En 49 kilo, petje af. Hoe doe je dat als hij wel eens trekt aan de riem
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Het was een goede oefening voor hem! Erg veel mensen, erg veel honden, niet altijd beleefde honden of handige baasjes van die honden... Hij deed het allemaal echt heel erg knap! Aandacht bij mij houden was af en toe wel een puntje, maar dat snap ik wel haha.
. Ik begon al dat ik zelf aan de verkeerde kant liep. Ohja duh, hond aan de kant van de jury natuurlijk...
. Toen moesten we het rondje achter een teef aan lopen. Nou, we gingen alle kanten op behalve "de hoefslag"
. Man, wat had ik een lol. En Yorek erbij haha. Ik denk dat de jury wel iets van 5/6x heeft gezegd dat het zo'n heerlijke vrolijke hond is. 

. Vooral nieuwe mensen of mensen die hij een tijd niet heeft gezien. Mannen zijn enger dan vrouwen. Zolang mensen gewoon rustig blijven is het doorgaans binnen een paar minuten grotendeels wel klaar en wordt het meer een soort van spelletje. Tenzij mensen hem ook wat spannend vinden ("Hij is wel heel groot!"). Dan blijven het rare wezens aldus Yorek
.
. Maar meer dan een beetje op de plaats stampij maken was het ook niet en gewoon omdat het even teveel was geweest. De hond van die andere mensen was ook een jonge reu en die hadden er gelukkig alle begrip voor (dichter dan een meter of 4/5 zijn ze niet bij elkaar geweest overigens) en namen gewoon hun hond alvast mee naar buiten zodat Yorek weer kon kalmeren. Personeel reageerde ook alleen met nuchter "was het wat teveel voor je geweest jongen?". Echt goud waard zo'n praktijk!