Het nemen van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:52

Labradoodle..tsja dat vermoeden had ik al :+
Die tekst klinkt ook alsof ze heel wat nestjes per jaar hebben? Ik vind het in ieder geval een erg vreemde manier van werken. Zo lastig is het niet om een wachtlijst bij te houden, of je moet heel veel nestjes per jaar hebben.....

Amaris

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:54

Ze hebben een aantal teefjes in gastgezinnen, en voor nu staan er drie nestjes op de planning. Ik hou de site in de gaten vanaf december en tot nu was er niets. Dus het valt wel mee.

De fokkers die wel met een wachtlijst werken daar kom je bijna niet tussen. Alles is vol. Dus ik vind dit wel prima. Zo heb ik tenminste een kans op een pup.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:56

Zijn dat zulke gewilde honden, Labradoodles? Heb er geen ervaring mee. Ken er 1 en dat was een leuk beest.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:57

Ik zou geen pup nemen van een "fokker" met zo'n massaproductie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:02

Labradoodles zijn enorm populair op dit moment.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:02

Er wordt gefokt via de richtlijnen van ALAEU dus er is geen massaproductie.

Dit zijn juist mensen die heel serieus met het vormen en de erkenning van het ras bezig zijn.

Je hebt er ook die zetten een labrador op een poedel (of andersom) en noemen dat ook labradoodle. Maar dat zijn hele andere honden dan de honden van fokkers die bij de ALAEU zijn aangesloten.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-03-17 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:04

Amandavd schreef:

Waarom?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:09

Nynke1 schreef:
Amandavd schreef:

Waarom?

Geen flauw idee haha, ik heb er geen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:12

Amaris schreef:
Waarom zou je dat niet doen Neej? Of je nou een mailtje of belletje doet, en dan een inschrijfformulier krijgt, of je contact ze via de site. Dat maakt mij echt niet uit.

Ja nouja het is een beetje een gevoel, beetje wat Nynke beschrijft idd, alsof je kaartjes voor een concert wilt bemachtigen :P Maar wat ik al zeg, is mijn persoonlijke mening, kijk er verder niemand op aan ;)

Ik zie zelf in ieder geval graag de ouderhonden, of op z'n minst de moederhond eerst persoonlijk voordat ik überhaupt besluit dat ik een pup wil en ik vind het ook wel prettig om eerst persoonlijk contact te hebben met de fokker voor ik me definitief op de wachtlijst laat plaatsen. Nu ben ik ook niet de meest doorsnee pupkoper denk ik hoor, mijn jongste heb ik bijna anderhalf jaar op gewacht omdat ik per se een pup van zijn moeder wilde :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:24

Het ontmoeten van de ouderhonden en persoonlijk contact is er dus ook gewoon. Na het bezoek besluit je pas of je echt op de lijst wilt, en zij besluiten of ze op de lijst willen hebben.

Ik heb toevallig gisteren ook een andere fokker gemaild, die zit in Zeeland, en ja dan is het eerste contact dus een mailtje. Ook niet zo apart lijkt me. Van daaruit zien we wel weer verder over op bezoek gaan ed.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:25

"]
Nynke1 schreef:
Amandavd schreef:

Waarom?

[quote="Amandavd
Geen flauw idee haha, ik heb er geen.[/quote]

Omdat Obama er 1 heeft :D :D :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:27

:+ :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:27

Obama heeft een portugese waterhond :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:29

Babootje schreef:
"]

Omdat Obama er 1 heeft :D :D :D

Obama heeft een Cão de agua Português ;)

[edit] Haha sorry ben spuit elf :P

Amaris, je hoeft je wat mij betreft niet te verantwoorden hoor, ik zeg nogmaals, het is een persoonlijk gevoel :) Ik zou het een beetje raar vinden maar dat wil absoluut niet zeggen dat jij het raar moet vinden of dat ik JOU raar vind hoor ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:30

Failll hahaha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:31

jamaarjamaarjamaar ik kan gewoon niet snappen waarom iemand het raar zou vinden omdat gewoon aan alles voldaan wordt dus ik probeer je te overtuigen dat het niet raar is.

Lukt niet he :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:42

Nou ja ik sta sowieso niet op een wachtlijst als ik pup wil van een fokker :+ Bij mij gaat het ook wel anders, maar ik neem ze dan ook niet alleen als huishondje. Weet al eeuwen van tevoren van welke fokker ik wil en neem alleen als ik eerste keus heb, anders niet. Wil de beste :D En komen uit het buitenland, in Nederland zit niks boeiends.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:09

Amaris schreef:
Ze hebben een aantal teefjes in gastgezinnen, en voor nu staan er drie nestjes op de planning. Ik hou de site in de gaten vanaf december en tot nu was er niets. Dus het valt wel mee.

De fokkers die wel met een wachtlijst werken daar kom je bijna niet tussen. Alles is vol. Dus ik vind dit wel prima. Zo heb ik tenminste een kans op een pup.

Australian Labradoodle dan neem ik aan. Ik heb er 2 ;-)
En ben overigens wél eerst bij de fokker de ouderhonden en omstandigheden gaan bekijken voor ik op de wachtlijst ging.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:52

Ja? Zoals al drie keer gezegd: dat ga ik toch óók doen?
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-03-17 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:56

Kunnen we er nu over ophouden mensen? Er zijn ook zat mensen die op marktplaats kijken en dezelfde dag nog een pup ophalen zonder ergens naar te kijken. Beide discussies horen hier niet thuis en zijn niet leuk voor de sfeer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:12

Ik bedoelde dat helemaal niet negatief, zeker niet aanvallend bedoeld jeetje... Het is maar hoe je het wil lezen.
Vond het juist leuk dat je ook voor een AL ging.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:19

Oh excuses dan. Y;( Omdat je de nadruk zo legde op het 'wel' kwam het net over alsof dat voor mij niet het geval was.

Ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig waar jij je AL's vandaan hebt..

Overigens vind ik de discussie over waar je een pup vandaan haalt best relevant en interessant voor dit topic.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:56

Kwam waarschijnlijk door het streepje op Een, maar was echt niet zo bedoeld. Oudste komt van Dogsparadis, echt GEEN aanrader meer. Zij wordt bijna 10 jaar, maar nu is het echt broodfokkers geworden daar, ook slechte ervaring mee gehad. Jongste van De Annhoeve, daar zou ik zo weer gaan. Sterker nog, stiekem ben ik derde aan het overwegen. :-) Ik vind het de leukste, makkelijkste en gezelligste honden die er bestaat! Sportief, gehoorzaam, sociaal en zeer slim. Zou echt niks anders meer willen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:34

Bij ons was het eerste contact via de mail, daarna op de koffie voor de keuring, hahaha en toen konden we op de lijst! Keuring is natuurlijk een beetje een grapje, maar het moet natuurlijk wel voor beide kanten goed voelen. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:42

Annahoeve in Venlo? De fokker in Zeeland die ik gemaild heb was een tip van Carolien vd Annahoeve omdat haar eigen wachtlijst helemaal vol zat. Die in Zeeland gebruikt een Annahoeve reu als dekreu.
Drie ALs.. woowie.. Ik vind eentje al "eng" :)