Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gekvanfleur schreef:Ts: een vraag die jij misschien wel weet:mag je in Nederland nog kalveren en volwassenen koeien aan een touw houden? Dus dat ze de hele winter aan een touw om hun nek vaststaan en niet voor of achteruit kunnen, enkel gaan liggen? Met achter hen zo'n rooster waar ze in poepen.
Ik was van de week op een pensioenstal aan het kijken voor stalling en zo paard vriendelijk als het was, zo onvriendelijk was het voor de koeien die daar stonden. Jammer, want had er graag gaan staan. Maar ik weet dat ik mij ga ergeren aan die koeien en dus ga ik maar niet. Lekker hypocriet imo, paarden lekker buiten, koeien kunnen niet eens bewegen.
Maar is dat nog toegestaan?? Is toch beetje vergelijkbaar met stands.
Ik vind je wel koe erg leuk en hoop op een mooi kalf.
gekvanfleur schreef:Ts: een vraag die jij misschien wel weet:mag je in Nederland nog kalveren en volwassenen koeien aan een touw houden? Dus dat ze de hele winter aan een touw om hun nek vaststaan en niet voor of achteruit kunnen, enkel gaan liggen? Met achter hen zo'n rooster waar ze in poepen.
Ik was van de week op een pensioenstal aan het kijken voor stalling en zo paard vriendelijk als het was, zo onvriendelijk was het voor de koeien die daar stonden. Jammer, want had er graag gaan staan. Maar ik weet dat ik mij ga ergeren aan die koeien en dus ga ik maar niet. Lekker hypocriet imo, paarden lekker buiten, koeien kunnen niet eens bewegen.
CarinaR schreef:gekvanfleur schreef:Ts: een vraag die jij misschien wel weet:mag je in Nederland nog kalveren en volwassenen koeien aan een touw houden? Dus dat ze de hele winter aan een touw om hun nek vaststaan en niet voor of achteruit kunnen, enkel gaan liggen? Met achter hen zo'n rooster waar ze in poepen.
Bedoel je een grupstal
Shirley schreef:Potverdikkie![]()
En niet als kritiek, hoor, begrijp me goed!
Maar komt daar dan geen veearts bij?
Met iets opwekkends of in het ergste geval een spuitje?
cissi schreef:Kun je haar niet met de sonde wat melk geven? Of eventueel wat elektrolytenmix? (Als je dit al geprobeerd hebt, heb ik uiteraard niets gezegd.) Wij beginnen liever ook niet aan de sonde vanwege de risico's, maar soms is het een laatste redmiddel voor dit soort gevallen.