Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:49

Mijne moet nog uitzetten (denk ik/hoop ik, is nog maar tien maanden) maar ze lijken wel wat op elkaar :D

Afbeelding

Heb een foto genomen waar ze zo wat in gelijkaardige positie staat.

_classic

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:57

Onze knappe dame, kwa koppie echt geen mastin!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:37

Balte schreef:
Mijne moet nog uitzetten (denk ik/hoop ik, is nog maar tien maanden) maar ze lijken wel wat op elkaar :D

[ [url=m/uw7c3e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb een foto genomen waar ze zo wat in gelijkaardige positie staat.

Ohja Ook zo'n heerlijk beest!

Die van mij is net 1 jaar geworden. Weegt nu al bijna 60 kilo en die moet nog verder uitzwaren...
Laatst bijgewerkt door bruceandnoon op 11-04-17 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:40

_classic schreef:
Onze knappe dame, kwa koppie echt geen mastin!

[ [url=m/QkUfDM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lyIPQH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HWRuSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie het er wel in hoor. Mijn vorige mastin had voor hij bij mij in Nederland kwam wonen pups gekregen met een bastaard teefje. Deze honden lijken erg op jouw hond. Ik zie het bij jouw hond toch ook aan de oren en de oogopslag. Ze is hoe dan ook prachtig!!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:49

wat een leukerds!

_classic ooooh, dat valt gelukkig mee! Je ziet ook vaak dat zulke honden wel een paar maanden nodig hebben, dus dan zijn ze goed bezig!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:04

Van welke stichting komt de jouwe Classic? En hoe groot is ze? Ik zie er toch ook wel wat Mastin trekjes in.

Afbeelding

Hier staan Fenna haar oren zo'n beetje als bij de jouwe. Volgens mij is zij ook niet helemaal zuiver Mastin.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:32

Ohhh een topic over honden uit het buitenland, super leuk! Nadat we onze hond vorig jaar met kerst hebben laten inslapen was het heel stil in huis, ook de twijfel als we nog een hond wilde. Op facebook kwam een filmpje langs van een grote witte hond in het horror asiel van Roemenië. Geinformeerd hoe en allemaal in zijn werking gaat en de keus vrij snel gemaakt dat hij naar ons toe mocht komen. Wij hebben een groot huis met een grote tuin dus een grote hond is geen probleem.
Afbeelding

Afbeelding

Sinds het moment dat we hem hebben opgehaald ben ik beste vriendjes met hem <3
Hij was erg bang voor mannen en stokken dus een leuk verleden heeft hij niet gehad.
Dit is Beer nu, beetje slaperige foto heb hem net gemaakt haha!

Afbeelding
Het gaat helemaal goed met hem, hij loopt los buiten speelt met andere honden en is niet meer (zo) bang voor mannen. Hij is erg waaks.
En toen na een halfjaar... kwam er weer eentje voorbij op facebook. Een 10 jarige golden retriever uit spanje. Oke laat maar komen *D
Dus nu hebben we er twee!

Afbeelding
Afbeelding
Ik ga dit topic nog eens even doorlezen!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:34

Wat een schatjes. Ik zag al vaker honden met een geel oormerk voorbij komen. Zit dat echt door het oor en wordt het er dan uitgehaald?

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:13

Balte schreef:
Wat een schatjes. Ik zag al vaker honden met een geel oormerk voorbij komen. Zit dat echt door het oor en wordt het er dan uitgehaald?

Ja bij beer zat het echt door het oor, hij had echt een gat. Zie je niks meer van behalve aan de binnenkant een klein litteken :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:57

Wat een mooie honden komen hier voorbij. En knap van je femkepien dat jullie een oudere hond toch nog een fijne thuis geven!

Ik ben gisteren met mijn Spanjaard voor het eerst een agility les gaan proberen. Hij deed het super! De basis zit er door de gehoorzaamheid al goed in en telkens in het bos krijgt hij ook bevelen om ergens over te springen ofzo. Hij heeft meteen enkele hindernissen gedaan, de paaltjes, band, tunnel en slurf. Enkel de paaltjes gingen nog niet zo heel vlot. Maar met wat oefening komt dat wel in orde :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:11

Mooi verhaal femkepien!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:15

Oh, die 2! Wat leuk dat de 10 jarige golden ook mocht komen en die foto van de xmastin op de bank, hmmm, voelt zich wel thuis geloof ik.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:13

Ik hoor vaak verschillende reacties, de een vind haar echt een witte herder en de ander ziet overduidelijk een retriever. Maar mastin inderdaad ook wel!

Khirshanta: achteraf zijn we inderdaad ook heel blij dat ze zo begaan met de honden zijn. Zo kan je eventuele problemen veel sneller oplossen!

Ze is nu bijna een jaar, ongeveer 60 cm hoog en weegt rond de 30 kilo.

Sjolvir: ze voelt zich helemaal thuis inderdaad, de bank had ze meteen al geclaimd. Ze ligt het liefst in de meeste gekke houdingen op de bank te snurken :')

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:24

Femkepien: wat een fantastische honden. Ik krijg er spontaan een brok van in mijn keel. Vooral de grotere en oudere honden hebben zo weinig kans om een huisje te vinden. Die honden van jou zijn regelrecht in de hemel belandt
Mijn knappie vandaag Afbeelding

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:38

Dankjewel voor de leuke reacties :o We merken ook wel dat Beer grote steun heeft een Yako (de oude hond), Beer is soms een beetje nerveus bij dominante honden en mannen, en yako niet dus dan vind Beer het ook een stuk minder spannend.

Bruceandnoon: wat een leuke! Wel een grote zeg jeetje! :))

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:43

ik word zo vrolijk van dit topic *\o/*

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:03

ja he! Al die mensen die blij zijn met hun maatjes, en al die honden die zo heerlijk tevreden kijken!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:05

Nou echt he. Vooral als je je bedenkt hoe anders het met al deze honden had afgelopen. Mijn hond heb ik vorig jaar augustus opgehaald in Madrid. Zijn moeder zwierf al langere tijd door Salamanca. Meerdere nesten had ze op straat maar ze bleek niet te vangen. Gelukkig wisten ze haar de laatste keer hoogzwanger wel te pakken te krijgen. Ze is naar een kleinschalige opvang gebracht en heeft daar 11!! Pups op de wereld gezet. Deze hondjes hebben vanaf dag 1 alleen maar fijne ervaringen gehad met mensen, genoeg voeding en de juiste medische begeleiding. Mijn hond is de meest ongecompliceerde en sociale hond in de omgang die ik ooit heb ontmoet ( al is het wel een echte puber en kan ie behoorlijk onstuimig zijn en zijn oren vallen er ook regelmatig af maar dat hoort bij een jonge hond ) Het vooroordeel dat buitenlandse honden allemaal verwildere zwerfhonden zijn met trauma ' gaat dus niet op. Zoveel honden ( pups) in Spanje worden door een eigenaar gedumpt of letterlijk weggegooid en belanden als ze "geluk " hebben in de gemeente asielen waar ze vaak nooit meer uitkomen. Ik ben zo blij dat mijn hond en zijn 10 broertjes en zusjes ( ze zijn allemaal geadopteerd door heel Europa) dit bespaard is gebleven. Mama is inmiddels gesteriliseerd en heeft ook en happy en gekregen! Vooruit nog 1 foto van mijn Spaanse adonis
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:32

Mijn ervaring is dat ook een vervelend, zelfs hartverscheurend verhaal ervóór niet een slechte afloop betekent. Het heeft in mijn familie. (met de juiste aanpak en tijd) tot nu toe bij ons elke keer nog tot een prachtig 'kind' dat zijn vertrouwen terug wint, en zó vreselijk veel liefde geeft...op de één of andere manier anders dan veel dieren zonder verhaal

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:09

Blijf het altijd bijzonder vinden dat al die dieren toch weer mensen gaan vertrouwen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:40

absoluut! die ervaring heb ik ook en geduld is daarbij het toverwoord. eindeloos geduld :-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:46

Mijn vorige hond (was wel een NL hond, maar had het ook eerst niet bepaald getroffen) had al best snel het vertrouwen, maar met de jaren zag je dat nog veranderen en ook die rare gup die ik nu heb zie je nog steeds veranderen.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:40

Je ziet ze inderdaad steeds weer veranderen. Met Beer hadden we toch zoiets van goed hij blijft onzeker en bang met vreemdelingen maar dit gaat zo goed op het moment, verbaasd ons toch weer dat hij toch binnen een jaar zich helemaal heeft aangepast.
Een foto van vanavond van onze 2 woefies.
Afbeelding
<3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:02

Ons 'pupje' is vandaag 1 jaar geworden!

Sjolvir: dat viel ons ook reuze mee inderdaad, ze is echt een allemansvriend en zo lief naar iedereen toe! Ze heeft alleen een ontzettend hekel aan katten en vogels, daar wil ze altijd achteraan ..

Wij denken ook dat ze wat bang in het donker is, ze blijft het liefst in de voortuin liggen en gaat op aandringen pas mee te wandelen. Dan blijft ze echt tegen je aan plakken en ziet ze overal spoken

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:33

Een verlaatte 'gefeliciteerd'!

Groot feest, met taart enzo? Of in ieder geval kluifjes? ;)

Ik heb gisteren goed nieuws gekregen over Lia- de bloedwaarden zijn allemaal goed! 10 mei zou ze moeten landen (tenzij er een spoedje tussenkomt)