Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:25

maj0 schreef:
Die is mooi op gedroogd Bo_Y

Dieks was 6 toen hij bij ons kwam en komt vanaf marktplaats. we denken dat daar ook border collie bij in zit.
Toontje was 1,5 toen ze kwam en komt via een herplaats stichting.
Dacht Toontje ook zo wit was toen ze pup was.\

Nu heeft ze heel leuk stippen haha
[ [url=m/09smw4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4FYBiD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En tuurlijk onze oude heer

[ [url=m/dDLSUF.jpg]Afbeelding[/url] ]

oh ja, bij de oude heer zie je de bordercollie wel terug, maar toch weer heel anders dan onze hond.
Leuk hoor!
Al die stippen :) .

maj0

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:34

We weten het ook niet zeker. In zijn paspoort staat gewoon Friese stabij. Maar hij wil mij en me vriend het liefste dicht bij elkaar houden en gaat dan ook echt heen en weer lopen drijven. Maar verder heeft hij gelukkig niet het adhd van een border collie (sterker nog hij is liever lui dan moe _O- )

Toch leuk om te zien dat er zoveel verschillen in zitten he.
Maar ook in de stabijtjes op zich zit al zoveel verschil in.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:04

haha, het adhd van de bordercollie heeft die van ons gelukkig ook niet.
toch begrijp ik dat Friese Stabij's buiten ook lekker druk kunnen zijn.
Dat is ie van ons ook zeker wel, maar niet dat nerveuse dat een BC kan zijn.
Maar inderdaad, iedere hond is anders, maar ze zijn we allemaal heeeeeel leuk :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:07

Onze stabij is wel erg druk. Ook erg blafferig als ze iets hoort of als ze we met de boot weg zijn en er een zeilboot voorbij vaart. Geen idee hoe ik haar dat kan afleren

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:57

oh leuk, de hond mee met de boot!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:26

Kun je haar niet afleiden met wat oefeningen doen zodat ze geen tijd heeft om op de andere boten te letten? Ik bedoel, het is leuk dat ze je erop attendeert maar dan blijft ze bezig :') Er moeten vast wel wat dingen te vinden zijn over 'Hoe leer ik mijn hond dingen negeren'.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:12

Ik weet niet hoe goed ze luisterd, maar door onze hond te bevelen dat ie bij ons blijft, rent ie niet steeds meer richting de draad wanneer er honden langskomen. Dit werkt nu best goed. We laten hem dan liggen of zitten, en zeggen dat ie moet blijven. Hooguit gromt ie n keer naar die honden, maar vliegt niet steeds naar voren

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:51

Het is niet een super luisteraar. Jachtinstinct is erg sterk ontwikkeld. Zit en af luistert ze wel goed naar. Laatst keek ik Cesar mIlan en die zei dat zittende honden minder goed kunnen blaffen. Nou dan kent die onze hond nog niet

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:00

Sepke luistert wanneer het hem uitkomt geloof ik, inderdaad erg groot jacht instinct ook. Vangt regelmatig mollen.
Hij komt meestal wel als je hem roept, zit en af kent die goed.
Maar hij is wel hyper als je weg bent geweest (Al is het maar voor 5 minuten) dan luistert die niet zo euhhh goed. :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 10:05

Die van ons is super leergierig, kan onwijs vele trucjes en kán alle basis commando's.
Maar het zal tot hij wat ouder wordt denk ik niet verbeteren wbt het luisteren wanneer het moet.

Wij vertrekken morgen naar Frankrijk, ben erg benieuwd hoe hij de reis gaat vinden. :=

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:33

Boyke heeft als ie niet luisterde wel eens op zn donder gekregen (niet slaan ofzo, maar een keer bij zn oor pakken) en die luisterd dus wel goed. Als ie iets fout doet, hoef je m niet meer te straffen, alleen boos aankijken en hij weet genoeg

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:35

Onze hond is ook èrg druk en heel blafferig. Jachtinstinct is duidelijk aanwezig. Als er een vogel in de tuin zit gaat Feike die eerst observeren en dan vliegt ze door de hordeur naar buiten.
Blaffen bij alles wat ze hoort, al bij voetgangers over het voetpad.
Ze luistert wel best goed maar als ze ergens druk mee bezig is moet je even je stem verheffen. High five, plaats, zit, wacht, af en blijf kent ze goed.

Er is een anti blafband. Wij denken er al langer aan om die te kopen. Maar ze is pas ruim een jaar

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:48

Wij wonen afgelegen, dus bij ons is blaffen niet zo'n probleem. Sterker nog de hond van de buurman doet de hele dag niets anders. :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:49

Kan boyke wat van jullie waakzaamheid krijgen? Boyke blaft niet als mensen in huis komen, wij horen vaak eerder dat er mensen zijn dan hij. Doof is ie niet, gewoon een slechte waakhond. Opzich zal hij ons wel weer beschermen als het nodig is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:02

Irkoontje schreef:
Boyke heeft als ie niet luisterde wel eens op zn donder gekregen (niet slaan ofzo, maar een keer bij zn oor pakken) en die luisterd dus wel goed. Als ie iets fout doet, hoef je m niet meer te straffen, alleen boos aankijken en hij weet genoeg

Dit werkt natuurlijk niet bij elke eigenwijze hond, hè :')

Afbeelding

Die van ons is zo nieuwsgierig. :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:44

Leuk! Hier ook een Fries meisje, inmiddels al 10 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liefde van m'n leven <3 Ontzettend zachtaardig, slim, leergierig, braaf... Ze was vanaf dag 1 zindelijk, heeft nooit iets gesloopt. Heeft nooit gejaagd en is juist ontzettend lief naar álle dieren. Leert graag en snel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:47

ohh met een egeltje, Sepke blaft naar egeltjes. :')
Nou ja Sepke blaft naar alles eigenlijk :o

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:13

Haha lief hè. Ze wacht hem iedere avond op. Soms blaft ze er ook zachtjes naar hoor, maar dan loopt die egel meteen weg dus ze weet inmiddels dat ze niet naar hem moet blaffen :+ Ze is ook niet echt een blafferd verder, slaat heel sporadisch aan.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:05

Boyke is ook zeker nieuwsgierig en eigenwijs hoor haha, alleen ik ben ook opgevoed met: niet luisteren, dan voel je het. En dan niet dat je gelijk in elkaar geslagen wordt ofzo, verre van, maar een corrigerende tik ect zeker wel, zo is boyke ook opgevoed. Maar als ie geen zin heeft om bij je te komen, dan kan je roepen wat je wilt, komt ie gewoon niet. Hij is ook gek op onze kat, daar speelt ie vaak mee, nja met name beetje tegenaan duwen enzo, en de kat vind alles best haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 16:08

Ach, je kan boos doen, slaan of schoppen, in zijn oor bijten (bij spreke van natuurlijk, hihi) maar dat weerhoudt hem niet.

Misschien heeft hij de karaktertrekken van mij en mijn moeder wel overgenomen. Ik ben ook een persoon die meerdere malen over dezelfde steen moet struikelen hoor.
En het is ook echt stem en geslacht.

Als mijn vader of mijn moeder een zware stem maakt is hij daar al veel meer onder de indruk van dan bij mij of mijn zusje. Wij hebben natuurlijk helemaal geen volwassen stemmen, zeg maar.

Maar als het echt moet komt het toch altijd wel goed en luistert hij. :j

En bij gevaar komt hij sowieso bij ons staan. Het is natuurlijk een stabij en daar doet hij zijn naam eer aan. :D

Afgelopen herfst lieten mijn zusje en ik Sieb en uit, laat. Ik gok tien uur want we kwamen terug van een familieuitje oid.
Het was donker en mistig. Kwam een nogal vreemd geklede man op ons af in het park. En daar kwam onze held hoor. Met recht overeindstaande haren tussen ons in gesprongen. Wist niet dat hij zo hard kon grommen en zo diep kon blaffen. :))
De man maakte gelijk rechtsomkeert. +:)+

Ben ook nooit bang voor mensen, en als ik wel angstig ben zal hij dat wel voelen. Zoals op dat moment dus.

Verder is het de grootste neuroot die ik ken. _O- Ik heb (als naïeve puber die ik ben...) best vaak ruzie (gehad) met mijn moeder. Die hond rent dan dus echt het hele huis door en kan gaan staan blaffen.

Hij spiegelt het gedrag van elk willekeurige dier/mens. Geen idee of meer mensen dit met hun Stabij hebben, maar hij spiegelt nog beter dan een gevoelig paard. _O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:00

ja inderdaad, dat bij je komen staan, ja, dat herken ik zeer zeker.
Die van ons is soms is soms ook zo'n held op sokken :) .
Als een hond tijdens het speelkwartier op de hondenschool wat lelijk doet tegen haar, komt ze meteen bij je of gaat op je voeten zitten. Kijkt vervolgens smekend omhoog: help me dan baasje <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:09

:')
Heerlijk bangepoeperds zijn het. :+:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 09:11

Oh, die van ons is heel sociaal en die weet dus ook precies wanneer hij een andere hond op zijn donder moet geven.

Zitten op voeten doet die van ons ook, maar ik heb het idee dat hij ons gewoon pest }:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:09

ja bijzonder is dat he, op de voeten gaan zitten.
Zou dat echt iets speciaals zijn van de stabij's?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:27

Wat leuk om te horen hoe 'normale' stabijs dat doen, de onze heeft helaas angstagressie en is dus in alles een stuk extremer haha.

Dieks is gewoon Dieks die doet wat hij wil en verder zal het hem een zorg wezen haha.

Doen jullie nog sport of iets met jullie stabijtjes?

Wij hebben met Toontje eerst Behendigheid gedaan. Dit vond ze geweldig maar door haar gedrag kon ze niet in een groep, en onze lesgeefster ging verhuizen.
Afbeelding
Afbeelding

Maar het is en blijft wel een stabij met haar eigenwijsheid. Ik ruik wat dus heb nu even geen tijd _O-
Afbeelding

Sinds een tijdje doen we nu balans en coördinatie. Ook geweldig om te doen, Dit wisselen we af met speuren en we willen nu detectiewerk gaan doen. Hierbij loopt ze wel mee in een groepje wat ontzettend goed gaat!
Afbeelding
Afbeelding