Agressie naar ons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Agressie naar ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 19:34

We zijn nu op vakantie sinds maandag en het gaat super goed :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:39

Zonder hond neem ik aan?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:25

Urona447 schreef:
Zonder hond neem ik aan?

Zo klinkt het niet...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 20:43

Nee met hond. Zie vorige reacties

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:04

En als je nu je openingspost leest en de diagnose van de dierenarts weet vind je dit verstandig?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:31

In mijn ogen echt het meest onverstandige wat je kan doen. Ik duim dat het goed blijft gaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:13

Hopelijk sta je niet naast ons op de camping. Beetje onverantwoord. :(

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 08:56

Zoals mojn vorige reacties: ik wou het ook niet.
Maar het is ook niet dat ik met een lopend moordmachien rond loop.
Hij is altijd vast en op een lengte dat hij nooit bij de buren kan gaan. Gaan naar het strand in de avond als er bijna niemand is. En nooit maar nooit los.
Wie weet had hij ook nood aan vakantie :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:24

Uit de op blijkt dat jullie niet met het gedrag van jullie hond om kunnen gaan. Nu jullie besloten hebben niets te veranderen, is het wachten op een incident. Je hond kan wel vast zitten, maar één moment van onoplettendheid is voldoende, zeker op een camping. Er kan net een kleuter voorbij komen die het hondje nietsvermoedend wil aaien. Maar de hond kan ook één van jullie aanvallen.

Het is (weer eens) erg triest om te lezen dat honden bij de verkeerde bazen terecht komen. Dan komt er straks een incident en dan wordt de hond sowieso de dupe, en wellicht ook nog iemand anders. Erg jammer. Vraag je vóórdat je een hond neemt eens af of de hond wel bij je past. En overschat jezelf daarin niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:31

Een camping.... :( off all places.. als iets onoverzichtelijk en onvoorspelbaar is is het en camping...
Alle mensen en dieren huppelen daar door elkaar, kinderen komen achter hun bal aangerend zo ongeveer je tent in als die daar in rolt enzovoort...
Daar kan je zo'n hond als die van jou TS echt niet mee naar toe nemen dat is onverantwoord, hij heeft jou en je vriend aangevallen... en jullie zouden zijn leiders moeten zijn, hoe gaan jullie de camping gasten veilig houden dan? 24 uur per dag bij je hond blijven met een muilkorf om?? En vast zetten aan tentharing heeft ook niet veel zin, die rukken ze zo uit de grond, dan moet je hem al aan een auto of caravan vastbinden.

Hoop dat dit zonder ongelukken voor derden af gaat lopen.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:40

De ergste bazen vind ik degene die hun pup vanaf begin "goed opvoeden" en dat in hun hoofd hebben. Dan totaal niet meer rekening houden met het kaliber wat ze aan de lijn hebben, hond "leuk" met andere groepen honden laten spelen en dan nog steeds niet opletten welke signalen er worden afgegeven. Bullterriers geven best kleine signalen af en als baas dan denkt "ik heb hond goed opgevoed, kan niks gebeuren" vind ik gevaarlijker dan als je er rekening mee houd dat er wel wat kan gebeuren.

Ik woon met mijn bull in een hele drukke wijk met veel kinderen en veel honden, heb zelf ook drie drukke kinderen wat wel goed gaat. Maar buiten moeten vreemde kinderen van hem afblijven, hij kan ze niet inschatten en vind dat spannend. Ze kunnen gewoon voorbij lopen en rennen en gek doen maar aaien is te spannend. Daar hou ik meer dan rekening mee ondanks dat hij van kleins af aan goed is opgevoed.

Je kan echt door goed op te letten het veilig genoeg houden.
Laten we nu niet ts gaan afbranden op dat ze hem mee heeft genomen, ze gaat in elk geval niet voor de snelste weg om ervan af te komen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:30

Ik sta momenteel zelf op de camping met mijn hond. In 1 week zijn er al 2 kinderen plotseling tussen de auto en de tent doorgerend.

Voor mijn hond geen probleem anders nam ik haar niet mee maar ik vind het echt belachelijk dat jij dat risico wel neemt. Ik vraag me ook serieus af wat je nu met dit topic denkt te bereiken.

De 2 terugkerende adviezen die hier continu gegeven worden negeer je. Iemand bood heel lief aan om je hond op te vangen en daarnaast raad iedereen je af om de hond naar de camping mee te nemen maar je lijkt er niks mee te doen en het risico alleen maar op te zoeken.

Besef je wel dat als je hond iemand grijpt jij een gigantisch probleem hebt en daarnaast je hond met deze voorgeschiedenis en dit topic waarschijnlijk afgemaakt word? Om nog maar even te vergeten dat er weer een extra reden is om honden op campings te verbieden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:17

primera schreef:
De ergste bazen vind ik degene die hun pup vanaf begin "goed opvoeden" en dat in hun hoofd hebben. Dan totaal niet meer rekening houden met het kaliber wat ze aan de lijn hebben, hond "leuk" met andere groepen honden laten spelen en dan nog steeds niet opletten welke signalen er worden afgegeven. Bullterriers geven best kleine signalen af en als baas dan denkt "ik heb hond goed opgevoed, kan niks gebeuren" vind ik gevaarlijker dan als je er rekening mee houd dat er wel wat kan gebeuren.

Ik woon met mijn bull in een hele drukke wijk met veel kinderen en veel honden, heb zelf ook drie drukke kinderen wat wel goed gaat. Maar buiten moeten vreemde kinderen van hem afblijven, hij kan ze niet inschatten en vind dat spannend. Ze kunnen gewoon voorbij lopen en rennen en gek doen maar aaien is te spannend. Daar hou ik meer dan rekening mee ondanks dat hij van kleins af aan goed is opgevoed.

Je kan echt door goed op te letten het veilig genoeg houden.
Laten we nu niet ts gaan afbranden op dat ze hem mee heeft genomen, ze gaat in elk geval niet voor de snelste weg om ervan af te komen.

Deze hond is pas negen maanden. Hij zit nog midden in de opvoeding. Maar het komt over als of er nog nooit veel opgevoed is helaas.
Soms is het voor een hond beter als hij op tijd een ander baasje krijgt. Als hij een kind grijpt is het waarschijnlijk te laat.
Het gaat niet om afbranden, het is gewoon ontzettend frustrerend dat mensen nog steeds impulsief een hond nemen en dan niet werkelijk de moeite nemen om zich in de opvoeding te verdiepen, met alle negatieve consequenties van dien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:17

Urona447 schreef:
Ik sta momenteel zelf op de camping met mijn hond. In 1 week zijn er al 2 kinderen plotseling tussen de auto en de tent doorgerend.

Voor mijn hond geen probleem anders nam ik haar niet mee maar ik vind het echt belachelijk dat jij dat risico wel neemt. Ik vraag me ook serieus af wat je nu met dit topic denkt te bereiken.

De 2 terugkerende adviezen die hier continu gegeven worden negeer je. Iemand bood heel lief aan om je hond op te vangen en daarnaast raad iedereen je af om de hond naar de camping mee te nemen maar je lijkt er niks mee te doen en het risico alleen maar op te zoeken.

Besef je wel dat als je hond iemand grijpt jij een gigantisch probleem hebt en daarnaast je hond met deze voorgeschiedenis en dit topic waarschijnlijk afgemaakt word? Om nog maar even te vergeten dat er weer een extra reden is om honden op campings te verbieden.

Dat overkwam een kennis van me ook... had een doodbrave hond mee op de camping. En de hond beet het kindje dat de hond wilde aaien dus wel... hond had nog nooit eerder gebeten, en was kinderen gewend.
Oftewel: voor een brave hond kan een camping met de hele dag kinderen en dan ineens een eigenwijs kind dat aan hem zit al teveel zijn. Dan ga je het al helemaal niet proberen met een hond die zelfs zijn eigenaren wil bijten, zou ik denken... :n

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 23:18

Euh wablief impulsief en niet proberen opvoeden? Heb heel lang op de wachtlijst gestaan. Dus oordeel niet daarover als je de situatie niet kent. Ben zelf heel hard tegen impulsieaankopen (zoals een vriend nu en na 2 weken wilt hij ze niet meer). Heb mijn vorige 13 jaar gehad. Wachte aan het straat, kende teken om over te steken etc.

En voor de 10de keer. Ik wou hem NIET mee op vakantie. Een geluk zijn al deze kampeerplaatsen gesplitst met struiken en zitten de kinderen langs de andere kant van de camping. Wij zitten op het deel adults only dus geen kinderen die ineens verschijnen. Ik ben zeker akkoord van hier boven maar aub begrijp dat ik hiervoor niet gekozen heb.

En ivm de oplossingen die aangeboden zijn geweest, ik heb er verschillende gehad (minder en beter) maar het was te kort op de dag met de reistijd belgie-nederland, situatie van beide partijen kennen en leren en de vertrekdatum en van personen die werken(beide kanten)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:27

Je kan wel heel lang op de wachtlijst staan, maar dat wil niet zeggen dat je goed hebt overwogen welk ras je neemt en of dit bij je past. Je bent een herder en een border collie gewend, wat had je precies verwacht bij het nemen van deze hond?
En dan kan het gebeuren dat de opvoeding wat tegenvalt, maar als jij er vanuit gaat dat je met een keer je stem verheffen en "bovenin de rangorde staan" je hond opvoedt, dan concludeer ik dat jij je niet in gedrag en opvoeding van honden hebt verdiept. En dat is jammer, want zie hier het resultaat.
Ook dat kan helaas nog gebeuren, maar dan zou het je sieren alsnog je verantwoordelijkheid te nemen en de hond niet mee te nemen naar de camping. Hoezo heb je geen keuze? Heeft jouw vriend het gezag over jou soms? Of kun jij gewoon beslissen om dan helemaal niet op vakantie te gaan als hij niet voor rede vatbaar is? Lijkt me wel. Dus stel je niet zo afhankelijk op, maar doe gewoon wat nodig is met die hond.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:37

xLaraaj schreef:
Euh wablief impulsief en niet proberen opvoeden? Heb heel lang op de wachtlijst gestaan. Dus oordeel niet daarover als je de situatie niet kent. Ben zelf heel hard tegen impulsieaankopen (zoals een vriend nu en na 2 weken wilt hij ze niet meer). Heb mijn vorige 13 jaar gehad. Wachte aan het straat, kende teken om over te steken etc.

En voor de 10de keer. Ik wou hem NIET mee op vakantie. Een geluk zijn al deze kampeerplaatsen gesplitst met struiken en zitten de kinderen langs de andere kant van de camping. Wij zitten op het deel adults only dus geen kinderen die ineens verschijnen. Ik ben zeker akkoord van hier boven maar aub begrijp dat ik hiervoor niet gekozen heb.

En ivm de oplossingen die aangeboden zijn geweest, ik heb er verschillende gehad (minder en beter) maar het was te kort op de dag met de reistijd belgie-nederland, situatie van beide partijen kennen en leren en de vertrekdatum en van personen die werken(beide kanten)

De laatste alinea zijn imo smoesjes. Je zit op een camping met hond dus had je ook makkelijk een dag later kunnen aanrijden ipv op die precieze datum.
Het doet pijn om los te laten en toe te geven dat het niet is gelukt met deze hond maar jezelf (en je vriend) in de ontkenning drukken is ook geen oplossing. Het kan ook voor spanningen tussen jullie zorgen, doet het hier ook met mijn klein monster die pertinent als mijn vriend hem uitlaat net voor de deur gaat plassen en bij mij dit niet doet. Wel, dan neem je verantwoordelijkheid en ga ik nu met de honden naar buiten of samen om zo op te bouwen ipv steeds als Kemphanen tgo elkaar te staan omdat je het niet eens bent.
Conclusie: zoek een compromis, zowel met jezelf als met je vriend. Je vakantie had een ideaal moment geweest om de hond in de handen van een expert te laten die rustig kon evalueren waar het probleem zit. Is het alleen opvoeding of karakter of is het echt een red zone case?

Jammer dat je deze kans voorbij hebt laten gaan en hopelijk zit je hond niet alleen aan de lijn maar ook met een muilband. Ik heb nou wel een hoge aaibaarheidfactor hond (Vizsla) maar je wilt niet weten hoeveel mensen er soms onbewust met hun hand over zijn kop aaien op een marktje oid. Als ze hem aanhalen spreek ik ze er op aan maar soms loop je langs mensen die gewoon hun hand uitsteken als je passeert

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:54

Hoe is het gegaan in de vakantie?

Hebben jullie al een besluit genomen hoe nu verder?

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:14

Zoek een goede trainer die bij je thuiskomt....of ga naar Anniek Winters toe maar grote kans dat hij dus dit gedrag alleen thuis laat zien....
En anders moet je verstandig zijn en een ander thuis voor je hond zoeken waar hij wel beter op zijn plek is.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 16:23

Sorry had de laatste reacties niet gezien!

We zijn nog naar 2 dierenartsen geweest en een gedragstherapeute is langs geweest 2u30. Hier is uit gekomen dat George bipolair is. hebben oefeningen gekregen maar dit gaat het niet 100% weg nemen. We kunnen hem medicatie geven (soort xanax ofz?) maar hier ook geen garanties.

Vorige week donderdag was hij weer agressief naar mij maar niet in "full modus" om mij aan te vallen. Was helemaal alleen en heb uit instinct hem getrapt :/ hij is dan in zijn bench gaan zitten met zijn hoofd naar de muur.
Gisteren bij mijn vriend weer helemaal doorgedraaid. kwam flossen en doen en ineens bam.
Eindelijk (sorry) is mijn vriend ook van mening dat het zo niet langer kan. Maar dit heeft hij al meerdere keren gezegd dusja.. En hem herplaatsen.. Zomaar vreemde mensen vertrouwen dat ze er niet op gaan beuken elke dag of hondengevechten (ja moet opletten met deze rassen) .. En uiteindelijk de miserie geven aan een ander ?
Dan inslapen.. breekt mijn hart, zeker omdat hij niet altijd agressief is, soms zit er 2 weken tussen..

Sorry voor deze lange tekst ..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:26

Ik zou toch kiezen voor herplaatsen bij ervaren mensen die weten waar ze aan beginnen. Kan zomaar goed gaan.

Kleine dame hier heeft de diagnose manisch depressief gekregen. Kan van hyper naar deprie naar agressief omschieten maar is al jaren een bijna normale hond bij goede begeleiding en beetje rekening houden met. Maar zelden dat ze doordraait. Vooral bij veel en harde wind war ze gevoelig voor is en zelfs dan ia het onder controle te houden

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:47

Tsja, als jullie herplaatsen niet zien zitten, dan zou ik toch kiezen voor het inslapen, hoe verdrietig ook.
In angst voor je eigen hond moeten leven is ook geen leuke manier om een hond te houden..

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:11

Ik ken een behoorlijk agressief bulletje....die is herplaatst bij ervaren mensen. Heeft de tijd van haar leven, geniet, speelt enz...geef niet zomaar op voor hem.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:55

Bizar dat je nog steeds met deze hond loopt te slepen. Hoevaak moet het nu nog fout gaan? Er zijn in dit topic onwijs veel tips gegeven dus het is een kwestie van teruglezen en wat doen met de informatie die je eerder hebt gekregen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 18:00

Urona: Als je mijn vorige reacties ook hebt gelezen weet je dat dit niet helemaal in mijn honden ligt. ik ben niet alleen. Ook wouden we zeker naar de DA gaan om dinges uit te sluiten en een gedragstherapeute eerst langs laten komen. Om te zien ook of het door ons komt. Sorry dat ik niet de persoon ben die alles meteen op geeft en weg geef aan een ander. Zoals hierboven: een ervaren baasje. In mijn ogen een ervaren baas die ervaring heeft met probleem honden en dan ook nog eens met dit ras. Ook niet op 1.2.3 te vinden. Wie weet was er wel een tumor ofz? dus dat wouden we ook eerst uitsluiten.