Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 08:28

Wij zitten idd ook aan een ren te denken. En dan waar ze van binnen naar buiten kunnen en andersom. Maar helaas hebben we te weinig plek buiten. Zou wel ideaal zijn haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:48

Mag ik een beetje meekletsen hier?

Nadat vorig jaar kort na elkaar onze 2 poezen met bijna 17 en bijna 18 jaar zijn overleden werd het toch wel heel stil in huis...
In februari hebben via Mp Phil gekregen, een gecastreerde 6 jarige maincoone x Pers kater.
Hij moest weg bij een jong gezin vanwege allergie.

Phil is super gezellig, een beetje adhd af en toe, maar kan ook uren liggen slapen ergens.
We hebben geprobeerd hem in de tuin te houden, maar hij gaat graag even door de buurt struinen dus we hebben hem laten chippen en we laten hem nu maar gaan.
Helaas heeft hij wel al aardig artrose in zijn rug, waardoor we merken dat springen steeds lastiger gaat.

In de hoop dat het voor Phil wat gezelligheid gaat brengen hebben we deze week de gok genomen om er een kat bij te nemen.
Het is ook een herplaatser geworden, een 9 jarige gesteriliseerde ragdoll poes genaamd Rocks.
Ze is nog erg onzeker, maar wel heel mensgericht.
We hopen heel erg dat ze goed aan elkaar gaan wennen!

Phil:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocks:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:54

Ja daar zijn ze weer!
Hoe gaat het nu?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:16

Ik heb een aantal pagina's terug mijn kittens voorgesteld en ik heb nu een vraag aan jullie. Ze kregen op de boerderij waar ze geboren waren whiskas te eten maar ik hoorde (en merk nu ook) dat ze hier heel erg van gaan stinken.

Nu heb ik een 'proefpakketje' goed kattenvoer aangeschaft en de bewaarton is nu voor de helft leeg. De nieuwe zak past hier mooi bij zodat we de eerste zak kunnen mixen met het voer dat ze al krijgen maar ik vraag me af, is half om half een te grote stap of kan dit prima zo? Ik wil niet dat ze extreem aan de schijt gaan natuurlijk omdat ze ineens ander voer krijgen..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:20

LoveUggs schreef:
Ik heb een aantal pagina's terug mijn kittens voorgesteld en ik heb nu een vraag aan jullie. Ze kregen op de boerderij waar ze geboren waren whiskas te eten maar ik hoorde (en merk nu ook) dat ze hier heel erg van gaan stinken.

Nu heb ik een 'proefpakketje' goed kattenvoer aangeschaft en de bewaarton is nu voor de helft leeg. De nieuwe zak past hier mooi bij zodat we de eerste zak kunnen mixen met het voer dat ze al krijgen maar ik vraag me af, is half om half een te grote stap of kan dit prima zo? Ik wil niet dat ze extreem aan de schijt gaan natuurlijk omdat ze ineens ander voer krijgen..

Vroeger gaf ik onze katten ook altijd nat voer van Whiskas. Tot een keer een oudere kat een soort leverziekte had en de dierenarts zei dat dat ook door dat natte blikvoer kwam, dat dat helemaal niet goed is voor katten.
Sindsdien is het enige dat onze katten krijgen (al tien jaar of zo) droge brokjes. En verder helemaal niks. Die staan er de hele dag en de kat eet wanneer hij zin heeft. Een stuk gezonder blijkbaar. Af en toe vangt ze er zelf een muis of vogeltje bij die ze dan ook nog verorbert.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:22

Nu zal ik het hele topic wel over me heen krijgen, maar ik mix de brokken nooit als ik over ga op iets anders, bij Mn eerste kat nooit gedaan, bij Mn hond nooit gedaan en bij het kitten dat ik nu heb ook niet gedaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:25

Ik ook niet Mossel :=

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:27

Aah gelukkig ben niet de enige :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:36

Gister heeft een vriendin foto's gemaakt, en dan is het ineens wel een enigszins blije Sky.

Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:41

Ik mix wel maar merk er nooit wat van.
Heb meestal 2 soorten staan..
Zou ik zelf ook graag willen :D

En over natvoer slecht, daar zijn de meningen nogal over verdeeld..
Er bestaat natuurlijk ook heel goed natvoer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:41

IMJ schreef:
Ja daar zijn ze weer!
Hoe gaat het nu?

Ze vinden elkaar nog heel spannend...
Met als gevolg dat ze voor elkaar weg lopen, met name Phil voor Rocks, dus geen gevechten in ieder geval...

Wat voer betreft, onze dierenarts raadde juist nat voer aan en dan wisselende merken om tekorten te voorkomen.
Daarnaast hebben ze hier altijd wat brokjes staan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:44

dierenartsen hebben heel lang geroepen dat natvoer slecht was en brok goed voor de tanden :x

Ik wissel ook af naar de brok.
Héb meestal een stuk of 5 soorten staan

Hopelijk gaan ze elkaar nu ook nog leuk vinden!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:56

Ik heb ook nooit gemixt bij de overgang.
Verder krijgt mijn kat 2 soorten brok gewoon 24/7 aangeboden en elke avond een zakje nat voer.
En soms wat lekkers zoals een snoepje ofz.

Dit is meneer zijn voer station:

Afbeelding
Hij had gister zijn blauwe waterbak gesloopt gelukkig hebben we altijd een reserve. Ik ben echt fan van die voerkokers. Het is ideaal als je een dagje of weekendje weg bent. Want hij heeft dan gewoon altijd eten. En natuurlijk ook altijd water :)
Met de grote voerkoker doet hij ong 3/3,5 week en de kleine 1/2 weken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:57

Hier krijgen ze 1x in de week natvoer, meer als cadeautje :+
Verder altijd droge brok en snoepjes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:01

Natvoer er bij geven is niks mis mee, zelfs aan te raden, zeker voor katten die weinig drinken.

Daar staat ze best cute op Mossel :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:11

De tuinafzetting bij ons die ik zelf aangebracht heb. Grootste hondenkraag die er was gekocht voor om de boom. *D

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:14

Die van ons doen het altijd al super op brokken, alleen bij bijzonderheden krijgen ze natvoer als lekkers. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:22

LoveUggs schreef:

Ik denk dat dat prima is, de één reageert ook sneller op nieuw voer dan de ander. Gelijk helemaal overstappen kan maar zou daar zelf niet voor kiezen, tenzij ik weet dat mijn kat het prima kan hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:24

Kruipt onder meeleessteen vandaan.
Het voer moet je afbouwen. Dus het oude voer mengen met het nieuwe. Ik zal van het weekend mijn dame eens voorstellen met de geschiedenis van haar

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:34

Mijne krijgt elke dag een half zakje natvoer. Alleen maar voor het vocht, want hij loopt altijd buiten en ik heb er dus totaal geen zicht op hoeveel hij drinkt. Daarnaast vindt hij het heel lekker en dat is wel handig want dan weet ik zeker dat hij elke dag thuiskomt.
Of hij stinkt weet ik eerlijk gezegd niet want hij poept altijd buiten. :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:46

Horus krijgt Acana grasslands (en kvv) en we lopen niet kokhalzend door het huis na een kattenbak bezoek. Stank valt echt mee.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:08

Ik bouw ook altijd geleidelijk de andere brok op. Als ik dat niet doe, is z'n ontlasting niet mee zo best. En zoveel werk is het opbouwen ook niet.
@LoveUggs: vroeger kreeg de onze ook whiskas. Hij had toen veel meer ontlasting en het stonk veel meer. Je moest er ook veel meer van voeren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:31

Diarree met die half langharige word je ook niet vrolijk van.
Daarom meng ik, to be sure..

Slim die hondenkraag jis:D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:37

Afbeelding

Grote zooplus bestelling hier :j
De hond is 3 weken van huis, dus tijd om speeltjes, huisjes en balletjes te bestellen!

Ook zo een waterbak (die hierboven ergens voorbij kwam) besteld zodat ze echt onbeperkt kunnen eten.
En natuurlijk het huisje van de foto! Een echt kattenhuis *\o/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:41

Mossel schreef:
Nu zal ik het hele topic wel over me heen krijgen, maar ik mix de brokken nooit als ik over ga op iets anders, bij Mn eerste kat nooit gedaan, bij Mn hond nooit gedaan en bij het kitten dat ik nu heb ook niet gedaan.

Ik normaal ook niet, nu met Aife moet het wel omdat haar spijsvertering dat niet kan handelen, dus bij haar neem ik 1-2 weken om over te wennen, dagelijks een beetje van het nieuwe voer erbij en even goed omscheppen.