond). Dus die discussie ga ik niet weer voeren.
Ik ga het nu toch een beetje voor anderen opnemen, zonder je daadwerkelijk te 'kennen'.

Zelf (nog) niet heel actief in het hondenwereldje, maar in vrijwel al jouw hond-gerelateerde topics hier op Bokt waar ik jou tegen kom, is de toon verre van prettig. Lijkt wel alsof het jouw weg of de snelweg is en er lijkt weinig ruimte voor wat anderen denken/vinden/ervaren.

Enkel rashonden lijken jouw goedkeuring weg te kunnen dragen en dat is prima hoor. Maar accepteer dan ook dat dit voor anderen niet het geval is. Je 'valt' diegene nu aan op zaken, terwijl je duidelijk kunt lezen dat ze zelf aangeeft zich beter in had moeten lezen. Wat wil je verder dan nog bereiken?

De sfeer was erg goed binnen dit topic en ik snap dat een tegenbericht ook moet kunnen, maar de sfeer is minder tof zo en ik ben van mening dat je hier een aandeel binnen hebt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:26

Ik heb mij dan ook in mijn ras vergist. Heb niet verwacht dat er nog zoveel jachtinstinct in een poedel kon zitten, gezien ze er al zolang niet meer op geselecteerd worden. Maar goed dan moet je er wat mee en dat zijn we hier nu aan het uitvogelen. Ik heb ook een e-collar overwogen, zo één met een trilling. Contact over gehad met een gedragsdeskundige en deze was nog net niet woest op me := dus dat maar van de baan geschoven. Maar ik vind het ook lastig om Mila haar energie in goede banen te leiden. Hersenwerkjes, fietsen, wandelen met sleeplijn (15m). Toch is het ultieme voor haar om heerlijk sprintjes te trekken en dat kan nu niet meer dagelijks en dat merk ik wel aan haar. Door aan te lijnen ontneem ik haar helaas veel maar het is niet anders...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:39

cursebreaker schreef:
xDenies
Die kerst foto's zijn idd echt geweldig! Wou dat ik daaraan had gedacht voor alles in de boom hing hihi.

Dit was gewoon een slinger die over was :P Niet de juiste kleur haha. Maarja is op de foto toch niet te zien!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:41

Anna79 schreef:
Ik heb mij dan ook in mijn ras vergist. Heb niet verwacht dat er nog zoveel jachtinstinct in een poedel kon zitten, gezien ze er al zolang niet meer op geselecteerd worden. Maar goed dan moet je er wat mee en dat zijn we hier nu aan het uitvogelen. Ik heb ook een e-collar overwogen, zo één met een trilling. Contact over gehad met een gedragsdeskundige en deze was nog net niet woest op me := dus dat maar van de baan geschoven. Maar ik vind het ook lastig om Mila haar energie in goede banen te leiden. Hersenwerkjes, fietsen, wandelen met sleeplijn (15m). Toch is het ultieme voor haar om heerlijk sprintjes te trekken en dat kan nu niet meer dagelijks en dat merk ik wel aan haar. Door aan te lijnen ontneem ik haar helaas veel maar het is niet anders...

Opzoek naar iets waar ze net zo veel voldoening uit kan halen als sprintjes trekken.
Voor Chick is dat bijtwerk of af en toe eens een minuut of 10 balletjes gooien (ja ik weet hoe mensen over balletjes gooien denken. We doen dit dan ook op ene verantwoorde manier)
Voor Boellie is het bijtwerk of Fietsen.
Fietsen vind ie geweldig. Maar fietsen is wel kort naast mij aangelijnd draven op het zelfde tempo. van los rennen worden ze niet moe.
Djessey daar in tegen reageert heel goed op snuffelen of eens op een totaal andere plek wandelen. Maar hersenwerkjes zijn hier dan weer niet echt geschikt. Daar worden ze hier ook niet echt moe of voldaan van.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:48

Het verschilt wel heel erg per poedel Anna! Bij Popo herken ik je dingen dus helemaal niet :') Hij loopt wel elke dag los en rent dan meestal met andere honden of ik ga een stukje met hem fietsen.
Maar in het bos loopt hij gewoon los en komen er hardlopers en fietsers voorbij en hij doet er niets mee.
Alleen bij zijn fokker woont bijvoorbeeld wel een poedel die nauwelijks los kan in natuurgebieden waar ook wild loopt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:50

Ailill schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik ga het nu toch een beetje voor anderen opnemen, zonder je daadwerkelijk te 'kennen'.

Zelf (nog) niet heel actief in het hondenwereldje, maar in vrijwel al jouw hond-gerelateerde topics hier op Bokt waar ik jou tegen kom, is de toon verre van prettig. Lijkt wel alsof het jouw weg of de snelweg is en er lijkt weinig ruimte voor wat anderen denken/vinden/ervaren.

Enkel rashonden lijken jouw goedkeuring weg te kunnen dragen en dat is prima hoor. Maar accepteer dan ook dat dit voor anderen niet het geval is. Je 'valt' diegene nu aan op zaken, terwijl je duidelijk kunt lezen dat ze zelf aangeeft zich beter in had moeten lezen. Wat wil je verder dan nog bereiken?

De sfeer was erg goed binnen dit topic en ik snap dat een tegenbericht ook moet kunnen, maar de sfeer is minder tof zo en ik ben van mening dat je hier een aandeel binnen hebt.

Hier zitten tuurlijk nog ervaren mensen. En ik zeg nergens dat mijn manier de enige is. Als je al zolang intensief de hondenwereld mee draait (als vrijwilliger in een dierenasiel, gediplomeerd instructeur gehoorzaamheid, trainer en fokker). Ja dan kan je inschatten wanneer het fout gaat.
De vaste mensen hier draaien trouwens al enkele jaren mee in deze topic en ja er wordt vaak gediscussieerd. Als mensen niet zo aangebrand zijn is er geen problee. Zo zijn KimD, kiwiwitje en ik het vaker niet met elkaar eens. En toch hebben we al meermaals dingen van elkaar geleerd. Voor een oeh en ahh topic ben je niet op de goede plek.