Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:En wanneer haal jij de vader weg? Omdat hij helpt met het verzorgen etc...
Rebecca schreef:Ben benieuwd of ze zin in nog een nest heeft
xDenies schreef:De natuur weet nog veel beter waar die mee bezig is![]()
Ik ben blij dat ik hem er wél heb bijgelaten want ze heeft voor een eerste nest een héél groot nest; daar heb ik geen invloed op .. en nu kunnen ze de taken wel verdelen. Papa kan eten halen zodat mama op het nest kan blijven. Of andersom: Papa houd de kleintjes warm en mama kan even een time-out nemen. Moeders is veel relaxter want als er gevaar dreigt dan kan papa dat oplossen.
Mama bepaalt zelf of zij vind dat ze weer gedekt kan worden en of ze het aankomende nest zal aankunnen. Dat rustmoment bepaald ze dus geheel zelf en de natuur past zich daar voor de volle 100% op aan.
De Russische Dwerghamster is in feite een dier die koppelgewijs leeft. De natuur kan het dus véél beter op lossen dan wat wij er bij voelen of vinden. Wij kunnen de natuur niet veranderen.
Ik vond het alleen bij Ashallyn x Annwyl er ruig aan toe gaan en daardoor heb ik ingegrepen. Als er iets
anders aan de hand was geweest; had ik ook ingegrepen. Maar zolang er niets is; ga ik niet ingrijpen.
In mijn oude hokken vond ik het te klein om ze in koppel te houden met nest. Nu niet.
xDenies schreef:[naam] schreef:Ben benieuwd of ze zin in nog een nest heeft
Een paar uur voor de bevalling heeft de natuur geregeld dat een vrouwtje alweer herdekt kan worden. Ik heb hier niets van gezien. Tom Ford is een onwijs rustig kereltje. Hij was tegelijk gekoppeld als het andere nest en er zit een periode van 17 dagen tussen.
Gister probeerde hij het, maar ze liep gewoon weg en toen had hij ook van; Dan niet. Houdoe.
Dus nu duurt het weer 4 dagen![]()
Tom is een droom kereltje.