Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:00

Ik vind Anniek Winters een fijne therapeut.

Is je hond een teef, heeft het soms te maken met loopsheid of evt. schijndracht'?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:01

anneliesdj schreef:
Ik vind Anniek Winters een fijne therapeut.

Is je hond een teef, heeft het soms te maken met loopsheid of evt. schijndracht'?

Inderdaad een teef, maar al een hele tijd gecastreerd, hormonen zouden het dus niet mogen zijn :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:35

Dan toch maar een therapeut raadplegen.

Wie gebruiken er hier een tuig voor de hond? Ik wil graag skeeleren met Baruch en ik zoek daarvoor een fijn tuig, hebben jullie suggestie's? Bij voorkeur iets wat een beetje betaalbaar is O:)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:45

Julius k9 powerharness is een heel fijn tuig, ruffwear is ook goed maar minder betaalbaar. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:49

Ik vind een Julius tuig niet geschikt, dat bekneld de luchtwegen, ik wil echt een tuig met een borstriempje. Ik zoek er speciaal een omdat hij niet perse aan een slappe lijn naast me moet lopen, dan zou ik wel gewoon een halsband gebruiken. En hij is vrij kieskeurig, als het niet goed past loopt hij niet lekker en dat wil ik voorkomen.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:21

De tuigjes van Wolters en Dros vind ik altijd mooi spul. Met of zonder onderlegd, en in veel leuke kleurtjes.
Gebruik zelf nooit een tuig, maar vind ze er prettig uitzien, en de vele Duitsers die bij ons in de winkel komen worden helemaal gek als ze zien dat we dit merk verkopen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:28

Ik gebruik een tuig, maar alleen om te wandelen, dus geen idee of die geschikt zou zijn. Is van het merk Hurtta. Kan ook in de wasmachine.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:32

ik heb toevallig van de week 3 tuigjes besteld van K9! onze pup die over 2 weken komt is een tuigje gewend en dacht zal eens kijken of het voor de andere ook wat is.

Afbeelding

bij boelie kan het over een paar weken pas, de wond van de operatie zit precies op de plek van het tuigje.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:36

Ik heb een Julius K9 tuig, maar vind hem niet prettig met uitlaten. Heb hem voor de tekst die ik erop heb staan.
Mijn ervaring is dat de honden er juist van gaan trekken. Ik gebruik het tuig wel gewoon, maar doe de lijn aan de halsband.

Hoe heten die tuigen met de bevestiging bij de borst? Die schijnen erg fijn te zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:04

ik heb nog een k9 tuig liggen wat we niet gebruiken (3 keer aan gehad denk ik )

hier hebben we zaterdag kennisgemaakt met de gezinsuitbreiding. ze zijn nu 3 weken en 1 dag oud <3
volgende week weer even op bezoek denk ik :D
welke van de twee het word weten we nog niet, heb wel een gevoel bij 1 van de twee, ben benieuwd of dat gevoel bij het volgende bezoekje weer zo is en blijft en of het gevoel uiteindelijk blijkt te kloppen

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:06

Hier beide honden met tuig.
Voor te skeeleren zou ik eens kijken naar die speciale tuigen die gebruikt worden voor het hardlopen of fietsen met de hond. Volgens mij is er ook een topic over... Die zijn gemaakt om de honden te laten trekken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:12

o heerlijk een puppy erbij! wij moeten ook nog even wachten! 5 maart gaan we hem ''ff halen haha bijna 6 uur heen en 6 uur terug

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:59

Die tuigen waar je de lijn aan de voorkant vastmaakt zijn volgens mij van Halti, of Mazter @HorseTopShop

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:15

Dat is dus net niet wat ik zoek :+

Afbeelding

Ik vind dit er wel fijn uitzien, maar die maat... Baruch zijn borstomvang is 90cm.
Iemand ervaring mee? Is een tuig van Karlie.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:37

Onze hond loopt ook met een K9 tuig. In de eerste instantie gekocht voor de leuk, vanwege de tekst, maar toen meneer een nekblessure kreeg ook erg handig om in huis te hebben. Nu draagt hij altijd dat tuig. Ik moet zeggen dat hij helemaal niet trekt, maar dat heeft meer met training te maken dan met het soort tuig/halsband, lijkt me zo. Verschilt natuurlijk ook per hond, maar in principe hoort je hond überhaupt niet te trekken, of je nou een tuig, halsband, prikketting, slipketting of wat dan ook gebruikt.

We hebben er heel veel training in gestopt, en hij is niet heel heftig van karakter, dus het is misschien makkelijk praten van mijn kant, maar ik bedoel maar te zeggen dat je een trekkende hond niet minder gaat laten trekken door een ander tuig om te hangen ;) Als trainingsmiddel, ja, daarvoor moet je misschien andere hulpmiddelen gebruiken dan wat je standaard gebruikt. Maar een hond gaat niet van de ene op de andere dag niet meer trekken door een ander tuig.

@Annelies: mooi comfortabel tuigje zo te zien :j Inderdaad jammer dat de meeste spullen vaak meer voor de kleinere rassen zijn ontworpen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:01

Die k9 tuigen vind ik zelf een waardeloze pasvorm hebben... ben nu ook aan het rondkijken naar wat anders wat wel goed past, niet bij de luchtwegen in de buurt komt, druk netjes verdeelt en stabiel blijft liggen.
Daarnaast moet het ook nog oersterk zijn ivm een hele pittige reactieve hond die nog wel eens uit zijn dak wil gaan tegenover bepaalde reuen en daarnaast motoren en rammelende aanhangers ook niet altijd kan weerstaan
Gaat steeds beter, maar blijft een "work in progress"

En de pup wil ik eigenlijk ook op een tuigje hebben

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:02

Ik ben ook niet op zoek naar iets tegen trekken, want baruch laat zelfs geen spanning op de lijn komen, zal hij ook met een tuig niet/nauwelijks doen. Maar om hem toch iets meer een lolletje te geven wil ik met hem skeeleren en hem leren dat hij met dat tuig om dus wel mag trekken, of in elk geval toestaan dat er spanning op de lijn is.
Niemand van jullie die dat tuig toevallig heeft? Want ik vraag me af of het borststuk dus direct achter de voorpoten zit of iets meer naar achter, want dan zou het misschien wel passen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:04

Met die heb ik geen ervaring... zag wel een wolters tuigje voorbij komen wat ik er ook wel erg goed uit vond zien...
Heb zelf ook mijn oog laten vallen op een tuig van niggeloh, maar daar wil ik eerst meer ervaringen van lezen want das gelijk weer 100 euro.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:06

Ik breek even in hier!
Afgelopen maandag nieuws gekregen dat onze Cane Corso x Mastino reu van 4 jaar milt en leverkanker heeft en hier voor nu niets meer aan te doen is en het is dus afwachten.
We houden hem in elk geval goed in de gaten en zodra we zien dat hij pijn heeft, gaan we naar de dierenarts om te euthanaseren.

DA gaf aan dat dit af en toe eens voorkomt bij dit zulk honden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

@ Annelies, kijk eens naar tuigen die ze gebruiken voor CaniCross? :) zitten verschillende tuigen bij voor de hond en voor jezelf die je om je heupen kan doen oid.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:50

He bah wat naar Loez!
Sterkte!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:11

Dankjewel Donna! We zijn er goed kapot van inderdaad. Vooral mijn vriend, heeft hem als pup te jong gekregen, maar overal waar hij is, is Beast ook. Het is echt zijn alles. Voor mij ook zeker wel, ben gek op hem!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:16

Oh bah Loez, dat verwacht je toch ook niet op die leeftijd....
Geen ervaring mee zelf, wel heel veel sterkte voor wanneer de tijd daar is, hopelijk kunnen jullie nog even genieten van hem.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:23

Dankje Sonja!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:07

ach Loez wat vreselijk...heel veel sterkte ;( Y;(

is toch veel te jong 4 jaar...mijn rottweiler reu is overleden aan lever kanker,die was 9,5 dat vond ik al veel te jong...maar 4...pff,is heftig...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:15

kimmie261 schreef:
ach Loez wat vreselijk...heel veel sterkte ;( Y;(

is toch veel te jong 4 jaar...mijn rottweiler reu is overleden aan lever kanker,die was 9,5 dat vond ik al veel te jong...maar 4...pff,is heftig...

Dankje kimmie! Kwam idd bij jou reactie uit toen ik op bokt aan het zoeken was.
Pff hij zou eigenlijk pas op de helft zijn qua leeftijd! Gemiddeld dan...