Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
primera schreef:De ergste bazen vind ik degene die hun pup vanaf begin "goed opvoeden" en dat in hun hoofd hebben. Dan totaal niet meer rekening houden met het kaliber wat ze aan de lijn hebben, hond "leuk" met andere groepen honden laten spelen en dan nog steeds niet opletten welke signalen er worden afgegeven. Bullterriers geven best kleine signalen af en als baas dan denkt "ik heb hond goed opgevoed, kan niks gebeuren" vind ik gevaarlijker dan als je er rekening mee houd dat er wel wat kan gebeuren.
Ik woon met mijn bull in een hele drukke wijk met veel kinderen en veel honden, heb zelf ook drie drukke kinderen wat wel goed gaat. Maar buiten moeten vreemde kinderen van hem afblijven, hij kan ze niet inschatten en vind dat spannend. Ze kunnen gewoon voorbij lopen en rennen en gek doen maar aaien is te spannend. Daar hou ik meer dan rekening mee ondanks dat hij van kleins af aan goed is opgevoed.
Je kan echt door goed op te letten het veilig genoeg houden.
Laten we nu niet ts gaan afbranden op dat ze hem mee heeft genomen, ze gaat in elk geval niet voor de snelste weg om ervan af te komen.
Urona447 schreef:Ik sta momenteel zelf op de camping met mijn hond. In 1 week zijn er al 2 kinderen plotseling tussen de auto en de tent doorgerend.
Voor mijn hond geen probleem anders nam ik haar niet mee maar ik vind het echt belachelijk dat jij dat risico wel neemt. Ik vraag me ook serieus af wat je nu met dit topic denkt te bereiken.
De 2 terugkerende adviezen die hier continu gegeven worden negeer je. Iemand bood heel lief aan om je hond op te vangen en daarnaast raad iedereen je af om de hond naar de camping mee te nemen maar je lijkt er niks mee te doen en het risico alleen maar op te zoeken.
Besef je wel dat als je hond iemand grijpt jij een gigantisch probleem hebt en daarnaast je hond met deze voorgeschiedenis en dit topic waarschijnlijk afgemaakt word? Om nog maar even te vergeten dat er weer een extra reden is om honden op campings te verbieden.
xLaraaj schreef:Euh wablief impulsief en niet proberen opvoeden? Heb heel lang op de wachtlijst gestaan. Dus oordeel niet daarover als je de situatie niet kent. Ben zelf heel hard tegen impulsieaankopen (zoals een vriend nu en na 2 weken wilt hij ze niet meer). Heb mijn vorige 13 jaar gehad. Wachte aan het straat, kende teken om over te steken etc.
En voor de 10de keer. Ik wou hem NIET mee op vakantie. Een geluk zijn al deze kampeerplaatsen gesplitst met struiken en zitten de kinderen langs de andere kant van de camping. Wij zitten op het deel adults only dus geen kinderen die ineens verschijnen. Ik ben zeker akkoord van hier boven maar aub begrijp dat ik hiervoor niet gekozen heb.
En ivm de oplossingen die aangeboden zijn geweest, ik heb er verschillende gehad (minder en beter) maar het was te kort op de dag met de reistijd belgie-nederland, situatie van beide partijen kennen en leren en de vertrekdatum en van personen die werken(beide kanten)