Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowgirl schreef:Voordat de honden naar Nederland kwamen werden jullie honden ook getest op ziektes en ingeent + eventuele chip?
De katten op Skiathos worden getest , ingeent en gechipt.
khirshanta schreef:Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met buitenlandse-dieren-stichtingen, en zeer slechte.
Ik heb ook zeer goede ervaringen met NL asiels, en zeer slechte.
Ook ervaring met goede pensions, en slechte.
Ik ken hele lieve NL dieren, en dieren met een handleiding. Ik ken hele lieve buitenlandse dieren, en dieren met een handleiding.
Er zijn overal goede en slechte organisaties te vinden, overal zit een hond die geschikt is voor je- of die niet geschikt is.
Tot nu toe heb ik nog geen bewijs gezien dat het gemakkelijker of veiliger is om via NL organisaties te zoeken met NL dieren.
connie64 schreef:nog nooit in een asiel gewerkt en heb er ook geen behoefte aan, dank jullie wel.
Ik geloof absoluut niet dat je geen geschikte hond in Nederland kan vinden.
En ik heb t niet over asiels, er zijn genoeg andere wegen om een hond te vinden.
De zogenaamde broodfokkers zijn er in Nederland al veel en veel minder, omdat de (sociale)controle enorm verbeterd is.
De broodfokkers dan wel eigenaren van honden in het buitenland die alles en iedereen op elkaar laten kruipen omdat t ze werkelijk geen zak interesseert is in het buitenland vele malen groter.
Bevalt het nest ze niet zet je dat gewoon buiten de deur, straathonden te over....(uiteraard de normale hondeneigenaren daar gelaten)
Er is geen controle op en dus blijf ik erbij dat als die dieren hier verkocht worden er geen haan naar kraait en de regels ook niet aangescherpt worden.
Er zal ooit iemand wakker gaan worden of een politieke partij of een organisatie die de regels over fokken en castraties etc van honden als er duizenden in een land rondlopen.
Nu wordt het overschot simpelweg afgemaakt, doodgereden etc etc
of verkocht naar het buitenland.
Sjolvir schreef:Ik probeer als ik een huisdier koop/krijg dat bewust te doen, dus dat het niet VOOR mij gefokt is of wordt, maar dat het gewoon een leuke gezonde ziel is die toevallig al op deze aarde rond liep en die nog een huis zocht. En daarbij laat ik me niet beperken door een landsgrens.
Palmera schreef:Sjolvir schreef:Ik probeer als ik een huisdier koop/krijg dat bewust te doen, dus dat het niet VOOR mij gefokt is of wordt, maar dat het gewoon een leuke gezonde ziel is die toevallig al op deze aarde rond liep en die nog een huis zocht. En daarbij laat ik me niet beperken door een landsgrens.
![]()
En daarnaast, voor wie moeite heeft met de bedragen die gevraagd worden voor een buitenlands hondje:
Waarom is het niet erg om datzelfde bedrag of meer voor een rashond te betalen? Persoonlijk geef ik liever mijn geld aan een stichting dan dat ik mijn geld geef voor het welzijn van de fokker van het betreffende ras.
connie64 schreef:nog nooit in een asiel gewerkt en heb er ook geen behoefte aan, dank jullie wel.
Ik geloof absoluut niet dat je geen geschikte hond in Nederland kan vinden.
En ik heb t niet over asiels, er zijn genoeg andere wegen om een hond te vinden.
De zogenaamde broodfokkers zijn er in Nederland al veel en veel minder, omdat de (sociale)controle enorm verbeterd is.
De broodfokkers dan wel eigenaren van honden in het buitenland die alles en iedereen op elkaar laten kruipen omdat t ze werkelijk geen zak interesseert is in het buitenland vele malen groter.
Bevalt het nest ze niet zet je dat gewoon buiten de deur, straathonden te over....(uiteraard de normale hondeneigenaren daar gelaten)
Er is geen controle op en dus blijf ik erbij dat als die dieren hier verkocht worden er geen haan naar kraait en de regels ook niet aangescherpt worden.
Er zal ooit iemand wakker gaan worden of een politieke partij of een organisatie die de regels over fokken en castraties etc van honden als er duizenden in een land rondlopen.
Nu wordt het overschot simpelweg afgemaakt, doodgereden etc etc
of verkocht naar het buitenland.
Dimphyl schreef:Huh Macs dan weet ik niet welke stichtingen dat zijn, Maar zou daar graag een PB over ontvangen eventueel.
De stichtingen die ik ken krijg je een vragenlijst en vaak ook nog ee huisbezoek voor je de hond mag adopteren.
En bij problemen zijn ze altijd te benaderen, bij echte nood kan zo'n hond vaak naar een opvanggezin van de stichting van waaruit ze opnieuw ter adoptie zou komen.
Kinke schreef:Wij willen absoluut geen rashond, en als 750 euro al 'goedkoop' is???!! In geen 750 jaar
Overigens, jij weet precies hoeveel broodfokkers er per land zijn Connie64? Want jij gooit hier jouw vooroordelen weer rond als zijnde de waarheid.
Nikass schreef:Ja KW een reactie naar aanleiding van jou, omdat ik van jou begrijp dat je een rashond wil vanwege stamboom en geteste ouders.
Kinke: voor 750 euro heb je over het algemeen niet veel rashond
Maar van die 275,- die je voor een buitenlander vaak betaald, gaan rashondliefhebbers nog al eens steigeren![]()
(Mijn Spaanse kostte overigens 150,-)