Ik ben ook wel erg verliefd op Noah haar kleuren. Mocht er nog een ODH bij ons komen in de toekomst, dan wil ik wel erg graag eentje zoals Noah.
Floyd is nu 25 week en gisteren woog hij 26 kg.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
welmoed__ schreef:Haha, die bananen in de oren komen heel bekend voor.
Ik ben ook wel erg verliefd op Noah haar kleuren. Mocht er nog een ODH bij ons komen in de toekomst, dan wil ik wel erg graag eentje zoals Noah.
Floyd is nu 25 week en gisteren woog hij 26 kg.
cursebreaker schreef:chriske
Gaat hier even wat minder momenteel. Daarom dat ik ook heel wisselend actief ben op Bokt. Gaat met mij mentaal echt niet lekker (Ik kamp al 5 jaar met terugkerende depressies) en ik merk dat dan ook vaak met trainen met Arya. Ze is qua gedrag wel iets aan’t veranderen nu ze ouder wordt. Ze probeert met loslopen bv. steeds vaker d’r eigen plan te trekken en is dan moeilijk uit die focus te krijgen als ze ergens iets ziet en ze daar naartoe wil. Maar we blijven oefenen dus zal ook wel weer goed komen haha. We zijn in ieder geval elke dag bezig samen en meer kunnen we niet doen. Als ze de focus wel bij me heeft, doet ze het echt heel erg goed. Maar het is soms moeilijk met de losloop gebieden hier omdat er zoveel honden mensen hier wonen en komen en je gewoon altijd veel tegenkomt, waardoor ze soms ook snel overprikkeld kan zijn dan. We zijn erachter gekomen dat ze zelf ook nog best onzeker kan zijn en dat ze dan met alleen andere onzekere honden om zich heen, niet ermee kan omgaan dus we proberen nu echt te focussen op het ontmoeten en meelopen met stabiele honden die haar nog een hoop kunnen bijbrengen en mij ook haha. Maar goed, overall denk ik niet dat we mogen klagen horen. We lopen dus wel echt tegen dingen aan, maar ik denk dat dat niet meer als normaal is - als ik kijk naar m’n kind; die had ook fases waarin het niet lekker liep met opvoeden zoals je zou willen bv. Als de basis maar goed is en ik denk dat dat met Arya op zich wel het geval ook is tot nu toe; dat de basis overall goed is, dus dan werken we ons hopelijk wel weer uit de dingen waar we tegenaan lopen haha. Lopen aan de lijn doet ze al zoveel beter ondertussen als een paar maanden terug, ook met andere honden en mensen die we tegenkomen. Maar hangt wederom ook van het moment af; als we ze aan’t begin van de wandeling tegenkomen en ze nog vol energie zit, is het ook aan de lijn lastig haar focus daar weg te houden en aan het eind van de wandeling, is ze een mak lammetje haha en dan probeer ik ook echt goed te oefenen om het erin te krijgen, omdat ze dan de focus goed bij me heeft.
We zijn 2 weken terug begonnen met de eg1 cursus. Eerst twijfelde ik of we de pup cursus niet overnieuw moesten doen omdat ik die na 4 lessen bij n andere school niet afgemaakt hadden en ik dacht dat het goed was om nog op sommige dingen te focussen die in die cursus voorbij kwamen. Maar na nog eens overlegd te hebben met de instructrice toch besloten eg1 te starten. Bij de pup cursus wordt teveel gedaan wat voor Arya echt niet interessant meer is en we een beetje voor spek en bonen zouden gaan. Qua niveau lagen we eigenlijk zeker wel gelijk met de mensen die de pup cursus wel afgemaakt hadden en begonnen aan eg1, dus zodoende. Ze is een van de jongste uit de groep met 6 maanden nu, maar ze komt echt heel goed mee en doet niet onder voor de oudere honden. Het is hard werken, maar we komen er wel. Ik heb momenten, maar dat is echt omdat ik dan even niet lekker ga, dat ik er doorheen zit en denk dat het nooit meer goed komt haha. Als ik dan met mensen erover praat en nog wat meer analyseer wat gebeurd en er opnieuw naar kijk, zie ik het weer rooskleuriger in. Het opvoeden van Arya is niet altijd handig als je zelf niet lekker bent, maar het helpt me ook wel enorm weer om eruit te gaan en bezig te zijn, wat mij uiteindelijk ook goed doet.
Ons mormeltje woog 30dec met nagenoeg precies 6 maanden (2 januari was ze 6 maanden) 23kg en was voor haar bouw echt perfect op gewicht, dus dat is altijd fijn om te horen. Ondertussen zal ze wel op 25 zitten gok ik, ik heb haar sindsdien niet meer gewogen dus binnenkort nog eens doen.
Noah groeit ook echt als kool he. Heel leuk ook om de vacht verandering bij haar te zien en dat ze met periodes ook die heerlijke slungelige bouw heeft haha.
Een beetje foto spam van de laatste tijd:
Samen met Milan wandelen op een nieuw plekje in Epen:
[ [url=m/ysg3s4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wandelen tijdens zonsondergang op de Teverenerheide vlak over de grens in Duitsland - ligt op 14min rijden van ons huis.
[ [url=m/biciz5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Teverenerheide
[ [url=m/3HaD63.jpg]Afbeelding[/url] ]
Teverenerheide
[ [url=m/qzAUkP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brunssummerheide
[ [url=m/rXES2c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brunssummerheide
[ [url=m/5DOjeB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brunssummerheide
[ [url=m/HFAjsu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen met de hond van m'n schoonzus, waar we regelmatig mee lopen. Een oudje van 11 jaar en een behoorlijke regeltante die Arya snel op d'r plek zet haha. Ze zitten niet pal naast elkaar, maar het viel ons wel ineens op hoe groot Arya geworden was. Tot dan toe was ze altijd heel klein in vergelijking met Lexi, maar nu ineens zit er nog maar weinig verschil in haha - en Lexi is geen kleine teef.
[ [url=m/ZYPCfY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen met een aantal honden op de hei waar ik af en toe mee loop. Dit zijn allemaal hele stabiele honden waar ze veel van leert. Jammer genoeg de afgelopen week weinig kunnen lopen met ze omdat de wandel tijden voor iedereen anders zijn soms.
[ [url=m/pDUoCh.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik kon haar onlangs weer douchen omdat ze uit het niks weer door de poep gerold had, nadat ze het alweer even niet meer gedaan had. Toevallig kregen we die dag nieuwe honden shampoo binnen, dus het was alsof het universum ons vertelde dat dit zo moest zijn zodat we de shampoo konden testen. Ugh haha.
[ [url=m/YAEzFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q4wOhq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen met haar stafford vriendje van ongeveer dezelfde leeftijd waar ik af en toe mee loop
[ [url=m/QkT5Od.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oefenen aan het lopen met een boogje in de riem
[ [url=m/pNJAc5.jpg]Afbeelding[/url] ]