Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:58

Afbeelding

Vindt dit zo’n mooie foto van Sunny *\o/* kleine meisjes worden groot :j

Esplendido

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:02

Mag ik hier ook mee kletsen? Wij fokken af en toe een nestje Rhodesian Ridgebacks natuurlijk helemaal volgens de regels van de RvB en de rasvereniging. Wij moeten in ieder geval verplicht testen op HD en ED. Qua DNA testen kan er al best het een en ander getest worden maar is alleen de test voor JME verplicht. Wij doen echter ook de andere testen. Wel wacht ik met de DNA testen tot na de uitslag van de HD en ED foto’s met 18 maanden. Zeker omdat ik weet dat de ouderdieren van mijn honden vrij zijn van alles en de DNA test dus een formaliteit is.
HD en ED vind ik wel altijd zenuwslopend.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:09

Welkom Esplendido!
HD en ED vind ik ook drama. Ik begin nu al te stressen en ik hoef pas na 23-04...
Wij laten altijd eerst de ogen doen en bij ECVO vrij gaan we door voor de heupen en ellebogen. Ogen vind ik toch ook elk jaar weer spannend hoor...
Ben altijd blij als de eerste testen erop zitten...

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:13

Mag ik mij hier ook melden? Ik wil misschien in de toekomt een nestje met mijn dwergkees fokken, mits volledig gezond. Heb me er nog niet heel goed in verdiept, dus vandaar dat ik hoop in dit topic meer kennis op te doen.

Net zoals de meeste stress ik nu ook al voor de SM/CM onderzoeken. Indien ze dat heeft gaan de fokplannen direct de kast in en mag ze voor de rest van haar leven aan de medicatie. :n

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:18

Switch2016 schreef:
En dan heb je bij ons ook nog elk jaar het ECVO oogonderzoek <<)

Doe jij die elk jaar? Wij doen die uiteraard als pup, dan op 1jaar voor het rontgenen (kun je evt rontgenkosten uitsparen) en daarna alleen als er een nest gepland staat.

En dan daarnaast natuurlijk nog een aantal DNA onderzoeken. Hoop geregel en kosten maar wel voor het welzijn van het ras.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 23:23

XxDiandraxX schreef:
Switch2016 schreef:
En dan heb je bij ons ook nog elk jaar het ECVO oogonderzoek <<)

Doe jij die elk jaar? Wij doen die uiteraard als pup, dan op 1jaar voor het rontgenen (kun je evt rontgenkosten uitsparen) en daarna alleen als er een nest gepland staat.

En dan daarnaast natuurlijk nog een aantal DNA onderzoeken. Hoop geregel en kosten maar wel voor het welzijn van het ras.

Ja, hier ook. Of als een reu een dekking gepland heeft. Niet standaard ieder jaar.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:41

Gefeliciteerd Switch! Dat is pas het jaar goed starten :D
Hier alles al getest behalve ecvo :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:16

As maandag ga ik naar Sleeuwijk met een van mn teven voor de drachtecho.
Altijd spannend...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:26

Spannend! Wat denk je zelf?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:37

kiwiwitje schreef:
Spannend! Wat denk je zelf?

Ik weet het niet. Het zou haar tweede nest zijn. Vorige keer was ze sloom en anders. Nu merk ik niks.
Spannend dus haha

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:40

Spannend! Mijn vriend vind ierse wolfshonden zo cool :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:41

Ja dan is het helemaal spannend!
Wij gaan ook naar sleeuwijk. Zelfs voor progesteron en t is 50 min rijden voor ons
Maar een van de weinige plekken waar ze zonder problemen bij chick bloed kunnen prikken..
Hele fijne artsen daar!
T kattenvrouwtje is de beste voor de echo

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:50

xLaraaj schreef:
Spannend! Mijn vriend vind ierse wolfshonden zo cool :D

:) :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:52

kiwiwitje schreef:
Ja dan is het helemaal spannend!
Wij gaan ook naar sleeuwijk. Zelfs voor progesteron en t is 50 min rijden voor ons
Maar een van de weinige plekken waar ze zonder problemen bij chick bloed kunnen prikken..
Hele fijne artsen daar!
T kattenvrouwtje is de beste voor de echo

Ja ik ga ook altijd en ook 50 min rijden.
Erg goede ervaringen daar.
Miranda v Steenis vind ik erg goed met de echo s

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 07:41

Spannend Tokedri, succes vandaag! Hoe laat mag je voor de echo?

Sleeuwijk is voor ons lekker dichtbij, zo'n 15-20 minuutjes rijden. Ik ben voor mijn nest ook steeds daarnaartoe gegaan. Ik heb voor komend jaar een reu op het oog die naar Australië is verhuisd, maar zijn zaad ligt opgeslagen in Eersel. Maar dan kan ik voor de progesteron enzo toch gewoon naar Sleeuwijk? Of zouden jullie dat dan ook in Eersel doen? Heb nog geen ervaringen met KI :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:13

Ik doe inderdaad ook de ecvo test. Alle honden gaan de eerste ronde als jong hond zeker mee zodat ik weet dat het dan goed is. Rocky gaat elk jaar mee met het oog op dekkingen. De rest enkel wanneer een nest gepland staat.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:54

denise04 schreef:
Spannend Tokedri, succes vandaag! Hoe laat mag je voor de echo?

Sleeuwijk is voor ons lekker dichtbij, zo'n 15-20 minuutjes rijden. Ik ben voor mijn nest ook steeds daarnaartoe gegaan. Ik heb voor komend jaar een reu op het oog die naar Australië is verhuisd, maar zijn zaad ligt opgeslagen in Eersel. Maar dan kan ik voor de progesteron enzo toch gewoon naar Sleeuwijk? Of zouden jullie dat dan ook in Eersel doen? Heb nog geen ervaringen met KI :+

Maandag moet ik, dank je

Ja hoor voor de prog kan je gewoon naar sleeuwijk.
Ze gebruiken hetzelfde apparaat als Maarten in Eersel.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:48

Oh oeps... Komt door al die feestdagen... Heb allemaal het idee dat het vandaag maandag is }:0

Fijn dat dat gewoon in Sleeuwijk kan. Anders gaat het qua brandstof wel een gat in m'n budget slaan. Laatste keer hebben we 4 of 5 x prog moeten prikken, waarvan de eerste 4 keer bleef ze onder de 3 en de 5e zat ze ineens op 11 dus toen moesten we ineens gas geven :')

Ecvo doen wij met 1 jaar voor de HD en ED en als ze dan vrij zijn, pas weer wanneer we richting een nest denken. Bij Happy was de verwachting dat ze begin november loops zou worden, met een geldige ECVO tot 03-12, maar ze liet ons in spanning zitten en zodoende zijn we in december opnieuw gegaan.
Uiteindelijk werd ze eind januari pas loops :+

Cookie mag in april, dan nemen we Happy maar meteen mee, hopelijk wordt zij in augustus loops dus dan zijn haar ogen alvast gedaan :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:24

Hier ook HD en ED en PL met 18 maanden en ECVO.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:27

Wij gaan naar Klijndijk voor de prog testen schijnt wel goed bekend te staan dus we zullen zien al heb ik meer vertrouwen in mijn reu :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:42

Tokedri: Miranda hebben we nog nooit gehad. De eerste keer hadden we Daan, daarna hadden we Annemieke (t kattenvrouwtje :D :P ) Zij kan blijkbaar heel goed tellen. En ze had gelijk :D
Daan heeft ons teefje gescand toen ze leeg was.

Wij zijn er ook heen gegaan voor KI, dat ging verre van soepel. Met camera ruim 25 minuten bezig geweest. Teef uiteindelijk leeg.
Ik zie dat Imkamp niet meer op de site staat. Dat was ook een fijne vent. Voor de KI was ik er niet zo blij mee achteraf.
Maar toen we kwamen met vermoeden van eclampsie was hij heel fijn. En hij is ook fijn met het prikken van Chick. Al doet Cleton dat ook snel. :D
Ik duim voor een goede echo van jullie!

Progesteron gewoon lekker in sleeuwijk doen Denise. En evt is het ook mogelijk om sperma naar sleeuwijk te laten brengen als je dat liever zou willen volgens mij.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:47

kiwiwitje schreef:
Tokedri: Miranda hebben we nog nooit gehad. De eerste keer hadden we Daan, daarna hadden we Annemieke (t kattenvrouwtje :D :P ) Zij kan blijkbaar heel goed tellen. En ze had gelijk :D
Daan heeft ons teefje gescand toen ze leeg was.

Wij zijn er ook heen gegaan voor KI, dat ging verre van soepel. Met camera ruim 25 minuten bezig geweest. Teef uiteindelijk leeg.
Ik zie dat Imkamp niet meer op de site staat. Dat was ook een fijne vent. Voor de KI was ik er niet zo blij mee achteraf.
Maar toen we kwamen met vermoeden van eclampsie was hij heel fijn. En hij is ook fijn met het prikken van Chick. Al doet Cleton dat ook snel. :D
Ik duim voor een goede echo van jullie!

Progesteron gewoon lekker in sleeuwijk doen Denise. En evt is het ook mogelijk om sperma naar sleeuwijk te laten brengen als je dat liever zou willen volgens mij.

Annemieke is inderdaad ook goed.
Met ki heb ik goede ervaringen in Sleeuwijk.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:50

Kiwiwitje, voor de KI wil ik best naar Eersel rijden hoor, ook niet aan het eind van de wereld, en het zaad ligt daar opgeslagen, net zo makkelijk ;)
Maar dan gaan we progesteron idd lekker gewoon in Sleeuwijk doen. Goede ervaringen mee, al vergaten ze mij ELKE keer te bellen en moest ik er steeds zelf achteraan :7
Geen ramp want in het uur, anderhalf uur na het prikken kreeg ik toch niks uit m'n handen :')

Wij hadden bij de echo volgens mij ook Annemieke, die kan inderdaad goed tellen! Ze zei tegen ons, 6 zeker, héél misschien 7 maar ik denk het niet. Uiteindelijk werden er toch 7 geboren, maar na 9 dagen hebben we 1 teefje in moeten laten slapen omdat haar nieren niet goed waren (veel te groot, waardoor ze alle ingewanden weg duwden). Wij hebben altijd gezegd, misschien zat er bij de echo al iets niet goed met dit pupje, maar is natuurlijk koffiedik kijken.

Dat laatste reutje hebben we daarom ook "Surprise Cookie" genoemd, omdat hij een beetje als verrassing kwam, en omdat de fokster van Marley en Tip ons bijgestaan heeft met de bevalling (haar kennelnaam is Super Surprise) en kleine verwijzing naar haar kennelnaam, vond dit een mooie ode en bedankje voor haar hulp :D
Beter dan een bos bloemen en een doos bonbons toch? :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:54

Ja dat is heel mooi zo'n verwijzing!

Eersel is voor ons dichterbij dan sleeuwijk. Maar ik ben zo'n type; als t ergens goed gaat blijf ik daar liever :P
Vooral nadat Chick echt verpest was met Bloedprikken en in Sleeuwijk gaat t wel fijn.

We gaan komende ronde vertrouwen op onze reu en dan pas prikken of helemaal niet prikken. We hebben nu al meerdere cyclussen van de teef gezien, steeds geeft de reu op exact dezelfde dag aan wanneer ze ovuleert en met progesteron prikken hebben we alle keren exact dezelfde waardes /stijging gehad. Dus deze keer maar gewoon vertrouwen op de reu hier in huis. :P

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:29

Donna is nu 15 maanden. Ik heb het idee om bij haar alles in één te testen. Dus hd, ogen en dna. Is dat mogelijk en hebben jullie ervaring met medisch centrum voor dieren in Amsterdam?